Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2522
Hei

Nå i dag fikk jeg vite at en tagger i lokalområdet som vet hvem jeg er, har klart å nevne fornavnet mitt under en skadeverkssak jeg ikke er innblandet i.
Senere når en venn var på et møte med kommunen og politisjef så klarte også politisjef og fiske ut mitt fornavn under dette møtet. Møtet gjaldt oppretting av lovligvegg i lokalområdet. Politisjefen viste frem bilder av herværket som gjaldt for skadeverkssaken til taggeren som nevnte fornavnet mitt.
Taggeren ble tatt i april, hvordan vet jeg ikke, og har da i avhør klart å nevne mitt fornavn og en annens tagger fulle navn.

Mitt navn står også i en møteprotokoll fra et møte med ungdomsrådet i kommunen som er fra mars. Jeg står oppført innledning av oppretting av lovlig vegg der med fullt navn.

Kan skjønne at dette ble rotete, men kort fortalt:
  1. tagger ble tatt
  2. tagger nevnte mitt og en annen taggers navn
  3. jeg er ikke innblandet i skadeverkssaken overhodet og mitt navn er blitt tilfeldig nevnt, via fornavn
  4. fullt navn oppført i møteprotokoll om oppretting av lovlig-vegg
  5. liten by, bor i samme fylke men ikke samme by
  6. driver med graffiti som hobby (lovlig), freelance jobb og har en del utstyr
Hva tror dere kan skje?

Eneste politiet har å gå på er mitt fornavn som er fortalt av taggeren som ble tatt. jeg samarbeidet med taggeren under en oppvisning av graffiti dagen før han ble tatt, derfor vet han navnet mitt. Fullt navn i møteprotokoll om graffiti, tror du politiet kan koble det sammen og få tak i meg?

Eventuelt har jeg som alle andre graffiti-intresserte datamaskinen stappfull av bilder av ting jeg har gjort.

Som sagt, kan være rotete, spør om det er noe du ikke skjønner. Har ikke sovet på 28 timer på grunn av eksamen.

Takk for alle svar og jeg trenger det kvikt.
Vist du ikke har gjort noe ulovlig, så har du ingenting og bekymre deg for!
Og jeg tror nok onkel blå har mer en nok av annet arbeid og henge fingrene i, enn at de skal sitte og lese møteprotokoller fra ungdomsråd!
Jeg tviler på dette, men om ungdomsrådet legger ut protokollene sine, er det mulig for fremtidige arbeidsgivere å google deg. Det jeg da ville gjort var å snakke med dem, si at du ikke hadde noe med det å gjøre og be dem vennligst fjerne navnet ditt slik at du ikke får noe styr med det senere.

Du kan eventuelt prøve å google navnet ditt og se om det kommer opp noe om dette.
Sitat av simen929 Vis innlegg
Jeg tviler på dette, men om ungdomsrådet legger ut protokollene sine, er det mulig for fremtidige arbeidsgivere å google deg. Det jeg da ville gjort var å snakke med dem, si at du ikke hadde noe med det å gjøre og be dem vennligst fjerne navnet ditt slik at du ikke får noe styr med det senere.

Du kan eventuelt prøve å google navnet ditt og se om det kommer opp noe om dette.
Vis hele sitatet...
Det gjør det ikke, og det står bare "Innledning av <mitt navn>"
Hvorfor nevnte han ditt navn? *nysgjerrig*
Sist endret av feitsomfaen; 9. juni 2010 kl. 19:45.
Sitat av d4h1e Vis innlegg
Hvorfor nevnte han ditt navn? *nysgjerrig*
Vis hele sitatet...
han ville ikke stå alene.
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
Sykt råttent gjort! Men som sagt før her. Snuten har nok andre ting å henge fingrene i. Med mindre det er flere som kan bekrefte at du var med han karen så tror jeg du er trygg for now.
Ja, røtent gjort.
Si det som det er, nekt. Det skal ganske mye til for å bli tatt for graffiti selv om man har gjort det.
Det at de har navnet ditt skal ikke ha noen betydning.

PS. Det kommer sjeldent noe godt ut av et avhør ; )

Peace og lykke til!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Sitat av Pagliacci Vis innlegg
han ville ikke stå alene.
Vis hele sitatet...
ikke bra med snichers... uuuuuuuuuansett, du er HELT trygg, fornavn er så lite som bare det, uansett så hadde noe denne personen sagt ikke betydd noe uten bevis, og det er vannskelig å få tak i..