Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 16128
Hei!

Må finne operatøren på et nummer, noen som vet hvordan dette kan gjøres? Er ganske viktig!
Hva med å forsøke å gjennomføre påfylling på telenor.no og netcom.no og se hvilken av dem som avviser deg fordi nummeret ikke står registrert hos dem? Det samme gjelder andre operatører som networknorway.no, chess.no, tele2.no, onecall.no osv
Har du Telenor (tror det bare er da det funker?) kan du slå 1945+[nr] og ringe dette.. feks. 194598765432 og ringetast

Edit: Virker som at tjenesten baserer seg på hvilken operatør nummeret tilhører, ikke hvilken operatør nummeret er hos pr d.d.
Sist endret av thomasw; 27. juli 2012 kl. 22:39.
1945 + telefonnummer
Prøvde på 1945, har djuice. Når jeg prøvde på det nummeret jeg er ute etter kom det bare "Nummeret er ikke i bruk", men så testet jeg det på et annet random nummer, og da gikk det.

Nummeret jeg er ute etter er forresten ikke en mobil, kan det være grunnen?
Ingen som vet om noen løsninger på nettet? :P
Det kan absolutt være grunnen. Finnes det noe annet enn mobiltelefoner fortsatt?
Hehe, greia er at det er en telefon på jobben. Telefonen er gammel, og den viser ikke hvilket nummer det er som ringer. Jeg trenger å ringe operatøren og spørre hvilket nummer det var som ringte på et visst tidspunkt. Vil ikke blande inn sjefen osv
Se på simkortet. Der står et 20-sifret nummer, samt hvilken operatør det er. Ring operatøren og opplys simkortnummeret, så får du vite telefonnummeret.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av nightLook Vis innlegg
Se på simkortet. Der står et 20-sifret nummer, samt hvilken operatør det er. Ring operatøren og opplys simkortnummeret, så får du vite telefonnummeret.
Vis hele sitatet...
Virker som om dette er en god gammeldags fasttelefon, og de har ikke SIM.
Kan du ikke bare ringe Telenor/Netcom/Chess og spørre om dette er en kunde? Forklar situasjonen så bekrefter de det nok.
Du ønsker oversikt over innkommende samtaler på en bordtelefon på jobben, men vet ikke hvilken operatør dere bruker..? Vel, det er strenge krav i forhold til utlevering av slik trafikk (om den finnes på fasttelefoni) og såvidt meg bekjent utleveres den kun til daglig leder/telefoniansvarlig. Det var i allefall rutinen da jeg jobbet på kundeservice mobil hos Telenor.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Virker som om dette er en god gammeldags fasttelefon, og de har ikke SIM.
Kan du ikke bare ringe Telenor/Netcom/Chess og spørre om dette er en kunde? Forklar situasjonen så bekrefter de det nok.
Vis hele sitatet...
Er det en fasttelefon, er den nok (slik jeg tolker det) en del av en større hussentral. Du finner antakeligvis nummeret i innstillinger på telefonen, evt snakker du med firmaet som er ansvarlig for drift av hussentralen.
Du kan spørre på sentralbordet til din arbeidsgiver hvis dere har et, om de har oversikt over innkommende samtaler til telefonen du sitter på.
▼ ... flere år senere ... ▼
Jeg er blitt ringt av disse norske numrene (+47) 91654780, 91657780 og 91658740 idag. Jeg tok ikke opp telefonen og har googlet disse. Disse numrene skal tilhøre Microsofts indiske "supportere" (svindlere). Jeg lurer om det hjelper å sjekke deres mobiloperatør og klage direkte til deres leverandør - slik at de kan stenge numrene?
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Problemet med Microsoftsvindlere er at de bruker falske nummer som ikke er registrert og dermed ikke tilhører noen.