Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2058
Hei!
Til nå har jeg brukt CodeAnyWhere til å kode mine nettsider. Liker det veldig men i løpet av en dag henger det seg opp flere ganger..

Hva bruker dere som editor til programmering?
Jeg sitter normalt 8-10 timer hver dag, så noe som er behagelig å se på hadde vært flott!
For Windows benytter jeg gjerne Visual Studio Code (med tillegg for de språkene jeg vil ha) og Visual Studio (med resharper og assistx) og GNU/Linux stort sett vim og Visual Studio Code.

Har også testet en del av de forskjellige pakkene til JetBrains, og der er det en del nice av både fullblown IDE, editorer, profilere, tracere og you name it.

Edit: Så smart som jeg er, ignorerer jeg helt klart trådens tittel... Nevermind!
Sist endret av m0b; 15. februar 2018 kl. 18:05.
Jeg har prøvd Cloud9 til Node og Python, og det funker bra. Liker spesielt at man får ordentlig shell-tilgang og kan rote rundt.

På jobb bruker jeg kun IntelliJ IDEA. PHP-ekvivalenten blir vel PhpStorm. Dark theme så klart, for å spare øynene. Debuggeren er også suveren. Klikk i margen, breakpoint, besøk nettsiden for å trigge breakpoint, og du er i gang. Kom aldri så langt at jeg prøvde debuggeren i Cloud9.
Brukte Notepad++ tidligere, men har byttet til Sublime Text som er litt mer Mac vennlig. Har kode og oppsett på server og kobler til med sshfs.
Bruker Atom Veldig fornøyd med den.
Trådstarter
Takk for gode svar!
Men er det noen av disse som er online? Tenker da at jeg kan redigere filene på min server over ftp eller lignende?
Sist endret av 4asd13; 16. februar 2018 kl. 13:34.
De fleste som er nevnt støtter redigering på remote server via f.eks. SSH eller FTP.
Ville anbefalt å se på git, og lære deg det. Versjonskontroll er sykt digg å ha innimellom. Og så kan du f.eks. lage hooks som automatisk puller med master-branchen til serveren.