Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1776
Hei.
Sitter her med et veldig kjedelig problem. Noen ganger når jeg laster ned med uTorrent så faller internett ut. Men det skjer kun på pcen, ikke på mobil eller andre ting. Nå ikveld har jeg hatt mye problem med dette, laster ned noen torrenter og plutselig faller nettet ut. Andre ganger går det helt fint. Noen som vet hvorfor dette skjer?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sikkert for mange tilkoblinger, sett ned til 20-30 pr torrent, du kan også prøve å binde hastigheten til nedlasting på rundt 70-80% av det du får på tester.

Upload dreper linjen, er ikke for leeching, men er forkjemper for å cappe denne også.
Sitat av Fleff Vis innlegg
Sikkert for mange tilkoblinger, sett ned til 20-30 pr torrent, du kan også prøve å binde hastigheten til nedlasting på rundt 70-80% av det du får på tester.

Upload dreper linjen, er ikke for leeching, men er forkjemper for å cappe denne også.
Vis hele sitatet...
Er det dette som gjøres under Båndbredde > Globalt maks antall tilkoblinger? Eller Båndbredde > Maks antall tilkoblede peers per torrent?
Sist endret av rbk321; 6. desember 2017 kl. 01:25.
Zyxel router?
Vi hadde Get-router tidligere med tilhørende routermodem. Konstant kødd og samme problemene som OP har. Prøvde en ASUS-router i tillegg, like ille. Nå har jeg Telenor, null problem. Zyxel-router.
Sitat av xyzzy Vis innlegg
Zyxel router?
Vis hele sitatet...
Jepp. Zyxel P8702N.
Sitat av rbk321 Vis innlegg
Hei.
Sitter her med et veldig kjedelig problem. Noen ganger når jeg laster ned med uTorrent så faller internett ut. Men det skjer kun på pcen, ikke på mobil eller andre ting. Nå ikveld har jeg hatt mye problem med dette, laster ned noen torrenter og plutselig faller nettet ut. Andre ganger går det helt fint. Noen som vet hvorfor dette skjer?
Vis hele sitatet...
Spørsmålet er; Faller ut?
Må du fysisk koble til internett på maskinen igjen?
Alt annet en internett forbindelsen virker 100%?
Maskinen henger seg ikke?

Jeg laster ned/opp mye via uTorrent og jeg har hatt problemer som i begynnelsen virket som tapt internet forbindelse men som ved nærmere undersøkelse var problemer med I/O operasjoner på HDD.
Når mengden data som forsøkes skrevet på disk overstiger hva systemet takler så blir det kø og du får problemer, selv når du surfer VG.
Hvis du i tilleg har gjort som meg og bruker forskjellige nedlastings og lagrings mapper, så vill dette forsterke problemene.
Antageligvis må han restarte modem/router.

Dette er som nevnt ovenfor pågrunn av alt for mange tilkoblinger.
Reduserer dette under:
Båndbredde > Globalt maks antall tilkoblinger
utorrent ? gikk ikke de i samme sporene som azureus gjorde? kommersialisterte seg og ble full av reklame?
jeg gikk over til qbitorrent. ikke sett meg tilbake siden.
Joda, stemmer det, uTorrent 2.2.1 var den siste uten ads.

Jeg har også gått over til qbittorrent, er som "gode gamle" uTorrent bare bedre!
Sitat av SpecialWeirdo10 Vis innlegg
Spørsmålet er; Faller ut?
Må du fysisk koble til internett på maskinen igjen?
Alt annet en internett forbindelsen virker 100%?
Maskinen henger seg ikke?

Jeg laster ned/opp mye via uTorrent og jeg har hatt problemer som i begynnelsen virket som tapt internet forbindelse men som ved nærmere undersøkelse var problemer med I/O operasjoner på HDD.
Når mengden data som forsøkes skrevet på disk overstiger hva systemet takler så blir det kø og du får problemer, selv når du surfer VG.
Hvis du i tilleg har gjort som meg og bruker forskjellige nedlastings og lagrings mapper, så vill dette forsterke problemene.
Vis hele sitatet...
Det faller ut ja, men altså kun på pcen, ikke på andre enheter. For å koble til igjen må jeg inn på Nettverks og delingssenter og deaktivere tilkoblingen for så å koble til igjen. Maskinen henger seg ikke.

Prøver å redusere antall tilkoblinger og ser om det hjelper. Er dette noe alle må gjøre? Om ikke, hvorfor funker det hos dem uten å måtte redusere?
Jeg har ingen problemer med netverket og jeg kjører via en 4 år gammel Netgear router, 5000 global limit og 200 pr torrent. Har dog begrenset ned/opp link til 90/20 MBps.

Det kan selvfølgelig vøre nettverkskortet ditt som surver. Prøv å oppdatere driver og se om det hjelper.
Eventuelt bytte mellom 2,4Ghz og 5Ghz båndet...
Sist endret av SpecialWeirdo10; 6. desember 2017 kl. 23:34.