Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 3160
Fikk pusteanfall av et veldig kraftig hit fra en improvisert pipe. Det begynte med hosting, men når det gikk over og jeg prøvde å puste normalt klarte jeg ikke å ta ordentlige drag med luft. Kunne bare puste inn små mengder med luft før det kjentes fult ut i lungene mine. Når jeg skulle puste ut igjen kom det også ut veldig lite luft, før jeg kjente at jeg måtte puste inn igjen. Dette pågikk i ca 1 minutt, før jeg skjønte at jeg måtte roe ned og la pusten styre seg selv.

Jeg har røyket 1-2 ganger i uka i ca 6 måneder, og har opplevd dette kun to ganger. Begge gangene var med veldig tørr weed, mekka med tobakk. Likte ikke opplevelsen i det hele tatt, veldig skummelt.

Skjer dette med andre, og hvorfor skjer dette? Noe jeg kan gjøre for å forhindre det?
Om man har hatt sykt mye luft/varm røyk i lungene og virkelig FYLT de til randen, så gjør det gjerne vondt å trekke dype trekk etterpå. Etter et sykt bongetrekk fra en tørrbong en gang hadde jeg alvorlig talt smerte i lungene i 30 minutter, uavhengig om jeg pustet eller ikke.

Bruker du den "improviserte pipen" til vanlig? Jeg røyker som regel bare fra jonas eller pipe og svært sjelden bong, da jeg hater nettopp den sinnsyke lungesmerten. Hostingen og pustingen ødelegger hele buzzen, i alle fall en god stund. Brunt river også mer enn grønt i lungene synes jeg.
Trådstarter
Sitat av Herbman Vis innlegg
Om man har hatt sykt mye luft/varm røyk i lungene og virkelig FYLT de til randen, så gjør det gjerne vondt å trekke dype trekk etterpå. Etter et sykt bongetrekk fra en tørrbong en gang hadde jeg alvorlig talt smerte i lungene i 30 minutter, uavhengig om jeg pustet eller ikke.

Bruker du den "improviserte pipen" til vanlig? Jeg røyker som regel bare fra jonas eller pipe og svært sjelden bong, da jeg hater nettopp den sinnsyke lungesmerten. Hostingen og pustingen ødelegger hele buzzen, i alle fall en god stund. Brunt river også mer enn grønt i lungene synes jeg.
Vis hele sitatet...
Bruker vanligvis en pipe vi "låner" av faren til en kompis av meg. Men nå var det plutselig så hardt å dra røyken gjennom halsen på pipa, så vi skrudde den fra hverandre og feste bowlen med filter inni til en brusflaske. Funke dritfett egentlig, det var slik at en kunne trekke røyken godt inn i flaska, så kunne vi sende flaska rundt flere ganger og trekke av samme hit. Det var vel jeg som tok det første store draget hver gang, kanskje det har noe med pusteanfallet å gjøre.

Det var verdt det da
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Dette er jo såklart et angstanfall med hyperventilering, det burde du jo fatte selv? Er jo ekstremt vanlig under cannabisrus.
Trådstarter
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Dette er jo såklart et angstanfall med hyperventilering, det burde du jo fatte selv? Er jo ekstremt vanlig under cannabisrus.
Vis hele sitatet...
Haha, måtte bare spørre :P Jeg er ganske ny til dette, og trodde noe slikt ville skjefor det meste i starten, men det skjer jo helt uforventa :P
What Skeetonez said..

Kjente du at det ble "trangere" i bryst regionen da dette pågikk? Det kan være grunnen til at du fikk vanskeligheter med å puste ordentlig. Dette pleier å skje når man får angst og lignende.
Trådstarter
Sitat av fth Vis innlegg
What Skeetonez said..

Kjente du at det ble "trangere" i bryst regionen da dette pågikk? Det kan være grunnen til at du fikk vanskeligheter med å puste ordentlig. Dette pleier å skje når man får angst og lignende.
Vis hele sitatet...
Ja det var akkurat slik! Dere snakker om det som om det er helt greit for dere å oppleve, haha.. Må vel bare vende meg til det :P
Fikk du jævlig høy puls? Ble du høy eller stein? Høres ut som noe sativa.
Sitat av ZooFuZ Vis innlegg
Ja det var akkurat slik! Dere snakker om det som om det er helt greit for dere å oppleve, haha.. Må vel bare vende meg til det :P
Vis hele sitatet...
Alle som røyker har nok opplevet dette. Noen sterkere enn andre.

Det er vell ikke akkurat greit :P For det kan være veldig skremmende.
Tror det kommer litt an på psyken din den dagen du røyker også. Er du litt stressa, bekymra, mye å tenke på så kan det være en årsak til at det skjer.

Når det skjer, så er det greit å puste rolig, inn nesa og ut munnen slik at du får roet deg ned, tenk positive tanker som at dette går bra. Drikk et glass vann, gjør et eller annet som får deg til å glemme det på en måte.
Har selv erfart dette når jeg røyker pipe, da kanskje spesielt med vannbong. Dette har iallefall alltid jeg tolket som at jeg har tatt litt for dype trekk. Har også opplevd angstanfall, og dette er etter min mening ikke sammenlignbart. Tar man for dype trekk og erfarer dette så hjelper det å reise seg fra sofaen og gå litt rundt.
Sist endret av caperno; 10. desember 2012 kl. 13:51.
Trådstarter
Sitat av fth Vis innlegg
Alle som røyker har nok opplevet dette. Noen sterkere enn andre.

Det er vell ikke akkurat greit :P For det kan være veldig skremmende.
Tror det kommer litt an på psyken din den dagen du røyker også. Er du litt stressa, bekymra, mye å tenke på så kan det være en årsak til at det skjer.

Når det skjer, så er det greit å puste rolig, inn nesa og ut munnen slik at du får roet deg ned, tenk positive tanker som at dette går bra. Drikk et glass vann, gjør et eller annet som får deg til å glemme det på en måte.
Vis hele sitatet...
Det beskriver hendelsen veldig godt :P Skal tenke på dette neste gang, for jeg fikk skikkelig panikk der og da

Sitat av Lacertosus Vis innlegg
Fikk du jævlig høy puls? Ble du høy eller stein? Høres ut som noe sativa.
Vis hele sitatet...
Ble høy, men la ikke merke til at pulsen økte
det høres veldig ut som et av mine egne astma anfall. generelt røyk i lungene kan jo være en utløser av et sånt anfall, men jeg er ingen lege. snakker bare fra egne opplevelser
Det der høres ut som astma, man føler at man puster gjennom et sugerør. Hasj er ganske harde greier for lungene - jeg har varige skader etter de årene jeg drev med sånt.

Det er tjære og alt det der som ikke er bra for lungene. I tillegg er røyken veldig varm, litt avhengig av hva slags pipe man bruker.
Sitat av Susanna Vis innlegg
Det der høres ut som astma, man føler at man puster gjennom et sugerør. Hasj er ganske harde greier for lungene - jeg har varige skader etter de årene jeg drev med sånt.

Det er tjære og alt det der som ikke er bra for lungene. I tillegg er røyken veldig varm, litt avhengig av hva slags pipe man bruker.
Vis hele sitatet...
Er vell ikke hasjen i seg selv som er hard på lungene, er vell heller det at man røyker hasjen med tobakk, uten noe som helst filter. Så du får i deg alle stoffene det måtte være i tobakken, rett ned i lungene.
Sitat av fth Vis innlegg
Er vell ikke hasjen i seg selv som er hard på lungene, er vell heller det at man røyker hasjen med tobakk, uten noe som helst filter. Så du får i deg alle stoffene det måtte være i tobakken, rett ned i lungene.
Vis hele sitatet...
Hasjen er jo hard for lungene den også.. du brenner jo plantematerialer, og da får du i deg en del tjære og annet dritt fra hasjen som ikke er helt bra for deg.

Er man redd for lungene sine, kjøp en vaporizer og du vil skåne de for veldig mye skade.
Sitat av Ilmag Vis innlegg
Hasjen er jo hard for lungene den også.. du brenner jo plantematerialer, og da får du i deg en del tjære og annet dritt fra hasjen som ikke er helt bra for deg.

Er man redd for lungene sine, kjøp en vaporizer og du vil skåne de for veldig mye skade.
Vis hele sitatet...
Hasjen er selvfølgelig ikke helt skadefri. Men jeg vil si at tobakken skader mer enn hasjen hvertfall. Man kan jo få dødelige følger av tobakk.
Cannabis, både hasj og marihuana, er mer skadelig for lungene enn tobakk.

http://www.rustelefonen.no/index.php...sk=view&id=129
Sitat av Susanna Vis innlegg
Cannabis, både hasj og marihuana, er mer skadelig for lungene enn tobakk.

http://www.rustelefonen.no/index.php...sk=view&id=129
Vis hele sitatet...
Finnes fullt av kilder som sier det motsatte. En ting kan man i alle fall være sikker på - cannabis inneholder ikke alle de forferdelige tilsetningstoffene som finnes i feks. sigaretter.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Daffie Vis innlegg
Finnes fullt av kilder som sier det motsatte. En ting kan man i alle fall være sikker på - cannabis inneholder ikke alle de forferdelige tilsetningstoffene som finnes i feks. sigaretter.
Vis hele sitatet...
Tilsetningsstoffer? Tjære, cyanid, karbonmonoksid er stortsett biprodukter av ufullstendig forbrenning av organisk materiale. Ja, det har vore en del kontroversielle tilsetningsstoffer som m.a. aukar nikotinopptaket, men tobakk er livsfarlig sjølv utan dei.
Sitat av Susanna Vis innlegg
Cannabis, både hasj og marihuana, er mer skadelig for lungene enn tobakk.

http://www.rustelefonen.no/index.php...sk=view&id=129
Vis hele sitatet...
Rustelefonen er ikke akkurat kjent for å være den mest sikre kilden heller..
Sist endret av Juicekongen; 11. desember 2012 kl. 18:20.
Nå var det egentlig ikke rustelefonen som var kilden, men jeg gadd ikke ramse opp alle de andre forskningsrapportene som var sitert der.

Uansett er min erfaring at cannabis gjorde meg veldig dårlig i lungene i løpet av de årene jeg brukte det. Var på legevakten flere ganger, gikk fra lett astma til tung osv. Tro det eller la være.

Det er ikke mange "sikre kilder" blant de dere sitter her inne og forteller hverandre om heller. Det virker som om folk her bare velger å ikke tro på seriøs forskning som ikke hyller cannabis, mens enhver liten drittundersøkese som kan si det motsatte blir løftet frem.

Og jeg er ikke ute etter å forsvare sigaretter, altså. Men å gå rundt og tro at fordi noe er naturlig er det ufarlig å trekke røyken fra det ned i lungene, er jo bare idioti.
Sitat av Susanna Vis innlegg
Nå var det egentlig ikke rustelefonen som var kilden, men jeg gadd ikke ramse opp alle de andre forskningsrapportene som var sitert der.

Uansett er min erfaring at cannabis gjorde meg veldig dårlig i lungene i løpet av de årene jeg brukte det. Var på legevakten flere ganger, gikk fra lett astma til tung osv. Tro det eller la være.

Det er ikke mange "sikre kilder" blant de dere sitter her inne og forteller hverandre om heller. Det virker som om folk her bare velger å ikke tro på seriøs forskning som ikke hyller cannabis, mens enhver liten drittundersøkese som kan si det motsatte blir løftet frem.

Og jeg er ikke ute etter å forsvare sigaretter, altså. Men å gå rundt og tro at fordi noe er naturlig er det ufarlig å trekke røyken fra det ned i lungene, er jo bare idioti.
Vis hele sitatet...
Men da hadde du nok allerede stor sannsynlighet for å utvikle astma fra naturens side. Å sitere kilder som er anti-narkotika pga loven er lite hensiktsmessig, men er enig i at folk ofte blir litt "blinde" for artikler som går i mot cannabis.
Sitat av Susanna Vis innlegg
Det er ikke mange "sikre kilder" blant de dere sitter her inne og forteller hverandre om heller. Det virker som om folk her bare velger å ikke tro på seriøs forskning som ikke hyller cannabis, mens enhver liten drittundersøkese som kan si det motsatte blir løftet frem.
Vis hele sitatet...
Ehem..

http://www.huffingtonpost.com/2012/0...n_1197854.html

http://well.blogs.nytimes.com/2012/0...s-study-finds/

http://cebp.aacrjournals.org/content...829.full#sec-7

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16908594 (Snakker om medisinsk cannabisolje, but still)

http://jama.jamanetwork.com/article....icleid=1104848
Sitat av Susanna Vis innlegg
Nå var det egentlig ikke rustelefonen som var kilden, men jeg gadd ikke ramse opp alle de andre forskningsrapportene som var sitert der.

Uansett er min erfaring at cannabis gjorde meg veldig dårlig i lungene i løpet av de årene jeg brukte det. Var på legevakten flere ganger, gikk fra lett astma til tung osv. Tro det eller la være.

Det er ikke mange "sikre kilder" blant de dere sitter her inne og forteller hverandre om heller. Det virker som om folk her bare velger å ikke tro på seriøs forskning som ikke hyller cannabis, mens enhver liten drittundersøkese som kan si det motsatte blir løftet frem.

Og jeg er ikke ute etter å forsvare sigaretter, altså. Men å gå rundt og tro at fordi noe er naturlig er det ufarlig å trekke røyken fra det ned i lungene, er jo bare idioti.
Vis hele sitatet...
Problemet er at rustelefonen ikke fatter selv hva de leser på forskningen de bruker som kilder. Når de blir konfrontert om påstandene sine så linker de til kilder som skriver noe helt annet. Og rustelefonen skal liksom være en seriøs ordning finansiert av helsedirektoratet? og de forstår ikke engang kildene de henviser til...
Sist endret av Juicekongen; 14. desember 2012 kl. 13:03.
Sitat av Susanna Vis innlegg
Nå var det egentlig ikke rustelefonen som var kilden, men jeg gadd ikke ramse opp alle de andre forskningsrapportene som var sitert der.

Uansett er min erfaring at cannabis gjorde meg veldig dårlig i lungene i løpet av de årene jeg brukte det. Var på legevakten flere ganger, gikk fra lett astma til tung osv. Tro det eller la være.

Det er ikke mange "sikre kilder" blant de dere sitter her inne og forteller hverandre om heller. Det virker som om folk her bare velger å ikke tro på seriøs forskning som ikke hyller cannabis, mens enhver liten drittundersøkese som kan si det motsatte blir løftet frem.

Og jeg er ikke ute etter å forsvare sigaretter, altså. Men å gå rundt og tro at fordi noe er naturlig er det ufarlig å trekke røyken fra det ned i lungene, er jo bare idioti.
Vis hele sitatet...
Skriver under på den.

De færreste har brukt like mye cannabis som meg, så jeg sier meg ikke enig uten grunnlag. Cannabis er ikke noe særlig for luftveiene..
Sist endret av sonmarak; 14. desember 2012 kl. 13:13.
Sitat av sonmarak Vis innlegg
Skriver under på den.

De færreste har brukt like mye cannabis som meg, så jeg sier meg ikke enig uten grunnlag. Cannabis er ikke noe særlig for luftveiene..
Vis hele sitatet...
Det er det vell, med mindre du setter fyr på det.
med mindre du ikke setter fyr på det?

Denne videoen tar for seg de fleste dokumenterte negative effektene assosiert med bruk av cannabis pr dags dato: http://www.youtube.com/watch?v=nnNPm5cG85c

Det skal sies at sporadisk bruk ikke gir i nærheten av de samme negative effektene som ved kronisk bruk.
Sist endret av sonmarak; 14. desember 2012 kl. 13:21.
Sitat av Susanna Vis innlegg
Cannabis, både hasj og marihuana, er mer skadelig for lungene enn tobakk.

http://www.rustelefonen.no/index.php...sk=view&id=129
Vis hele sitatet...
Haha, ville ikke helt stolt på en side som vil får folk til å bli redde for narkotika.
Tobakk er nok værre enn hasj,lungene blir dessuten bra igjen hvis du ikke røyker hasj på en stund.

Uansett hva slags røyk du får inn i deg vil være dårlig for lungene, rett og slett fordi røyk i alle fasonger er farlig. Når du sier at du har blitt dårlig av å røyke weed kan det være av mange forskjellige grunner, alle takler stoffer forskjellige, og det kan hende du ikke alltid har visst når du må slutte å røyke og heller ta deg en T break og la lungene hvile.
Jeg har ikke de beste lungene, og jeg husker spesielt en historie fra da jeg nettopp hadde startet å blaze.

Vi var på den vanlige verandaen og fyrte opp. En kompis satte spliffen i rotasjon, vips var det min tur. Etter tre fire trekk begynte jeg å hoste så kraftig som jeg aldri har gjort tidligere eller senere. Det holdt på i flere minutter før jeg begynte å gulpe opp no svarte greier. Om det var tjære, eller bare lungebiter, det vet jeg ikke. Men det var sykt nasty. : p

PS: Hvis du merker at du må hoste mens du har røyk i lungene så er det viktig at du får ut all røyken før du hoster.
Sist endret av spaghetti; 14. desember 2012 kl. 15:22.
Røyker dere med rist i pipa eller bowlen?

Har opplevd dette noen ganger selv, og da har jeg funnet ut at det er rista som har blitt for varm, slik at det ryker av den.

Så hvis jeg skal røyke på den gamle bongen, så renser jeg rista annenhvert trekk.

Bruker å kalle dette for rist-gass
Trådstarter
Sitat av spaghetti Vis innlegg
PS: Hvis du merker at du må hoste mens du har røyk i lungene så er det viktig at du får ut all røyken før du hoster.
Vis hele sitatet...
Takk for tipset! ^^ Har alltid vært slik de seriøse hostene starter.
Sitat av knarken Vis innlegg

Uansett hva slags røyk du får inn i deg vil være dårlig for lungene, rett og slett fordi røyk i alle fasonger er farlig. Når du sier at du har blitt dårlig av å røyke weed kan det være av mange forskjellige grunner, alle takler stoffer forskjellige, og det kan hende du ikke alltid har visst når du må slutte å røyke og heller ta deg en T break og la lungene hvile.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig visste jeg ikke det. Vet du?
Opplevde det samme for ikke så lenge siden. Meget potent weed og 6g med Kreatin Monohydrat og for lite inntak av vann ga meg en opplevelse som skremte livsskiten ut av meg, var ikke langt i fra å ringe sykebilen, haha. Drakk masse masse vann og så roet det seg etter en time. Muskelskjelvingene man kan oppleve på kreatin kan være rimelig heavy. Greide ikke å holde ett glass med vann og hele kroppen ristet hardt. Uansett, ta det rolig, for ofte er det bare hjernen som spiller deg ett puss