Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1019
Hei. Har i det siste fått litt kick for den typiske "mørk fremtid"-filmer. Så Repo Men i går, da det er den eneste jeg kom på i slengen som var av det kaliberet.

Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive filmene jeg er på utkikk etter, men det er noen fellesfaktorer:

- Noen få personer har det ofte veldig godt, mens de fleste lever under dårlige kår, type store slumområder, eksempelvis kloakken.
- Det kan godt være innvolvert bio-muterte monstere, men er litt lei av dagligdagse zombier(Et godt eksempel, hvis noen forstår hva jeg mener, er: SWTOR, 3. planeten man kommer til hvis man spiller alliance).
- Man får en følelse av post-apocalypse, hvor ting ser håpløst ut for nesten alle utenom de som lever godt(dog dør ofte de rike-slemme mot slutten).
- Litt science fiction, gjerne våpen som ser fancy ut, og utstyr som gjør rare ting, men foretrekker å holde meg på jordkloden, altså ikke i verdensrommet.
- Det pleier ofte å være en helt, en x-militær eller x-politimann/kvinne(eller liknende) som kan være tøff og likegyldig, men fort får en agenda da noe nært han/henne blir tatt fra han/henne, eller han/hun plutselig utvikler et personlig forhold til noe/noen.

Noen eksempler på filmer/spill som kan minne om denne typen:
- Killzone(spillet)
- SWTOR(3. planeten på alliance-siden)
- Chronicles of Riddick(Pitch Black 2, ikke så veldig fan av at den foregår ute i verdensrommet)
- Repo Men
- Minority Report(liker dog ikke denne filmen så godt)
- iRobot(dog er den litt lys, folk har det godt og de fleste har roboter)
- Surrogates(denne er også litt lys, de fleste har det bra)
- Waterworld / Mad Max

Er det noen som kommer på noen andre filmer som likner på dette?

Det finnes også et annet veldig godt eksempel, men jeg husker ikke navnet på denne filmen. Så den for ca 10 år siden vil jeg tippe(og har hatt lyst til å se den igjen siden), det passer sikkert bedre i "Hvilken film er dette"-tråden, men tar det her: Filmen starter med et amerikansk ektepar som skal prøve å rømme sørover. Pga overbefolkning er det kun lov til å ha 1 unge per ektepar, dette paret har ett barn allerede(tror jeg) og dama er gravid. De blir scannet i en veikontroll, og avslørt, og etter dette blir de kastet i et horribelt fengsel under bakken som de må prøve å rømme fra. Det eneste jeg husker fra fengselet er at det er i et dypt hull i bakken, med automatiske miniguns(tror jeg) som henger ved åpningen, disse skyter på alt som nærmer seg.

Er takknemmelig for alle forslag til slike typer filmer, og hvis noen vet tittelen på den siste filmen jeg prøvde å beskrive blir jeg overrasket og ekstremt takknemmelig. Beklager hvis denne typen tråd allerede finnes, men litt vanskelig å søke etter noe jeg ikke vet hvordan jeg skal korrekt beskrive.
Se Alien 1 og 2, evt. 3 og 4, deretter Prometheus, det er det jeg kommer på i farta. Er jo mørke filmer satt i fremtiden, ikke på jordkloden, men er i samme univers så det får være nok.
Forty Six & 2
Snemannen's Avatar
Equilibrium med Christian Bale. Konge film. http://www.imdb.com/title/tt0238380/

Alien filmene som skrevet over her er alltid en sikker vinner, gleder meg til å se Prometheus selv som jo er en prequel til Alien.
Trådstarter
Sitat av Snemannen Vis innlegg
Equilibrium med Christian Bale. Konge film. http://www.imdb.com/title/tt0238380/

Alien filmene som skrevet over her er alltid en sikker vinner, gleder meg til å se Prometheus selv som jo er en prequel til Alien.
Vis hele sitatet...
Equilibrium ser interessant ut(ikke sett den), skal se om jeg finner den i bukta, samme med prometheus, så fort den kommer i god kvalitet.

Alienfilmene(sett alle 2-3 ganger) blir litt for liten skala, når handlingen er om 4-8 personer i et lukket området. Alien (2 og) 3 vil være de som likner mest på det jeg er ute etter.

Takk for bidragene, keep'em coming=D
-The Book of Eli Kanskje?

Syntes den var helt grei selv…
Trådstarter
Sitat av v50 Vis innlegg
-The Book of Eli Kanskje?

Syntes den var helt grei selv…
Vis hele sitatet...
Har hørt om den, men aldri sett. Høres jo ut som det likner på målet mitt. Denzel er uansett en god skuespiller og Mila er herlig, så ser for meg at denne kan bli bra=D
Forty Six & 2
Snemannen's Avatar
The Road, rimelig dyster film, foretrakk bok versjonen selv men filmen funker den også: http://www.imdb.com/title/tt0898367/
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Brazil - En rar dyster og kjent film som ofte er hat eller elsk for de som ser den. Verdt a sjekke ut.

Terra Nova - serie pa to sessonger. Planeten er helt i dass og man reiser noen titalls millioner ar tilbake i tid for a starte pa nytt.

In Time - eneste valutaen er tid, renner du ut av tid sa dauer du. Du folger en kar som bor i slummen og som aldri har mer enn et par dager pa lager. Jeg likte den veldig godt
Sist endret av Bombasa; 21. juli 2012 kl. 17:27.