Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2817
Nå har det seg sånn at jeg er drittlei av å få en masse vannsprut i fanget når jeg skal vaske hendene etter et hyggelig do-besøk! Ofte må jeg tusle ut av dassen seende ut som jeg ikke har styring på snoppen. Og dette vet jeg er på grunn av folk som knabber ristene som er på vannkranene for å bruke i piper ol.

Så jeg benytter denne informasjonskanalen til å ytre min mening. Og jeg er nok ikke den eneste som har irritert seg over dette!

Dette er ting man kan kjøpe for en veldig billig penge over disk eller nettet.

Capice...
Haha, gjør folk slikt? Sikker på at det ikke var for å gjøre nestemann våt?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hva faen? Jeg har aldri hørt om at folk bruker disse ristene til piper og lignende, det er jo like greit å bruke alu folie til man får kjøpt noen rister.

Vel, jeg støtter deg her, fy dere!
Heh, jeg og en kompis av meg har samme problemet :P Folk har knabba ristene på badet, sånn at vannspruten står alle veier.
Ser ofte ut som om jeg ikke har kontroll :/

Èn ting man kan gjøre, er å sette på plass en pakning, dette vil forhindre denne irriterende spruten. Gjorde det sist i dag. Funka fett
Ingenting funker bedre en ett loom med ei skikkelig rist i.
Når jeg en gang i tiden røykte, (og jeg røykte alltid) ville vi alltid ha rister. det ble bare bullshit av alt annet både ved å presse bøtte og når vi røykte vannpiper elle bonger.

Alu-folie er bare tull, ustabilt og ryker/blir ødelagt ved før høy varme, dessuten sitter det ikke skikkelig på plass i hullet.

Det beste (selvlagde) loomet er en gjennomhullet pipenøkkel med rist i, garantert bra !!!

EDIT: Men selfølgelig kan man betale for dem selv da
Sist endret av nihao; 26. juli 2005 kl. 16:47.
Du er teitest, som småwhiner over at folk lager historier og kaller de for knarketryner

Ivertfall så får man kjøpe rister på www.shangri-la.no
jeg inrømmer det, har knabba rister fra vannkraner...
de funker mye bedre enn aleminum folie
Må bare spørre

Nøyaktig hvordan er det mulig å få løs rista i en vannkran uten å lage ett digert hull i den?
tang? eller noe å bende den ut med kanskje..
Cannablizz's Avatar
Trådstarter
97 1
Man kan skru av tuppen på de fleste kraner og inni der ligger det en pakning og 2-3 rister makan til de man får kjøpt på f.eks Shangri-La (10kr for 5stk.) eller i en rørleggerforetning.

Bra folk er med meg på dette. Stiller meg litt kritisk til at jeg akkurat fortalte hvordan man gjør det, men håper folk her skjønner at dette bare er teit.
lol lol. det er noen stykker såkalte " rister " i springen ja. Små og og veldig ordinære.. men syns nå de blir litt for fort tette :P .. kjøp heller noen ordentlige enn å gå å stjele dem for G(anjas). skyld !
Scropius i stavanger selger 10stk for 5kr tror jeg
På Clas ohlson og lignende steder får man kjøpt pakker med slike rister for en billig peng. (Evt. kan du kjøpe hele "tuppen" på kranen, av den typen man skrur inn. Da kan du sikkert grave ut risten med et skrujern og en tang eller noe lignende).

(Nei, jeg røyker ikke - jeg byttet bare tilfeldigvis rist på kranen hjemme for et par uker siden... )
Bor du et sted hvor det ikke er no headshop eller lignende, kan du også gå på en eller annen butikk hvor de selger siler. Kjøpte en svær sil på clas, som jeg kan klippe ut sikkert 1000 perfekte rister
Vil ikke annbefale å bruke rister fra vannkraner. De tetter seg veldig fort pga. veldig små hull..
Hvis det er noen som er teite her så er det deg fuzzy!

Man brenner jo risten mens man røyker så det meste av bakterier forsvinner, selv om jeg har mine tvil på at det er så mange som sitter å klår på rista de har hjemme i vasken...
har siler på jobben som går fra 16 mm til 0,064 mm... sjekk med en bedrift som selger utstyr til asfalt labratorier! Noen er så finmaskede at nesten ikke vann renner gjennom.
Sitat av Cybergasm
Man brenner jo risten mens man røyker så det meste av bakterier forsvinner, selv om jeg har mine tvil på at det er så mange som sitter å klår på rista de har hjemme i vasken...
Vis hele sitatet...
Ja, bakteriene forsvinner i røyken du trekker inn. Det er drit mange bakterier i en slik rist!
bakterier -> liker ikke varme -> røyk -> "intens" varme -> bakterier dør?
Sitat av Sabbi
Ja, bakteriene forsvinner i røyken du trekker inn. Det er drit mange bakterier i en slik rist!
Vis hele sitatet...
Når du mekker tobakken, hvorfor ikke bare brenne risten også noen sekunder ???
Da blir den renere en en ny !!!
Disse bakteriene dere prater om er noe vi tåler uansett, vi drikker jo vannet fra springen?
De er helt harmløse, kroppen bryter dem ned fortere enn svint
Dette med stjeling av rister får meg til å tenke på den gangen vi tråla oss gjennom hele kommune huset og festet teip under springen. Ganske artig for oss når vi satt utenfor doen og det kom mange "high class" personer ut av doen med vann på buksa
BTDT! Det finnes jo ikke rørleggere eller en lokal shangri-la shappe som er oppe når man som regel bare MÅ ha en rist. Har nok dessverre loppet noen toaletter for dette jeg også. Vet dere at men noen av disse ristene ( som er vanskelig å få ut ), så passer hele holderen mes 3-4 rister i perfekt ned i en halv liters flaske. Du kan putte mekket på plass, skru igjen korken og gå rundt med noe som ser ut som en tom flaske. Når anledningen byr seg, lager du et hull nederst i flaska med ligheteren og fyrer opp ( fjern naturligvis korken først). Genialt !