Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1659
Noen som kan anbefale en skredder i Oslo-området?

Jeg har arvet noe pentøy og kroppen min er noe mindre omfangsrik enn forrige eiers, så jeg ønsker å få det tilpasset.
Har vært og snakket med en skredder som hevdet han hadde lang fartstid i faget, men han luktet ekstremt vondt, snakket elendig norsk og kanskje viktigst av alt så tilbød han ikke noen pakketilbud, men ville se på summen av hver enkelt tilpasning.
Dette er riktignok første gangen jeg har med noe slikt å gjøre, men når endringene er så omfattende som det jeg antar de skal være (bukse og jakke er for store på så og si alle områder) så virker det for meg naturlig å heller tilby en pakkepris.
Kort sagt, møte med denne typen var ikke spesielt tillitsvekkende og på grunn av plaggenes høye affeksjonsverdi nøler jeg med å overgi de til ham.

Derfor lurer jeg på om noen freaks har god (eller dårlig) erfaring med noen skreddere i Oslo, evt. kan si noe om hva man bør se etter hos en skredder? Er det vanlig å få pakketilbud på en så omfattende endring?
Har gjort noe lignende på Skredderiet Frogner og Majorstua Systudio. Ville tatt kontakt med en av dem, jeg har ihvertfall gode erfaringer. Husker ikke helt prisene, men jeg har alltid sendt en mail i forkant og bedt om en prisantydning; det har som regel vært x-antall kroner for jakke-endring og y-antall kroner for bukse.
Har hørt gode ting om skredder Bogal i kjelleren til Steen & Strøm. Han snakker svensk og er fra Gambia, og skal vist være svært dyktig og rimelig.
Det er en god asiatisk skredder på Strømmen Storsenter, visstnok i Meny-huset.
Kan anbefale Bislett Systue!
Røyker
Marlboro666's Avatar
Trådstarter
Takk for svar! skal samle inn litt forslag fra de nevnte og se hva jeg gjør.