Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2919
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei

Jeg kjøpte en bil brukt på Finn som jeg har hatt en god del problemer med. Ung og dum som jeg er har jeg ikke mye erfaringer eller kunnskap med bil, så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med problemene mine.

Jeg kjøpte en bil i Januar (Ford Focus 2006 1.6L stasjonsvogn) som har stått stille og ikke vært brukt siden forrige mai. På denne bilen hadde turboen akkurat vært byttet. Under bytte av turboen var ikke oljerøret som leder til turboen vært byttet (som jeg har hørt er viktig).

Etter jeg hadde kjørt denne i et par uker byttet jeg olje på bilen dersom oljen var veldig rar og luktet sot. Bare litt etter det igjen røyk turboen.

Jeg leverte den inn til verkstedet som originalt hadde byttet turboen og fikk dem til å fikse problemet. Rett etter dette igjen fikk bilen et "problem med motoren" lys som viste seg til å være at dieselpartikkelfilteret måtte regenereres. (Vet ikke om det er viktig, men kanskje det er det)

Etter noen uker fikk jeg melding av dem om at de hadde fått melding av der de hadde kjøpt turboen om at dette ikke var en garantisak.
Turboen hadde instabilt / lavt oljetrykk og at motoren hadde blitt for varm.
Jeg fikk melding av verkstedet og de foreslo at de kunne betale halveregningen (en regning på over 10 000).

Er det mulig at det er verkstedet som har gjort noe feil her? Føler at siden de foreslår og betale halve regningen bekrefter de medskyld.
Kan det være oljerøret som er problemet? Og hvordan vet jeg at dette ikke vil skje med motoren igjen?
Hvor mye betalte du for bilen ?.. fort mulig at du kan legge kostnaden over på tidligere eier.
Betalte 33500 for bilen. Hvordan kan jeg det?
Sist endret av Red Apple; 15. mars 2017 kl. 13:50.
Du kan kjøpe Haynes Guiden til bilen din. Den forteller alt man trenger å vite. Biltema har de bøkene. Jeg har bytta all slags greier på bilene mine opp igjennom og alltid hatt de bøkene til å fortelle meg fremgangsmåten.

uUtover det, så ville jeg betalt de 5000kr og så lært meg å mekke. Verksteder kan ikke drive gratis.
som nevnt her er haynes bøkene gull verd for oss som skrur litt selv men først av alt hadde jeg klaga på arbeidet til verkstedet, siden de tilbyr seg og ta halve regningen så vet dem at dem ikke har helt rent mel i posen, ikke gi deg!