Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 4671
Hei, har nylig fått tak i ritalin fra noen jeg kjenner som hadde Adhd. Han har 3 bokser, 1 med 30mg og 2 med 60mg.

Hvor mye skal jeg ta om gangen og hvor lang tid varer effekten pluss hvor lang tid tar det før det kicker inn ? Også hvordan vil effekten være.

Sorry visst jeg høres dum ut, men fant ingen svar for dette på internett.
Alt er individuelt, du sier ingenting om vekt eller noe. 30mg er veldig merkbart uten toleranse. Varer 3-5 timer. Etterpå får du nedtur. Nedtur er motsatt av rusen i effekter. Effekter er bedre humør, mye energi, god konsentrasjon. Lykke til.
Vekt er rundt 65 kg og 185 cm i høyde. Hvor lang tid tar det før de kicker inn ?
45 - 90 min, hvis du svelger Om du får det i kaspler, kan du evt. knuse det til pulver å dra det gjennom nesen!
Feil, og feil igjen... om det er 30 og 60mg du har, er dette mest sannsynlig kapsler? Isåfall tar det 30min før du merker effekt. Varer også i 7 timer. Lykke til
Sitat av cc_onemore Vis innlegg
Feil, og feil igjen... om det er 30 og 60mg du har, er dette mest sannsynlig kapsler? Isåfall tar det 30min før du merker effekt. Varer også i 7 timer. Lykke til
Vis hele sitatet...
Har kapsler ja. Har også to pillebrett med 10 mg. Tenkte å prøve en nå bare for å sjekke om det gir noe effekt, før jeg går løs på 30 mg :P
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg har fått tak i 40mg kapsler. Det tar rundt 30 min før man merker noe. Synes den første timen etter dette er ganske så bra (god humør og god konsentrasjon), men så dabber det av igjen den neste timen igjen. Tror nok det er en virkning lenge etter det, men ikke som jeg merker utover at jeg ikke får sove på natta hvis jeg har tatt en tidligere på kvelden. Derfor tar jeg ingen 40mg etter kl 1600 på ettermiddagen.
Sist endret av k7l; 15. november 2015 kl. 10:32.
Sitat av k7l Vis innlegg
Jeg har fått tak i 40mg kapsler. Det tar rundt 30 min før man merker noe. Synes den første timen etter dette er ganske så bra (god humør og god konsentrasjon), men så dabber det av igjen den neste timen igjen. Tror nok det er en virkning lenge etter det, men ikke som jeg merker utover at jeg ikke får sove på natta hvis jeg har tatt en tidligere på kvelden. Derfor tar jeg ingen 40mg etter kl 1600 på ettermiddagen.
Vis hele sitatet...
Jeg skulle bruke opp de 10 mg tablettene jeg hadde. Så tok ned 4 på en gang. Sov ikke på 60 timer. Fra 55-60 timer lå jeg i senga og håpte på å sovne. Tviler jeg kommer til å prøve det igjen :P Anyways merket jeg aldri noe "High" ell noe forskjell. Var kanskje litt konsentrert midt inni. Men det vil jeg tro var mest placebo.
Sitat av TheObvious Vis innlegg
Var kanskje litt konsentrert midt inni. Men det vil jeg tro var mest placebo.
Vis hele sitatet...
Ritalin gjør deg mer konsentrert, så var nok ikke placebo.
Sist endret av halfagram; 15. november 2015 kl. 12:10.
Sitat av TheObvious Vis innlegg
Jeg skulle bruke opp de 10 mg tablettene jeg hadde. Så tok ned 4 på en gang. Sov ikke på 60 timer. Fra 55-60 timer lå jeg i senga og håpte på å sovne. Tviler jeg kommer til å prøve det igjen :P Anyways merket jeg aldri noe "High" ell noe forskjell. Var kanskje litt konsentrert midt inni. Men det vil jeg tro var mest placebo.
Vis hele sitatet...
Høres ut som bullshit, metabolisingen går kjapt og halveringstid på ritalin er veldig lav. Nå er 40mg mer enn normal terapeutisk dose, men det er helt normalt å ta 60mg i løpet av en dag hvis du bruker det.
Sitat av Deezire Vis innlegg
Høres ut som bullshit, metabolisingen går kjapt og halveringstid på ritalin er veldig lav. Nå er 40mg mer enn normal terapeutisk dose, men det er helt normalt å ta 60mg i løpet av en dag hvis du bruker det.
Vis hele sitatet...
Tro hva enn du vil. Men jeg fikk ikke sove etter å ha tatt de. Tenkte faktisk å prøve igjen nå snart. Kan gi rapport igjen da på hvor lang tid det varer da.
Ikke la placeboen ta ifra deg nattesøvnen
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Ikke la placeboen ta ifra deg nattesøvnen
Vis hele sitatet...
Det var nok ikke noe placebo :P Følte meg sliten og trøtt hele tia og klarte ikke å sove :P Helt forferdelig på slutten.
Det var ikke Ritalinen iallefall, om det var placebo eller ei er umulig for noen å svare på. Jeg tror at i underbevisstheten din vet du at stoffet skal gjøre deg kvikkere/mer våken, og da spiller det ingen rolle hvor trøtt du føler deg. Hjernen et er kraftig verktøy som lurer en og alle fra tid til annen.
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Det var ikke Ritalinen iallefall, om det var placebo eller ei er umulig for noen å svare på. Jeg tror at i underbevisstheten din vet du at stoffet skal gjøre deg kvikkere/mer våken, og da spiller det ingen rolle hvor trøtt du føler deg. Hjernen et er kraftig verktøy som lurer en og alle fra tid til annen.
Vis hele sitatet...
På Tablett "brettet" Står som følger: Ritalin 10mg Methylphenidal. Hydrochl. Med et merke av en ild ell noe som undertegner: "Novartis". Nå, som du sier kan det fort være at hjernen min rett å slett lurte meg ja. Til å tro at jeg ikke kunne sovne, men uansett var det som jeg skrev det som skjedde, og det jeg skrev var det jeg tok.
Kan anbefale å ta en ritalin før bytur. For meg demper ritalin (40 mg kapsel med modifisert frisetting) effekten av alkoholen og jeg blir kun i super humør + helt våken nesten uansett hvor mye jeg drikker (har aldri prøvd med spirt da, kun øl og vin), men sovner som en stein når jeg kommer hjem. Jeg får alltid en knall kveld på byen :-)
Sist endret av k7l; 17. november 2015 kl. 20:07.
Sitat av k7l Vis innlegg
Kan anbefale å ta en ritalin før bytur. For meg demper ritalin (40 mg kapsel med modifisert frisetting) effekten av alkoholen og jeg blir kun i super humør + helt våken nesten uansett hvor mye jeg drikker (har aldri prøvd med spirt da, kun øl og vin), men sovner som en stein når jeg kommer hjem. Jeg får alltid en knall kveld på byen :-)
Vis hele sitatet...
Kan ta å prøve det ja Nå drikker jeg som oftest bare sprit. Men ja, kan komme tilbake med rapport om hvordan det gikk visst jeg husker på det ^^