Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 4356
Noen her som vet noe eller har noe erfaring med å kombinere Concerta og Tramadol?

Har tatt 270 mg concerta i dag, og lurer på kaste i meg noen tramadol.
men lurer på om det er en litt uheldig blanding?
Sist endret av Nysi; 13. september 2015 kl. 21:53.
1 mg deksamfetamin har like mye jizz som 1,5 mg kjemisk rent amfetamin. Det du har tatt tilsvarer 405 mg rent amfetamin. Det er egentlig ganske mye, tatt i betraktning at en brukerdose ligger på langt mindre enn det, og da er det den dritten man få på gata, som ikke er ren.

Concerta er sentralstimulerende, og brukes mot ADHD-kids for å berolige dem. For andre vil det ha motsatt effekt. Tramadol er på sin side et smertestillende i samme nabogruppe som kodein, morfin, osv.
Man tar Tramadol fordi det gir en behagelig, avslappende morfinrus. Man blir glad, og vil ligge i senga og drømme seg bort. Amfetamin er noe man bruke for å få litt jizz, for eksempel var det veldig mye brukt blant torpedoer og i Tveita-gjengen, fordi man ble så gira og hemningsløs.

Jeg vet ikke om kombinasjone per se er farlig (overdose), men jeg ser ikke helt poenget med å kombinere ''opp'' og ''ned''?

Trololol, jeg tenkte på feil legemiddel.

Men jeg står fortsatt fast på siste setning. Jeg skjønner ikke hvorfor man vil kombinere ''opp'' og ''ned''. Det er jo mer logisk (om man er ute etter rus) å kombinere Tramadol med noe som forlenge euforien.
Sentralstimulerende vil vel bare ødelegge den gode døsen man får av Tramadol (uten at jeg har kombinert begge deler, så jeg bare snakker ut fra hypoteser).
Sist endret av Fleinsopp1988; 14. september 2015 kl. 13:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Concerta er ikke deksamfetamin, det er methylphenidate basert. Har hørt om flere som kombinerer deksamfetamin midler med valium, hydrocodone, og lignende for en bra effekt. Har aldri prøvd dette selv dog.

Methylphenidate er ca halvparten så sterkt som deksamfetamin forresten. 270mg deksamfetamin ville vært utrolig mye sterkere enn 270mg Concerta.
Sist endret av billybob86; 14. september 2015 kl. 15:18.
Raskere en vinden
P-freak's Avatar
Sitat av Fleinsopp1988 Vis innlegg

Trololol, jeg tenkte på feil legemiddel.

Men jeg står fortsatt fast på siste setning. Jeg skjønner ikke hvorfor man vil kombinere ''opp'' og ''ned''. Det er jo mer logisk (om man er ute etter rus) å kombinere Tramadol med noe som forlenge euforien.
Sentralstimulerende vil vel bare ødelegge den gode døsen man får av Tramadol (uten at jeg har kombinert begge deler, så jeg bare snakker ut fra hypoteser).
Vis hele sitatet...
Slik jeg forstår det er det mangen som blander "uppers" og "downers" for å få en god rus. Ta for eksempel den klassiske "speedballingen" som vel tradisjonelt er en blanding av heroin og kokain. Nå er tramadol et opioid (dog med noen SSRI egenskaper) som heroin også er, og selv om kokain ikke helt fungerer på samme måte som metylfenidat, så er begge stimulanter. Så uten å ha prøvd selv så vil jeg tro at det er mulig at tramadol og metylfenidat vil gi en god rus.
Sitat av P-freak Vis innlegg
Slik jeg forstår det er det mangen som blander "uppers" og "downers" for å få en god rus. Ta for eksempel den klassiske "speedballingen" som vel tradisjonelt er en blanding av heroin og kokain. Nå er tramadol et opioid (dog med noen SSRI egenskaper) som heroin også er, og selv om kokain ikke helt fungerer på samme måte som metylfenidat, så er begge stimulanter. Så uten å ha prøvd selv så vil jeg tro at det er mulig at tramadol og metylfenidat vil gi en god rus.
Vis hele sitatet...
Er nysgjerrig på hvilken rus den kombien vil gi. Har selv tatt kokain flere ganger, og jeg likte effekten av det. Man ble sosial, jeg danset lenge uten pause, pratet mer, var mer åpen - opioder har ikke den effekten, med kanskje unntak av at man blir litt care free, og dermed kanskje mer åpen, men mest av alt vil man bare ligge i sofaen og drømme seg hen.
Det gir sikkert en rus om tar begge, men jeg tror ikke den rusen blir så gøy som om man tar kokain eller Tramadol alene. Jeg personlig ville ikke gjort det; for meg virker det som sløsing med Concerta og Tramadol.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Å kombinere up&down er ikke noe nytt, "speedballs" med morfin og speed/kokain var noe folk gjorde ganske tidlig. Faktisk så ble Kong Georg den femtes død forskyndet av en speedball administrert av legen Bertrand Dawson (Lord Dawson) i 1936.

Men, det setter et spesiellt press på det kardiovaskulære systemet, motstridene beskjeder av å øke/senke trykk og tempo er ganske belastende for systemet
Det vil ikke ta livet av deg med en gang, spesiellt ikke på unge mennesker, men det er absolutt mye sunnere måter å ruse seg på enn det her.
Tramadol er ikke bare et opioid, men også et SNRI (serotonin-noradrenalin reopptak hemmer) + aktivitet på rekke andre reseptorer. Å blande dette med et sentralstimulerende middel som Concerta/metyfenidat kan føre til større sjanse for kramper/epileptiske-anfall, angst, rastløshet, serotonin syndrom, og mer.

Om du absolutt vil blande disse to, så anbefaler jeg å hive innpå lav/moderat dose benzodiazepiner (valium, rivotril, osv) for å forhindre eventuelle kjipe bivirkninger.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hvordan vil virkningen av ritalin og tramadol være for de som har ADD/ADHD?
Da fungerer ritalinen som en downer? blir det dobbel minus da?
Jeg fikk en stimulerende effekt med 80mg ritalin og 150mg tramadol depot. Ganske energisk og euoforisk!
Sitat av Fleinsopp1988 Vis innlegg
1 mg deksamfetamin har like mye jizz som 1,5 mg kjemisk rent amfetamin. Det du har tatt tilsvarer 405 mg rent amfetamin. Det er egentlig ganske mye, tatt i betraktning at en brukerdose ligger på langt mindre enn det, og da er det den dritten man få på gata, som ikke er ren.
Vis hele sitatet...
Concerta inneholder metylfenidat, ikke deksamfetamin. Dette er to vidt forskjellige substanser.

Sitat av Fleinsopp1988 Vis innlegg
Concerta er sentralstimulerende, og brukes mot ADHD-kids for å berolige dem. For andre vil det ha motsatt effekt.
Vis hele sitatet...
Nei, folk med ADHD vil reagere likt som mennesker uten ADHD. Metylfenidat øker nivåer dopamin i synapsene og dermed vil naturligvis konsentrasjon økes.

Sitat av Fleinsopp1988 Vis innlegg
Man tar Tramadol fordi det gir en behagelig, avslappende morfinrus. Man blir glad, og vil ligge i senga og drømme seg bort.
Vis hele sitatet...
Hovedsaklig brukes tramadol mot smerter, men rusmessig fungerer det også.
Sitat av Fleinsopp1988 Vis innlegg
Jeg vet ikke om kombinasjone per se er farlig (overdose), men jeg ser ikke helt poenget med å kombinere ''opp'' og ''ned''?
Vis hele sitatet...
Det kan gi en svært behagelig rus å bruke opp og ned midler samtidig.

Sitat av Fleinsopp1988 Vis innlegg
Men jeg står fortsatt fast på siste setning. Jeg skjønner ikke hvorfor man vil kombinere ''opp'' og ''ned''. Det er jo mer logisk (om man er ute etter rus) å kombinere Tramadol med noe som forlenge euforien.
Sentralstimulerende vil vel bare ødelegge den gode døsen man får av Tramadol (uten at jeg har kombinert begge deler, så jeg bare snakker ut fra hypoteser).
Vis hele sitatet...
Opp og ned er ikke bare opp og ned. Kan du noe om nevrokjemi forstår du dette veldig klart. Tramadol vil øke nivåene dopamin, samme vil metylfenidat. Metylfenidaten vil gjøre deg mer våken, mens tramadolen vil gjøre deg mer sliten, der motvirker de hverandre og det resulterer i en vanlig følelse med ekstra mye eufori. Du leker med nevrokjemi, ikke + og -.