Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2386
Hei

Går på VGS og lurer på om det er mulig å åpne noen porter slik at jeg kan laste ned på skolen. Det er én åpen port, fant den via et program men når jeg manuelt valgte denne porten via uTorrent så ville den fortsatt ikke laste ned. Er det noen måter jeg kan få åpnet en eller flere porter slik at jeg kan laste ned? Om det skulle være noen andre muligheter så vennligst si ifra

PS: Vil ikke ha noen moralpreken.

- Takker for svar!
ikke tilfeldigvis port 80 som er åpen?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av herosfiles Vis innlegg
Hei

Går på VGS og lurer på om det er mulig å åpne noen porter slik at jeg kan laste ned på skolen. Det er én åpen port, fant den via et program men når jeg manuelt valgte denne porten via uTorrent så ville den fortsatt ikke laste ned. Er det noen måter jeg kan få åpnet en eller flere porter slik at jeg kan laste ned? Om det skulle være noen andre muligheter så vennligst si ifra

PS: Vil ikke ha noen moralpreken.

- Takker for svar!
Vis hele sitatet...
Nei, du er ikke en nettverksadministrator og du har derfor ikke tilgang til konfigurasjonen på router \ brannmur \ filter.

Løsninger rundt dette er proxyer f.eks, men du taper mye hastighet på slikt og det er skjeldent verdt bryet for nedlastings-grunnlag.

Og de fleste skoler idag har nødvendigvis ikke noe bedre linje enn du har hjemme.
Når jeg jobbet i skolesektoren i 2004-2006 var 512kbit -> 2Mbit vanlig skolelinje, hjemme på den tiden hadde jeg 10Mbit og etterhvert 20Mbit.
Trådstarter
11 0
9 771 kbit/s ifølge ITavisens speedometer.

Hvordan bruker jeg proxy?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Søk på forumet, ca 400 andre har lurt på det samme som deg.
Trådstarter
11 0
Har du linken til en guide elns som får dette til å fungere på skolen?
btw, har prøvd freedom. Det funket ikke.

Skal bruke uTorrent.
Sitat av herosfiles Vis innlegg
Har du linken til en guide elns som får dette til å fungere på skolen?
btw, har prøvd freedom. Det funket ikke.

Skal bruke uTorrent.
Vis hele sitatet...
sett opp vpn eller tunnel hjem til deg selv så kan du laste ned, forutser at 10mb/10mbit hjemme.

kort forklart laste ned på skolen er ikke noe vits, går rasker hjemme og du får ikke klage på at konto på skolen blir sperret pga du har lastet ned for mye.
Trådstarter
11 0
Sitat av ranvik Vis innlegg
sett opp vpn eller tunnel hjem til deg selv så kan du laste ned, forutser at 10mb/10mbit hjemme.

kort forklart laste ned på skolen er ikke noe vits, går rasker hjemme og du får ikke klage på at konto på skolen blir sperret pga du har lastet ned for mye.
Vis hele sitatet...
Problemet er at vi ikke kan få kjappere nett enn 500-800kp/ps hjemme.

Mobilt bredbånd!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
11 0
Buuuuuuuuuuuuuuuuump
da er det fint lite du kan gjøre. om du ikke bruker en linux live cd å prøver deg ut derfra til å komme inn på ruteren.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Da er løsningen så simpel som:
Å skaffe seg raskere internett hjemme
Slutte å snylte på skolens nett, og faktisk bruke det til noe fornuftig.
Superlurker
merulz's Avatar
Ta med deg det mobile bredbåndet på skolen og bruk det der?
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Sitat av bragilicious Vis innlegg
da er det fint lite du kan gjøre. om du ikke bruker en linux live cd å prøver deg ut derfra til å komme inn på ruteren.
Vis hele sitatet...
linux live cd?
hva skule det ha med saken og gjøre, du komer like lett inn på routern/firewall/gateway via windows, tipper at filtre ligger høyre opp en skolens nett, veldig ofte så er det flytta til en sentral server hoss kommuen.

ice.net er jo lett hack bart for gratis inet

løsningen er en relay på utsiden av skolen som kjøre alt mellom.
eks : proxy/vpn/tunnel/ssh osv.....
Sitat av ranvik Vis innlegg

ice.net er jo lett hack bart for gratis inet
Vis hele sitatet...
Åssn gjør man det da?
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Sitat av Cach123 Vis innlegg
Åssn gjør man det da?
Vis hele sitatet...
http://freak.no/forum/showthread.php?t=133624 les der kansje ?