Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1488
Saken er den at jeg tar 2 tabletter om morningen, og 1 om kvelden. Jeg vet veldig godt at man ikke skal blande alkohol med tabletter, og derfor lurer jeg på hvor lang tid jeg må vente før jeg kan drikke alkohol etter inntak av tabletten? Vi snakker om blodfortynnende og antidepressive(bare om morningen med antidepressive).

Takker for seriøse svar.
Dette bør du spørre legen som skrev ut reseptet om.

Ta en prat angående det blodfortynnende og alkohol også, for det kan hende det er litt uheldig at det er dobbeltvirkning (alkohol fortynner også blodet).
IT-Konsulent
Bruskork1's Avatar
Trådstarter
Heisann. Ja det er nok mye bedre å spørre legen. Grunnen til at jeg spurte her, var fordi kanskje noen av dere hadde svaret. Men skal spørre legen iallefall.
Hvis det er lenge til du har legetime kan du også ringe legekontoret å spørre der.
Du kan også spørre på et apotek, de bruker å vite slike ting.
alkohol kan ha en negativ effekt på virkningen av antidepp. Større effekt av alkoholen/dårligere virkning. I vedlegget til teblettene dine, står det nok noe om alkohol. Les der, får du ikke svar, så ringer du legen din. Kansje holder det med en "apotek-kar".
http://i695.photobucket.com/albums/vv319/Tonkaplasto/giftinfo_banner_35469a.jpg
Sist endret av h1web; 11. april 2010 kl. 21:13.