Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 3719
Alltid når jeg røyker hasj får jeg røde øyne, iblant blir det helt ekstreme tilstander. Dette er plagsomt ettersom det kan oppstå plagsomme situasjoner(f.eks. man møter venn av familien eller onkel etc.). Noen som vet hvorfor dette skjer, og hvordan man eventuelt kan forebygge eller fjerne det etter man har røyket? Vet om Clear Eyes men har hørt rykter om kronisk røde øyne etter misbruk så jeg har ikke planer om å bruke det.
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Finnes sikkert noen allergimedisiner i form av øyedråper som kan hjelpe deg.
Spørr etter øyedråper på apoteket.
Dette er et velkjent problem ja. All slags medisiner som virker mot allergi virker også mot dette, f.eks zyrtec og alle andre velkjente allergipreperater. Dette fungerer fordi medisinene tar symtomene og ikke kilden til problemet. Problemet med allergi og røde øyne er at blodkarene svulmer opp hvis jeg ikke tar feil. Det samme kan intreffe under inntak av hasj. Tar du en pille med vanlige anti-allergi piller som zyrtec så går det bort. Men husk at det gjerne tar litt tid før zyrtec (piller) kicker inn, tror det tar rundt 20 mins. Øyedråper virker mye raskere, nesten spontant.

Edit: Forresten ville jeg ikke anbefale deg clear eyes, har hørt at det kan være skadelig for øynene. Det selges hvertfall ikke (lovlig) i Norge. Men dette skal jeg ikke påstå som fakta, men uansett er det ikke verdt sjansen når man har helt trygge preperater funker fett og er helt lovlige.
Sist endret av Almighty; 21. mars 2005 kl. 20:57.
Bare si til de som spør at du bruker harde linser, hehe. Det kan også gi røde øyne.
Galactoid
Sinister's Avatar
Trådstarter
takker for svar. Vet noen pris på Zyrtec? Er det foresten reseptpliktig?
usertitle import
bleh's Avatar
Er ikke helt sikkert, men mener at Zyrtec ikke lenger selges. Eller så har det iallefall kommet noe som er nesten det samme, bare litt bedre. Aerius 5mg heter det, og jeg er ganske sikker på at det er reseptplikt på det. Gå til legen og si at du er plaget av pollen allergi eller noe i den duren, så får du det nok.
Søk... Dette har blitt tatt opp mange ganger...

Søker du etter clear eyes (her på forumet) så finner du en lang diskusjon om hvorfor man blir rød i øynene og hvordan du kan ungå det...
Galactoid
Sinister's Avatar
Trådstarter
Sitat av Cybergasm
Søk... Dette har blitt tatt opp mange ganger...

Søker du etter clear eyes (her på forumet) så finner du en lang diskusjon om hvorfor man blir rød i øynene og hvordan du kan ungå det...
Vis hele sitatet...
Jeg spurte ikke etter info om Clear Eyes, men noe annet som kunne forebygge/fjerne blodskutte øyne. Lurte også på om noen visste hvorfor det faktisk oppstår, og etter å ha søkt fant jeg ingenting som traff de områdene jeg lurte på.
Men hvis du bruker søke funksjonen, pluss at du leser det jeg skrev i forrige post, så ble det tatt opp dette med hvorfor du blir rød i øynene og hvordan du kan bli kvitt det. Ikke bare ved hjelp clear eyes..
Sitat av bleh
Er ikke helt sikkert, men mener at Zyrtec ikke lenger selges. Eller så har det iallefall kommet noe som er nesten det samme, bare litt bedre. Aerius 5mg heter det, og jeg er ganske sikker på at det er reseptplikt på det. Gå til legen og si at du er plaget av pollen allergi eller noe i den duren, så får du det nok.
Vis hele sitatet...
Vel vel, hvis ikke det selges lenger er det jæveli rart at jeg fikk resept på det igår
Bruker det daglig mot astma allargi, geniale greier. Virker utrolig godt, og som sagt virker på rundt 20 min.
Ministry of Love
sptz's Avatar
http://eatliver.com/i.php?n=20 dumdidum (offtopic deluxe)
usertitle import
bleh's Avatar
Rart Dice, legen min sa at det ikke fantes lenger. Eller kanskje det bare var at Aerius funker bedre. Ikke vet jeg.

Spetznaz: Faen for en søt hund.
Kjøp deg vanlige øyedråper. I USA er det et merke som heter vicine/visine som funker bra.

-normal
Jeg har en øyensykdom, og kjenner til problemet med rødt øye. Gå på apoteket å kjøp deg en pakke med spersallerg. Det er øyendråper som trekker sammen blodårene i øyet. Kjøp en pakke med engangs-"doser" , siden holdbarheten er begrenset på flaske. Koster 108 kroner for en pakke med 25 stk tror jeg.
En ting som funker er jo solbriller da, hvis du er mye ute =) måtte bare komme med forslaget :P Men var en kompis av meg som sa at han brukte noen øyen-dråper han hadde fått av legen. Han fikk det fordi han hadde fått noe fett av ett slag på øyet, og måtte bruke det. Jeg skal prøve å få tak i navnet.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Så reklame på vg.no her om dagen: "Problemer med røde øyne? Kjøp celluvisc på apoteket i dag"

Lovlig i Norge, vet ikke om det skadelig etter lengre bruk. Bedre alternativ enn clear eyes ihvertfall.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
JEg er allergisk mot pollen og bruker Polaramin. Både 2 og 5 mg. Den tar rødhet i øynene (sånn som jeg blir av gress).

MEn den har rød trekant på seg (man blir litt trøtt av de) så jeg tror de er reseptpliktige.
Kan man ikke bare dra på apoteket og si at man sliter med røde øyne til tider. Da burde vel de ganske enkelt kunne trylle frem noen øyedråper el.
Zyrtec selges fortsatt, ca. 40 spenn for 7 tabletter, reseptfritt! Men man pøser da bare ikke inn på medisiner! Zyrtec selges i små pakker, fordi du ikke skal ha for mange.