Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1702
Er dette B-preparat? Hvordan fungerer det som evt rus/velbehagsfølelse? Er det i slekt med Benzo?
Mange spørsmål fra meg.
Hørt at noen får det som sovemedisin. Etter det jeg har lest så finnes det som mikstur og går under tablettnavnet Welldorm i England.
Det er et gammelt sovemiddel som nesten ikke er i bruk lenger. Grunnen til det er at vi har tryggere og bedre medisiner i dag. Kloralhydrat øker ikke krampeterskelen og kan derfor brukes til å stoppe epilepsianfall, uten at det går ut over EEG registrering. Dette er det eneste jeg har vært borte i når det gjelder bruken av dette middelet, mulig at det brukes til kortvarig sederende ved medisinske inngrep fremdeles. Jeg ville aldri brukt det til rus da faren for overdosering er stor.
Klem fra Betty
Vet det brukes som sovemedisin ofte til pasienter på psykiatrisk avdeling, men det brukes kanskje bare i avd og ikke ellers.
Står ikke i felleskatalogen, så det er vel på godkjenningsfritak. Vet du Nurse Betty om dette er ett godt sovemiddel eller finnes det andre som er bedre?
Har stått på forskjellige ting selv, både Apodorm 20mg over en lengre periode, Stilnoct 10 mg. To ganger har jeg fått Flunipam som jeg ble litt skuffet over. Så nå går jeg på Imovane 7,5mg.
Jeg er ingen ekspert på sovemedisiner, men jeg kan jo gi deg min mening,siden du spør. Jeg ville ikke brukt kloralhydrat uten at jeg hadde fått det lovlig av lege. Det finnes ingen, eller få grunner til å skrive ut et preparatet til privatpersoner lenger. Jeg tipper at du må gjennom hele lista fra melatonin, antihistaminer, z hypnotika, benzoer og tradisjonelle hypnotika før du eventuelt får dette, om det finnes i Norge i det hele tatt. I løpet av livet har jeg egne erfaringer med medikamenter i alle kategoriene jeg ramset opp. Hvilken medisin som passer best kommer an på hvordan søvnproblemene arter seg for hver enkelt pasient. Det som fungerer for en som sliter med å sovne er ikke nødvendigvis den samme medisinen som hjelper for en som våkner alt for tidlig, eller en som ikke blir trøtt før leggetid. Håper dette var forståelig.
Klem fra Betty