Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 3518
Jeg har vanvittig sceneskrekk og må i forhold til min bachelor oppgave legge arbeidet frem i plenum. Første runde tok jeg 10×2 sobril å neila hele fremføringen. Alle fryktlamper var slått av og jeg konsentrerte meg om å formidle. I dag gjorde jeg det samme. .å hva skjer?? Iiingenting. Tok 10 X 2 sobril en time før min tur å ingenting skjedde,Annet enn at jeg stotret og stammet og skalv så et aspeløv.. etterpå gikk jeg full av nederlag hjem. .å ja..sov i 3 timer.
Noen her som kan forklare hva som skjedde og som har råd til hva jeg skal gjøre for å få virkning om 3 uker da det også skal være sensorer til stede. Øke til 30 mg?
Ta dem 2 timer før istedet. Får ikke full funk på en time. I tillegg må du la angsten roe seg ned litt som den vil på 2 timer. Ta gjerne 20 før du legger deg også. Men du kjenner hodet ditt best og din angst. Men en time er nesten bortkastet. 30 mg blir nok litt overkill, hvis du ikke spiser daglig, så vil nok folk merke deg som trøtt/sløv kanskje ruset.
20mg og peise på med kaffe å stålsette deg så får du det til vettu.

Spist sobril i en mannsalder, fortsatt 25 mg om dagen. Og ingen sidemisbruk eller no.
Sist endret av Kutulu; 10. november 2015 kl. 13:49.
Gjør som Kutulu er inne på.

Om neste fremføring er på morgenen/formiddagen, så kan du med fordel ta 10-20 mg Sobril før du legger deg, og 10-20 mg Sobril rundt to timer før du skal fremføre. Da tror jeg du vil være rimelig avslappet.
Sobril er et upraktisk medikament.. Tar år og dag før det begynner å virke, også varer det bare noen timer. Du har fått svar ser jeg, men jeg ville tatt sobril 3-4 timer før, også en ny dose 2 timer før, og som nevnt om natta før du legger deg dersom du er så nervøs at du ikke får sove. Sobril skal egentlig kunne fjerne sceneskrekken din totalt om du tar nok.
Ok takk for tipsene,de blir tatt med. Tenkte 1 time skulle holde siden det gikk bra sist, men ikke denne gang. Det har i allefall fungert her jeg har ligget på sofan siden klokken 10.00 og fremdeles er tung i kroppen. Snakk om skivebom.
Øke til 30 ja? Du kan ta ganske mye uten at folk som ikke kjenner deg merker det. Men siden det er en benzotråd er det obligatorisk med en advarsel: ikke fall for fristelsen å ta dem for moro skyld.

Sitat av zondar Vis innlegg
Ok takk for tipsene,de blir tatt med. Tenkte 1 time skulle holde siden det gikk bra sist, men ikke denne gang. Det har i allefall fungert her jeg har ligget på sofan siden klokken 10.00 og fremdeles er tung i kroppen. Snakk om skivebom.
Vis hele sitatet...
Spørs på mageinnholdet. Kan få bra funk på 1 time, men er du stappmett kan det ta kjempelenge før alt har havnet i blodomløpet ja..
Sist endret av TrippyKing; 10. november 2015 kl. 15:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg tok de som frokost på tom mage for å liksom forsikre meg. Jo jeg har respekt for disse pillerne. Bruker de kun ved slike behov som legen skrev de ut for. Hatt ett brett på 20 siden august å det er langt fra tomt. De har hjulpet meg suverent i slike presentasjonssammenhenger. Ellers har jeg ingen behov for å ta de.
Tygger du dem så får du kjappere effekt, eller legg under tunga. Men ro ned på dosene når du først tar det.

Anbefaler egentlig ingen og ta noe benzo men om du forventer å få virkning på 1 time etter du har tatt dem så burde du lese deg litt mer opp evt les pakkesedelen om du har fått det fra legen.

Om du derimot hadde tatt xanax hadde det ikke vært noe stress (men det anbefaler jeg ikke å ta)
Burde jeg vel,men snakket med legen om dette da jeg fikk dem,han sa dette var infividuelt og at jeg kan forvente effekt fra 1-2 timer og at jeg måtte prøve meg frem. Noen ganger kan det være et sprik mellom liv og lærere, så ville høre fra noe erfarne

Å du som hevder effekten kommer fortere om jeg har promille så passer det svært dårlig i et fullsatt auditorium med sensorer på første rad. Hadde kanskje blitt fest av det. .men du vet. Timeing is everything
Sist endret av zondar; 10. november 2015 kl. 18:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvem har har nevnt noe om promille? Lest gjennom 3 ganger nå men ser ingen som har skrevet noe om det.
Nei ser det samme. Kan det være slettet ??
Godt mulig, ting blir slettet stadig vekk her uten varsel
Sist endret av king123; 10. november 2015 kl. 20:23.
Ja, vil si at 1/4 av trådene mine blir slettet. Men er nok fordi jeg skriver dem i fylla og på feil plass.

I forskningens navn tok jeg 50mg sobril kl 1900, og vil si kjente effekten kom stigende 20:15 og stiger litt fortsatt.

Men hadde jeg tatt 25mg hadde ikke effekten kommet like fort såklart. Så hold deg til 2 timer. Og resten av den gode infoen i tråden her.

Flott form nå så hiver innpå to pils før senga kaller
Sist endret av Kutulu; 10. november 2015 kl. 20:45.
Sitat av Kutulu Vis innlegg
Ja, vil si at 1/4 av trådene mine blir slettet. Men er nok fordi jeg skriver dem i fylla og på feil plass.

I forskningens navn tok jeg 50mg sobril kl 1900, og vil si kjente effekten kom stigende 20:15 og stiger litt fortsatt.

Men hadde jeg tatt 25mg hadde ikke effekten kommet like fort såklart. Så hold deg til 2 timer. Og resten av den gode infoen i tråden her.

Flott form nå så hiver innpå to pils før senga kaller
Vis hele sitatet...
Kan stemme det, er jo tross alt ett rusforum, hehe.

Folk reagerer så forskjellig, vanskelig og gi råd, for min egen del merker jeg ingenting av sobril.

Men det er meget mulig siden jeg er vant til sterkere typer benzoer
Ja, vil si at 1/4 av trådene mine blir slettet. Men er nok fordi jeg skriver dem i fylla og på feil plass.

I forskningens navn tok jeg 50mg sobril kl 1900, og vil si kjente effekten kom stigende 20:15 og stiger litt fortsatt.

Men hadde jeg tatt 25mg hadde ikke effekten kommet like fort såklart. Så hold deg til 2 timer. Og resten av den gode infoen i tråden her.

Hvis du får hjerteklapp,klamme hender,tunellsyn Osv vil jeg spurt legen om et brett betablokkere av mildeste styrke.
Zelosok fikk jeg mye mareritt av men metoprolol 1.25mg er sikkert midt i blinken for deg.(kanskje)jeg er ikke lege. Men har hatt hjertesvikt snart et år så har litt erfaring.

Spør legen din om betablokkere i forhold til fremføring, men da husk på at dem i kombinasjonen med sobril kan føre til lavt blodtrykk. Og hvertfall hvis det inntreffer et panikk angst anfall. Men det vet du sikkert. Også prøv såklart beta blokkeren en dag el to i forveien.

Jaja. Takk for meg.
Flott form nå så hiver innpå to pils før senga kaller
Oi det var masse!! Pass så ikke respirasjonsystemet lammes..men du er vel en erfaren ridder. Kos deg
Sitat av zondar Vis innlegg
Oi det var masse!! Pass så ikke respirasjonsystemet lammes..men du er vel en erfaren ridder. Kos deg
Vis hele sitatet...
LD50 på Oksazepam hos mus er 5000mg/kg. Gjelder dette for mennesker vil en på 70kg måtte innta 14.000 av de sterkeste (25mg) tablettene for å ha en 50% sjanse for å dø. Dette er naturligvis så lenge en ikke blander det med andre dempende midler.

Ellers vil jeg anbefale beta-blokkere til TS fremfor sobril. Kanskje en kombinasjon er lurt. Det absolutt lureste ville være å lære seg å være selvsikker på prekestolen uten å være neddopa.
Gullord fra relevant. For all del ikke øk til 30mg som du skrev i første posten.
Hør med legen om betablokkere og ta en kombinasjon.
Hvis du er redd eller tenker på at betab forsterker sobrilen gjør den ikke det.
Resten av betablokker praten kan du ta med din kjære fastlege.

Sitat av zondar Vis innlegg
Oi det var masse!! Pass så ikke respirasjonsystemet lammes..men du er vel en erfaren ridder. Kos deg
Vis hele sitatet...
Hehe. Takker for omtanken. Ja dessverre erfaren ridder. Orker ikke skryte om hvor mye bla bla.

Men etter 17-år rusing 10på nåler så sluttet jeg på dagen 20feb. Kun sobril en om dagen siden da. Så siden jeg tok to istad, blir det en mindre senere(pleier å ha søndager eller hele helgene sobril frie)

Er 31år nå. Men dette er vel ikke tråden for rusfri skryting

Hvor skal man skrive sånne ting egentlig?
Sist endret av Kutulu; 10. november 2015 kl. 22:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg er vel strengt talt ikke "neddopa" når jeg bruker et prepparat til hva det er ment for. Isåfall er jo de som bruker dette i moderate mengder fast neddopa hele uka.. den tar jeg ikke. Mentaltrening er den beste medisin,men rekker ikke til "mål" med det om 3 uker. Men takk for alle tips tar de med meg

Vet dere om det er tilfelle at sobril virker fortere om man har tatt det sammen med masse veske?
Sist endret av zondar; 11. november 2015 kl. 11:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Væskemengden vil ikke ha noe å si. Derimot kan varm drikke gjøre at tabletten løser seg opp raskere i magen og dermed virker fortere.