Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 9848
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Heisann,

Jeg har spurt før, men jeg tror jeg postet i feil forum.
Jeg har 10mg valium(vet det er liten dose). Hva slags effekt vil dette ha på meg, en person som veier omtrent 70kg?

Ffojt
Sist endret av Ffojt; 4. april 2011 kl. 12:10.
ttj
Trip Time Journey
ttj's Avatar
Du blir noe mer avslappet en hva du er akkurat nå.. Hva forventer du av en 10mg valium.?
Sist endret av ttj; 4. april 2011 kl. 12:16.
Hvis du er nervøs, engstelig eller på annen måte psykisk ukomfortabel så vil du oppleve at skuldrene senker seg og du kan puste fritt igjen
Sosial angst/nervøsitet blir dempet om du har noe sånt, om det er placebo eller ei veit jeg ikke. Og som ttj sier, du blir mer avslappet. Skal nevnes at du også kan bli svimmel og muligens svime av i løpet av de første timene, noe jeg selv vanligvis opplever. Hvorvidt det er normalt eller ikke aner jeg heller ikke..
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Trådstarter
Har en litt tung periode, så det hadde vært deilig å slappe av noen timer. Jeg vet ikke hva jeg kan forvente, da jeg ikke har erfaring med noe sterkere en paracet Jeg vet dog at 10mg er lite... Takk for svar!
ttj
Trip Time Journey
ttj's Avatar
Sitat av Ffojt Vis innlegg
Har en litt tung periode, så det hadde vært deilig å slappe av noen timer. Jeg vet ikke hva jeg kan forvente, da jeg ikke har erfaring med noe sterkere en paracet Jeg vet dog at 10mg er lite... Takk for svar!
Vis hele sitatet...
Vis du bare skal ha dem til å roe ned, så passer nok 10mg ypperlig til den slags bruk bare ikke bruk blå til å komme deg vekk fra alle problemer da dem heller kan gi deg en hel masse nye problemer.
Ikke forvent for mye
Sitat av Ffojt Vis innlegg
Har en litt tung periode, så det hadde vært deilig å slappe av noen timer. Jeg vet ikke hva jeg kan forvente, da jeg ikke har erfaring med noe sterkere en paracet Jeg vet dog at 10mg er lite... Takk for svar!
Vis hele sitatet...
Hvis det er ruseffekt du er ute etter, så ville jeg hatt absolutt 0 forventninger til bare 10 mg. Personlig hadde jeg ikke merket noen effekt på noen måte av så lite.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Trådstarter
Derfor jeg er redd for å bruke noen form for rusmidler, fordi jeg ikke vil bli psykisk avhengig av noe for å ha det bra, men jeg har ikke tilgang til valium, så jeg tenker en enkelt gang burde være temmelig trygt.

Sitat av Don Veto Vis innlegg
Hvis det er ruseffekt du er ute etter, så ville jeg hatt absolutt 0 forventninger til bare 10 mg. Personlig hadde jeg ikke merket noen effekt på noen måte av så lite.
Vis hele sitatet...
Jeg håper det kan gi meg et par timer hvor jeg ikke tenker på problemer og stress, rus føler jeg ingen trang til å oppleve...
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Hvis det er ruseffekt du er ute etter, så ville jeg hatt absolutt 0 forventninger til bare 10 mg. Personlig hadde jeg ikke merket noen effekt på noen måte av så lite.
Vis hele sitatet...
10mg diazepam vil jo selvfølgelig ha en liten virkning, ser ut som om TS er førstegangsbruker her.
Har merket selv ved minimale doser at det er avslappende! Alt av stress, bekymringer og stive muskler gikk vekk ved en bitteliten apodorm(nitrazepam), tror dette var en 2mg.

TS: Ikke forvent så altfor mye, men en liten effekt vil du få. Diazepam, som de fleste andre benzoer, har en avslappende effekt. Du vil kanskje ha denne effekten i et par timer, før du er tilbake til det samme stadiet, bare litt mer sløv.

Og ikke bekymre deg om vanedanning etc om du ikke har fast tilgang på dette Om du tar 10mg èn gang, vil ikke dette ha noe å si i det hele tatt. Du vil kanskje ha lyst på mer, men det sitter rent psykisk .. Vil ikke merke noe til at kroppen skriker etter mer ^^

Si hvordan det var da! Er alltid gøy å lese små "rapporter"
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Trådstarter
Jeg har en mørk periode, mest sannsynlig en liten depresjon, og jeg holder meg egentlig unna alt som kan gi midlertidige løsninger, fordi jeg ikke vil gå å lengte etter mer for å bli glad. Vil det være veldig merkbart? Jeg bor hjemme, og er generellt mye rundt folk, så dumt om det ikke kan bortforklares med at jeg er veldig sliten e.l.

Jeg skriver gjerne en mini-rapport, er jo greit for andre med mørke tanker å kunne lese om hvilke effekter folk får av det
ttj
Trip Time Journey
ttj's Avatar
Sitat av Ffojt Vis innlegg
Jeg har en mørk periode, mest sannsynlig en liten depresjon, og jeg holder meg egentlig unna alt som kan gi midlertidige løsninger, fordi jeg ikke vil gå å lengte etter mer for å bli glad. Vil det være veldig merkbart? Jeg bor hjemme, og er generellt mye rundt folk, så dumt om det ikke kan bortforklares med at jeg er veldig sliten e.l.

Jeg skriver gjerne en mini-rapport, er jo greit for andre med mørke tanker å kunne lese om hvilke effekter folk får av det
Vis hele sitatet...
Nei folk vil ikke legge noe mer merke til det en hva du selv gjør det til, du vil bare merke at du får en stille ro i kroppen muligens litt vimsete av deg, syns det er bra å lese at du ikke liker midlertidige løsninger som du selv sier siden det er de endelige mentale løsningen som funker aller best til slutt. Rusrapport er alltids artig og lese igjennom Lykke til på bedringens vei ts !
Sist endret av ttj; 4. april 2011 kl. 12:51.
Valium generelt har jo kun en midlertidlig effekt, og har ingen etter-virkninger. Jeg tok min første benzo for ikke så altfor lenge siden (dager), og føler på ingen måte noen trang til å gjøre dette igjen
Du slepper å bortforklare deg til foreldre e.l, for du blir ikke "borte" av 10mg.

Step-by-step hva som sansyneligvis vil skje med deg som førstegangsbruker

- Du tar pillen
- Benzoen tar virkning, og du blir avslappet. (med tanke på at det er første gang vil du nok få en placeboeffekt, der pillen ikke kicker så mye ene og alene.
- Du slapper av, og sitter på nFF som den lykkelige naive nordmannen du er.

Og du blir bare litt sløv, thats it.
Sitat av wikipedia
Diazepam er et legemiddel i gruppen benzodiazepiner og er et hypnotikum (sovemiddel), sedativum (beroligende), anxiolytikum (angstdempende) og antiepileptikum (krampestillende). Det gis som tabletter, dråper, stikkpiller eller injeksjon. På grunn av deres effekt på sentralnervesystemet er diazepam og andre benzodiazepiner gjenstand for misbruk. I klinisk praksis anvendes diazepam mest mot angst, uro og søvnvansker.
Vis hele sitatet...