Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 3680
Hei igjenn freakere.

Jeg har et spørsmål når det kommer til diazepam:

Jeg har en kompis som har inntatt diazepam i ny og ne over flere år, men han har latt det gå alt fra uker til mange måneder mellom hver gang. Som regel har han gjerne tatt det i kombinasjon med alkohol.

Så pluttselig nå forteller han meg her at han har inntatt en dose på 150mg uten å egentlig føle noe som helst. Greit han blir litt vimsete; "hvor satt jeg fra meg colaflaska" feks. Men thats it?

Noe nevneverdig trøtt ble han heller ikke, men man kunne se på han at han var sløv i øynene/fjeset. Da han skulle legge seg lå han å vred seg i sengen i et par timer før han endelig sovnet, men så våknet han etter to timer igjen. Så tok han seg en røyk, litt vann og gikk å la meg igjen. Da sovnet han som en stein og han klarte ikke komme seg ut av senga for å dra på jobb.

Hva er det for noe, tolleranse? Eller diazepamtabletter som har blitt mindre potent?

Trodde diazepam skulle være muskelavslappende, beroliggende og søvnfremkallende. Karen fortalte til og med at han prøvde ta pushups etter disse 150mg'a. Greit det var mer slitsomt enn ellers, men det gikk helt fint. Orket riktig nok ikke like mange. Men noe trøtt og rolig ble han ikke. Kan jo være at han tok det for seg selv alene foran pcn, altså, der diazepamen ikke får vist sine angstdempende og beroliggende egenskaper. For man er jo relativt rolig når man sitter foran pcn
Ja, dette er mulig. Vet ikke hvorfor, men enkelte reagerer ikke likt som andre. En gang jeg var urolig, tok jeg 18stk 25mg sobril (450mg), og jeg merket ingen ting, overhodet. Var like urolig som før jeg tok de. Kan være nevrologiske årsaker til at vi reagerer så dårlig på benzo som diazepam og oxazepam. Selv har jeg ME som gjør at jeg reagerer dårlig på det. Kan jo hende det er noe galt nevrologisk med han også.
Jo, men tidligere så ble han fullstendig surrehue av bare 80mg. Han blandet 60mg med alkohol i helgen og ble i rimelig god form. Jeg var vitne til det Men nå, uten å blande med noen ting, så merker han ingenting av 150mg. Merkelig greier. Det er samme tablettene vi snakker om, disse hvite bensedin 10mg'sa
Men jeg har veldig gode erfaringer med diazepam. Sånn at all angst blir borte! Men jeg har riktig nok pleid å blande det med alkohol. De første gangene jeg tok diazepam husket jeg like bra som en gullfisk dagene etter. Så jeg vil tro at hjernen rett og slett gjør seg resistent mot diazepam når man har brukt det en stund, uavhengig om det er måneder mellom hver gang man inntar det.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
Er det noen her som har hørt om disse bensedin tablettene og sett brettene? Jeg har sett brettene ved et par anledninger. På noen står det "Bensedin Galenika"og diazepamum skrevet under. På noen av de andre brettene står det "Bensedin Galenika" og bare diazepam skrevet under. Brettene er klin like ellers og jeg kan ikke se for meg noen klare å lage fake versjoner av dette. Men er det mulig? At det sitter mennesker der som har utstyr til å lage 100% like brett, men tabbet seg og skrevet diazepam under i stedet for diazepaum, eller er begge brettene ekte vare produsert av Galenika? Eller kan det være at de skriver diazepam eller diazepamum alt ettersom i hvile region de skal selges?

Noen som kan svare meg på dette? På Forhånd takk

http://www.pharmer.org/files/images/bensedin10.jpg

Sendte til og med mail til Galenika angående dette for et par uker siden uten å fått noe svar. Kanskje de bare ikke gidder svare meg eller at det har havnet i spam filteret deres. Finner ingen bilder på google der det bare står diazepam, alle brettene har diazepamum på seg.
Sist endret av Trippa; 10. mars 2011 kl. 21:01.
Sitat av Trippa Vis innlegg
Er det noen her som har hørt om disse bensedin tablettene og sett brettene? Jeg har sett brettene ved et par anledninger. På noen står det "Bensedin Galenika"og diazepamum skrevet under. På noen av de andre brettene står det "Bensedin Galenika" og bare diazepam skrevet under. Brettene er klin like ellers og jeg kan ikke se for meg noen klare å lage fake versjoner av dette. Men er det mulig? At det sitter mennesker der som har utstyr til å lage 100% like brett, men tabbet seg og skrevet diazepam under i stedet for diazepaum, eller er begge brettene ekte vare produsert av Galenika? Eller kan det være at de skriver diazepam eller diazepamum alt ettersom i hvile region de skal selges?

Noen som kan svare meg på dette? På Forhånd takk

http://www.pharmer.org/files/images/bensedin10.jpg

Sendte til og med mail til Galenika angående dette for et par uker siden uten å fått noe svar. Kanskje de bare ikke gidder svare meg eller at det har havnet i spam filteret deres. Finner ingen bilder på google der det bare står diazepam, alle brettene har diazepamum på seg.
Vis hele sitatet...
Jeg har kommet over brett som det står diazepam under.
Fant ett google bilde som er prikk-likt(Har funnet dette tidligere, så jeg visste hvor jeg skulle lete):
Bilde
Beklager dårlig kvalitet. Får se om jeg gidder å oppsøke ett brett for å ta bilde, isåfall kommer det ett bilde innen ett par timer.
Disse kommer fra India!

Bilde
Beklager dårlig kvalitet og oppdelt brett.
Gjorde mitt beste. Desverre umulig å lese hva som står.
Like over der det står Dia med grønn skrift står det Diazepam med svart skrift.
Merket også at brettet ikke ser ut som tildligere link jeg postet, men nokså likt.
Trådstarter
Takk for at du prøvde hjelpe Det er ikke de samme brettene jeg tenkte på. Brettene jeg tenker på har 15x10mg piller
Bah, disse var 10x10mg
Tror at det er null poeng i å pøse i seg så mangehundre mg med diazepam. Kroppen kan vel ta opp en viss kvanta av dette, mens det den ikke greier å ta opp muligens går ut i urinen eller ved svetting. Bare en teori jeg har, siden jeg av erfaring ikke merker noe mer forskjell etter 5 valium enn etter 10. Men fordeler du kvantumet over en hel dag tror jeg det er enklere for kroppen å få tatt opp mere. Kan hende jeg er helt på villspor...
Trådstarter
Er hjernen som skal ta det til seg Og ja, du har nok rett i at om man fordeler det utover dagen så vil hjernen ta til seg mer av det enn om man pøser på med 300mg i et jafs, men til gjengjeld vil kanskje halveringstiden ha gjort det likegyldig om man spiste alle 30 på en gang eller fordelte de utover dagen? Hvem vet.

Men synes det er særs merkelig at man kan bli så innspist på diazepam at nesten 1 gram ikke merkes (rikitg nok etter å ha spist en del over tid i forkant)

Det som gabasenteret ikke tar til seg blir vel med et par runder i blodstrømmen før det skilles ut i urinen ja, samme som vitaminer En frisk kropp tar som oftest til seg akkurat hva den trenger og skiller ut det som vi har inntatt for mye av. Benzodiazepiner, spesielt diazepam, er ganske så naturlig stoff så kroppen skiller vel ut dette på samme måte som andre naturlige stoffer.

MDMA, amfetaminer og slikt er en helt annen sak dog. Jo mer, jo mer rusa. Greit man kan bygge opp tolleranse, men aldri nok til å ikke merke noe eller OD.
ja, sant det Benzoer virker som har den effekten at kroppen bare stopper opp og lar det resterende forsvinne. Sånn tenker jeg med nikotin også, siden jeg snuser hele tiden omtrent, en boks om dagen (porsjon) kan vel ikke kroppen greie å ta til seg alt det nikotinet?

Mens med stimulanter og alkohol blir du bare mer og mer rusa ja hehe...
Trådstarter
Jeg snuser hele tiden selv Nikotin er et stimulant, prøv si 5 snus i munnen, du vil bli kvalm Fordi du får for mye niktorin. Merkes ikke spesielt psykisk, men fysisk.
Nå har jeg aldri hørt at noen blir kvalme psykisk, anyways (måtte le litt der etter skumlesinga mi) Du bygger jo opp toleranse for nikotin også. Men i en mye mindre grad enn du bygger opp toleranse ovenfor opioider og lignende. Men hva er greia med å snuse/røyke en boks/pakke hver dag? Det er jo ikke noe vits å putte i seg så mye. Du blir jo ikke rusa på nikotin om du bruker det så ofte. Du må la dopaminnivået i hjernen synke før du tar i deg mer nikotin, ellers får du ingen rusfølelse av bruken.
Snus er vel det MEST avhengighetsskapende "rus"middelet man får lovlig i dag. Hallo, så lenge jeg ikke har noe annet i kjeften har jeg en snus der Ja vet det er bortkasta. Men er så vandt til det, du kan bruke det når som helst og hvor som helst. Bortkasta penger ja, men det er ikke bare nikotinen du er avhengig av, det er å ha den under leppa jeg kan putte noe papir dit og faktisk tro det er en snus men det gjør jeg skjelden siden jeg ikke har økonomiske problemer enda...
Sist endret av Cherie; 17. mars 2011 kl. 00:47.
Trådstarter
hehe, sant det der med at det er litt det å ha noe under leppa som blir greia med snus. Men tror jeg hadde blitt veldig sugen på en ordentlig snus om jeg bare hadde gått med papir under leppa hele dagen.

Jeg har ikke fått noen rusfølelse av snus eller sigg siden jeg starta for seks år siden, men jeg vil ha det for det
Sitat av Trippa Vis innlegg
hehe, sant det der med at det er litt det å ha noe under leppa som blir greia med snus. Men tror jeg hadde blitt veldig sugen på en ordentlig snus om jeg bare hadde gått med papir under leppa hele dagen.

Jeg har ikke fått noen rusfølelse av snus eller sigg siden jeg starta for seks år siden, men jeg vil ha det for det
Vis hele sitatet...
Vi begynner vel å bli rimelig off topic nå, men anyways..

Det der kan jeg ikke fatte

Snuser selv og merker at snus har begynt å få nærmest null effekt på meg, driver å prøver å kutte ned på snusen og snuse sjeldnere slik at jeg skal få effekt..
Jeg ser absolutt ingen vits til å bruke rundt 100kr uka på noe jeg ikke får effekt på.
Sist endret av Psytrip; 17. mars 2011 kl. 14:05.
Litt OT ja men siden TS skrev om det og så..

100 kr i uka? da er du "heldig" jeg bruker omtrent EN boks om dagen. Jeg MÅ kutte ned ass, det blir for dyrt... Vet egentlig ikke hva nikotinet gir meg, men det gjør da noe, for jeg merker jo at det er noe jeg vil ha etter hvert som timene går. Hehe...