Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1762
Har lekt meg litt med en dedikated server på cs.
Men stoppet opp for meg da jeg skulle legge den ut public, siden port 27015 er stengt.

Jeg har ikke router tilgang, og jeg vet heller ikke hva den heter.
Jeg har prøvd og snakke med hybeleier, men han nekter meg passord.

Noen som har noen ideer?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Uten å sette opp løsninger som gjør CS uspillbart ? Nei.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Uten å sette opp løsninger som gjør CS uspillbart ? Nei.
Vis hele sitatet...
Gi meg en løsning som gjør det uspillbart da.
Har du ikke tilgang til routeren blir det vanskelig. Da må du eventuelt leie en server.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av goofy6980 Vis innlegg
Gi meg en løsning som gjør det uspillbart da.
Vis hele sitatet...
VPN, Hamachi, whatever floats your boat.
Om routeren til har innebygd DMZ (DeMilitarized Zone), ville du kunne bare satt en statisk IP.

Skjekk det opp hos din ISP.
Har holdt 2 år og mere i utforskning/jobbe med gameservers/dedikated linux og Win, er ikke til og holde ut.

TCP ports 27020-27039
UDP port 1200
UDP ports 27000-27015
TCP port 27015

Ta og snakk med eiern og bevis han at disse portene er 100% trygg og portforwarde, det skader ikke og spørre.
Da ska du få den public, det er ganske krevende og portforward, vet selv kan slite i timer/dager på og portforward.

Sitat av 64k Vis innlegg
Om routeren til har innebygd DMZ (DeMilitarized Zone), ville du kunne bare satt en statisk IP.

Skjekk det opp hos din ISP.
Vis hele sitatet...
Siden det er en hybel så er det en mulighet for at det er fiber, og dem bruke og utlevere full IP til kunder, angående avtaler.
Sitat av Kain Vis innlegg
Siden det er en hybel så er det en mulighet for at det er fiber, og dem bruke og utlevere full IP til kunder, angående avtaler.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke peiling på hva du snakker om.
Full IP?
Forklar.
Mange som har peiling her. Svaret er vel enkelt, du må få logga deg på routern og forwarde porten.
Hvis du veit hvilket merke/type/model routeren er, så er jo exploting ett alternativ, hvis man får igjennom en exploit, så har man mulighet til å kjøre en payload på routeren som enten endrer passordet, eller portforwarder portene dine.

EDIT: Eventuelt reversert engineering får å få en payload inn på routeren.
Sist endret av Masi; 7. januar 2011 kl. 04:37.
Overskuddsmateriell
http://www.multigamer.no/store/produ...rstrike_source
Der har du en billig hosting tjeneste for CSS.

Jeg driver selv med serverdrifting av CSS og kan si deg at det minste problemet er å få servern din opp på beina å gå som den skal, men å få spillere til å spille på servern din også.
Sitat av 64k Vis innlegg
Jeg har ikke peiling på hva du snakker om.
Full IP?
Forklar.
Vis hele sitatet...

Levendører levere en statisk IP per hustand, derfor du må ha en router til veggen som den kan blir gjort om til din Ip, er ikke helt inne på det, men det fiber har, er en vegg kontakt som har PT kontakt,og ut fra den får du vist en full IP, (sikkert heltl feil)
Leverandørn din har flere server som fordele nettverket, og dem har ikke råd til og gi ut IP til hver hustand til normal pris, så dem sender en statisk IP til per hustand fra demmes server. Derfor når du prøve og tracke en IP at du bare ser leverandørn sin adresse og ikke der fra IP kommer fra (din hustand).

Er ikke helt inne, men hadde 2 ukers med lærering om nettverk i IT får noen månder siden, så infoen kommer der fra.

er nok jeg som har dommet meg ut nu eller?

Sitat av Bullhill Vis innlegg
http://www.multigamer.no/store/produ...rstrike_source
Der har du en billig hosting tjeneste for CSS.

Jeg driver selv med serverdrifting av CSS og kan si deg at det minste problemet er å få servern din opp på beina å gå som den skal, men å få spillere til å spille på servern din også.
Vis hele sitatet...
Det krever god taktik
Sist endret av justastonedhuman; 7. januar 2011 kl. 07:15. Grunn: skrive feil
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Kain Vis innlegg
Levendører levere en statisk IP per hustand, derfor du må ha en router til veggen som den kan blir gjort om til din Ip, er ikke helt inne på det, men det fiber har, er en vegg kontakt som har PT kontakt,og ut fra den får du vist en full IP, (sikkert heltl feil)
Leverandørn din har flere server som fordele nettverket, og dem har ikke råd til og gi ut IP til hver hustand til normal pris, så dem sender en statisk IP til per hustand fra demmes server. Derfor når du prøve og tracke en IP at du bare ser leverandørn sin adresse og ikke der fra IP kommer fra (din hustand).

Er ikke helt inne, men hadde 2 ukers med lærering om nettverk i IT får noen månder siden, så infoen kommer der fra.

er nok jeg som har dommet meg ut nu eller?



Det krever god taktik
Vis hele sitatet...
Du har jo omtrent like mye snøring på dette som jeg har på båtbygging.

Det du tenker på er at mange ISPer tilbyr bare en IP per husstand, noe som iogforseg gjelder primært sett xDSL-oppkoblinger per idag, grunnet PPPOE-authen.

Vanlig for kabelmodem i min erfaring har vært mellom 4-8 IP-adresser ettersom hvilket år og leverandør vi snakker om, og for fiber har jeg enda ikke møtt noen grense, jeg henter ut fem public-ips på min fiberlinje.

Å sette i bridge for xDSL-tilkoblinger vil ikke hjelpe på noe vis igrunn, og dersom det ikke er Cable eller Fibertilknytning på huset hvor TS bor er det det begrenset til en IP.

Uansett så heter det en TP-kabel (twisted pair) som igjen deles opp i sine kategorier.

Det er ingenting som heter en full IP.
Sitat av Kain Vis innlegg
er nok jeg som har dommet meg ut nu eller?
Vis hele sitatet...
Dessverre, ja.
Jeg har nå tilgang til routeren.
Når jeg skal åpne portene, spør den om ip. hva skal stå der?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
IPen til enheten du skal åpne portene til.

Logisk nok, les manualen.
Har ikke manual.
Så jeg skal skrive inn ip`en til maskinen jeg bruker?

Jeg skal hoste en CS 1.6 server.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av goofy6980 Vis innlegg
Har ikke manual.
Så jeg skal skrive inn ip`en til maskinen jeg bruker?

Jeg skal hoste en CS 1.6 server.
Vis hele sitatet...
Helt korrekt, manualen finner du på hjemmesiden til produsenten forresten.