Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2235
Har tatt 5 ekstrakterte paralgin forte for og få kodein, er det ikke sånn at kodein er smertestillende å skal motvirke hodepine?
Paracetamol hjelper mot hodepine, og den har du jo fjernet ved ekstrasjonen.
Xerv's Avatar
Trådstarter
76 5
Hm, ok, da vet jeg det Trudde Paracetamol var ett bindemiddel som ikke hjalp noe serlig mot ting...
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
det føsrte som kommer opp på google er: Paracetamol er et legemiddel, brukt smertestillende og febernedsettende. En bør vise litt forsiktighet ved bruken da store doser kan gi varige leverskader.

skjerpings, å ta et google-søk er det minste du burde gjøre før du pakker noe som helst i deg.
Sist endret av somnium; 4. mars 2010 kl. 23:50.
Du kan like så godt ta en Placebo. Den skader ihvertfall ikke kroppen din!
Du burde bruke sider som har detailed info hvis du virkelig vil ut på det kjøret! noe jeg sterkt annbefaler deg fra iom du vet ikke åssen Paracetamol fungerer i tilleg så kan codein som omdannes til morfin 1/3 ratio gi hodepine som bivirkning på nybegynnere eller OD. du har tatt 50mg ren morfin ca iom du extraherte noe som er ganske mye. spydde også?
Men pass på. Paracetemol er mye lettere å overdose på enn kodein. Tar du for mange slike kan du lett skade leveren. Sjekk pakningsvedlegget.

Jeg skjønner for øvrig ikke hvorfor du skulle ta ut paracetemolen hvis du bare trodde den var et bindemiddel? Hvor er poenget..

Sitat av navitas Vis innlegg
Du kan like så godt ta en Placebo. Den skader ihvertfall ikke kroppen din!
Vis hele sitatet...
Det funker ikke å svelge en sukkerpille, hvis du vet det er sukker. Hva er det du mener egentlig?
Xerv's Avatar
Trådstarter
76 5
1 pille pralgin forte inneholdt 30mg kodein, jeg tokk 5 piller (ekstraktert).

Side effektene: Litt kløing, hodepine og puppilene mine var veldig småe.
unnskyld hvis det jeg sier er helt feil, men sånn jeg har skjønt det er paracetemol den smertestillende, og kodeinen (som de har lagt til i alle disse forte versjonene) er til for å forsterke den smertestillende effekten (altså paracetemolen)
Sist endret av catsel; 6. mars 2010 kl. 15:36.
De er begge smertestillende midler, de forsterker hverandre

Edit: Det er mulig å være allergisk mot kodein, kanskje det er årsaken til hodepinen din Xerv
Sist endret av akhbar; 6. mars 2010 kl. 16:03.
Xerv's Avatar
Trådstarter
76 5
Sitat av akhbar Vis innlegg
De er begge smertestillende midler, de forsterker hverandre

Edit: Det er mulig å være allergisk mot kodein, kanskje det er årsaken til hodepinen din Xerv
Vis hele sitatet...
Trur ikke jeg er alergisk mot kodein, siden når jeg bruker og ha hodepine så hiver jeg i meg en paralgin forte tabelett, og da forsvinner hodepinen.
Sitat av Xerv Vis innlegg
Trur ikke jeg er alergisk mot kodein, siden når jeg bruker og ha hodepine så hiver jeg i meg en paralgin forte tabelett, og da forsvinner hodepinen.
Vis hele sitatet...
Da kan du like godt bare ta en paracet!
Xerv's Avatar
Trådstarter
76 5
men jeg tokk ikke ekstrakten for og fjerne hodepine
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av lucky7 Vis innlegg
...så kan codein som omdannes til morfin 1/3 ratio gi hodepine som bivirkning på nybegynnere eller OD. du har tatt 50mg ren morfin ca iom du extraherte noe som er ganske mye. spydde også?
Vis hele sitatet...
Kodein blir omdannet til morfin i et forhold av ca 10/1 (felleskatalogen sier 5-15%), dvs at 150 mg kodein blir til ca 15 mg morfin, ikke 50. Alle typer morfika kan gi hodepine og kløe, effekter som i stor grad er doseavhengige.
Jeg har 4-5 pillebokser med "kodein", etiketten er grønn og hvit!? er det den riktige kodein pakka eller er det foskjellige typer ?Og uansett. hva bruker man kodein til? blir dem brukt som rus middel? hehe.. Im broke and need some low risc cash:P
Kan kodein lindre smerter som Isjias og prolaps? Jeg har prøvet PF som virker litt. Og Aporex som har nå gått ut av produksjon meget synd for de virket veldig bra.