Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 466
Hei.

Sent i 2010 bygde jeg min nye pc, og installerte Win7 på den. Den hadde veldig rask oppstart og alt gikk utrolig raskt og smooth inne i Win7. Sent i 2011 formaterte jeg Pc'en, altså jeg reinstallerte Win7, men jeg synes ikke pc'en ble "så god som ny". Allerede nå igjen føles den veldig treg og den lagger av og til til og med når jeg skal skifte mellom tabsene i chrome. Det er en i7-930 processor, med 8GB ram, Gigabyte GA-X58A-UD3R hovedkort, et Sapphire Radeon 5850 grafikk-kort og 10000rpm HDD i den, så den bør ikke lagge ved skifting av chrome-tabs. Dette er selvsagt bare en av utfordringene. Hele windows virker treg generelt, i hvert fall i forhold til hvordan den var da jeg bygde den.

Er det mulig at det å bare reinstallere windows ved å putte i BootCD'en ikke vil "cleane" opp systemet og gjøre det så godt som nytt? Vil det bli så godt som nytt hvis jeg benytter DBAN og deretter putter i BootCD og reinstallerer? Noen som har erfaring med DBAN og/eller å få Pc'en så god som ny? Føler den er stappfull av unødvendig cygwin/codecer/dll'filer/plugins/gamle ubrukte programmer.
Sist endret av Noorac; 17. mai 2012 kl. 15:12.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
En reinstall skal holde i massevis, problematikken din kan være mye, CRC-feil pga kabler \ minne \ cpu \ disk, dårlige drivere, dårlig tunet BIOS etc.

Uten at du kjører noen ytelsestester på maskinen mot både minne \ disk \ cpu og gjør eventuelt en oppgradering av BIOS for deretter å verifisere at settings er korrekte er det vanskelig å si noe.