Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 14095
Hei!

Jeg har en iPhone 4S med iOS 6 og har et problem.. det går nemlig ikke ann å skru opp volumen til mobilen, og lyden funker ikke på YouTube, videoer, musikk (nedre høyttaler) og f.eks spill.. funker bare når jeg harp å hodetelefoner.

jeg ga mobilen til reperasjon for å bytte høyttalern, men hjalp på ingen måter og mannen mente at jeg måtte vente til ny versjon av iOS 6.

hva bør jeg gjøre?
Har du sett om det er skjit nedi hodetelefon pluggen?
Integrert
kaan921's Avatar
Trådstarter
Ja.. Men hva har hodetelefonpluggen med nedre høyttaler å gjøre?:P
Hvis du har headset i, så spiller ikke telefonen ut av nedre høytaler. Hvis det er noe skjit som "simulerer" et headset, så kunne det vært derfor du ikke fikk lyd.
Integrert
kaan921's Avatar
Trådstarter
altså jeg får ikke lyd av nedre høyttaler uansett om jeg har hodetelefoner i eller ei..
men, jeg får lyd av hodetelefonene når jeg har de på.. reperasjonsmannen sa at han ikke visste grunnen og at jeeg burde vente til iOS 6.1 eller hva neste versjon kommer til å hete.

tror du det er en software bug?
Det er ikke bare deg. Til nå har vi fått inn 5 iPhone 4s på jobben med samme problem etter at de oppdaterte til iOS6.
Sist endret av curx; 13. oktober 2012 kl. 11:33.
Integrert
kaan921's Avatar
Trådstarter
Sitat av lefsaker Vis innlegg
Det er ikke bare deg. Til nå har vi fått inn 5 iPhone 4s på jobben med samme problem etter at de oppdaterte til iOS6.
Vis hele sitatet...
oida, men så det er ingen muligheter å få fikset dette på? iphonen er helt ny.. og jeg trenger iphonen ganske ofte så jeg gidderi kke sende på reperasjon hos apple care..
Sitat av kaan921 Vis innlegg
oida, men så det er ingen muligheter å få fikset dette på? iphonen er helt ny.. og jeg trenger iphonen ganske ofte så jeg gidderi kke sende på reperasjon hos apple care..
Vis hele sitatet...
Kjønner at det er litt kjipt å må sende inn på Apple Care,
men vil du heller vente til at det KANSJE kommer en bugfix i iOS 6?

Jeg vet hva jeg ville ha gjort vertfall
Integrert
kaan921's Avatar
Trådstarter
Sitat av Tur Vis innlegg
Kjønner at det er litt kjipt å må sende inn på Apple Care,
men vil du heller vente til at det KANSJE kommer en bugfix i iOS 6?

Jeg vet hva jeg ville ha gjort vertfall
Vis hele sitatet...
bruker egentlig ikk høyttalern så ofte, så lenge ringetonelyden kommer, så går det fint.. men.. f.eks når det kommer varsler så får jeg ikke lyd

men vet noen av dere når neste versjon av ios kommer?
Sitat av kaan921 Vis innlegg
bruker egentlig ikk høyttalern så ofte, så lenge ringetonelyden kommer, så går det fint.. men.. f.eks når det kommer varsler så får jeg ikke lyd

men vet noen av dere når neste versjon av ios kommer?
Vis hele sitatet...
De første bugfixene pleier å komme ganske så raskt etter storoppdateringene.
I mellomtiden kan du kanskje gi skrive ordentlig til Apple hva problemet ditt er, i håp om at det skal gå litt fortere.
Vis det er softwaren såklart.
Har problemer med lyden min på 4s, men fikk trøbbel før ios6!
-har ikke lyd på apps,kan ikke stille på lyden.
-Hvis jeg dobbeltapper å går på volumjustering; er det ingen måte å kunne justere. Kun en tom linje
- får lyd hvis folk ringer meg,alarmer,melding.
-og får lyd hvis jeg bruker headset, å kan også justere lyden da.

Dette skjedde bare helt plutselig btw...

Noen som vet hva jeg kan gjøre? Trenger skikkelig hjelp!
Har prøvd gjenoppretting
Sist endret av Lucario; 14. oktober 2012 kl. 16:02.
Integrert
kaan921's Avatar
Trådstarter
jeg har samme problem Lucario..

kan ikke stille inn lyd jeg heller, men til tider så funker lyden av og til.. så går den etter 5min!! blir så sur
Sitat av kaan921 Vis innlegg
jeg har samme problem Lucario..

kan ikke stille inn lyd jeg heller, men til tider så funker lyden av og til.. så går den etter 5min!! blir så sur
Vis hele sitatet...
Enig! Min funker ikke av og til da...
Pm om du finner ut av det?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Noen, vær så snill? :'(
Sitat av Lucario Vis innlegg
Noen, vær så snill? :'(
Vis hele sitatet...
Send inn til Apple!
Vis du har forsikring såklart.
Dette har skjedd med meg og.. Lyden kommer tilbake noen få ganger, ellers fungerer den ikke :/ Det som er slitsomt er at når jeg har i ørepropper kobler lyden seg ut og inn!! Det er sånn at jeg må ta øreproppene ut og inn av iPhonen kanskje 20 ganger før den fungerer normalt igjen. Har også prøvd å bytte høytalere uten hell.
Integrert
kaan921's Avatar
Trådstarter
Sitat av sparklingbow Vis innlegg
Dette har skjedd med meg og.. Lyden kommer tilbake noen få ganger, ellers fungerer den ikke :/ Det som er slitsomt er at når jeg har i ørepropper kobler lyden seg ut og inn!! Det er sånn at jeg må ta øreproppene ut og inn av iPhonen kanskje 20 ganger før den fungerer normalt igjen. Har også prøvd å bytte høytalere uten hell.
Vis hele sitatet...
akkuratt samme med meg! jeg ga 500 kroner for å bytte høyttalere, men uten noen form for suksess.. hater det med øreproppene også!

iphonen er jo nesten helt ubrukelig etter min forstand..
Dere kan prøve å blåse ut støv fra der Audio Jacken går inn med en hårføner.
Takk! Lyden fungerte i ca 1 min.. så forsvant den igjen :/
Sitat av sparklingbow Vis innlegg
Takk! Lyden fungerte i ca 1 min.. så forsvant den igjen :/
Vis hele sitatet...
Prøv lengre/sterke styrke?
Ja, prøvde nå med hårføneren først, så blåse.. og støvsugeren på svak styrke, men fortsatt virker lyden bare litt under et minutt. Evt noen annen måte du vet om for å få ut evt støv o.l?
Jeg har hatt akkurat samme problemet, jeg brukte Q-tips i Mini jacken og nede der man plugger inn Laderen, Gjør begge de plassene rene og du burde få en fungerende telefon, ( Husk og gjøre Q-tipen litt mindre så den kommer til og ikke setter seg fast)
Tusen takk! Prøvde nettopp med Q-tips, håper at lyden holder seg stabil en stund nå.
Sitat av sparklingbow Vis innlegg
Tusen takk! Prøvde nettopp med Q-tips, håper at lyden holder seg stabil en stund nå.
Vis hele sitatet...
Sleng ut en update etterhvert om lyden har holdt seg
Integrert
kaan921's Avatar
Trådstarter
det med q-tips hjalp litt egentlig, nå holdt den litt lengre.. men så startet det igjen, er nødt til å ta minijacken ut og inn 10-15 ganger før jeg kan høre sangen ferdig..

høyttalern er jo helt død bortsett fra på ringetoner..
Brukte denne guiden når iPhone 4'en til søstra mi hadde samme problemet, garanterer at det funker, lykke til!
Ja.. lyden holdt akkurat til jeg gikk på toget Da startet det samme greiene med at øreproppene kobler seg ut. Lyden fungerer nå i ca 10 sek etter jeg har låst opp iPhonen, og ikke lenger. Irriterende er det i alle fall!
Integrert
kaan921's Avatar
Trådstarter
kan ikke bruke den videoen du sendte aleks.. i og med at jeg har ios 6 og iphone 4s, så finnes det ikke noen jailbreaks ute enda
Sitat av kaan921 Vis innlegg
kan ikke bruke den videoen du sendte aleks.. i og med at jeg har ios 6 og iphone 4s, så finnes det ikke noen jailbreaks ute enda
Vis hele sitatet...
Oja, får håpe det kommer snart da :l
▼ ... over en måned senere ... ▼
Integrert
kaan921's Avatar
Trådstarter
Er det noen som har noen oppdateringen angående dette? Har prøvd å selge iPhonen, men ingen vil kjøpe den siden lyden ikke funker..

Når jeg hadde mobilen slått på en stund, i cirka 1-2 uker i strekk uten å restarte så funket lyden plutselig.. Jeg gikk tom for strøm og lyden ble borte.

Kan gi litt $$ til den som hjelper meg med å fikse dette.. har iOS 6.0.1 med iPhone 4S
▼ ... over en måned senere ... ▼
samme problem her

oppdatering til iOS6.1 hjalp ikke
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Har samme problemet med min 4S. Har oppdatert til 7.0.2 nå, men det hjalp ikke.
Noen som har funnet noen løsning? Ønsker ikke jailbraike