Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 6348
Hei, var i en situasjon der jeg brøyt med en kompis på offentlig plass.. Ingen av oss ble verken skadet, landet på bakken eller noe. Skjønner at det kan virke truende og aggressivt for folk rundt oss, men..

Jeg fikk beskjed om at hvis politikvinnen så meg der igjen så skulle hun sende meg på fyllearresten. Jeg var ikke overberuset og jeg dro såklart ikke hjem før om 2 timer senere og jeg diskuterte en god del med politiet på stedet inkludert dama som sa at hun skulle sende meg på fyllearresten.. Ble fortsatt ikke sendt på fyllearresten..

Jeg spurte om jeg var under arrest og hva jeg hadde gjort, om hun hadde bevis på noen kriminell handling osv osv.. Fortsatte bare med samme gamle visa "Hvis du fortsetter sender jeg deg på fyllearresten" Jeg fortsatte og det skjedde fortsatt ingenting.. Sa til henne at hvis jeg blir straffet på noen som helst måte for å ikke ha gjort noe så kan du godt vente deg en 10-årig rettsak..

Hva er det rettslige grunnlaget? Det var jeg som ble dyttet uti veibanen og jeg var vennlig/ga personalia frivillig osv. Jeg vil gjerne vite mine rettigheter angående å gi personalia til politiet (De sa jeg kom til å få 5000 i bot om jeg ikke oppga det frivillig) og eventuelt om politiet kan sende folk på fyllearresten når de føler for det.. Er russ i år bare så det er sagt. Skal til militæret i Januar 2015 og har ikke noen planer om at idiotisk politi skal ødelegge det for meg.

Og btw: kommentarer som "du var full og virket truende, gå å legg deg og tenk over saken" blir ignorert og har ingenting med mine spørsmål å gjøre. Er ikke ute etter folks mening, er bare ut etter rettslig grunnlag.
Sist endret av Nayroun; 1. mai 2014 kl. 04:53.
Du er pliktig til å oppgi personalia.
Du er også pliktig til å følge pålegg fra politiet (f.eks å forlate sentrum).

I utgangspunktet trenger de ingen grunn til å pålegge deg noe, men av naturlige årsaker er det kun de som lager bråk, er for full o.l som blir pålagt å forlate sentrum.

Om de føler at du ikke hører etter, og ikke ser ut til å klare å oppføre deg, så kan de uten problem sette deg i fyllearresten.
Trådstarter
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Du er pliktig til å oppgi personalia.
Du er også pliktig til å følge pålegg fra politiet (f.eks å forlate sentrum).

I utgangspunktet trenger de ingen grunn til å pålegge deg noe, men av naturlige årsaker er det kun de som lager bråk, er for full o.l som blir pålagt å forlate sentrum.

Om de føler at du ikke hører etter, og ikke ser ut til å klare å oppføre deg, så kan de uten problem sette deg i fyllearresten.
Vis hele sitatet...
Hvor er det rettslige grunnlaget?

EDIT: Hvilken lov og hvilke paragrafer?
Sist endret av Nayroun; 1. mai 2014 kl. 04:59.
http://lovdata.no/dokument/NL/lov/1995-08-04-53


§ 5.Plikten til å følge politiets pålegg
Enhver plikter straks å rette seg etter de pålegg, tegn eller øvrige signaler som politiet gir i medhold av bestemmelsene i kapittel II i denne lov.



7.Håndhevelse av den offentlige ro og orden m.v.
Politiet kan gripe inn
1 for å stanse forstyrrelser av den offentlige ro og orden eller når omstendighetene gir grunn til frykt for slike forstyrrelser
2 for å ivareta enkeltpersoners eller allmennhetens sikkerhet
3 for å avverge eller stanse lovbrudd.
Politiet kan i slike tilfeller blant annet regulere ferdselen, forby opphold i bestemte områder, visitere person eller kjøretøy, uskadeliggjøre eller ta farlige gjenstander i forvaring, avvise, bortvise, fjerne eller anholde personer, påby virksomhet stanset eller endret, ta seg inn på privat eiendom eller område eller påby områder evakuert.
Unnlater noen å etterkomme pålegg gitt i medhold av første ledd, kan politiet for den ansvarliges regning sørge for at det nødvendige blir gjort for å hindre at forsømmelsen volder skade eller utsetter allmennheten for fare.


§ 8.Innbringelse
Politiet kan innbringe til politistasjon, lensmannskontor eller annet lokale som benyttes under polititjenesten
1 den som på offentlig sted forstyrrer ro og orden eller den lovlige ferdsel
2 den som ikke etterkommer pålegg fra politiet om å fjerne seg fra offentlig sted når omstendighetene gir skjellig grunn til å frykte for forstyrrelse av den alminnelige ro og orden eller den lovlige ferdsel
3 den som ikke oppgir navn, fødselsdato, fødselsår, stilling og bopel når politiet forlanger det, eller som gir opplysninger herom som det er grunn til å tvile på riktigheten av
4 den som treffes på eller ved et sted der det må antas å være begått en forbrytelse umiddelbart forut.
Ingen må holdes tilbake lenger enn nødvendig etter denne bestemmelsen og ikke ut over 4 timer.


§ 9.Inngrep overfor berusede personer
Politiet kan innbringe enhver som på grunn av beruselse forårsaket av alkohol eller andre berusende eller bedøvende midler forstyrrer den offentlige ro og orden eller den lovlige ferdsel, forulemper andre eller volder fare for seg selv eller andre.
Den som innbringes etter første ledd, kan settes i arrest.
Ingen må holdes i arrest lenger enn nødvendig og ikke i noe tilfelle lenger enn til vedkommende er blitt edru.
Dersom den innbrakte på grunn av beruselsen er ute av stand til å ta vare på seg selv eller å gjøre rede for seg, skal politiet straks vurdere umiddelbart å overføre vedkommende til sykehus, legevakt eller avrusingsstasjon. Dersom slik overføring ikke finner sted, skal vedkommende ha legetilsyn ved innsettelsen i arresten.
Dersom det er grunn til å tro at den innbrakte har hodeskade, indre skade eller betydelig kroppsskade, eller helsetilstanden for øvrig er slik at helsetilsyn anses nødvendig, skal politiet straks tilkalle lege eller annet helsepersonell.
I påvente av overføring til sykehus mv. eller gjennomføring av lege- eller helsetilsyn etter fjerde eller femte ledd, skal den innbrakte ha skjerpet tilsyn av politiet.
Dersom den innbrakte ber om det, skal politiet formidle kontakt med lege eller annet helsepersonell.
Selv om den anholdte ikke innbringes, kan politiet beslaglegge og tilintetgjøre de rusmidler vedkommende har hos seg ved anholdelsen.
Trådstarter
§ 9.Inngrep overfor berusede personer
Politiet kan innbringe enhver som på grunn av beruselse forårsaket av alkohol eller andre berusende eller bedøvende midler forstyrrer den offentlige ro og orden eller den lovlige ferdsel, forulemper andre eller volder fare for seg selv eller andre.
Den som innbringes etter første ledd, kan settes i arrest.

Dette kan jo drøftes i hytt og pine.. Hvordan forstyrret jeg og min kompis alle rundt oss når vi bare brøt litt for å sjekke hvem som var sterkest? Slo vi noen? Nei. Hva menes med "Offentlig ro og orden" ?


§ 8.Innbringelse
Politiet kan innbringe til politistasjon, lensmannskontor eller annet lokale som benyttes under polititjenesten
1 den som på offentlig sted forstyrrer ro og orden eller den lovlige ferdsel
2 den som ikke etterkommer pålegg fra politiet om å fjerne seg fra offentlig sted når omstendighetene gir skjellig grunn til å frykte for forstyrrelse av den alminnelige ro og orden eller den lovlige ferdsel
3 den som ikke oppgir navn, fødselsdato, fødselsår, stilling og bopel når politiet forlanger det, eller som gir opplysninger herom som det er grunn til å tvile på riktigheten av
4 den som treffes på eller ved et sted der det må antas å være begått en forbrytelse umiddelbart forut.
Ingen må holdes tilbake lenger enn nødvendig etter denne bestemmelsen og ikke ut over 4 timer.

Finner ikke et eneste ord der det står at du kan bli pålagt bøter på 5000 kr i denne paragrafen. Eller ser du noe jeg ikke ser?

EDIT: Hvorfor sendte ikke dama meg på fyllearresten med en gang? Fordi hun selv visste at det var for tynt grunnlag? Noen som kan forklare meg det? Var jo forbydd å være på plassen men jeg var der fortsatt i 2 timer...
Sist endret av Nayroun; 1. mai 2014 kl. 05:11.
Arresten har begrenset antall plasser. De må vurdere hvem som er i stand til å ta vare på seg selv uten å lage kvalme, og hvem som ikke klarer det.
Samtidig så er politiet ganske så lat, så kan de slippe unna papirarbeid, så gjør de gjerne det.


For din egen del, så skal du bare se på deg som heldig.


Bøter kan gjerne være fleksibel. 5000 er nok en standard bot på det å ikke følge et pålegg.


Generelt er ikke dette noe å tærpe på. Politiet har rett, når du er beruset. Så enkelt er det bare.
Trådstarter
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Arresten har begrenset antall plasser. De må vurdere hvem som er i stand til å ta vare på seg selv uten å lage kvalme, og hvem som ikke klarer det.
Samtidig så er politiet ganske så lat, så kan de slippe unna papirarbeid, så gjør de gjerne det.


For din egen del, så skal du bare se på deg som heldig.


Bøter kan gjerne være fleksibel. 5000 er nok en standard bot på det å ikke følge et pålegg.


Generelt er ikke dette noe å tærpe på. Politiet har rett, når du er beruset. Så enkelt er det bare.
Vis hele sitatet...
Så din ifølge din konklusjon så er jeg foruten menneskerettigheter når det kommer til politiet? De har rett, jeg har feil uansett?

EDIT: Mistet all respekt for politiet i dag, møtte jo noen greie politifolk men når noen maktgale idioter misbruker "kreftene/makta" si så har jeg lite til overs for alle sammen. Maktgale personer skulle vært buret inn for lenge siden.

Er ikke så artig når du har gledet deg i over et år til russetiden så kommer en idiotisk politikvinne og ødelgger den første kvelden for deg.
Sist endret av Nayroun; 1. mai 2014 kl. 05:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Selv om du er russ, så har du faktisk INGEN andre regler å forholde deg til enn andre. Og hvilke menneskerettigheter mener du at du ikke har i dette tilfellet?
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Arresten har begrenset antall plasser. De må vurdere hvem som er i stand til å ta vare på seg selv uten å lage kvalme, og hvem som ikke klarer det.
Samtidig så er politiet ganske så lat, så kan de slippe unna papirarbeid, så gjør de gjerne det.


For din egen del, så skal du bare se på deg som heldig.


Bøter kan gjerne være fleksibel. 5000 er nok en standard bot på det å ikke følge et pålegg.


Generelt er ikke dette noe å tærpe på. Politiet har rett, når du er beruset. Så enkelt er det bare.
Vis hele sitatet...
Noe tvilsomt om politiet mente å gi et pålegg til deg her, eller roe ned personen.
Uansett er ikke politiet late da de valgte å ikke innbringe. Det er hele tiden en knallhard prioritering om de skal innbringe folk, for det tar tid.

Risikoen for at anspente situasjoner eskalerer med vold straks politiet drar er stor, så det kan være riktigere å bli værende heller ennå kjøre inn en som burde vært kjørt inn.

TS sin unødvendige provosering av politiet kan således i neste omgang føre til at politiet må bruke tid unødig, samtidig som andre blir utsatt for vold uten at politiet er tilstede for å stanse det.
Pålegg gis som regel for at det ikke skal oppstå noen noen kriminell handling. Ser du skriver at du ble dyttet uti veibanen. Høres jo ikke helt bra ut.
Men selvfølgelig hvis du ikke etterkommer politiets pålegg vil du bli anmeldt.

At ho sa du ville få 5000 i bot er helt feil. Politiet er der kun for å håndheve. Er opp til politijuristen hvor stor boten blir i ettertid.
Sitat av Nayroun Vis innlegg
Så din ifølge din konklusjon så er jeg foruten menneskerettigheter når det kommer til politiet? De har rett, jeg har feil uansett?

EDIT: Mistet all respekt for politiet i dag, møtte jo noen greie politifolk men når noen maktgale idioter misbruker "kreftene/makta" si så har jeg lite til overs for alle sammen. Maktgale personer skulle vært buret inn for lenge siden.

Er ikke så artig når du har gledet deg i over et år til russetiden så kommer en idiotisk politikvinne og ødelgger den første kvelden for deg.
Vis hele sitatet...

Først meg selv, så meg selv...

Bare det at du trekker inn begrepet "menneskerettigheter" viser at du allerede har mistet all kontakt med virkeligheten i situasjonen. Du og en kamerat "bryter" offentlig. Det er en situasjon som når som helst kan eskalere, uansett hvor god kontroll dere to tror dere har. Når politiet ber dere roe dere ned, så er det helt naturlig.

Så var det dette med "kvelden din" som ble ødelagt. Hva med alle andre rundt dere som kunne oppleve det som stressende, skremmende eller truende. Hva med deres kveld? Hvorfor er din kveld og ditt behov for å "bryte" mer verdt enn deres?

Istedenfor å "ta et hint" og etterkomme en beskjed fra politiet velger du å diskutere og krangle. Du velger altså selv å eskalere situasjonen. Hvor mange idioter som deg tror du ikke denne politikvinnen (eller alle andre politifolk i byen) får den type holdninger fra i løpet av en uke. hvorfor i all verden skulle hun kaste bort tiden sin på å forklare deg situasjonen i detalj eller diskutere med deg? Hun har langt bedre ting å bruke tiden sin på enn deg.

Du har allerede fått forklart flere ganger hvilke paragrafer og regler som er gjeldende her, så det er åpenbart at hun hadde hatt sitt på det tørre ved å kaste deg i fyllearresten.

Men du vil føle deg spesiell, at "makten" er ute etter deg. Det er den ikke. Du er bare en av hundrevis av idioter som oppfører deg som du gjorde den kvelden, og du skal ta lærdom av det og etterkomme politiets beskjeder i fremtiden, så får både du og alle andre som er på byen en bedre kveld!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Nayroun Vis innlegg
Så din ifølge din konklusjon så er jeg foruten menneskerettigheter når det kommer til politiet? De har rett, jeg har feil uansett?
Vis hele sitatet...
Niks. Men dei har myndighet til å komme med kortvarige pålegg av den typen, fordi det ikkje er praktisk mogeleg å få domstolssamtykke for slike detaljer, og fordi det er såpass kortvarig. Det er ikkje eit vesentleg inngrep i dine menneskerettar at du får beskjed om å halde deg unna sentrum ein kveld. Om politiet begynner å ta deg når du er på veg til sentrum for å gå 1. mai-tog klin edru kan du kanskje tenke på menneskerettar.

Rett deg etter pålegget. Når du har retta deg etter pålegget kan du skrive klage til politidistriktet.

Og ja - du oppførte deg som idiot når du krangla. Og du oppførte deg som idiot når du slåss offentleg - sjølv om det bare var leikeslåssing.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Jeg elsker når man trekker inn menneskerettigheter i slike saker som dette; det viser en så totalt mangel på respekt for de millionene (om ikke milliardene) av mennesker som daglig må leve med faktiske, grove menneskerettighetsbrudd. Jeg sier ikke at vi i Norge ikke skal få klage over menneskerettigheter – det er tross alt en tvilsom praksis med blant annet glattcellebruk i dette landet. Det jeg mener er at du som en pubertal russ, som mest sannsynlig har vært litt fullere enn du trodde, bør holde deg for god til å være så usaklig.
Sist endret av Olympic; 1. mai 2014 kl. 12:53.
Trådstarter
Vil bare informere om det ikke var en voldelig scene på noen som helst måte, vi sto stående og dyttet hverandre bakover som vi vanligvis også gjør når vi er edru. Det var hverken skremmende eller stressende for folk rundt. Og hvis det er jeg som er idiot når vi på grunn av det ikke får lov til å være i byen lengre da føler jeg meg veldig urettferdig behandlet.

Hvertfall med tanke på alle de andre fulle folka som går rundt i byen og er drita full og synger og kauker som bare får gå videre..
Sist endret av Nayroun; 1. mai 2014 kl. 18:52.
Sitat av Nayroun Vis innlegg
Vil bare informere om det ikke var en voldelig scene på noen som helst måte, vi sto stående og dyttet hverandre bakover som vi vanligvis også gjør når vi er edru. Det var hverken skremmende eller stressende for folk rundt. Og hvis det er jeg som er idiot når vi på grunn av det ikke får lov til å være i byen lengre da føler jeg meg veldig urettferdig behandlet.

Hvertfall med tanke på alle de andre fulle folka som går rundt i byen og er drita full og synger og kauker som bare får gå videre..
Vis hele sitatet...
Politiet kjenner ikke deg, men de er meget klar over at kombinasjonen lekeslåssing og alkohol meget ofte ender opp i ganske ekte slåssing. Derfor vil de i de aller fleste tilfeller bryte opp sånn oppførsel når de kommer over det. At du føler det som et overgrep, er strengt tatt bare ditt problem. Dine rettigheter er på ingen måte krenket.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
2 den som ikke etterkommer pålegg fra politiet om å fjerne seg fra offentlig sted når omstendighetene gir skjellig grunn til å frykte for forstyrrelse av den alminnelige ro og orden eller den lovlige ferdsel
Vis hele sitatet...
Offentlig sted?
Hva om jeg er på besøk til en kompis, og kompisen vil ha meg ut? Det er jo et privat sted, eller..?
Sitat av Nayroun Vis innlegg
Det var hverken skremmende eller stressende for folk rundt.
Vis hele sitatet...
Rent bortsett fra at politiet tydeligvis hadde en annen mening om saken så vet du sikkert best hvordan andre oppfatter situasjonen. De er jo bare ute etter å sette kjepper i hjula for festglad russ, ikke edru personer som kjenner utelivet mye myyyye bedre enn deg.

Hvis du først blir bedt om å forlate området, for så å diskutere dette i ettertid i to timer, så vil jeg si det er å strekke seg utrulig langt fra politiets side for ikke å virkelig ødelegge russetiden din.
Sist endret av Mith; 1. mai 2014 kl. 19:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Nayroun Vis innlegg
Vil bare informere om det ikke var en voldelig scene på noen som helst måte, vi sto stående og dyttet hverandre bakover som vi vanligvis også gjør når vi er edru. Det var hverken skremmende eller stressende for folk rundt. Og hvis det er jeg som er idiot når vi på grunn av det ikke får lov til å være i byen lengre da føler jeg meg veldig urettferdig behandlet.
Vis hele sitatet...
Da jeg leste denne tråden i natt var jeg helt sikker på at dette var fyllerør som du kom til å skamme deg over når du våknet. At du sitter her nå, edru og klar, og står inne for det du har skrevet, og attpåtil kommer med mer, kan man jo egentlig ikke annet enn å fnise av. Andre her oppsummerer fint og greit hvorfor.
Sitat av Nayroun Vis innlegg
Vil bare informere om det ikke var en voldelig scene på noen som helst måte, vi sto stående og dyttet hverandre bakover som vi vanligvis også gjør når vi er edru. Det var hverken skremmende eller stressende for folk rundt. Og hvis det er jeg som er idiot når vi på grunn av det ikke får lov til å være i byen lengre da føler jeg meg veldig urettferdig behandlet. [...]
Vis hele sitatet...
Min utheving

Ikke? La meg sitere ditt første innlegg:

Sitat av Nayroun Vis innlegg
[...]Skjønner at det kan virke truende og aggressivt for folk rundt oss, men..
Vis hele sitatet...
Det er ingen grunn til å justere forklaringen din til oss i ettertid. Det er helt opplagt at oppførselen deres gjorde politiets pålegg helt naturlig. Og ja, du er en idiot når du oppfører deg på en slik måte at politiet må snakke til deg.

Situasjonen din er på ingen måte spesiell, du ble behandlet på akkurat samme måte som alle andre som oppfører seg på den måten du beskriver, og det er jeg glad for. Du skal bare være fornøyd med at du ikke fikk mer problemer når du selv valgte å eskalere situasjonen ved å krangle.
Sist endret av Cikey; 1. mai 2014 kl. 19:54.
Har vært i samme situasjon uten for et utested. Politiet kom bort til oss og sa vi skulle slutte, og jeg forklarte til politiet at vi bare lekte og fikk i svar at det kunne oppfattes annerledes for utenforstående.

Begklaget meg ovenfor politiet og sa at det ikke kom til å skje igjen, fikk ikke noen problemer etter det og fikk fortsette å feste.

Så er jo du som har dummet deg ut i dette tilfellet. Det lønner seg som oftest og være hyggelig med politiet og legge seg flat, så kan du eventuelt ta opp ting du er uenig om dagen etterpå eller i en rettsak.
Sist endret av EyesWideShut; 1. mai 2014 kl. 20:16.
Sitat av EyesWideShut Vis innlegg
så kan du eventuelt ta opp ting du er uenig om dagen etterpå eller i en rettsak.
Vis hele sitatet...
Bare så det er sagt, det blir ingen rettsak av slik, eller rettere sagt, det er helt umulig å vinne en slik sak. Du er pålagt å følge politiets ordre om å forlate området hvis politiet mener du forstyrrer ro og orden og slike tilfeller som trådstarter beskriver er helt innafor lovverket og ikke noe å krangle på. Den evt. rettsaken vil trådstarter tape fortere enn han rekker å skaffe seg en advokat. Det er ord mot ord, rent bortsett fra at en edru konstabel selvfølgelig har større tiltro enn en full russ. Jeg blir overasket om du finner en advokat som vil anbefale deg å ta en slik sak til retten.
Sist endret av Mith; 1. mai 2014 kl. 21:24.
Alt som er relevant har vel blitt nevnt i tråden, men Nayroun har du noen gang prøvd å se denne situasjonen fra politiet sine øyne? Det er helg og kveld med masse andre mennesker som er ute på byen. Politiet ser deg og din kameraet som slåss på gaten. Selv om det bare er lek så vet ikke politiet det. Det vet heller ikke de andre menneskene som er rundt. Hvordan publikum og politiet oppfatter dette kan vike langt i fra hvordan dere så situasjonen. Dessuten så kan en så uskyldig lek som dette ende vondt. Dere er begge beruset og før eller senere vil det være en som går over streken. Hvem vet kanskje andre mennesker blander seg inn fordi de ser på dette som en ekte slåsskamp?

Poenget faller jo til det at politiet ba dere om å finne et annet sted å leker eller å slutte. Hva er det her som er så vanskelig å forstå? Politiet har rett til å pålegge dere å slutte. Det kan gå som ordensforstyrrelse. Bruk vanelig folkeskikk når du er ute på byen. Ville du ha lekeslåss på toget eller inne på et utested? Handler om å kunne oppføre seg når man er ute blandt andre folk.

Leser også at du skriver du vil inn i militæret og at du ikke ønsker at politiet skal fucke opp det for deg. Vel... Blir det flere slike situasjoner hvor du skaper større problemer så skal du ikke så bort i fra at mange tjenester i forsvaret vil bortfalle. Det blir foretatt en veldig grundig bakgrunnsjekk i regi av forsvaret. Hvor blant annet interne logger fra politiet kan komme opp. De vil da kunne se alle situasjoner du har vært i kontakt med politiet. I denne situasjonen vil de tyde på at du har problemer med å bli snakket til av en autoritær person. Hvordan skal du da klare deg i militæret? Hvor du vil få ordre fra alle kanter. Så når du lekeslåss på leieren og befalet ber deg om å stoppe, bryter de dine menneskerettigheter da?
Sitat av Nayroun Vis innlegg
Så din ifølge din konklusjon så er jeg foruten menneskerettigheter når det kommer til politiet? De har rett, jeg har feil uansett?

EDIT: Mistet all respekt for politiet i dag, møtte jo noen greie politifolk men når noen maktgale idioter misbruker "kreftene/makta" si så har jeg lite til overs for alle sammen. Maktgale personer skulle vært buret inn for lenge siden.

Er ikke så artig når du har gledet deg i over et år til russetiden så kommer en idiotisk politikvinne og ødelgger den første kvelden for deg.
Vis hele sitatet...
Du må slutte å fremstå som et offer. Du fikk tilsnakk for å oppføre deg som en idiot på byen, da skal du nikke og si unnskyld. Om du bare gjør som politiet sier, så går det som regel veldig greit. Har sluppet unna flere situasjoner jeg bare ved å unngå å diskutere. Du kommer ingen vei med å diskutere med politiet, vertfall ikke på byen i beruset tilstand.

Fikk du bot? Nei. Havnet du i glattcella (Alcatraz)? Nei. Kan ikke se hvordan dette ødelegger russetiden din på noen som helst måte? Det er en ny dag imorgen med fyll, så da vet du hva du IKKE skal gjøre
Trådstarter
Sitat av EyesWideShut Vis innlegg
Har vært i samme situasjon uten for et utested. Politiet kom bort til oss og sa vi skulle slutte, og jeg forklarte til politiet at vi bare lekte og fikk i svar at det kunne oppfattes annerledes for utenforstående.

Begklaget meg ovenfor politiet og sa at det ikke kom til å skje igjen, fikk ikke noen problemer etter det og fikk fortsette å feste.

Så er jo du som har dummet deg ut i dette tilfellet. Det lønner seg som oftest og være hyggelig med politiet og legge seg flat, så kan du eventuelt ta opp ting du er uenig om dagen etterpå eller i en rettsak.
Vis hele sitatet...
Forskjellen mellom min og din situasjon er at du fikk lov til å være med å feste etter det var avklart at dere kun lekeslåss. I mitt tilfelle ble forbydd å være der med en gang. Det er den store vesentlige forskjellen her, var derfor jeg begynte å diskutere med henne.. Var det jeg reagerte på og begynte å diskutere om, så i følge din konklusjon om at det var jeg som dummet meg ut hadde du tydeligvis også gjort det om du har møtt den samme politidama.

Sitat av YankeenAtion Vis innlegg
Alt som er relevant har vel blitt nevnt i tråden, men Nayroun har du noen gang prøvd å se denne situasjonen fra politiet sine øyne? Det er helg og kveld med masse andre mennesker som er ute på byen. Politiet ser deg og din kameraet som slåss på gaten. Selv om det bare er lek så vet ikke politiet det. Det vet heller ikke de andre menneskene som er rundt. Hvordan publikum og politiet oppfatter dette kan vike langt i fra hvordan dere så situasjonen. Dessuten så kan en så uskyldig lek som dette ende vondt. Dere er begge beruset og før eller senere vil det være en som går over streken. Hvem vet kanskje andre mennesker blander seg inn fordi de ser på dette som en ekte slåsskamp?

Poenget faller jo til det at politiet ba dere om å finne et annet sted å leker eller å slutte. Hva er det her som er så vanskelig å forstå? Politiet har rett til å pålegge dere å slutte. Det kan gå som ordensforstyrrelse. Bruk vanelig folkeskikk når du er ute på byen. Ville du ha lekeslåss på toget eller inne på et utested? Handler om å kunne oppføre seg når man er ute blandt andre folk.

Leser også at du skriver du vil inn i militæret og at du ikke ønsker at politiet skal fucke opp det for deg. Vel... Blir det flere slike situasjoner hvor du skaper større problemer så skal du ikke så bort i fra at mange tjenester i forsvaret vil bortfalle. Det blir foretatt en veldig grundig bakgrunnsjekk i regi av forsvaret. Hvor blant annet interne logger fra politiet kan komme opp. De vil da kunne se alle situasjoner du har vært i kontakt med politiet. I denne situasjonen vil de tyde på at du har problemer med å bli snakket til av en autoritær person. Hvordan skal du da klare deg i militæret? Hvor du vil få ordre fra alle kanter. Så når du lekeslåss på leieren og befalet ber deg om å stoppe, bryter de dine menneskerettigheter da?
Vis hele sitatet...
1: Var ikke slåssing, det var harmløs dytting. Det kom ikke et eneste slag fra noen av oss. Mesteparten av de rundt oss er folk vi kjenner så det var ikke noe problem i det hele tatt.
2: De ba oss ikke finne noe annet sted, de bare stoppa oss og sa at vi måtte dra hjem eller dra på glattcelle. Handler om å kunne oppføre seg? Så det er greit å gjøre dette edru, men ikke når du er påvirket?
3: Er en vesentlig forskjell når du er i militæret og skal ta imot ordre enn når du er på byen og har det sykt artig for så å bli sendt hjem for noe som viste seg å ikke være seriøs slåssing.

Sitat av Sjanten Vis innlegg
Selv om du er russ, så har du faktisk INGEN andre regler å forholde deg til enn andre. Og hvilke menneskerettigheter mener du at du ikke har i dette tilfellet?
Vis hele sitatet...
Og hvilke regler er det du mener jeg sier at jeg ikke trenger å følge? Var verken aggressiv eller noe i det hele tatt etter de stoppet oss. Ga personalia, forklarte saken også sa hun "Du skal hjem nå eller så havner du på glattcelle". Det var etter hun sa dette at jeg ble irritert.
Sist endret av Nayroun; 2. mai 2014 kl. 00:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Du høres ut som en arrogant liten drittunge som har russebuss til 20 millioner og som aldri før har blitt stoppet. Normalt så får du sikkert en iPhone i uka for du klarer å knuse en hver helg, men shit au, det er jo ikke din feil at Apple ikke lager bedre telefoner.

At noen finner det truende at du og en kompis sloss på offentlig sted, det er jo ikke noe, for det er jo ikke truende for deg. Ærlig talt, politidama burde egentlig gått ned på knærne og sleika conversene dine reine og så bedt deg om unnskyldning for å opprettholde ro og orden.
Trådstarter
Sitat av uaexed Vis innlegg
Du høres ut som en arrogant liten drittunge som har russebuss til 20 millioner og som aldri før har blitt stoppet. Normalt så får du sikkert en iPhone i uka for du klarer å knuse en hver helg, men shit au, det er jo ikke din feil at Apple ikke lager bedre telefoner.

At noen finner det truende at du og en kompis sloss på offentlig sted, det er jo ikke noe, for det er jo ikke truende for deg. Ærlig talt, politidama burde egentlig gått ned på knærne og sleika conversene dine reine og så bedt deg om unnskyldning for å opprettholde ro og orden.
Vis hele sitatet...
Det jeg mener er at jeg ikke syns det er rettferdig å bli stilt kravet "hjem eller glattcelle" når vi stoppet med en gang politiet kom mot oss (Det var ikke de som måtte rive oss løs). Vi forklarte at det var spøk men ble fortsatt sendt hjem, var verken agressiv eller noe. Og igjen, noe jeg har skrevet hele tiden: Vi slåss aldri. Men ja hvis det ikke er lov til å føle seg urettferdig behandlet så okei.

Og for å svare på de helt ville påstandene dine så har jeg jobbet for hver ting jeg har. Har ikke hatt mer enn én uke sommerferie siden 2010, har måttet stått opp kl 6 hver dag hver ferie og syklet på jobb. Har ikke bil, ikke førerkort og kommer fra en familie som tjener godt under gjennomsnittet. Men ja når vi først er på saken om personlig angrep vil jeg si at du er en reinspikka idiot (Med tanke på de påstandene du kom med).

Lenge siden jeg har mottatt så mye drittslenging på freak bare pga at man føler seg urettferdig behandlet.

Hadde dessuten ikke politiet kommet med et ultimatum etter det ble avklart at det var en spøk, så hadde det heller ikke blitt noe mer ut av den saken og vi hadde sluttet.

Men så er det jo igjen sånn at hvis man er ung og føler at noe er urettferdig så er det automatisk feil? For at vi unge ja vi har det så godt at. Vi har aldri følt smerte hverken fysisk eller psykisk. Har aldri måttet jobbet hardt for noe, neida.

^ Sarkastisk
Sist endret av Nayroun; 2. mai 2014 kl. 01:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er lov å føle seg urettferdig behandlet, men i dette tilfellet sier det mer om deg enn politiet.
Trådstarter
Samme situasjon kom også EyesWideShut opp i, vi ble veldig ulikt behandlet.
Ja, hver situasjon blir behandlet individuelt. Det er jo slik det skal og må fungere. Hadde det ikke vært slik kan jeg love deg at du hadde blitt taua rett inn uten å kunne "forsvare" deg i to timer. Ærlig talt, en voksen har prata litt hardt til deg, thats it. Hadde du ikke hatt russebukser på deg eller nesten hvilken som helst sammenheng ellers hadde du blitt tatt med rett i fyllearresten sammen med kompisen din for å forstyrre ro og orden. Du slapp unna med en advarsel, hva er det egentlig du klager på?
Sist endret av Mith; 2. mai 2014 kl. 01:37.
Det er natt til 1.mai(?), som betyr at det somregel er en del folk ute, og politiet har en mye større gruppe de må følge med på. Det betyr at tid er gull verdt, og de vil bruke så lite tid på hver situasjon men samtidig løse det på best mulig måte.

Dere dytta på hverandre for moroskyld, fair enough, men veldig mange slosskamper starter med nettopp dette, og betjentene kjenner ikke dere, og for alt de vet, så kunne dere fortsatt og eventuelt endt med å ha en real omgang etter de hadde sagt "Oja, neimen daså."

Og for alt vi vet, så kan de ha avverga utallige slosskamper i forveien av dere, de kan være stressa som bare faen om de har 10 steder de må være samtidig, og da forstår jeg at det ultimatumet ble gitt.
Nå aner jeg ikke hvor dette var, men sett at det er 5 betjenter i en by hvor det er et godt tresifra antall mennesker som er ute, og da er det viktig for demmes del å ha så god oversikt som mulig.

Jeg har selv vært i en situasjon hvor politiet påstod jeg kjørte ulovlig, men hvor dette viste seg å være antagelser pågrunn av stress, da jeg så samme politibetjenten komme rett ut av en liten brytekamp med en full gjest, hvor han kom bort til meg etter 5 sekunder. Dette løste seg helt fint ved at jeg med en rolig tone forklarte og illustrerte hvordan jeg hadde kjørt, og han forstod han tok feil. Dette var kanskje en liten diggresjon, men men.

Og igjen, du var beruset, greit nok at man kan prøve å "leke" edru, men somregel så finner dem ut hvor beruset du er, og hvis du var "for" full, så er det jo en liten grunn i seg selv og.
Sorry mac, men takk deg selv, og slutt å syte..