Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1460
God kveld, folkens!
Jeg har vært ganske fast på å røyke hasj de siste årene, nesten ingenting jeg synes er bedre tiltross for at det også har sin mørke side (bivirkninger tenker jeg på).. Som i at jeg har fått en del søvnproblemer av det når jeg IKKE røyker, noe som har fått meg til å ville slutte (vanskelig med skole og insomnia sammen).. Nå har jeg holdt meg en uke tho, men er super stressa pga alt for mye å gjøre på skolen etc, så jeg tenkte å utsette skolearbeidet til i morra og ta meg en joint ikveld - men kommer jeg da sannsynligvis til å få søvnproblemer på mandag? Hvis jeg bare røyker i kveld og setter grensa der? (fikk tilfeldigvis helt uventa en liten flis her ) Trenger virkelig å koble litt av å "slappe av" føler jeg.. takk for evt svar..=) peace!
Sist endret av robz1; 28. februar 2014 kl. 20:17.
Det er nok litt individuellt. Noen foretrekker "nattings", og det blir en del av ritualet deres. Jeg er ikke no spess fan av nattings, syntes det er sløs av rusmidler å røyke seg fjern, for så å bare legge seg og sove.
Dessuten føler jeg at jeg setter igang noe når jeg tar et trekk, så jeg vil liksom ikke bare legge meg og sløse det på søvn. Det kan nok hjelpe deg å sove hvis du er innstilt på at det er sovemedisin, men for min del blir jeg heller mer våken av et trekk.

Prøv heller å roe ned mot natta. Mindre og mindre aktivitet, kanskje du fyrer ei bønne en times tid eller to før du legger deg, og slapper av med den mens du ser på noe avslappende tvserie eller tar en rolig tur om kvelden elns.
For meg funker det ikke å røyke ei flis som sovemedisin. Jeg blir heller sittende og prøve å få noe ut av tilstanden istedet.

TLDR: Nei, hasj er ikke sovemedisin. Med mindre du har gjort det til et natta-rituale elns. Men hvorfor vil du ha masse potensielt kreative aktiverende stoffer surrende rundt i hodet når du skal legge deg for å hvile?
YMMV
En lang tur seint på natta vil gjøre deg mer klar for senga enn en joint trur jeg.
Sist endret av Bothrops; 28. februar 2014 kl. 20:34.
Hey! Om du virkelig vil koble av og "slappe av" så vil jeg fraråde deg og røyke den jointen. du har holdt deg en uke nå( kjempe bra jobba!) og du vil selvfølgelig få det kjempe behagelig ikveld om du røyker den jointen, men hva med imorgen og neste dag? Har du lyst til å være din egen sjef, eller få søvn pga. noe du tilfører kroppen?
Midt råd er å sette på en film, kjøp noe digg og pakk deg inn i ett pledd.. Angående det med skolearbeid... Det finnes alltid en unnskyldning, gjør det ikke? Og hva med i morgen? Tror du skolearbeidet blir lettere å gjennomføre i morgen kveld når du ikke skal røyke?

Håper du finner ut av det, og ønkser deg masse lykke til
Sist endret av Valadar; 28. februar 2014 kl. 20:55.
Sitat av robz1 Vis innlegg
God kveld, folkens!
Jeg har vært ganske fast på å røyke hasj de siste årene, nesten ingenting jeg synes er bedre tiltross for at det også har sin mørke side (bivirkninger tenker jeg på).. Som i at jeg har fått en del søvnproblemer av det når jeg IKKE røyker, noe som har fått meg til å ville slutte (vanskelig med skole og insomnia sammen).. Nå har jeg holdt meg en uke tho, men er super stressa pga alt for mye å gjøre på skolen etc, så jeg tenkte å utsette skolearbeidet til i morra og ta meg en joint ikveld - men kommer jeg da sannsynligvis til å få søvnproblemer på mandag? Hvis jeg bare røyker i kveld og setter grensa der? (fikk tilfeldigvis helt uventa en liten flis her ) Trenger virkelig å koble litt av å "slappe av" føler jeg.. takk for evt svar..=) peace!
Vis hele sitatet...
Gjør alt skolearbeidet IKVELD og kos deg med flisa som belønning imorgen! Eller la vær(vil ikke si at du skal røyke).
for å sove hjelper det å bare å legge seg å se på noe/lese en bok/donald blad. du blir nok bakfjern halve morgendagen om du røyker før du legger deg ikveld også. god helg
Du kommer nok ikke til å få søvnproblemer på mandag, ettersom det er flere netter til. Hvis du prøver å kutte ned, vil jeg anbefale å ikke kutte helt ut, men heller bestemme deg for at du skal røyke f.eks. i helgene og ikke i ukedager. Hvis du prøver å kutte helt ut vil du sannsynligvis faile og ha det på'n igjen med røyking hver dag. Etter noen uker vil nok søvnprobelemene også gi seg.
Jeg ville røyka den jointen og kost meg i kveld. Er du som meg så vet du at du har den flisa liggende og klarer ikke konsentrere deg om det skolearbeidet uansett. Røyk opp å gjør det i morgen. Seriøst, gjør det i morgen da! Kos deg med god samvittighet i kveld
Når tittelen sier "Søvn problemer.. trygt å ta seg et trekk?" så er er vell en liten joint tanken her? 0.2-0.3 gram for å få roet ned virker faktisk som en god idé så lenge det ikke blir en vane, THC er jo kjent for å roe ned hjernes aktivitet det sånn at fokus på en deilig natts søvn blir en interessant ting for deg.

So let's fire a spliff
Problemer med søvn får jeg ikke med mindre jeg røyker minst en uke i strekk, med nattings hver natt, så du vil ikke få noen problemer på mandag, tror jeg. Et tips er å dra til fastlege, fortell at du har problemer med innsovning hver natt (uten å si grunnen) og hør om sarotex, dette er en smertestillende/antidepressiva som har en egenskap: den gjør deg trøtt. Denne medisinen er ikke vanedannende i det hele tatt og fin og ta hvis du vet du må legge deg tidlig, og vet at du ikke vil få sove.