Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2764
Jeg er en 22 gammel gutt/mann. Akkurat nå er jeg hjemme hos mine foreldre sammen med min storebror.
Det siste året har vært veldig tøft da jeg står tiltalt i en svært alvorlig sak i påvente av rettsak. Jeg har gjeld på nesten 1 million kroner, er uten jobb og uten egen plass å bo. I forbindelse med denne straffesaken så har jeg løyet, bedraget og vært en egoist i 3 år. Ingen har visst hva jeg har holdt på med.

Jeg hadde ingen å fortelle problemene mine til og følte mine foreldre aldri ville forstå hvis jeg fortalte dem det. Da jeg ble hentet hjemmefra med en gråtende mamma som ikke skjønte noen ting, så ble hjertet mitt knust. Ble tatt med inn på glattcellen og avhørt i 5 timer dagen etterpå. I ettertid har mine foreldrene tatt opp lån, betalt masse av gjelden min og hjulpet meg veldig mye..

Nå skal jeg feire julen med personer som har lagt mye penger og sjel inn for å hjelpe meg ut av en dårlig situasjon. Jeg er blakk og vet ikke hvordan jeg kan takke dem.. Det ligger masse gaver til meg under juletreet og jeg får oppriktig dårlig samvittighet når jeg tenker på å åpne dem. Jeg fortjener ikke gaver for det jeg har gjort, har løyet for min egen familie, kolleger og venner og bedraget vanlige folk for min egen vinning. Skammer meg over å i det hele tatt spise julemiddag i morgen. Kanskje vanskelig for andre å forstå men sitter med en klump i magen. Tror jeg har vanskeligere for å tilgi meg selv enn hva ofrene har for å tilgi meg.

Jeg skulle ønske jeg kunne vist min mamma takknemmelighet for det hun har gjort for meg og vært støttende hele veien. Føler ikke at et "Takk" er nok.. Jeg blir på gråten hver gang jeg tenker på at en person har gjort så mye for å hjelpe meg, en ubetydelig liten drittsekk som bare har tenkt på seg selv.

Jeg vet freak ikke er noe helsepersonell, men kanskje noen har følt det på samme måte eller vet hvordan man kan tilgi seg selv om man har gjort noe dumt mot andre personer. Og så ønsker jeg dere freaks en riktig god jul! Spesielt de som sitter ensom på julaften.
Hvorfor ikke bare forklare mora di det du har skrevet her? Javist det er vanskelig, men det er sikkert veldig viktig for deg og få hun til å vite hvor lei deg du er? Hun blir å forstå!

God jul!
Sist endret av nattenssønner; 24. desember 2013 kl. 04:29.
Ta litt råd fra kirken, og få ut dritten, blir enklere å holde på samvittigheten, viss du er ærlig med noen folk ihvertfall da, og tviler på at foreldrene dine, kommer til å dømme deg.

Det er både, kjipt og godt å være ærlig, men når det først er ute, blir det lettere å jobbe med saken.

God Jul ja
Si det du har skrevet her?

Du får det av hjertet og like viktig; mor og far får høre at sønnen er på en bedre vei og angrer på det han har gjort.. ?


Edit: GOD JUL!
Sist endret av hayer; 24. desember 2013 kl. 04:36.
Det alle andre sier, si det du har skrevet her. La moren din få vite hva du føler.
Det du skriver her tror jeg ville fått henne til å forstå veldig godt! Mammaen din ville nok satt stor pris på om du delte dette med henne!
Jeg mener det er viktig å være åpen på slike punkt for sine nærmeste, gitt at man har et slikt forhold til dem.
Jeg er kanskje litt hardere på det og forteller gjerne hva jeg synes om andre. Min bror vet at jeg synes han er en forbanna ubrukelig liten drittunge. Ei venninne vet jeg synes hun bare er en jævla makka-stuker uten noe å leve for.

Samtidig forteller de begge to at de setter mer pris på å høre sannheten fra meg, enn at de skal gå rundt og tro noe annet. Jeg vet også at det kan være svært vanskelig å takke mennesker som har hjulpet en så mye etter å sneket seg bak ryggen deres. Jeg har selv sittet i liknende situasjoner hvor jeg sliter mer med å tilgi meg selv for det jeg har gjort enn de berørte.

Ta deg gjerne god tid, forklar godt hva du mener og hvordan du mener det, takk ærbødigst for hva de har gjort for deg.
Bruk også god til på å lytte til motparten dersom de skulle ha noe å si.
Du må lære deg å skille julekvelden fra resten av dagene, tror jeg. Moren din vil sikkert høre det du skrev her, men kanskje ikke over julemiddagen. Og la deg selv få en pause fra den dårlige samvittigheten én dag! Det har du helt sikkert fortjent.
Gjør deg selv en tjeneste å prøv å ikke tenk for mye på det. Virker som at både du og familien din er veldig snille og gode folk, dette er både du klar over og familien din også Da er det bare å prøve å kose seg! Tenk på nuet og ikke fortiden
Du får komme med en hyggelig og rørende tale etter middagen om hvor bra familie du har. Jul er samhold og familie som betyr mest, hvorfor ikke vise familien at du er takknemlig?! Eller skrive et brev som du kan legge ett eller annet sted morra di ser det, som du forklarer på samme måte som du gjør her. Fortjener langt mer enn et takk og en klem. Langt ifra alle foreldre som ville vært så hjelpsomme som foreldra dine.

Hjelp familien din litt ekstra idag og. Trenger det helt sikkert. God jul!
Du kan ikke gå rundt å ha dårlig samvittighet gjort er gjort og du må heller tenke positivt å se fremover. . skaff deg en jobb å fiks opp i gjelda, foreldrene dine kan du hjelpe ved å gjøre håndtarbeid på huset osv , evnt kan du hjelpe andre mennesker som har det vanskelig.

julegave som du kan gi er feks at du vasker /maler kåken
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
Du kan ikke gå rundt å ha dårlig samvittighet gjort er gjort og du må heller tenke positivt å se fremover. . skaff deg en jobb å fiks opp i gjelda, foreldrene dine kan du hjelpe ved å gjøre håndtarbeid på huset osv , evnt kan du hjelpe andre mennesker som har det vanskelig.

julegave som du kan gi er feks at du vasker /maler kåken
Vis hele sitatet...
Jeg er enig med Notoneofthem, den gode handlingen i seg selv, sier mye mer enn gaver.
Sist endret av kimmy9gga; 24. desember 2013 kl. 13:11.
Vel, du kan jo prøve å fortelle henne noe du har skrevet her. Og om du sliter med å vise takknemlighet så er det bare å huske og si at du er glad i henne, gjøre noe småtjenester her og der. Ikke så mye mere du kan gjøre i din situasjon..
Skriv et brev hvor du forklarer hva du føler, hvor mye foreldrene dine og det de har gjort betyr for deg, og hvor takknemlig du er for at de fortsatt er der for deg. Gi dem en god klem etter de har lest brevet. Jeg vil tro et slikt budskap betyr mer for dine foreldre enn all verdens gaver.
Jeg tror den beste måten du kan takke foreldrene dine på er å vise at du går den rette veien fra nå av.. Det er bedre sent enn aldri å angre på noe du har gjort, og forstår godt din følelse av skam når du får slik hjelp.
Kansje ikke alle kommer til å tilgi deg, men når folk og ikke minst foreldrene dine ser at du har forandret deg, viser de virkelig at du satte stor pris på den hjelpen du fikk, handling sier mer enn ord.

Ønsker deg og dine og dere(freaks) en god jul.
Du har gjort noe idiotisk, nå angrer du og det virker ikke som at du har planer om å gjøre noe tilsvarende igjen.
Dette virker det som at familien din også tenker.

Du fortjener like mye lykke og like mange julegaver som alle andre.

ALLE gjør feil, små eller store, det som definerer deg som person er din evne til å rette opp i og ta lærdom av de feilene du har gjort.
Du er ikke de tingene du gjør.

Jeg skjønner at det er vanskelig, men prøv å kose deg i jula (og resten av året), familien din er glad i deg og vil ditt beste. Det beste for deg er å legge feilen din bak deg og prøve igjen på en annen måte.
God jul!