Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2274
Jeg fikk parkeringsbot fra EuroPark i dag. Det jeg frustrerer meg over er at jeg hadde betalt for billett, og at boten ble ilagt fire minutter etter billettens utløpstid.

Er det noen som kan bidra med noen punkter som kan være relevante i en eventuell klage?
"Øko-Terrorist"
Beklager, hvis boten var gitt etter at parkeringstiden din hadde utløpt har de sitt på det tørre.
du har 5 minutter etter billetten har gått ut, til å betale for en ny en..
Sitat av rspederse Vis innlegg
du har 5 minutter etter billetten har gått ut, til å betale for en ny en..
Vis hele sitatet...
Kilder på dette?
Sitat av rspederse Vis innlegg
du har 5 minutter etter billetten har gått ut, til å betale for en ny en..
Vis hele sitatet...
Dette er en av mange feilaktige påstander som flyr rundt om hvilke rettigheter man har ved parkering. Man skal bli gitt en rimelig frist til å sette seg inn i parkeringsvilkårene og å betale, men noe mer enn det finnes det ikke hjemmel for i lovverk eller standardvilkår. Når tiden er løpt ut, vil det også være anledning til å ilegge gebyr. Se parkeringsklagenemndas hjemmeside for mer informasjon. Se også deres side om prinsippavgjørelser.

Kortversjon: Med mindre du kan påberope deg nødrett, vil du ikke ha noe å gå på ved en eventuell klage.
Prøv å sende inn klage. Skriv som fyren over her tilsier; at du havna i et nødtilfelle og at du var der to minutter etter at vakten kom dit. PRØV!
Sitat av Taurean Vis innlegg
Prøv å sende inn klage. Skriv som fyren over her tilsier; at du havna i et nødtilfelle og at du var der to minutter etter at vakten kom dit. PRØV!
Vis hele sitatet...
I stedet for å bruke masse av sin egen og andres tid på en sak som h*n åpenbart burde tape er det mye bedre at TS bruker tiden sin til noe positivt. Jobb en timer eller to overtid og du har tjent nok til å betalte regningen.
Desverre kan ikke parkeringsvaktene vite hvorfor bileier ikke har dukket opp. De venter vell som regel et til to minutter, men de har jo en jobb å gjøre, og har sikkert mange biler de må sjekke, så blir litt dumt å forvente at de skal stå å vente til bileier dukker opp. Vi alle ønsker jo at de skal bruke litt skjønn, men viser de skjønn mot en, så må de gjøre det mot alle, og det går ikke.

Men hvis du absolutt mener at denne bota er feil, så må du klage. Men husk at det er lite sannsynelig at du får den annulert, siden du hadde stått over tiden.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Prøv å sende inn klage. Skriv som fyren over her tilsier; at du havna i et nødtilfelle og at du var der to minutter etter at vakten kom dit. PRØV!
Vis hele sitatet...
Må gjerne prøve, men om vi leser prinsippavgjørelsene, ser vi at klager forkastes over en lav sko dersom det påståtte forhold ikke kan sannsynliggjøres. Det vil nok også skje i dette tilfellet.
Har klaget på parkeringsbot før og fikk medhold, men i en slik sak hadde ikke jeg giddet å prøve engang.
Jeg har også fått medhold i en klagesak mot europark, men da var det de som hadde gjort feil.
I dette tilfelle har jo ikke europark gjort noe feil egentlig, så er vell meget usannsynelig at Ts får medhold.
Men dersom trådstarter mener bota er feil, så det bedre å ha prøvd å klage enn å ikke ha gjort det
Sist endret av Klorofyll; 17. oktober 2012 kl. 18:59.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Prøv å sende inn klage. Skriv som fyren over her tilsier; at du havna i et nødtilfelle og at du var der to minutter etter at vakten kom dit. PRØV!
Vis hele sitatet...
Jeg sendte inn en klage en gang da ikke automaten funket (trykket som faen, putta på cash, ingenting skjedde.)

Dette skrev jeg formelt i en e-post, men de sa det ikke var tilstrekkelig grunn. (Det står også på hjemmesiden demmes at å skrive at maskinen ikke funker ikke er tilstrekkelig.)

Jeg fikk dog beskjed om at jeg skulle ringt nummeret på automaten, som jeg såklart ikke så. Det var også slik at etter klokka 21:00 (?), så skulle det være gratis (?), og klokka var vel 21:03 når jeg fikk boten eller noe, husker ikke, og gidder ikke tenke på det nu.

- 710,-
Sist endret av Bruskork1; 17. oktober 2012 kl. 19:02.
Sitat av Pledrik Vis innlegg
I stedet for å bruke masse av sin egen og andres tid på en sak som h*n åpenbart burde tape er det mye bedre at TS bruker tiden sin til noe positivt. Jobb en timer eller to overtid og du har tjent nok til å betalte regningen.
Vis hele sitatet...
Så istedenfor jobbe i noen minutter så skal han jobbe noen timer?