Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 5071
Er medlem på IPtorrents, og har lastet ned noen veldig populære torrents der. Problemet er at jeg MAX får uploadet 10 kb/s noe som er ekstremt lite. Akkurat nå har jeg 7 torrents fra IPtorrents som ikke uploader i det hele tatt, mens mine 2 andre torrents fra Pirate Bay uploader med 60 kb/s hver.

På f.eks. Demonoid, Pirate bay og Filmbits kan jeg ha 50-100kb i upload hele tiden. (ikke noe å skryte av I know)

Saken er at siden jeg ikke får seeda noe på IPtorrents går ratioen min ned og til slutt blir jeg kicka fra siden, noe jeg ikke vil da dette er en veldig bra torrentside med rask nedlastingshastighet. De har laget et slags Donasjons-system på siden dems som gjør at om man donerer f.eks. 15$ får man 15GB upload credits som øker ratioen. Jeg har vært nødt å gjøre dette 2 ganger for å ikke bli kicket.

Har de sperret for enkelte slik at man ikke kan seede og "tvinger" folk til å donere for at de skal få være medlem der? Har aldri opplevd dette på andre torrentsider jeg har vært medlem.

Greit at man kan betale litt for en bra torrentside, men når man mister all ratioen på å laste ned 5-6 filmer der, så må man hele tiden donere for å ikke bli kicka.. Flere som har sett dette? Er dette en bevisst måte for de å tjene penger på?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du har ikke åpnet noen porter? Ikke rart du ikke er connectable

På åpne trackere er det uansett mer aktivitet, så derfor får du mye upload der.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Opplevd det samme selv.
Nå har det seg faktisk slik at torrents baserer seg på brukere som mottar og sender. Du kan ikke seede til folk som ikke trenger å motta. Hvis det er mange seedere fordelt på få mottakere så trenger du ikke laste opp like mye.

Ett tips på IPtorrents er å velge filer med "tag" hvor det står [Freeleech], for så å dele dem så lenge du gidder! Freeleech trekker ikke på nedlastede filer, gir deg kun opplastning.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du burde også kutte ned antall torrents og tilkoblinger på en gang, slik at du prioriterer torrentene fra den private trackeren som trengs å uploades.

Kjenner ikke til akkurat den siden du nevner, men er det ikke noe freelech opplegg, evt 200% upload der noen ganger?
Populære torrents sier du? Da er jeg litt i tvil om hva du mener? Mange seedere og mange leechere? Eller mange leechere og få seedere? For å bygge ratio så må du laste ned nye torrents som ennå ikke er lastet ned av så mange. Du er vel 'connectable'?
Har aldri hatt et problem opp-hastighet på IPtorrents, så jeg anbefaler deg å sjekke om du er connectable. (Noe du tydligvis ikke er.)

Om du ikke er connectable, så er det et fåtall som får koblet til deg.

http://portforward.com/
De pengene man donerer går vel uansett til å drifte servere? Folkene bak IPtorrents tjener vel ikke noe på det?
Mange setter jo opp seedboxes på invite torrentsider, gjerne med ubegrenset båndbreddebruk osv. Disse seedboxene vil da seede ihjel en torrent, så det du må gjøre er å alltid laste ned i starten før resten henger seg, kjøpe deg en seedbox eller bare kjøpe med upload credit.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av kriss Vis innlegg
Mange setter jo opp seedboxes på invite torrentsider, gjerne med ubegrenset båndbreddebruk osv. Disse seedboxene vil da seede ihjel en torrent, så det du må gjøre er å alltid laste ned i starten før resten henger seg, kjøpe deg en seedbox eller bare kjøpe med upload credit.
Vis hele sitatet...
Kan aldri si jeg har hatt noe problem på noen torrentsites jeg har vært medlem på, helt siden jeg hadde kabelmodem back in 2002 har jeg alltid hatt 7-20 ratio på seeding.

Men dette har kanskje en sammenheng med at de fleste brukere her på forumet virker til å faktisk slå av maskinene sine, merkelige dyr.
Og en fordel er å ta de nyeste torrentene også, og laste ned fortest mulig. Jo fortere du laster ned og starter seedingen, jo flere får du seede for. (Såfremst det ikke er "Barbara på ferie i Budapest 2012.avi" som nesten ingen vil se på.)
Har 60kbps stødig. hatt det siden jeg ble medlem. Husk å huke av innstillingene det står om i brukerguiden deres!
Jeg er medlem på IPTorrents og sliter med å få opp ratioen min, får ikke mere en 5 - 6 kbps selvom alle porter og alt er oppe.

Jeg har brukt ratiomaster for å få opp ratioen, men nå som jeg har fått bedre linje så seeder jeg hele tiden.

Last ned freelech og seed, freelech vises ikke på nedlastning ratioen men bare opp.
Fant dette under FAQen dems:

"Why can't I upload torrents?

To be able to upload to our site you need to apply to our Trial Uploader Program.

The minimum requirements to submit your application are:

Have an upload speed of 150 KB/s or higher
Have been a member for a minimum of 4 weeks
Have a rank of Power User, VIP or higher
Have 50GB or more uploaded
Able to seed torrents for 24/7
Able to seed torrents till you have 5 seeders or more

If you do not meet all the criteria you will not be eligible to apply. Any uploader demoted 2 times will not be considered. Also if a trial uploader uploads 0 torrents during the 2 week trial they will be not be able to be an uploader again.
"
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Det er kravene for å uploade torrenter, ikke for å seede med andre.
Uploade nye torrents er noe helt annet enn å seede. Dersom dere sliter med ratio, last ned noe freeleech, er jo masse av det på Iptorrents.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Tips:
Laste ned biter av store ting. ex 1 film i en movie pack med 40stk.
Laste ned mye freeleech. fx den på 115giga som nettop kom opp.

Så går det nok bra.
Har opp 300gb opp å 38ned på den sida.
Sist endret av Alphanio; 26. februar 2012 kl. 17:29.
Jeg pleier alltid å gjøre klar masse torrents som jeg kan seede før jeg drar på store LAN som ByLAN og TG. Da står uploads på hele lan'et på den heftige linjen og da trenger jeg ikke å tenke på å seede resten av året

Morsomt offtopic: På sist ByLAN uploadet jeg med rundt 40Mb/sec. Etter noen timer merket jeg at IP-torrent kontoen min var disablet. Så kontaktet de meg per mail og ville ringe til meg. Det fikk de lov til og de lurte på hva i h jeg drev på med. De trodde jeg exploitet. Jeg forklarte situasjonen, så unlocket de kontoen igjen. Med andre ord, de er ganske seriøse og det er bra
Er på samme side, og har 5 i ratio.
Du må åpne portene som µtorrent bruker.

uploader oppimot 6mbyte/s på en god dag. Tror nok du er uheldig bare.

PS! Du MÅ ikke kjøpe deg til GB. Har du 100 torrents som står og uploader, uten at noen laster ned.. Har dem et system at du får poeng du kan bruke på GB uploaded.
Sist endret av MrCryptical; 26. februar 2012 kl. 18:15.
Og hvordan åpner jeg portene?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Nevnt en del poster tidligere http://portforward.com/

Du kan også google/youtube routeren din og ordet "port-forward"
Sist endret av Fleff; 26. februar 2012 kl. 18:31.
Sitat av Soppinfeksjon Vis innlegg
Og hvordan åpner jeg portene?
Vis hele sitatet...
Hvis du har nett fra Lyse/Altibox må du gå inn på Mine Sider altibox sin nettside.
Sitat av Alphanio Vis innlegg
Tips:
Laste ned biter av store ting. ex 1 film i en movie pack med 40stk.
Laste ned mye freeleech. fx den på 115giga som nettop kom opp.

Så går det nok bra.
Har opp 300gb opp å 38ned på den sida.
Vis hele sitatet...
Da får du ikke points!
Men jo, finn en freelech torrent og seed i noen uker. Jeg har over 90gb upload på en torrent som var 7gig. Den går jevnt og trutt den dag i dag.
Om du sparer points kan du kjøpe upload, det er verdt å spare til det.
Lav hastighet kan også være nettopp på grunn av at mange partseeder en torrent. Dermed kan det se ut som det er 50 leechere på en torrent, mens det i realiteten er 0. De fleste private trackere har også en IRC-kanal der torrentene blir annonsert ca. 15 min. før RSS. Hvis da 10 stykker har et autodownloadscript, så har du allerede 10 som har torrenten en god stund før deg. Altså kommer du for sent på torrenten, og når du endelig har fått den ned, så seeder den dårlig.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
skulle gjerne vist hvilke porter man skal åpne
Sist endret av fredrikb21; 19. juni 2012 kl. 06:36.
Man åpner de portene man mener å bruke, f.eks en range fra 15100-15200
Må man ikke åpne spesifike porter?
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
De finner du alt du trenger for å åpne dine porter.
Jeg er medlem i Torrentzone, og der er det også slik at du må seede for ikke å bli kicket, men de har noen fine funksjoner da.
1. Du må kune seede torrent i 48 timer, uavhengig hvor du har lastet opp.
2. De har et bonuspeong system der du kan kjøpe uploadkredits, noe som er ganske greit.
3. De har alltid de nyeste seriene, og det er alltid noen som seeder de.
Sist endret av 23732; 19. juni 2012 kl. 08:01.
Sitat av rolls Vis innlegg
De finner du alt du trenger for å åpne dine porter.
Vis hele sitatet...
problemet er at jeg har eb sin fibernett. Da må jeg gjøre det via deres nettsider.
Sitat av fredrikb21 Vis innlegg
problemet er at jeg har eb sin fibernett. Da må jeg gjøre det via deres nettsider.
Vis hele sitatet...
Da er det vel ikke et problem?
Last ned noen nye populære filmer med freeleech som folk sier. Eventuelt hele sesonger av serier som er "freeleech". Så skal du se det blir mye lettere å seede.

Dåg forstår jeg ikke hvordan folk kan slite med ratio på IPtorrents, selv har jeg rundt 10.0 i ratio og jeg har ikke en gang prøvd å booste ratioen min. Bare fjerner ikke torrents fra uTorrent etter jeg har lastet ned ting.
Det mange ser ut til å ikke forstå når det gjelder bruk av torrent er at leechers ikke går hånd i hånd med peers. En leecher er gjerne en som laster ned, men ikke i alle tilfeller er dette riktig. Alle som laster ned små deler av en torrent, enten det er spesifikke filer eller utgivelser som er haket av for nedlasting, vises som leechere.

For å laste opp noe må andre ha behovet for å få det du har av det du har lastet ned, og for at din ratio skal kunne øke bør det ikke være mange som har filene kontra de som trenger dem. Dette gjelder selvsagt over tid, ikke nødvendigvis med en gang.

Seedere = De som har 100 % ferdig nedlastet.
Leechere = De som har <100 % ferdig nedlastet.
Peers = De du er koblet til for overføring (opp eller ned).

Jeg ser veldig mange kommer med forskjellige tips til hva du kan gjøre for å øke ratio på den lukkede nettsiden, men atx er nok den som poengterer det mest nødvendige = tiden du er aktiv (les: ikke slå av pcen). Selv om man er bak brannmur/ikke har konfigurert NAT vil det alltid være mulighet å ha god/stabil ratio så lenge man er aktiv. Selvfølgelig kan man klare seg om man laster ned veldig lite, men heller få brukere på lukkede nettverk er der kun for samfunnets del.

Når dette er nevnt vil jeg poengtere at det selvfølgelig vil lønne seg å konfigurere NAT/videreføre portene slik at dine tilkoplinger ikke lengre er passive. En bruker med passiv tilkobling får ikke koblet seg til en annen bruker med passiv tilkobling, og det avhenger derfor at brukere med konfigurert NAT/videreførte porter for å hjelpe de med passiv tilkobling.

Det du trenger:
IPen til din router (i 99 % av tilfellene vises denne som gateway på PCen din)
Brukernavn og passord til routeren
En guide: Den finner du på portforward.com

Gå inn på nettsiden, velg routerens merke og modell og finn din torrent-klient i listen som kommer opp. µTorrent finner du under "u", og er også den klienten jeg vil anbefale om du er usikker.

Når klienten er satt opp vil du over tid legge merke til mer overføring, og torrent-siden, om den har denne funksjonen, vil vise deg som "connectable".

Etter dette er gjort anbefales det å gjøre endringer i klienten. Still ned antall tilkoplinger til et mer menneskelig antall, vertfall om du har en søppelrouter som Jensen (eller lignende), eller om du har en dårlig nettlinje (eg. < 2 mbit ut).

Du kan teste nettlinjen din her:
http://test.telenor.net
http://nettfart.no
http://tptest.se

Om du har kjennskap til freak er det flere tråder med mer spesifikk informasjon for hva du bør stille klienten til. Jeg har ingen klient her jeg sitter nå, så jeg har ikke mulighet til å gå dypere inn i dette nå.

Lykke til!
Sist endret av waf; 19. juni 2012 kl. 12:45.