Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1698
Hvor kan jeg få tak i desinfiserende middel til jeans, slik at jeg kan holde dem luktfrie?
Har hørt det hjelper å fryse ting som stinker.
Har hørt at det hjelper å vaske ting som stinker..
Hva faen..? Vask de! Gjerne før det går infeksjon i buksene.
Vel, for det første ville jeg vurdert å gjøre mitt behov på toalettet, ikke i buksa. Hvis ikke ville jeg anbefalt en vask eller å fryse dem som blir nevnt ovenfor.
Det er helt vanlig å ikke vaske diverse typer jeans. Råjeans f.eks ødelegges av to-tre vask.
Frysing hjelper ingenting. Svært få bakterier dør av nedfrysning. De går i dvale, og våkner opp igjen like aktive som de var før nedrysning når temperaturen øker igjen. Varmebehandling, sprit eller jod er vel de alternativene man har innen desinfeksjon - i hvert fall er det de jeg kommer på nå.

Hvorfor i h****e kjøper folk seg klær som ikke kan vaskes?? Engangsbukser?? Herregud.. Kanskje det er jeg, og ikke verden, som har gått av hektene, men et eller annet har definitivt skjedd.
Sist endret av Provo; 10. november 2009 kl. 15:11.
Sitat av Provo Vis innlegg
Hvorfor i h****e kjøper folk seg klær som ikke kan vaskes?? Engangsbukser?? Herregud.. Kanskje det er jeg, og ikke verden, som har gått av hektene, men et eller annet har definitivt skjedd.
Vis hele sitatet...
Det har ofte noe å gjøre med at vasking fører til unaturlig slitasje. Dersom man bare har dem på seg holder jeans seg mye bedre. Dessuten slites de på en personlig måte: Lommebok, mobil, og snus i baklomma er stikkord.

Enkelte kjøper jeans og har dem på seg hver dag i flere måneder for oppnå perfekte "fades". Høres kanskje litt rart ut, ja.
Sist endret av patches; 10. november 2009 kl. 15:37.
Sitat av danchr Vis innlegg
Det har ofte noe å gjøre med at vasking fører til unaturlig slitasje. Dersom man bare har dem på seg holder jeans seg mye bedre. Dessuten slites de på en personlig måte: Lommebok, mobil, og snus i baklomma er stikkord.
Vis hele sitatet...
Vasking fører til et minstemål av akseptabel hygiene. Bakterievekst, sykdomsbærere, forferdelig lukt og motbydelighet er stikkord.
Sitat av danchr
Enkelte kjøper jeans og har dem på seg hver dag i flere måneder for oppnå perfekte "fades". Høres kanskje litt rart ut, ja.
Vis hele sitatet...
Rart?? RART?! Det høres ut som mye, men rart er ikke det første jeg tenker på.
Sist endret av Provo; 10. november 2009 kl. 15:45.
Du trenger ikke prøve å overbevise meg om at det er ekkelt, og heller ikke å web-skrike i min retning. Jeg sier bare hvordan det er.
Artig problemstilling!
Sprit? type desinfiserende overflate, hånd e.l?
Kan jo hende det hjelper å henge de ute til lufting en god stund?
Ikke skrem vekk stakkeren da folkens!
Det er slik at man skal helst ikke vaske jeans for ofte fordi da utvider stoffet seg og det mister det personlige preget, det var det google sa i hvertfall.
Hvis du bare skal få dem til å lukte godt så heller du litt tøy mykner (de flese lukter ganske greit) i neste maskin vask. Hvis pointe er at du skal sette ditt personlige preg på buksen med unntag av skidmarkene så vask buksen for hånd og når den er tørket og ligger i skapet kan du legge en såpe eller litt potpurri i den.
Det er slik at man skal helst ikke vaske jeans for ofte fordi da utvider stoffet seg og det mister det personlige preget.