Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 3789
Hei freaks, long time reader, first time poster, er det ikke det man sier.

Skriver her for å få lufta tankene mine litt, og kanskje få noen tips og råd.
Er en kreativ skjel som kunne tenkt meg og jobbe/gjøre noe frivillig som omhandler noe kreativt.
Driver selv på med maling, forming, lodding, smykker, brodering, resturering av møbler og ja egentlig mye forskjellig, uten å bli ekspert på noen av delene. Har bare yrketsfag utdanning, men vurderer å ta studiespesialiserende for å muligens ta høyere utdanning innen noe kreativt, men siden jeg egentlig ikke er interessert i et speigjelt felt, så er jeg ganske i villrede på hva det skulle vært.
Ja, tanken om å rett og slett bli kunst og håndtverkslærer setter inn, men der tenker jeg at kreative utfordringer blir det kanskje ikke så mye av, og det krever mer pedagogikk.
Så har noen noe tips eller ide på hvor jeg kunne begynnt? Hvordan få en fot innfor "kunstens verden", og finne andre kreative sjeler der ute?
Regner med du har vurdert kunsthøgskolen. Ellers er det jo mye som er kreativt, selv om det ikke nødvendigvis er så kunstnerisk. Lærer som du nevner er definitivt et kreativt yrke, der du selv både finner på og gjennomfører opplegg og ingen dager er like. Hvis du vil lage noe med hendene så spørs det om høyere utdanning nødvendigvis er veien å gå, hva med gullsmed eller noe sånt?