Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  40 5844
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har havnet i en litt tungvinn situasjon, Jeg går på AAP og det klarer jeg meg ok på. men denne måneden ble min mor svært syk og hun er på sykehuset det er nok hun sin siste måned har vi fått opplyst. Så da blir det jo endel mer kjøring pga dette siden jeg bor litt over en time fra sykehuset, på mandag søkte jeg om "nødhjelp" til og dekke bensin utgiftene og fikk avslag idag. Så da er neste løsning og fylle og stikke av. men som vet ca straff for sånt? får aap till uka så holder med en ca 30 liter.
Da ville jeg heller fullt tanken også "glemt" lommeboka. Gitt beskjed til betjeningen på stasjon for så å betale for meg neste uke. Slepper du en anmeldelse oppå den triste situasjonen du står i nå.
Håper alt ordner seg for deg. Ta heller en spansk en istedenfor å bli anmeldt.
Sitat av HanDuVet Vis innlegg
Da ville jeg heller fullt tanken også "glemt" lommeboka. Gitt beskjed til betjeningen på stasjon for så å betale for meg neste uke. Slepper du en anmeldelse oppå den triste situasjonen du står i nå.
Håper alt ordner seg for deg. Ta heller en spansk en istedenfor å bli anmeldt.
Vis hele sitatet...
Da kan dem holde deg igjen, og anmelde osv, og tvinge deg til å legge igjen verdier tilsvarende drivstoffet før du får kjøre. Gå heller inn litt ydmyk og spør. Jeg har gjort dette flere ganger og har aldri vært noe problem.
Sitat av RaveX Vis innlegg
Da kan dem holde deg igjen, og anmelde osv, og tvinge deg til å legge igjen verdier tilsvarende drivstoffet før du får kjøre. Gå heller inn litt ydmyk og spør. Jeg har gjort dette flere ganger og har aldri vært noe problem.
Vis hele sitatet...
Ydmyk om å spørre hva da? At man kan få gratis drivstoff?
Sitat av RaveX Vis innlegg
Da kan dem holde deg igjen, og anmelde osv, og tvinge deg til å legge igjen verdier tilsvarende drivstoffet før du får kjøre. Gå heller inn litt ydmyk og spør. Jeg har gjort dette flere ganger og har aldri vært noe problem.
Vis hele sitatet...
Jeg har selv jobbet på bensinstasjon å hvis folk hadde glemt kort / lommebok etc som faktisk hende fra tid til annen så holdt vi overhode ikke folk igjen. Men noterte navn å nummer ga videre til sjefen som fulgte dette opp.
Om man begynner å krangle å kverulere så ville jeg sikkert ringt politiet men trengte aldri det. Nå har man jo vips etc, men ydmykhet å glemt lommebok vil kjøpe deg vekk fra en anmeldse.
Anonym bruker
"Såret Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Finnes det ingen offentlig transport der du bor da ?
Du har ikke et bensinkort ellere kredittkort så du får utsatt betalingen litt? Er det ikke buss der du bor så du kan spare penger ved å kjøre kollektivt? En god venn som kunne kjørt deg litt?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Kredittkort?

Sitat av Tarantella Vis innlegg
Ydmyk om å spørre hva da? At man kan få gratis drivstoff?
Vis hele sitatet...
Spør om å få betale litt senere, som den han du siterer siterer skriver.

Vet ikke helt hvor realistisk det er å få "kreditt" hos bensinstasjonen, da.
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skjer absolutt ikke noe mere enn en anmeldelse. Her i en mindre by på Østlandet så dukker politiet ikke opp heller. Fyller ut en bensinstikk skjema så får du ei uke (Her hvertfall) ellers går det vanlige veien til trekk på konto hvis du ikke har masse saker du skal inn og dømmes for da. Hilsen Snirkel K ansatt..
Tviler på man får krita bens bare ved å spørre, men en gratis busstur går som regel Ann om man ordlegger seg rett for en grei sjåfør. Har du sjekket om du kan få forskudd på nav? Det kunne jeg på dagpenger, pga Corona men det gjelder kanskje ikke sosialhjelp.
Hva med å haike?
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du blir ikke anmeldt. Ingen holder igjen noe som helst. Saken blir (trolig) sendt til et inkassobyrå sammen med videoovervåkingen og de vil ta seg av inndrivelsen. Hvis du er smart så stikker du inn og sier at du har glemt lommeboka. Da blir du (trolig) bedt om å fylle ut et skjema og får detaljer om hvor du skal betale inn pengene. Hvis dette ikke skjer relativt fort så blir saken sendt videre til inkassoselskapet for inndrivelse. Jeg tror ikke det blir en inkassosak av den grunn, de står bare for selve inndrivelsen.

Jeg skriver trolig fordi det finnes litt forskjellige rutiner i de forskjellige kjedene og eierstrukturen på bensinstasjoner er litt sammensatt. Er det en stasjon som er eid og drevet av kjeden selv (coco på "fagspråket" eller "corporate owned, corporate operated") så fungerer det som jeg har beskrevet. Er det en franchise (dodo på "fagspråket" eller "dealer owned, dealer operated") så kan det være du møter på en spesielt sur og lei person. Det koster ganske mye penger å bruke et sånn inkassoselskap hvis du mot formodning ikke holder avtalen om å betale siden, som går rett ut av lomma på eieren. Men det er ingenting de kan gjøre enn å gi deg muligheten til å betale senere. Du gjør jobben enklere for alle ved å ikke stikke av uten å si noe.

Kilde: Jeg jobber på hovedkontoret til en av de store kjedene.
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fyll bensin. Ta opp telefon, lat som du får en beskjed å kjør.
Om du står som eier av bilen vil du bli oppringt av bensinstasjonen og informert om hendelsen.
Lån deg noen kroner å betal dagen etter, eller hør om det kan vente. Tilby noe som er viktig for deg som sikkerhet.

De vil sannsynligvis ikke kreve dette å la deg betale til uka. Det er mange som gjør pumpestikk.
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Finnes det ingen offentlig transport der du bor da ?
Vis hele sitatet...
Det finnes men går svært sjeldent og ikke i helgene. det koster og så mye mer enn og kjøre siden jeg ville trengt 2 kort.

Sitat av Kaizen Vis innlegg
Hva med å haike?
Vis hele sitatet...
Så hvis jeg får tlf at det nå nermer seg slutten og klokka er 0300 så mener du jeg skal haike?

Blir bare og fylle og så inn og være ydmyk og si jeg kan betale til mandag.
Oppdaterer hvordan det går.
Men har du ingen venner, familie eller naboer som kan kjøre deg hvis det haster? Eller bor du helt øde?
Anonym bruker
"Såret Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ingen steder å få lånt litt penger ? Søsken eller annen familie.
Vil du komme til å arve noe så vil du jo kunne betale tilbake.
For din egen del, ikke ta en spansk en, det blir fort kleint for deg når dem skal være greie og fikse det over vipps.

Stikk og ta konsekvensen om en mnd, du har en god grunn.

Tror ikke noen du kommer til å måtte forklare deg for kommer til å se på deg som en sleip tyv når du forklarer tankegangen her.
Anonym bruker
"Såret Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva med parkeringsplass og slange. En liter fra hver bil merker ingen :-)
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva med parkeringsplass og slange. En liter fra hver bil merker ingen :-)
Vis hele sitatet...
Jeg hadde merka det.
Hadde lett gjort pumpestikk om jeg var deg TS. Betaler på senere tidspunkt, men kan aldri betale tilbake tiden din mor har igjen.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva med parkeringsplass og slange. En liter fra hver bil merker ingen :-)
Vis hele sitatet...
De fleste biler har vel låst bensinlokk. Siste bilen min kunne jeg bare åpne lokket innenfra.
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
putt inn kortet ditt i pumpa, lat som du taster kode også ta ut kortet, begynn fylling, sett deg i bilen å kjør.

når de ringer så sier du at men jeg betalte vell med kortet mitt... "ahh så klart, må ha skjedd en feil kommer tilbake i morgen ettermiddag og gjør opp for for meg". Takk for at dere ringte.
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så får du kanskje ikke lønn/spenn i morgen, neivell når de ringer på nytt så sier du "det har vært så hektisk på jobben kan dere ikke sende faktura for jeg tror ikke jeg får kommet innom med det første" eller under første samtale spørr du om de kan sende faktura eller noe i den duren der fordi du bor ett stykke unna og er der ikke ofte.

Da må det jo selvfølgelig være sant til en viss grad, teit om de ser deg der hver dag og du sier du bor langt unna.
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg fikk bare en faktura da jeg glemte å betale en gang
Sitat av robhol Vis innlegg
Kredittkort?



Spør om å få betale litt senere, som den han du siterer siterer skriver.

Vet ikke helt hvor realistisk det er å få "kreditt" hos bensinstasjonen, da.
Vis hele sitatet...
Det hender det går, her jeg bor er det en lokal dude som "eier" bensern og jeg har fått bensin på krit som jeg har betalt etter en uke eller to. Men det er nok heller ganske sjeldent, spesielt i dagens samfunn.

Fyll bensin og stikk, så drar du innom dagen derpå å spør om en faktura. Du får noen gebyrer, men det er nok ganske uviktig for deg akkurat nå. Hvis de nekter å gi deg en faktura, så spør du om kontonummer, det viktigste er egentlig bare å nekte og betale med kort der og da.

Trist at det står til sånn med mor, håper det ordner seg
Ville vel kanskje ikke risikert trøbbelet du evt. skaffer deg.
Betal når du får penger og lev litt ekstra billig denne måneden, så får du tilbrakt tid med mor - Som er det viktigste.

1. Tøm kontoen kortet ditt er koblet til for penger, overfør til annen konto.
2. Fyll og prøv å betale i butikk > Betaling avvist.
3. Du trenger bankbrikke for å komme inn på nettbanken > Legg igjen navn og nummer og betalt når du får AAP.
Hva med sykkel, buss, låne penger fra venner, bråselge noe fra boligen, det beste er vel å klare å løse dette uten å bruke stasjonen som kredittkort?

Trist at din mor er syk, men åssen løser du praktiske ting som parkering på sykehus om du er helt blakk? Du kan vel ikke pådra deg bøter hver eneste dag fremover, det vil bli kostbart og etter mange nok bøter tror jeg de kan taue inn bilen din, leste noe om at det er en grense på 7000 kr utestående i ubetalt gebyr så kan de taue den inn som sikring. Det er vel bare noen dager med parkering så er du vel over den grensa?

Sitat av colakork Vis innlegg
For din egen del, ikke ta en spansk en, det blir fort kleint for deg når dem skal være greie og fikse det over vipps.

Stikk og ta konsekvensen om en mnd, du har en god grunn.

Tror ikke noen du kommer til å måtte forklare deg for kommer til å se på deg som en sleip tyv når du forklarer tankegangen her.
Vis hele sitatet...
Tror slikt blir anmeldt på ren rutine på mange stasjoner. Kjedelig om de gjør det vel? Og skulle de foreslå vipps så kan det nå bortforklares med at mobilen feks er roota og da virker ikke vipps.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva med parkeringsplass og slange. En liter fra hver bil merker ingen :-)
Vis hele sitatet...
..

Sitat av colakork Vis innlegg
Jeg hadde merka det.
Vis hele sitatet...
Du hadde merket om noen tappet 1 liter drivstoff fra bilen din? Det har jeg voldsomt lite tro på. Så nøyaktige er vel ikke tankmålere?


Sitat av fågelwrap Vis innlegg
Hadde lett gjort pumpestikk om jeg var deg TS. Betaler på senere tidspunkt, men kan aldri betale tilbake tiden din mor har igjen.
Vis hele sitatet...
Trist situasjon ts er i, men feil kan skje hos alle. Feks at kontoen er tom. Om ts fyller tanken og stikker vil de på stasjonen forstå at ts gjorde det med overlegg, og da kan det ende i anmeldelse. Om betalingen ikke går gjennom fordi det ikke er dekning vil de vel tro at ts er et rotehue og mangler kontroll, men det er forbudt eller kriminelt å ha dårlig kontroll. Om det nå ikke finnes andre alternativer enn å fylle full tank uten å betale.
Sist endret av _abc_; 5. august 2021 kl. 11:34.
Start en go-fund me. Kjør pirat taxi ...ett eller annet må gå an.
Det må være noe bedre enn å stjele. Gjør du det vil du bare få desto dårligere råd senere.
Det er nesten ingen som gir til en go-fund me der det bare er tekst. Er det litt bilder og en video der du forklarer deg om hva du har vanskeligheter med er det egentlig ikke utenkelig at du får litt.
Om det er krise - gå inn på stille parkeringsplass, ta av skiltene og sett det på egen bil. Gå på stasjonen «betal» kontant og bare kjør videre. Folk glemmer å betale det forekommer. Ta av skiltene og sett på dine egne igjen. Den oppriktige eieren av skiltene kan bare benekte kravet når den kommer
Sitat av Anonym113971 Vis innlegg
Om det er krise - gå inn på stille parkeringsplass, ta av skiltene og sett det på egen bil. Gå på stasjonen «betal» kontant og bare kjør videre. Folk glemmer å betale det forekommer. Ta av skiltene og sett på dine egne igjen. Den oppriktige eieren av skiltene kan bare benekte kravet når den kommer
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du med god samvittighet foreslå noe sånt? Å stjele et bilskilt, for å så montere det på din egen bil og kjøre rundt er jo mye værre enn å "glemme å betale" på bensinstasjonen.
Sist endret av meitemark; 8. februar 2022 kl. 17:06.
Anonym bruker
"Såret Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Flytt og bo i nærheten av sykehuset denne siste tiden moren din har er kanskje mulig ?
Kanskje har moren din en bolig nærmere sykehuset som du kan bruke ?
Eller bo på en camping ?
Finnes det altså fremdeles bensinstasjoner som aksepterer at man kan fylle uten først å putte inn kortet?
Sitat av Freddie Freak Vis innlegg
Finnes det altså fremdeles bensinstasjoner som aksepterer at man kan fylle uten først å putte inn kortet?
Vis hele sitatet...
Ja, absolutt alle stasjoner med betjening. Men da må du inn til kassa for å betale.
Anonym bruker
"Høflig Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ta den trollingen din et annet sted. Leser du innlegget en gang til, så ser du at moren ligger på dødsleie.
Vis hele sitatet...
Ja og hadde moren min ligget på dødsleie (men fortsatt kontaktbar) så er jeg sikker på at jeg kunne fått en 500-lapp av henne hvis jeg sa det som det var - at jeg er blakk og ikke har bensin men vil veldig gjerne være hos deg.
TS: Send PM, så finner vi en løsning For ille at du skal måtte gjøre deg til kriminell for å besøke din syke mor..
Send meg nummeret ditt så skal jeg vippse deg noen kr. Har ikke all verden selv, men detta var en kjip situasjon :/
Trist med moren din! Håper innmari det ordner seg med reiseveien. Venn mistet nettopp moren sin men han var der på dagtid hver dag før hun døde.. Tror kanskje det er bedre fordi de sovner inn ofte uten varsel så ikke sats på å få en tlf om at du må komme nå for nå dør hun strax.
Ti tegn.
Sist endret av Wipeout; 6. august 2021 kl. 03:03.
Høres veldig kjipt ut og jeg tror på historien din. Send meg en PM med telefonnummeret ditt, så overfører jeg en hundrings til bensin med vipps. For what it's worth.
Sist endret av m0b; 6. august 2021 kl. 03:37.
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ta nå bare buss, ikke betal, om du er Max uheldig å møter på kontroll, så får du si du har glemt legg, og oppgir falsk navn og falsk addresse.
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Saken har løst seg, jeg fylte ca halv tank og gikk inn med bøyd hode og sa jeg hadde glemt mobil med kort i og lurte på hvordan vi løser dette. Ho i kassa ringte sjefen og så fikk jeg snakke med han, null stress og betaler bare neste gang jeg kjører forbi.
Ang parkering så er det gratis parkering på utsiden av den avdelinga på sykehuset ho er på.
Og forslaget om forskudd på arv så er jo det en løsning men ho har ikke vært kontakt bar sist uka, så håper hun slipper lide mer snart.

Til dere som sier jeg skal sende PM, utrolig snilt av dere men jeg vil ikke at noen skal gi meg penger. Men Tusen takk for tilbudet.
Og takk til dere andre som har svart bra i denne tråden.