Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 5358
Hei!

Har lenge prøvd å bli a menneske, men jeg får det ikke til. Livet blir deprimerende og stressende i en døgnrytme der du forventes å stå opp når ''alle andre gjør det''. Ellers er du definert som lat.

Hvilke jobber er for b mennesker? De som begynner seint på jobb.
Så lurer jeg på: Hva hadde dere gjort/sagt til foreldre som stadig presser deg til å få deg et liv, få deg en jobb, studer, få deg kjæreste nå da, du gjør jo ingenting, du er lat, du er snart så og så gammel?

(Jeg blir veldig påvirket av familie sine meninger) Og vil løsrive meg litt.

Av og til har jeg faktisk tenkt tanken at jeg misunner de som ikke har foreldre, eller de som har det, men som gir faen.
Samtidig setter jeg pris på de da, men det er mye mas og press.

Er midt i 20 åra.
Litt offtopic, men sover B mennesker mer enn A mennesker? For hvis ikke, så vet du sikkert hvor jeg vil hen..

Kan det tenkes at du opplever press fra foreldrene dine for andre grunner enn at du er et B mennesker, feks at du faktisk er lat, er uten utdanning eller i jobb og bare sitter hjemme?

Jeg er utdannet innen IT, og hvis du jobber som programmerer, så er sjangsen stor for at du kan ha flexi tid.
Sist endret av Superspurv; 30. juni 2021 kl. 13:37.
Hvor gammel er du?
Bor du alene?
Hva lever du av nå?
Og hva gjør du de timene du er våken?
Du har konstantert problemet ditt i en annen tråd: https://freak.no/forum/showthread.php?p=3699199

Dersom du har skjerpet deg så skal du få all kudos i verden!
Sist endret av Superspurv; 30. juni 2021 kl. 14:54.
Hør nøye etter nå. Du kan være B menneske og jobbe som selvstendig næringsdrivende.

Kanskje litt klisjé men søk opp garyvee på IG og her vil du få mye inspirasjon men så sant du finner noe du har lyst til å drive med, så gjør det minst 3 kvartdeler av din våkne tid. Resten bruker du på mat og søvn.
Få deg en nattevakt på hotell eller på sykehus eller bensinstasjon
Sist endret av moret; 30. juni 2021 kl. 16:43.
The Man In Black
Dovregubben's Avatar
Mobil/stasjonær Vekter, butikk, diverse hjelpepleier stillinger og vaktmester stillinger er noe som man gjerne kan tre inn i utover vanlig arbeidstid hvis du foretrekker å jobbe på ettermidag/kveld/natt.

Til ditt andre spørsmål så har jeg egentlig ikke noe godt svar, det er noe du nesten må finne ut av selv, er du kommet ut i 20 åra og foreldra maser så kan det faktisk være slik at dem har rett... Jeg selv hang mye etter en periode, men man må bare fatte tiltak og starte et sted for å komme noe vei. Husk at det er lov å være sliten, det er lov å være lei, men det er også lov å skjerpe seg.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Nattarbeid / turnustjeneste ?
yomomma's Avatar
Trådstarter
Er i rusbehandling enda, så jeg må stå opp tidlig. Får fortsatt ikke til å ha en normal døgnrytme som alle andre rusfri heller.
Søkt skole til høsten, hvis ikke jeg kommer inn blir det jobb med ordinær lønn og ikke gratis arbeid på tiltak via nav. Forstår at de vil at jeg skal klare meg, men det er konstant mas. Har hatt diverse jobber siden jeg var 14 år.

Jaja, finner det vel ut, takk for alle svar!
De vil vel at avkommet skal klare seg best mulig. Det blir nok bedring der når du starter i jobb og evt flytter for deg selv
Du trenger ikke å fortelle alt til foreldrene dine, og pynt på sannheten. Fortell og snakk med dem om det du tror de vil like å høre.

Forstår virkelig at det er vondt å bli hakka på og høre kjipe ting fra dine foreldre hele tiden. Har du noen gång fortalt dem hvordan du opplever det, at du får riktig vondt når de snakker til deg på den måten?

Ikke godta dritt, og hold deg heller borte fra dem hvis de bare bryter deg ned!.
Jeg er B menneske, jobbet med natt arbeid og det var GRUSOMT! Seriøst, sove på dagen når anleggsmaskinene durer utenfor, naboen har hagefest, trafikken flyr på fult osv.. Ikke for og nevne mistet mye kontakt med venner, da dem jobber når jeg sover og vica verusa.

Heller krangle med vekkeklokken hver morgen enn nattarbeid!
Om du er "night owl" så funker det sikkert bra å jobbe på circle k om natta.
Du er 25 nå, men var 29 i 2020?
Hvis du er forberedt på å jobbe litt senere ut på ettermiddagen, så er det mange som benytter seg av flexitid, som nevnt over.

Ellers så er det mange jobber der du kan få hoveddel av vaktene på kveld og natt. Type 24/t bensinstasjoner, lagerarbeid, hvis du ikke har noen dommer så kan du også jobbe i bolig for utviklingshemmede. Mange av boligene har bemanning 24/7..

Trist situasjon du er i med foreldrene, men vit at det er vondt å se at ens eget barn ikke klarer seg så godt. Sannsynligvis vil jo de dø først, og det er en bekymring for mange foreldre hvordan sønnen/datteren vil klare seg. De vil bare se deg skinne, og mestre, tror jeg. Håper du finner noe du digger, og som de ser at du digger <3
Sist endret av Door145; 1. juli 2021 kl. 22:21.
Forsøk å finn deg jobb på en fiskebåt eller noe slikt?
Hvis fiske ikke er innteresant så kan du også søke som f.eks lettmatros på ferger eller lignende. Da jobber du typisk 14 dager på og 14 dager av. Høres ut som du kunne trivdes med en slik jobb.