Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  159 36833
Er ikke dette en stor scam for de som kom inn sent? Ser det popper opp artikler/YouTube om boblen sprakk

https://youtu.be/UaPgBtf5m6w
Sist endret av Roaccu; 31. januar 2021 kl. 19:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av svaart Vis innlegg
https://www.reddit.com/r/wallstreetb...ther_like_gme/


Det vil aldri (forhåpentligvis, for det er galskap) komme en mulighet til som GME.
Vis hele sitatet...
Time will show

Sitat av Roaccu Vis innlegg
Er ikke dette en stor scam for de som kom inn sent? Ser det popper opp artikler/YouTube om boblen sprakk

https://youtu.be/UaPgBtf5m6w
Vis hele sitatet...

Er vel mer scam at RobbinHood som er Amerikas største aksjekjøp app. So nekter folk å kjøpe mer en mellom 1-5 stocks. Og hvem er det som eier RobbinHood? Jo selveste hedgefondet som taper store summer.

Korrupt tja
Sist endret av Oddiii; 31. januar 2021 kl. 19:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Citadel eier ikke Robinhood. Det var heller ikke bare RH som måtte sette begrensinger.

Her er en ganske grundig forklaring på hva som foregikk forrige uke;

https://twitter.com/compound248/stat...351248898?s=21
Din personlige mening har strengt tatt ikke spesielt stor verdi, og vil ikke påvirke resultatet. Det ville ikke overrasket meg spesielt mye hvis flertallet gjør noe annet enn de sier, nettopp fordi de ønsker å tjene penger på det. Mitt inntrykk er at de fleste som har en nogenlunde god forståelse av hva som skjer kun ser på det som en bonus at man kan gruse et og annet hedgefund.
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Dessuten synes mange at Gamestop er en fin kjede og tror de kan endre seg til å holde på mer digitalt ettersom spill og slikt har blitt mer og mer nettbasert.

Alle har forskjellige motiver.
Vis hele sitatet...
Det er selvsagt bare fud som spres av folk som tror at de kan bli straffet for innsidehandel, som selvsagt bare er tull og fanteri. Det blir bare gjentatt av masse folk som ikke aner hva de snakker om.

Det er at best to motiver blant folk, de som ønsker å sette søkelys på hvordan Wall Street holder på, og de som er ute etter å tjene noen kroner. Du kan sikkert argumentere for at noen ønsker begge deler, men jeg tenker de fleste, hvis de er ærlige med seg selv egentlig havner i den siste kategorien.
Hei, jeg har lyst å begynne med aksjer men skatt og annet stopper meg. Aksjesparekonto er bare plugg og play, men hvordan fungere når jeg skal drive med aksjehandel som GME, BB, AMC etc. som ikke ligge i ASK? Tenker å investere 3år+ i BB og AMC, men samtidig har jeg tenkt å kjøp,selg,kjøp av aksjer når de er på topp og dippe.

F.eks: Hvis jeg kjøpe GME til 300 og selge for 400 = 100 profitt

så kjøpe jeg inn igjen for 400 til 200 for 2 aksjer når de dipper. Må jeg skatte av de 100 (31,68%) og kan bare reinvestere 368,32?
Og aksjer som jeg lang investere 3år, må jeg skatte dem hvis jeg ikke røre dem i løpet av året?

Har tenkt å gjøre det for fun og lære meg, men vil ikke bli knult av skattesmell. Samtidig er det så mye å sette seg inn.
Jeg tror definitivt du har folk som holder og kjøper GME av emosjonelle grunner ifht. det som skjedde i 2008 og ønsker å hevne seg.

Dette er en utrolig spennende case uansett! Jeg er veldig spent!
Jeg blir mest opprørt om noen stepper inn og fryser handel av aksjene eller noe slikt ettersom hedge fundene får trikse dagen lang, men den ene gangen hobbyinvestorer gjør noe smart så må det stoppes??

Only time will tell!

https://www.investors.com/market-tre...sla-rival-nio/


https://www.reddit.com/r/wallstreetb...xx=android_app

https://www.reddit.com/r/wallstreetb...xxxxxxxx=share

https://www.reddit.com/r/wallstreetb...xxxxxxxx=share

Sitat av heihopp79 Vis innlegg
Hei, jeg har lyst å begynne med aksjer men skatt og annet stopper meg. Aksjesparekonto er bare plugg og play, men hvordan fungere når jeg skal drive med aksjehandel som GME, BB, AMC etc. som ikke ligge i ASK? Tenker å investere 3år+ i BB og AMC, men samtidig har jeg tenkt å kjøp,selg,kjøp av aksjer når de er på topp og dippe.

F.eks: Hvis jeg kjøpe GME til 300 og selge for 400 = 100 profitt

så kjøpe jeg inn igjen for 400 til 200 for 2 aksjer når de dipper. Må jeg skatte av de 100 (31,68%) og kan bare reinvestere 368,32?
Og aksjer som jeg lang investere 3år, må jeg skatte dem hvis jeg ikke røre dem i løpet av året?

Har tenkt å gjøre det for fun og lære meg, men vil ikke bli knult av skattesmell. Samtidig er det så mye å sette seg inn.
Vis hele sitatet...
Hvorfor kjøpe og selge i dippen og holde på slikt mange ganger - sørge for å gi hedge fundene aksjene de vil ha? De vil ha billige aksjer, om du sitter på dem kan de potensielt bli mye mer verdt. Så lenge du hopper ut av gamet tidlig nok til at du ikke sitter igjen med svarteper etter suqueezen.

Dette kan vare en uke eller fler!
Det kan vare kort.
Umulig å si.


Hvorfor ikke kjøpe i dippene f.eks heller, ikke selge (prisen går ned) og bidra til en feit short squeeze?

Jeg bare lurer


Et alternativ kan muligens gi deg litt spenn, men hjelpe å hindre en squeeze, et annet kan hjelpe å trigge et squeeze.

Når Vanguard og Fidelity tilsammen eier over 20% av GME så er det åpenbart at de som vil få opp prisen har en mektig alliert!
Sist endret av krystallkongen; 1. februar 2021 kl. 01:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Hvorfor kjøpe og selge i dippen og holde på slikt mange ganger - sørge for å gi hedge fundene aksjene de vil ha? De vil ha billige aksjer, om du sitter på dem kan de potensielt bli mye mer verdt. Så lenge du hopper ut av gamet tidlig nok til at du ikke sitter igjen med svarteper etter suqueezen.

Dette kan vare en uke eller fler!
Det kan vare kort.
Umulig å si.


Hvorfor ikke kjøpe i dippene f.eks heller, ikke selge (prisen går ned) og bidra til en feit short squeeze?

Jeg bare lurer
!
Vis hele sitatet...
Var bare en eksempel som gjelder om skatten og er ikke nødvendigvis om GME.

Glemte å nevne jeg kommer til å bruke DnB foreløpig.
Kjøpte aldri, men vurderte det.
Uansett jævla kult at "the little guys" klarte å squeeze opp prisen ved å være mange. Minner meg om uttrykket "United we stand, divided we fall".

Noen som kan mye om aksjer og regler deromkring som vet om det er mulig å straffe noen for det de gjorde?

Anyways.. Viktig å ikke kjøpe mer enn man har råd til å tape, å i tillegg lurt å cashe ut det beløpet man investerte for så man i det minste sitter igjen med originalbeløpet om bobla sprekker.
Ekstremt bra og viktig lesning før markedet åpner. Link nederst.

Hva jeg tror?

HFene vil prøve å kjempe i mot en eventuell prisstigning.
Prisene vil komme til å variere veldig.

https://www.reddit.com/r/wallstreetb...xxxxxxxx=share

https://www.reddit.com/r/wallstreetb...xxxxxxxx=share


Anbefaler alle interesserte å følge med på WSB. VÆR KRITISKE.
Sist endret av krystallkongen; 1. februar 2021 kl. 14:31.
Håper ikke du baserer alle dine vurderinger på hva folk skriver på Reddit. Før dette var WSB mest kjent for å tape penger.
Det finnes ingen garantier i aksjemarkedet.

There is no such thing as a free lunch on Wall Street er et kjent utsagn.

Ønsker deg uansett lykke til.
I hold GME since $20s. For me right now there is no risk in holding the stock because it will never go back to that level.
Vis hele sitatet...
Jeg ville kanskje tenkt meg om to ganger før jeg tok finansielle råd fra noen som sier noe sånt.
Jeg sa: "VÆR KRITISKE"

Finn de informative DD-postene, ikke memes og dumme kommentarer.

https://e24.no/boers-og-finans/i/wev...2F%2Fwww.vg.no

At nyhetssider nå pumper Sølv (SLV) bare fordi bots prøvde å ta over WSB og få fokus over på noe annet enn GME er tøys.
I tillegg eier Citadel (som man kjemper mot i GME-squeezen) masse SLV, så de tjener på at SLV stiger

Misinformasjonskampanjen er i gang.
Sist endret av krystallkongen; 1. februar 2021 kl. 15:18.
Hvordan vet du at Citadel har gått long på SLV? Er du sikker på at du ikke bare er en nyttig idiot for de som shorter SLV akkurat nå?
Sitat av Deezire Vis innlegg
Hvordan vet du at Citadel har gått long på SLV? Er du sikker på at du ikke bare er en nyttig idiot for de som shorter SLV akkurat nå?
Vis hele sitatet...
https://whalewisdom.com/stock/slv
https://www.reddit.com/r/wallstreetb...xxxxxxxx=share

Denne linken forklarer hvorfor det nå eksistere en mulighet til å squeeze HFene, fordi de skylder masse aksjer, som de shortet til lave priser.

De har shortet (lånt) aksjer og må betale dem tilbake.

Desto høyere aksjeprisen blir, desto høyere rente må de betale på de lånte aksjene.
De blør.

Blir meget spennende å se om psykologien funker for HFene, det virker for meg som om de presser ned prisen og prøver å få det til å se ut som luften har gått ut av ballongen, selv om de skylder enorme mengder aksjer og blør penger i renter hver dag.

De blir nødt til å kjøpe til enhver pris sies det, men hva vet jeg?

Jeg sier bare det jeg tenker

Forøvrig

https://finance.yahoo.com/news/hedge...171726802.html

Lavt salgsvolum i dag i følge

https://www.reddit.com/r/wallstreetb...xxxxxxxx=share
Sist endret av krystallkongen; 1. februar 2021 kl. 23:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
https://www.reddit.com/r/wallstreetb...xxxxxxxx=share

Denne linken forklarer hvorfor det nå eksistere en mulighet til å squeeze HFene, fordi de skylder masse aksjer, som de shortet til lave priser.

De har shortet (lånt) aksjer og må betale dem tilbake.

Desto høyere aksjeprisen blir, desto høyere rente må de betale på de lånte aksjene.
De blør.

Blir meget spennende å se om psykologien funker for HFene, det virker for meg som om de presser ned prisen og prøver å få det til å se ut som luften har gått ut av ballongen, selv om de skylder enorme mengder aksjer og blør penger i renter hver dag.

De blir nødt til å kjøpe til enhver pris sies det, men hva vet jeg?

Jeg sier bare det jeg tenker

Forøvrig

https://finance.yahoo.com/news/hedge...171726802.html

Lavt salgsvolum i dag i følge

https://www.reddit.com/r/wallstreetb...xxxxxxxx=share
Vis hele sitatet...
De må kjøpe dem tilbake etterhvert, alt ettersom hvilke avtaler de har gjort med utlåner osv og hvilken likviditet de har. Etter hva jeg har hørt kan shortstatistikk i USA også innebefatte aksjer som er lånt - men ikke solgt.

En ting er sikkert, det blir trangt ut døra når skvisen er over.

Forøvrig deilig å se konturene av at de små straffer de store for en gangs skyld .
Sist endret av legalize_it; 1. februar 2021 kl. 23:27.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
De må kjøpe dem tilbake etterhvert, alt ettersom hvilke avtaler de har gjort med utlåner osv og hvilken likviditet de har. Etter hva jeg har hørt kan shortstatistikk i USA også innebefatte aksjer som er lånt - men ikke solgt.

En ting er sikkert, det blir trangt ut døra når skvisen er over.

Forøvrig deilig å se konturene av at de små straffer de store for en gangs skyld .
Vis hele sitatet...
Og det er ekstreme mengder med lånte aksjer.
SEC la ut failed to deliver tallene for første del av Januar i går.
Spekuleres i at tallene for siste del av januar er...skikkelig ille for dem.

https://imgur.com/a/WY0mPV1
Sitat av svaart Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Slike posisjoner må du rapporterer om hvert kvartal, så selv om du kan vise til at de har holdt en slik posisjon så er det ingen garanti for at de enda gjør det.
Ça suffit!
Dette er ikke 4chan eller reddit. Ser vi mer piss om diamanthender, mongomemes eller innlegg på dette formatet
HOLD HOLD HOLD - GME + AMC
Vis hele sitatet...
så blir det stengetid og banhammer.
Comprenez-vous?
Sist endret av Myoxocephalus; 20. april 2021 kl. 00:32.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Mark Cuban har en AMA på wallstreetbets nå.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Hvordan går det? 6000 enda?
er vell bare 5950 to go om jeg ikke tar feil?
Så det var et hedgefond som dro inn pene 700 millioner dollar på dette. I motsetning til WSB så solgte de på 400.
som nevnt tidligere i denne tråden har jeg gått glipp av raketten opp, men samtidig sluppet tyngde kraften når raketen gikk tom for fuel. Det jeg lurer på er diamond hands, hold, paperhands og alt det der jåsset. Er det bare for å lure små investorer til å holde posisjoner som ikke bør holdes for å "straffe" de store, mens de som startet denne raketen allerede har cashet ut?
Sitat av iiconanii Vis innlegg
Det jeg lurer på er diamond hands, hold, paperhands og alt det der jåsset. Er det bare for å lure små investorer til å holde posisjoner som ikke bør holdes for å "straffe" de store, mens de som startet denne raketen allerede har cashet ut?
Vis hele sitatet...
Diamond hands og paper hands er vanlige begreper som beskriver de som hhv. tviholder, eller er slepphendte, med aksjene sine under svingninger i markedet.

«HOLD»-greia tipper jeg stort sett kjøres av de som faktisk sitter og holder på aksjene selv. Det er tross alt de som har mest å tjene på at andre folk holder også. Så, om det er for å lure små investorer? Tja, på en måte, men de lurer jo da i så fall også seg selv. Det blir litt som et prisoner's dilemma. Hvis ALLE holder, så tjener alle på det. Problemet er at hver enkelt vil tjene på å selge, og dermed ryker det.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Diamond hands og paper hands er vanlige begreper
Vis hele sitatet...
Det er ikke mer vanlig begrep utenfor r/WSB enn KP er vanlig utenfor nff.
Alle skulle samarbeide og ta de rike slemmingene, men så fant noen ut at de ville ha mer enn andre. Minner nesten litt om kommunisme.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Kapitalisme, ikke kommunisme.

Man skulle sammarbeide for å tjene penger. Eneste man ser her er varierende grad av grådighet. De som manipulerte massene til å investere, og massen som ville tjene lette penger.

At man skulle "ta" Wall Street er post hoc, og en dårlig vits.

Å gå inn i aksjemarkedet på denne måten basert på intet mer enn ordet til en gjeng 4channers er utrolig lite gjennomtenkt. Får håpe i det minste at folk har lært en lekse.

Dette er investeringstips.
Sist endret av nso; 5. februar 2021 kl. 00:47.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av nso Vis innlegg
Kapitalisme, ikke kommunisme.

Man skulle sammarbeide for å tjene penger. Eneste man ser her er varierende grad av grådighet. De som manipulerte massene til å investere, og massen som ville tjene lette penger.

At man skulle "ta" Wall Street er post hoc, og en dårlig vits.

Å gå inn i aksjemarkedet på denne måten basert på intet mer enn ordet til en gjeng 4channers er utrolig lite gjennomtenkt. Får håpe i det minste at folk har lært en lekse.

Dette er investeringstips.
Vis hele sitatet...
Skal vell sies at for mange lykkes det, men så klart ble mange revet med, og hev in for mange penger og det gikk galt. Tror jeg.
Sist endret av Quakecry; 5. februar 2021 kl. 01:32.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
De som lykkes var de som ga blaffen i resten av investorene på WSB og solgte til tross for at det ble skreket "HOLD" så spytten sprutet. Ikke noe gale i det, men man kan spørre seg hva i all verden folk innbilte seg kom til å skje.
Sist endret av nso; 5. februar 2021 kl. 01:42.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av nso Vis innlegg
De som lykkes var de som ga blaffen i resten av investorene på WSB og solgte til tross for at det ble skreket "HOLD" så spytten sprutet. Ikke noe gale i det, men man kan spørre seg hva i all verden folk innbilte seg kom til å skje.
Vis hele sitatet...
Er vel litt der det ligger, man så det steg litt, og litt. Er sikkert vanskelig å gi seg når du ser pengene dine øke veldig. Selv om de fornuftige gjorde hva du sa. Det smarte å gjøre ville nok vært å trekke pengene de originalt la inn, og beholdt de som hadde økt.
Noen herfra som har tatt ut utbytte? altså de har penger på konto etter GME
Sist endret av iiconanii; 5. februar 2021 kl. 01:56.
Sitat av nso Vis innlegg
Det er ikke mer vanlig begrep utenfor r/WSB enn KP er vanlig utenfor nff.
Vis hele sitatet...
Det er også vanlige begreper innen kryptomiljøet, men det er jo et enda større pyramidespill og styrker ikke akkurat kredibiliteten

Sitat av iiconanii Vis innlegg
Noen herfra som har tatt ut utbytte? altså de har penger på konto etter GME
Vis hele sitatet...
Jeg tok først ut opprinnelig innskudd, solgte deretter for sikker tregangen av det når den lå på >$300, og sitter igjen med noen aksjer for YOLO, men som jeg fikk for en pris som jeg mener er lavere enn det selskapet er verdt, og ikke har noe hast med å kvitte meg med.
Jeg solgte 80% av mine GME-aksjer og dro inn 800% på 1 uke. Sitter med de siste til slutten.
Sist endret av nattenssønner; 5. februar 2021 kl. 13:33.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Hva definerer du som slutten? Av Gamestop? Av året? Av livet ditt? Hva er den rasjonelle tankegangen her?

Tar opp igjen denne tråden ettersom aksjekursen bare peker i retning av normalisering, og short-prosenten av aksjen er milevis fra toppen på godt over 100% -- den fablede squeezen ser mindre og mindre sannsynlig ut for hver time som går.

Hva er planen til dere som kjøpte høyt?
Hvilken lærdommer sitter dere igjen med?
Sist endret av nso; 10. februar 2021 kl. 01:28.
Sitat av nso Vis innlegg
Hva definerer du som slutten? Av Gamestop? Av året? Av livet ditt? Hva er den rasjonelle tankegangen her?
Vis hele sitatet...
Slutten-den berømte squeezen som ser mørkere ut for hver dag som går.

Solgte resterende med en liten gevinst og ser på det toget som gått. Får vondt av de som har gamblet bort pensjon og egenkapital på dette..
Sist endret av nattenssønner; 10. februar 2021 kl. 02:06.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Alle skulle samarbeide og ta de rike slemmingene, men så fant noen ut at de ville ha mer enn andre. Minner nesten litt om kommunisme.
Vis hele sitatet...
Du er sikker på at det ikke heller minner litt om kapitalisme da? ... ettersom dét faktisk er systemet vi befinner oss i.
Sitat av The Great Catsby Vis innlegg
Det er også vanlige begreper innen kryptomiljøet, men det er jo et enda større pyramidespill og styrker ikke akkurat kredibiliteten
Vis hele sitatet...
Hvordan i all verden kan du sammenligne kryptomiljøet med pyramidespill?
Sitat av hala Vis innlegg
Hvordan i all verden kan du sammenligne kryptomiljøet med pyramidespill?
Vis hele sitatet...
For å bli rik på krypto må to ting skje:
  1. Du må investere tidlig.
  2. Det må komme en haug med suckers som investerer tungt etter deg.
De som har investert er jævla gira på å få flere til å investere, for bare slik kan de få avkastning. Dette forplanter seg nedover i neste ledd. De som kommer inn til sist rett før bunnen faller ut, de utgjør den store massen som taper alt slik at de på toppen kan tjene seg rike.

Det er selvsagt tekniske ulikheter, og i prinsippet kan krypto funke som betalingsenhet - noe rene pyramidespill og ponzischemes ikke kan. Likevel, når man ser på hvordan det foregår i praksis, forstår du hvorfor mange oppfatter det som pyramidespill?

Det er flere store, røde flagg som vaier stolt i vinden, men de kan være vanskelige å se gjennom rosenrøde brilleglass.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
For å bli rik på krypto må to ting skje:
  1. Du må investere tidlig.
  2. Det må komme en haug med suckers som investerer tungt etter deg.
De som har investert er jævla gira på å få flere til å investere, for bare slik kan de få avkastning. Dette forplanter seg nedover i neste ledd. De som kommer inn til sist rett før bunnen faller ut, de utgjør den store massen som taper alt slik at de på toppen kan tjene seg rike.

Det er selvsagt tekniske ulikheter, og i prinsippet kan krypto funke som betalingsenhet - noe rene pyramidespill og ponzischemes ikke kan. Likevel, når man ser på hvordan det foregår i praksis, forstår du hvorfor mange oppfatter det som pyramidespill?

Det er flere store, røde flagg som vaier stolt i vinden, men de kan være vanskelige å se gjennom rosenrøde brilleglass.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner sammenligningen, men er ikke enig. Det gjelder jo det meste av investeringer, de som er først ut tjener som regel mest. De som kjøper aksjer i et solid selskap kan forvente avkastning, men ikke de store gevinstene som de ville ha gjort om de investerte i oppstartfasen.

Ja, det er mang en useriøs kryptovaluta der ute.
Krypto er tull og tøys, 99% svindel og resten ren naivitet.
Bitcoin spesifikt er upraktisk, ineffektivt, dyrt å bruke og målpostene for hva det skal være godt for endrer seg konstant. Ikke er det anonymt for de fleste som bruker det, ikke gjør det noe bedre enn andre kyptovalutaer, og det ruller utelukkende på første bevegers fordel samt pumping ved bruk av Tether som for lengst har mistet all kredibilitet angående backing av USD.
De fleste andre kryptovalutaer er pump og dump, løsninger på problemer som ikke finnes eller rett og slett ren svindel.
Slik jeg ser det har Monero noe verdi som en måte å gjennomføre anonyme betalinger, men det krever også god opsec for å gjøres riktig, og om fordelene veier opp for ulempene er jeg ikke sikker på. NANO kunne muligens funket som en kjapp og effektiv betalingsplattform, men det er igjen en løsning på et problem som i stor grad ikke finnes.

Det sagt, det er fullt mulig å tjene gode penger på krypto om man liker å gamble, og jeg elsker å gamble, men la oss ikke late som kryptomarkedet er rasjonelt eller bærekraftig.
Det er såklart ikke aksjemarkedet heller, som fjerner seg i stadig økende grad fra den reelle økonomien, så det er ikke mye bedre i så henseende.
Så det at folk ikke har tilgang til tradisjonelle banksystemer er ikke et reelt problem?
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
For å bli rik på krypto må to ting skje:
  1. Du må investere tidlig.
  2. Det må komme en haug med suckers som investerer tungt etter deg.
De som har investert er jævla gira på å få flere til å investere, for bare slik kan de få avkastning. Dette forplanter seg nedover i neste ledd. De som kommer inn til sist rett før bunnen faller ut, de utgjør den store massen som taper alt slik at de på toppen kan tjene seg rike.
Vis hele sitatet...
Ikke at jeg er uenig, men kan ikke akkurat det samme sies om både bolig- og aksjemarked?
Sitat av de2e545e449f4b7 Vis innlegg
Ikke at jeg er uenig, men kan ikke akkurat det samme sies om både bolig- og aksjemarked?
Vis hele sitatet...
Det er på samme vis snakk om tilbud og etterspørsel, men det er stor forskjell på den underliggende fundamentale verdien. Det er en form for verdi under som kan måles både i bolig- og aksjemarked; Equinor har et visst antall plattformer som til daglig pumper opp en viss mengde olje, videre betaler de ut utbytte av overskuddet fire ganger i året. Til en viss grad er man dermed sikret en avkastning ved å eie Equinor. I Oslo er etterspørselen ekstrem etter visse boligtyper, men ellers i landet betaler man stort sett en fair pris ut fra antall soverom, og så videre.

Det er en grunn til at GME, sakte, men sikkert hadde sunket de siste årene. Selskapet befant seg i en døende bransje. Det var basert på et fremtidsperspektiv at selskapet var såpass shortet. Det vi har sett de siste ukene har vært den spekulasjon fra WSB, og ja, i et sånt tilfelle er det garantert at mange vil brenne seg.

Jeg var kort innom selv, men kun for å selge meg ut så snart jeg hadde en viss prosent i avkastning. De som ble fortalt at de skulle holde til månen har blitt villedet.

En annen forskjell er at både aksje- og boligmarkedet kan reguleres til en viss grad. Slik som vi så når Robinhood og flere aktører satte handelsstopp på aksjen
▼ ... noen måneder senere ... ▼
EzreaL's Avatar
Trådstarter
Noen her inne som fortsatt sitter på GME? Selv holder jeg fortsatt på rundt 40.
Ser lyst på nærmeste framtid.
Etter å ha lest denne og diverse andre eldre tråder angående investeringer. Så vil jeg bare minne om at man aldri skal ta finansielle råd, fra hverken eiere, administratorer, crew eller brukere på et forum. Det være seg Freak, Reddit eller andre.

Om enkelte av disse bruker mye tid og energi på å forklare hvor idiotisk investeringen din er, så kan den muligens være veldig god allikevel.

Fant det meget underholdende å lese eldre tråder om bitcoin for å nevne ett eksempel. Spesielt også rundt GME. Man ser kunnskapen øke drastisk fra de tidligste innleggene til slutten av trådene. Så informasjonsverdien er stor, men stol aldri på noe annet enn konkrete fakta og kunnskap.

Lykke til med investeringene
Sitat av EzreaL Vis innlegg
Noen her inne som fortsatt sitter på GME? Selv holder jeg fortsatt på rundt 40.
Ser lyst på nærmeste framtid.
Vis hele sitatet...
Klart det!
Ikke like mange som deg, men hvertfall 2sifret
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Jeg må nesten spørre. Hva er det som får dere til å tro på prisstigning?
Nytt lederskap som er i full ferd med å revitalisere selskapet for å kapitalisere på det enorme gamingmarkedet.
Det er ikke urimelig at i løpet av noen år er aksjen verdt mer enn i dag utelukkende på fundamentale verdier.
I tillegg er jo ikke drømmen om short squeeze over.

Aksjene jeg sitter igjen med er "gratis" etter jeg har tatt ut opprinnelig investering pluss noen hundre prosent profitt, så jeg har ikke dårlig tid med å finne ut hva som skjer.