Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 5882
Halla, vet at kanskje tittelen er litt snål, men viste ikke hva jeg skulle kalle den.

Saken er det at tidlig mai kjøpte jeg med et par med "Beats by Dr. Dre Tour hodetelefoner" (link lenger nede) på elkjøp. Jeg kjøpte da ingen forsikring eller noe som helst.

Nå for noen dager siden klarte jeg å miste ned telefonen opp ned med ledningen i, så da bøyde ledningen seg. Lyden fungerer bare nå på venstre ørepropp og hakker litt. Betalte ca. 1300.- om jeg ikke husker helt feil. Det er da litt irriterende at disse da er ødelagt.

Spørsmålet mitt er da som følgende: Om jeg går inn på elkjøp å forklarer hva som skjedde, er det mulig å få noe på garanti? Vet dette ikke akuratt var en produksjonsfeil. Hvor mye kan jeg forvente å måtte betale i reperasjon, om det i det hele tatt går ann.

Her er linken: http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-...telefoner-sort
Det er fysisk skade på produktet, så du får verken garanti eller reklamasjon. Tviler på at de tilbyr reperasjon av disse, så alternativet er nok å kjøpe nye.
Trådstarter
Hmm, de var da som fæn.
Er det synslig fysisk skade på produktet? Visst ikke kan du prøve å gå inn og reklamere fordi den kun virker på det ene øret?
Forstod jeg deg rett når du sier at det er selve pluggen fra ledning og inn til telefon som er bøyd og dermed forårsaker dårlig lyd?
Da har du flaks for da kan du bare kjøpe en plugg til typ 50 kroner også kapper du bare gammel plug og lodder fast ledningene til den nye.
Sist endret av frtoretang; 21. juni 2014 kl. 18:39.
Skal vel også gå an å klage på kvalitet når man betaler så mye for noe også blir det ødelagt av et vindpust. Men dette blir vel mer som en klage til produsent.
Er vel bare å bytte plugg? Det er vel en standard 3.5mm mini jack plugg?
http://www.dx.com/s/3.5mm+audio+plug

http://www.soundshop.no/ShowSearchRe...%20jack%20plug
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
1300 kroner for earbuds? Du har nok blitt utsatt for ran, kompis.

Husker KOSS opererte med en nydelig forsikring på sine headset, hvis de ble ødelagte så fikk man nytt gratis. Ledningsknekk osv gjorde som regel ingenting, hvis headsettet var knust fikk man ikke nytt da. Har ikke Beats noe lignende?
Trådstarter
http://oi59.tinypic.com/viejoj.jpg
Det er mulig å se fysisk skade om man ser nøye etter. Får bare gå inn å prøve å reklamere, beats er jo kjent for å skulle tåle en god del. Har ikke hørt noe om at beats har en slik garanti som KOSS tydeligvis har hatt, men så har ikke jeg prøvd å søkt rundt så mye heller. Ville spør her først, mtp om noen hadde f.eks erfaringer med lignende.

Beklager dårlig bilde Vet ikke hvordan man bytter kabel, og vil helst ha original. Ser mye bedre ut og.
Sist endret av Creeps; 21. juni 2014 kl. 19:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kremt hva er greia med å klage på kvalitet? Ingen andre 3.5mm hadde tålt dette heller.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Kremt hva er greia med å klage på kvalitet? Ingen andre 3.5mm hadde tålt dette heller.
Vis hele sitatet...
Kremt min bror sine gjør det omtrent daglig /kremt.

(Koss porta pro og monster DNA, tlf er en S4 active. Det er kort sagt med god grunn at han fikk en S4A)
Bare lodd på ny 3.5 plugg. Koster vel 50,-
Skjønner ikke greia Creeps. Du har fått tips om hvordan du fikser dette, likevel så preiker du om original etc.
Du har tydeligvis ingen forsikring som dekker dette. Da er saken veldig enkel. Enten kjøper du en ny 3.5mm jackplugg og lodder den fast eller så kjøper du helt nytt sett.

Om du ikke kan lodde så stikk innom en kompis som kan det eller finn en eletronikksjappe i nærheten.
Det tar mx 5 minutter å fikse dette så vi snakker sikkert 50-100 for jobben.
Kan være jeg tar helt feil, men er det ikke slik at man kan bytte ut selve kabelen på Beats uten noe problem? Mener å huske at det skal være 3,5mm inngang i headsetet også.
På denne siden http://www.beatsbydre.com/support/warranty.html står det at Beats by Dre ikke dekker den type skade du har påført produktet(bent jacks). Du får høre med elkjøp om de vil gi deg et nytt produkt.
Trådstarter
Takker for svar! Blir vell bare å lodde på en ny plugg, virker som det rimeligste!
Folkens, om skaden ikke hadde vært fysisk, hadde den da vært psykisk? Eller er ikke en skade fysisk fordi man ikke ser den?
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Folkens, om skaden ikke hadde vært fysisk, hadde den da vært psykisk? Eller er ikke en skade fysisk fordi man ikke ser den?
Vis hele sitatet...
Man skiller vel i dette tilfelle mellom synlig og ikke synlig skade. Dersom skaden er synlig fysisk skadet - er det håpløst å prøve å reklamere på det.
King Of Nipples
0rgasmatr0n's Avatar
Sitat av reklame Vis innlegg
Man skiller vel i dette tilfelle mellom synlig og ikke synlig skade. Dersom skaden er synlig fysisk skadet - er det håpløst å prøve å reklamere på det.
Vis hele sitatet...
Av og til er det brukeren som har blitt mentalt skadet, dermed ingen fysisk skade på produkt.
Sitat av reklame Vis innlegg
Man skiller vel i dette tilfelle mellom synlig og ikke synlig skade. Dersom skaden er synlig fysisk skadet - er det håpløst å prøve å reklamere på det.
Vis hele sitatet...
Ok, da tror jeg også jeg ville sagt synlig skade, og ikke fysisk skade.

Sitat av 0rgasmatr0n Vis innlegg
Av og til er det brukeren som har blitt mentalt skadet, dermed ingen fysisk skade på produkt.
Vis hele sitatet...
Ahh, takk for oppklaringen..
Det var ikke noe stort tap. Bare BEATS By Dre... Merkevare uten lydkvalitet. Nøyaktig samme elektronikken som i Fanny Wang (grellt navn) bare brandet med Dr Dre...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
Fikk levert inn øreproppene på lørdag(31.06.2014). Han begynte slik: Jeg kan da ikke se noen fysisk skade da, så det går på garantien. Så blinket han til meg, hehe. Han var nok bare grei, slik de pleier å være på Elkjøp(etter min erfaring). Har ikke fått de igjen enda, får de sikkert igjen kommende uke. De VAR synlig skade på, men man kunne bare se det om man så nøye etter.