Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 9073
Hei!
Jeg var på fest i går, onsdag, hvor det ble røyket hasj. Jeg røyket ingenting selv, men stod liksom midt i "røyken".. Og jeg skal på ferie med foreldrene mine og tar flyet ikveld. Kom på tanken på narkohunder, er det mulig de kan lukte det? Og hva skjer med meg da eventuelt?
Om du ikke bærer samme klærne uvasket, og du selv har dusjet siden onsdag så har du ingenting å bekymre deg for ang politihunder.
Sitat av wazzted Vis innlegg
Hei!
Jeg var på fest i går, onsdag, hvor det ble røyket hasj. Jeg røyket ingenting selv, men stod liksom midt i "røyken".. Og jeg skal på ferie med foreldrene mine og tar flyet ikveld. Kom på tanken på narkohunder, er det mulig de kan lukte det? Og hva skjer med meg da eventuelt?
Vis hele sitatet...
Og de vil uansett ikke finne noe på deg! Eller?
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Og de vil uansett ikke finne noe på deg! Eller?
Vis hele sitatet...
Om jeg har noe ulovlig på meg, nei
Men hva kan de gjøre? Ta pisseprøver, gå igjennom bagen?
Sitat av wazzted Vis innlegg
Om jeg har noe ulovlig på meg, nei
Men hva kan de gjøre? Ta pisseprøver, gå igjennom bagen?
Vis hele sitatet...
Det verste er vel full kroppsundersøkelse.
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Det verste er vel full kroppsundersøkelse.
Vis hele sitatet...
Okei, takk for kjapt svar!
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Om du blir stoppet, noe som jeg tviler på da jeg ikke har sett noen narkohunder på norske flyplasser, kan du jo bare forklare saken så vil de muligens sjekke bagasje og visitere deg. Får ingen større konsekvenser så lenge du ikke har noe på deg.
Husker en gang i Amsterdam. Hadde ikke røyka noenting, hadde med masse fotoutstyr og var litt redd for å miste det, så avstod fra røyk, selv om det ble litt alkohol. Sov i et hotellrom som var rimelig innrøyka, og da jeg kom på perrongen (tog til Brüssel så vidt jeg husker), stod det noen herrer der med bikkje som markerte på meg. Passe bakfull fikk jeg noier som eff, men etter at de hadde sjekka meg, og bikkja igjen hadde klart gitt beskjed om at det lukta av meg, slapp de meg videre med en kommentar "You can breath now".

Tror ikke tollvesenet tar folk om det lukter litt. De tar folk om noen har med seg noe. Det er i hvert fall min erfaring.
spray deg selv med sitronspray ...
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av 8bit Vis innlegg
Om du blir stoppet, noe som jeg tviler på da jeg ikke har sett noen narkohunder på norske flyplasser, kan du jo bare forklare saken så vil de muligens sjekke bagasje og visitere deg. Får ingen større konsekvenser så lenge du ikke har noe på deg.
Vis hele sitatet...
vel, det har jeg. flere ganger.

Sitat av SleggeFett Vis innlegg
spray deg selv med sitronspray ...
Vis hele sitatet...
eventuelt ikke, ettersom det ikke fungerer.
Sist endret av somnium; 7. februar 2014 kl. 21:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av somnium Vis innlegg
vel, det har jeg. flere ganger.



eventuelt ikke, ettersom det ikke fungerer.
Vis hele sitatet...
Vel, det har jeg ikke. Noen gang.

Du skal ha ganske uflaks for å treffe på en narkohund på OSL.
Sitat av somnium Vis innlegg
vel, det har jeg. flere ganger.



eventuelt ikke, ettersom det ikke fungerer.
Vis hele sitatet...
hvorfor ikke ?
Sitat av SleggeFett Vis innlegg
hvorfor ikke ?
Vis hele sitatet...
Hvorfor skulle det funke med sitronspray? En hund som er trent til å lukte narkotika kan lukte narko om så det er gjemt i bensintanken på en bil. Deres luktesans fungerer ikke på samme måte som vårs. De kan skille mellom de forskjellige luktene.
Sist endret av EyesWideShut; 7. februar 2014 kl. 23:47.
"Øko-Terrorist"
Sitat av SleggeFett Vis innlegg
hvorfor ikke ?
Vis hele sitatet...
La oss ta spaghetti som et eksempel, Du(et menneske) lukter på en porsjon spaghetti, det lukter spaghetti, gjerne tomat også.

En hund lukter på samme porsjon, han lukter, egg, mel, tomat, basilium, hvitløk, kjøtt, olivenolje.(altså alle ingrediensene hver for seg)

Så om du sprayer med sitronsaft vil han lukte Svette, Cannabis, og Sitronsaft istedenfor bare Cannabis og svette.
Sist endret av tr80r; 7. februar 2014 kl. 23:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Narkobikkja stod i tollen på onsdag, da jeg kom hjem til Norge.
Bikkja fulgte etter meg litt, og han ene politimannen spurte han med bikkja: Er han OK??. Ja svarte han andre.

Har ikke røyket på ca 2 uker. Men det sitter nok litt smålukt i klæra, etter mange års tett røyking. Men ikke nok til at den markerer og jeg blir dratt inn, bare litt nysjerrighet fra bikkjas side ettersom det sikkert er "noe" lukt der.
Har sett tollerene ha hund på Torp 8 av 11 ganger det siste 2-2,5 årene. 8 av 13 hvis man regner med gangene de ikke var på jobb også. Har aldri sett eller hørt annet enn at de bare sender passasjerer videre i tilfeller som TS sitt.
Sitat av SleggeFett Vis innlegg
hvorfor ikke ?
Vis hele sitatet...
Bare for å dra en egenopplevd historie fra min barndom. Dette opplevde jeg med en vanlig norsk grå elghund (som het Burre). Vi var på hytta en del av en sommerferie. Og vi gikk da en tur med elgbikkja, for også å se om den fikk ferten av elgspor på høyfjellet.
Når vi hadde gått en stund, kom det en svak trekk. Den var ikke så sterk at hverken jeg, fadern eller søstren min merket den, men vi så bikkja gjorde det. For den strekte snuta på skrått opp i lufta og snuste (vi kaller det å være på Hedmarken).
Og rett etterpå bar det avgårde, mellom fjellbjørk og vierkratt, bikkja først og vi på slep etter. Og fadern hvisket at dette kunne være elg.
Etter en drøy kilometer stoppet bikkja opp, så så vi hva bikkja hadde fått ferten av, en søskenflokk på tre skoglemen. Og de forsvant alle tre!

Så bikkja snuste da opp disse lemenene på oven 1 km, noe som er helt villt, når en virkelig tenker over det!

Sitat av tr80r Vis innlegg
La oss ta spaghetti som et eksempel, Du(et menneske) lukter på en porsjon spaghetti, det lukter spaghetti, gjerne tomat også.

En hund lukter på samme porsjon, han lukter, egg, mel, tomat, basilium, hvitløk, kjøtt, olivenolje.(altså alle ingrediensene hver for seg)

Så om du sprayer med sitronsaft vil han lukte Svette, Cannabis, og Sitronsaft istedenfor bare Cannabis og svette.
Vis hele sitatet...
Med litt trening av nesen og hjernen, klarer du også fint dette! Det er bare ¨memorere hva de enkelte luktene er, så går resten ofte fint.

Det som er spesielt med en hund, er ikke at den klarer å skille alle de forskjellige luktene. Men det skal så fryktelig lite lukt til, før bikkja merker det.
På et elgførerkurs ble det gjort en sammenligning.
Det er like vanskelig for ei jaktbikkje å spore på 1 døgn gamle spor, som det er for oss å balansere på E6 (ca. 10 m bred vei). Og flere bikkjeraser har godt borti 1 million ganger flere lukt-sanseceller enn oss, altså dem lukter 1 million ganger bedre.
Jeg har blitt stoppa i tollen av bikkje som markerte på meg. Hadde ikke noe på meg, det var kun lukt. Ingen fare, tollerne bryr seg kun om innførsel/besittelse.
Sist endret av Prblmvksn; 8. februar 2014 kl. 21:44.
Jeg måtte kle meg naken etter hunder kom å tafsa på meg. Sa bare at jeg var fjern fordi jeg hadde røyket for et par timer siden. Hadde bare en million papes og brukerutstyr i sekken.

Poenget mitt er at det ikke er noe stress så lenge du ikke har noe på deg
Sitat av tr80r Vis innlegg
La oss ta spaghetti som et eksempel, Du(et menneske) lukter på en porsjon spaghetti, det lukter spaghetti, gjerne tomat også.
Vis hele sitatet...
Har aldri opplevd spaghetti som lukter tomat
Ta det rolig, har du rent mel i posen (hehe) har du ingenting å være redd for selv om bikkja skulle markert. Forøvrig satt jeg i en dampfyllt leilighet torsdag kveld, for å så sette meg på bussen ballefjern over grensa en time senere. Vi ble stoppet på grensa og de gikk gjennom bussen med bikkje. Den markerte ikke på meg, mens hos flere andre på bussen ble det gjort funn. Du har ingenting å være redd for.

Uansett, det å påstå at det ikke er bikkjer på OSL er en smule naivt å tro i mine øyne. Selv om man ikke har erfart det selv, så er det selvsagt stikkprøver der som alle andre steder. Det sier seg selv.
Sitat av SleggeFett Vis innlegg
spray deg selv med sitronspray ...
Vis hele sitatet...
Å, er det slik man smugler? Genialt, rart folk blir tatt når det er så enkelt.
På innlands er det ca aldri at man opplever hund.

Reiser tidvis fast i jobbsammenheng, og har til nå ennå ikke opplevd eller sett hund på innlands.
Jeg ble "luktet" på av en narkohund en gang, og tollerene mente han "markerte" på meg. Noe jeg syntes var rart siden jeg aldri har prøvd narkotika og kan ikke huske jeg har vært sammen med noen som har brukt det heller, hvertfall ikke på mange år.

Min teori var heller det at hunden luktet en av min tre katter på meg, siden alt jeg eier og går i er fult i kattehår. Hunder er hunder, de er ikke 100 % til å stole på selv om de er "narkohunder".
Satt på toget fra køben til oslo en gang med 200g vakumpakket hasj som lå godt pakket inn i gitarbaggen. Fikk harehjerte da jeg plutselig så tollerne og hund! Men de tusla bare rett forbi uten å stoppe.. Senere fant jeg ut at de hadde tatt en annen kar med både cannabis og amfetamin. Noen ganger har man bare sykt flaks!
Sitat av missjones Vis innlegg
Min teori var heller det at hunden luktet en av min tre katter på meg, siden alt jeg eier og går i er fult i kattehår. Hunder er hunder, de er ikke 100 % til å stole på selv om de er "narkohunder".
Vis hele sitatet...
Det tror jeg du har helt rett i. Det var hund i tollen ca. halvparten av gangene jeg har kommet fram London/Amsterdam, og ikke en eneste gang har jeg blitt tatt til side for "sjekk". Ikke det at jeg noen gang har hatt med noe, men etter Amsterdam-turene tror jeg klærne mine må ha vært rimelig gjennomtrukket av røykings

For meg virker det som om hunden de har på mine lokale flyplass er mest opptatt av å leke og komme i kontakt med nye mennesker. Den virker akkurat like opptatt av alle passasjerer og ikke spesielt interessert i narkotika
Er vel noe psykologi inni bildet også tenker jeg, hvis du ser passe sliten og rimlig n0ia ut så er nok muligheten meget stor for at bikkja 'markerte' uansett hva den egentlig gjorde - slik at de får skjellig grunn til å ta en aldri så liten sjekk eller to.

Judaz:
"For meg virker det som om hunden de har på mine lokale flyplass er mest opptatt av å leke og komme i kontakt med nye mennesker. Den virker akkurat like opptatt av alle passasjerer og ikke spesielt interessert i narkotika"

Høres jo nesten ut som bikkja er stein derav navnet, narkobikkje?
Tollerene var ikke intr i min teori om kattehår. Selv ikke etter de ikke fant noe på meg. Men hunder er hunder.
Sitat av Odd Vis innlegg
Satt på toget fra køben til oslo en gang med 200g vakumpakket hasj som lå godt pakket inn i gitarbaggen. Fikk harehjerte da jeg plutselig så tollerne og hund! Men de tusla bare rett forbi uten å stoppe.. Senere fant jeg ut at de hadde tatt en annen kar med både cannabis og amfetamin. Noen ganger har man bare sykt flaks!
Vis hele sitatet...

Vakum pakkingen redda ræva di ;P Min erfaring med narko bikkjer er at de er random, en gang hadde jeg nettopp røyka og hatt shit i lommene, hunden lukta ingenting. en annen gang hadde jeg gått noen dager uten og røyke og ble stoppa, da lukta hunden noe på meg, men hadde jo ikke noe på meg.



Tror snuten går rundt med vanlige hunder av og til bare for og skremme ekstra mye, viss ikke så suger noen av de narko hundene.
(Narkosnut ikke Toll)

EDIT: Skulle ønske snuten hadde noe bruning uten thc når de lærte opp hundene.
Sist endret av Crazy_Bitch; 10. februar 2014 kl. 14:55.
Sitat av Crazy_Bitch Vis innlegg
Vakum pakkingen redda ræva di ;P Min erfaring med narko bikkjer er at de er random, en gang hadde jeg nettopp røyka og hatt shit i lommene, hunden lukta ingenting. en annen gang hadde jeg gått noen dager uten og røyke og ble stoppa, da lukta hunden noe på meg, men hadde jo ikke noe på meg.



Tror snuten går rundt med vanlige hunder av og til bare for og skremme ekstra mye, viss ikke så suger noen av de narko hundene.
(Narkosnut ikke Toll)

EDIT: Skulle ønske snuten hadde noe bruning uten thc når de lærte opp hundene.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skulle politiet gå rundt med hunder for å skremme? Tror heller hunden du gikk forbi ikke var satt i "søk".
Sitat av Odd Vis innlegg
Satt på toget fra køben til oslo en gang med 200g vakumpakket hasj som lå godt pakket inn i gitarbaggen. Fikk harehjerte da jeg plutselig så tollerne og hund! Men de tusla bare rett forbi uten å stoppe.. Senere fant jeg ut at de hadde tatt en annen kar med både cannabis og amfetamin. Noen ganger har man bare sykt flaks!
Vis hele sitatet...
Jeg tror dette skjedde fordi denne hunden var trent til å lukte amfetamin, ikke cannabis. Tar jeg feil eller blir alle hundene trent til å lukte alt? har bare hørt at det blir gjort slik, at ikke alle hundene lukter alt.. Har ingen kilder bare påstander
Sitat av bowser Vis innlegg
Jeg tror dette skjedde fordi denne hunden var trent til å lukte amfetamin, ikke cannabis. Tar jeg feil eller blir alle hundene trent til å lukte alt? har bare hørt at det blir gjort slik, at ikke alle hundene lukter alt.. Har ingen kilder bare påstander
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg vet kan alle tollvesenets narko hunder lukte cannabis, mdma, kokain, amfetamin, heroin og kanskje khat, usikker på den siste.

Det ville vert veldig dyrt og trene en hund til å bare lukte en ting, tenk så mange hunder de måtte hatt på hver tollstasjon og hvor dyrt det hadde blitt å ha en hund til et stoff, for en narkohund er vist ikke billig har jeg skjønt.
Sitat av EyesWideShut Vis innlegg
Hvorfor skulle politiet gå rundt med hunder for å skremme? Tror heller hunden du gikk forbi ikke var satt i "søk".
Vis hele sitatet...
Begge gangene kom politiet bort og presset hunden opptil meg, så at de ikke var i søk kan jeg neppe tro. Og selvfølgelig skremmer det folk, viss du ser politiet med hund og har noe på deg bæder du automatisk. Det er nettopp dette politiet vil siden de prøver analysere deg og lese kropps språket ditt.


typisk undercover narkosnut ser ut som en uteligger med hund som bestevenn.
Sist endret av Crazy_Bitch; 11. februar 2014 kl. 18:22.
Jeg går ut i fra at du ikke røyker cannabis selv. Med andre ord, du er ren. Om en hund skulle markert deg - skjer det ingen ting, med mindre du har noe på deg. Si de i verste fall krever en urinprøve, ja da slår den ut negativt. Så her ser jeg egentlig ingen problemer.

Edit; Røyk med stil og ha en fin fin ferie
Sist endret av $pliffeN; 11. februar 2014 kl. 19:28.
Sitat av SleggeFett Vis innlegg
spray deg selv med sitronspray ...
Vis hele sitatet...
Ja, og smør hele kroppen i eddik og tolmodighet :P

tålmodighet*
Sist endret av DrOctagon; 11. februar 2014 kl. 21:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Politiet og tollvesen går gjerne på flyplasser og togstasjoner med hund som er trent til å lukte penger. Dette gjøres for å ta valutasmuglere. Disse hundene er ikke trent til å lukte narkotika.