Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1257
Hei!

Har en veggkontakt (sånn man tar internett kabel i) som jeg lurte på om vil fungere å få xbox live?
Lurer på dette pga. jeg lurer på om jeg skal kjøpe lang nok kabel helt til ruteren eller til den internett kontakten.

God helg
PRØV DET UT? Er vel bare omtrent bare en måte å finne dette ut på. Men tviler ganske mye på at dette vil virke, siden dere har en ruter som står i den "man tar internett kabel i".
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Går helt fint, er vel modemet du mener at du skal koble den til. Jeg bruker kun modemet til Xbox Live, pga da blir nettet kjappere.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Det kommer helt og holdent an på hva som er i andre enden av veggkontakten.
Stil
Trådstarter
75 2
I kontakten er det sånn man plugger inn en internett ledning, den som går til ruteren.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av gaming Vis innlegg
I kontakten er det sånn man plugger inn en internett ledning, den som går til ruteren.
Vis hele sitatet...
Altså fra denne veggboksen du tenker å putte ledningen fra Xboxen inn i, går det en ledning til et annet sted i huset. Hvis du i andre enden av denne ledningen har et modem eller en router kan du gjøre det du har tenkt.
Stil
Trådstarter
75 2
Nei, fra den kontakt boksen så er det en leding fra den boksen som går TIL ruteren.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av gaming Vis innlegg
Nei, fra den kontakt boksen så er det en leding fra den boksen som går TIL ruteren.
Vis hele sitatet...
Ja det var jo akkurat det jeg skrev.
Da kan du koble xboxen i veggboksen.
Stil
Trådstarter
75 2
Prøvde, kom ikke noe internett fra den boksen
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av gaming Vis innlegg
Prøvde, kom ikke noe internett fra den boksen
Vis hele sitatet...
Hvis du har en nettverkskabel mellom boksen og routern din som du beskriver så skal det fungere.
Stil
Trådstarter
75 2
Fungerer hvartfall ikke
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Har du tilfeldigvis ADSL slik at denne kabelen du snakker om kan være linja inn til huset? Hva står det på porten på routeren som denne kabelen er koblet i?
Stil
Trådstarter
75 2
Kabelen er koblet til den boksen i veggen ikke ruteren.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av gaming Vis innlegg
Fungerer hvartfall ikke
Vis hele sitatet...
Hvorfor fungerer det ihvertfall ikke når du bruker kabel? Har du prøvd å få det til uten kabel frem til nå?
Funker det ikke å bare ha kabel til routern din?

Begynner å lure på om du troller, selv om jeg egentlig tviler på det.
Sist endret av Dongerino; 2. mars 2013 kl. 14:11.