Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 3258
Skal på en liten klassetur i Mars, til Oslo Så jeg lurer på hvor de har den beste maten, hadde vært digg å spist en ordentlig god biff eller noe sånt

Vet ikke om dette er en unødvendig tråd, men vil gjerne høre noen erfaringer.
Statholdergaarden, Oscarsgate, Le Canard, Feinschmecker, og Haga er restauranter i Oslo med michelin-stjerne. Nå er ikke jeg noen ekspert, og jeg har aldri spist på noen av disse restaurantene, men jeg tviler litt på at biff er det du finner på menyen.
Homo Luminous
wavezor's Avatar
Trådstarter
Kanskje ikke så veldig dyre saker kanskje?
Sist endret av wavezor; 10. februar 2011 kl. 20:41.
brukertittel
Widow's Avatar
Big Horn Stakehouse på Akerbrygge
Homo Luminous
wavezor's Avatar
Trådstarter
Har hørt at Big Horn Steakhouse er oppskrytt
Sist endret av wavezor; 10. februar 2011 kl. 20:48.
Tror du må bestemme deg for hvilken type mat du vil ha. Vil du ha en god biff eller vildu ha "den beste resturanten i Oslo"?
Er gjerne litt spesiell mat på de resturantene som muligens ikke faller i smak for en skoleklasse på tur. Ikke at dere slipper inn uansett
Fridays, Egon og Hard Rock.
Burger på Beach Club (Aker Brygge) eller The Broker (Bogstadveien).

Indisk på Agra (Aker Brygge), eller Curries (Grønland Bazar).

Entrecote på Tranchér (Grünerløkka). Her må du bestille bord god tid i forveien.

TexMex på Mucho Mas (Grünerløkka).

Edit:

Fridays, Egon og Hard Rock.
Vis hele sitatet...
Neeeeeei! Styr unna.
Sist endret av bronsky; 10. februar 2011 kl. 20:57.
Homo Luminous
wavezor's Avatar
Trådstarter
Tror du må bestemme deg for hvilken type mat du vil ha. Vil du ha en god biff eller vildu ha "den beste resturanten i Oslo"?
Er gjerne litt spesiell mat på de resturantene som muligens ikke faller i smak for en skoleklasse på tur. Ikke at dere slipper inn uansett
Vis hele sitatet...
Beklager for dårlig formulering! Mener slike restauranter som ikke har sprøkokt russisk kaviar, eller Sushi fra sentral Armenia. Noe midt i mellom som passer en skoleklasse som vil spise for. eks. Biff, Tex mex eller Pizza. Tenker at jeg ikke vil gå i fellen å havne på et dritsted som har biller og flatlus i colaen.

EDIT: Takk for forslag alle sammen
Sist endret av wavezor; 10. februar 2011 kl. 20:58.
Nambo på Majorstua (vietnamesisk), Curry and ketchup, også på Majorstua (indisk), og Habibi ved Jernbanetorget (arabisk). det er tre restauranter med god mat, etter mitt skjønn. Så er det jo mange andre bra restauranter her også naturligvis. Frognerseteren er jo noe for seg selv, både menyen og utsikten, men det koster jo litt. Fint sted å dra ved spesielle anledninger.
Du finner ikke noe finere enn Grand Café eller teatercaféen. Men det er kanskje ikke idéelt for middag? oO
Big Horn på Majorstua slår Aker Brygge. Anbef. også Habibi (ikke stikk innom, må du bestille bord)

Bruk denne til å se deg litt rundt; http://vibb.no/?Region=Oslo
kan anbefale Agra(Indisk) Fridays (amerikansk) Vietnamesisk mat og Vin hus, Jensen biff Hus ( Akerbrygge) Mr hong (Kinesisk & Mongolsk) Kos deg ;D
Kan varmt anbefale borggården biffrestaurant på rådhusplassen. De har sinnsyk mør og god biff. De har biff fra limousin okse hvis det sier deg noe. Den er jævla god hvertfall. Forvent å betale i overkant av 300 kr for 200 grams indrefilet. Eller så kan jeg anbefale yayas i bogstadveien for god og billig thai mat. Tullins cafe for en kjempe god club sandwich og sist men ikke minst olivia i hegdehaugsveien. De har en fantastisk beliggenhet og har gode pizzaer, og visstnok en kjempegod entrecot. Finnes mange fler, men disse jeg har mest erfaring med
Mr. Hong i Rosenkrantz gt.
Mongolsk (ikke la deg skremme) buffé. Du forsyner deg med råvarer (ymse varianter på to og fire ben) + grønt, så steker de det for deg. Så tar du salat, ris, div. Så mye du vil for rundt 200,- (siste jeg var er for et par år siden)

Nydelig, billig od du blir stapp mett
Sitat av bronsky Vis innlegg
Neeeeeei! Styr unna.
Vis hele sitatet...
Vell, spørs vell hva man spiser der da. Så hvis du ikke har ganer som er vant til mat som koster mange tusen så overlever du nok. Aldri opplevd noe vond mat på noen av de stedene, elsker det jeg har spist der. Kanskje du har hatt en uheldig opplevelse der.
Må reservere plass for å spise på de beste restaurantene i oslo. Det koster også noen lapper å spise der. Også er det vel ikke akkurat skoleungdom på klassetur som slipper inn der xDD
Teaterkafeen? Fin plass å spise en god lunsj på, hvertfall.
Vil heller anbefale å lese anmeldelsene i f.eks Olsopuls (http://oslopuls.aftenposten.no/restaurant_uteliv/), Dagens Næringsliv (http://www.dn.no/sok/?q=salt+og+pepper&type=dn) osv for å se hva som gjelder av restauranter i Oslo.

Så lenge du styrer unna de store kjedene, og det meste som ligger på Karl Johan (eller rett ved siden av) finnes mye bra, som ikke trenger å være forferdelig dyrt.

Det er i alle fall bedre enn å høre på råd fra ymse freakere som ser ut til å spise hva som helst
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av Taurean Vis innlegg
Må reservere plass for å spise på de beste restaurantene i oslo. Det koster også noen lapper å spise der.
Vis hele sitatet...
Vel, drar man på f.eks. Trancher som ble nevnt her, og som har veldig godt kjøtt imo, så kan man fint slippe unna med rundt 300,- for entrecôte, tilbehør og en øl/brus Det er riktignok en stund siden jeg har spist på Egon, Peppes og lignende plasser, men det koster vel brått nesten det samme der?
VICTOR! Grei og fin restaurant det der

Epleskum FTW
Homo Luminous
wavezor's Avatar
Trådstarter
Tusen takk for svar, skal ta meg tid i morgen til å høre rundt med klassen<3
Sist endret av wavezor; 10. februar 2011 kl. 22:31.
Hvis dere har lust på ordentlig god stemning, og asiatisk(?) burde dere prøve... faen, husker ikke hva den heter men den ligger litt oppover fra akerbrygge mot Colorline-brygga. Den ligger nede i en kjeller, og det er skikkelig god stemning. noen som husker?
Sitat av J Press Vis innlegg
Hvis dere har lust på ordentlig god stemning, og asiatisk(?) burde dere prøve... faen, husker ikke hva den heter men den ligger litt oppover fra akerbrygge mot Colorline-brygga. Den ligger nede i en kjeller, og det er skikkelig god stemning. noen som husker?
Vis hele sitatet...
Yayas, og stemningen er bedre enn maten
▼ ... over en måned senere ... ▼
ttj
Trip Time Journey
ttj's Avatar
Noen av mine favoritter
Nam Fah (Thai/Billig)
Bella Napoli (Italiensk/Billig)
Sakura (Sushi/dyrt men godt)
Bombay Darbar (Indisk)

Biff spiser jeg ikke så ofte,derfor kan ikke hjelpe deg med det gitt..
Vis du ikke alt har vært i oslo da
Om dere vil ha god, italiensk pizza kan jeg anbefale Villa Paradiso, ligger ved Olaf Ryes Plass på Grünkerløkka. Populært sted, med god mat og drikke! I helger og dager med fint vær er det dog relativt populært, så bordbestilling kan lønne seg.
Curry and ketchup er verd et besøk!

Oste Naan der er byens beste, orgasmisk god =)
Meget billig, rundt 150 kr per pers.

Ellers en koslig plass, så lenge det ikke er stappa fult der.
*(Litt gammel tråd, men tenkte at andre også kan være interessert)*
Fuck shit her var det anbefalt mye drittsteder!
Så, jeg kommer inn og dundrer inn noen slagere. Sånn btw; hvorfor ikke dra noen andre steder enn de kjipe turist-fellene(*host Friday's, Egon, Scotsman, Big Horn) når man først er i en så variert by som Oslo? Dette gjelder osloborgere også forresten. Det finnes så mye annet knallbra, og ikke minst billigere enn det der ute.

- Trancher. Støtter tidligere anbefalinger og anbefaler Trancher på det varmeste. Knallbra hel- og langtids-grillet entrecote, med basic tilbehør. Enkelt, digg og ikke minst billig.
- Brasserie Blanché. Balleklassisk fransk brasserie. Absolutt digg mat. De har også entrecote, men vil kanskje anbefale å velge noe annet også.
-Arakataka. Hvorfor ikke drite i biffen og heller kjøre litt stil ? 3 retter meny for litt over 300,- Altså; jeg tar det igjen: 3 retter, for 300,- det er vel omtrent det man må betale for 1 rett på turist-stedene det... Anbefales på det varmeste; stilig mat, god mat, billig og noe annet enn det man spiser alle andre dager i året.
- Oro bar & grill.
-Olympen.

Og siden du ber om de beste restaurantene i Oslo skal du få en liste her:
1. Restaurant Oscarsgate. Norge's beste restaurant, uten tvil.
2. Palace Grill. Virkelig et kjempebra sted. Mat i guide michelin-klasse, og en stemning som er unik i verdenssammenheng.
3. Ylajali. Her kommer det stjerne i nær fremtid. Har også en kjempekul vinbar der du kan spise et par retter og drikke litt vin hvis du ikke har lyst på en full meny.
4. Stadtholdergaarden. Gammel klassiker som holder et høyt nivå.
5. Le Canard.
Stuinga dem serverer på dubliner i rådhusgata. Med et iskaldt, brunt øl ved siden av smaker dette som himmelen, og holder deg mett i flere dager etterpå.
har han eivind hellstrøm resturanten *bagatell ennå? noen som vet?
Egon har veldig god mat men har aldri smakt biffen dems
Sist endret av kullon; 28. mars 2011 kl. 18:42. Grunn: Skrivefeil
Sitat av bongjoy Vis innlegg
har han eivind hellstrøm resturanten *bagatell ennå? noen som vet?
Vis hele sitatet...
Nei, han sluttet i desember.2009.
Restaurant ble åpnet på nytt med nye ansatte for en stund siden.
Sist endret av solaas; 28. mars 2011 kl. 19:04.
Sitat av bongjoy Vis innlegg
har han eivind hellstrøm resturanten *bagatell ennå? noen som vet?
Vis hele sitatet...
Sitat av solaas Vis innlegg
Nei, han sluttet i desember.2009.
Restaurant ble åpnet på nytt med nye ansatte for en stund siden.
Vis hele sitatet...
Protip: ikke dra dit.
Hvis du vil spise der så spis heller lunsj på LilleB(Bagatelle's brasserie)
dra til onkel på new vinnies. de har biff-kebab der. ekte biff. billig er det og.
Sitat av olaPola Vis innlegg
Du finner ikke noe finere enn Grand Café eller teatercaféen. Men det er kanskje ikke idéelt for middag? oO
Vis hele sitatet...
Veldig god mat på Grand, det må jeg virkelig si !