Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 6691
hva syntes folk om Mafia 2 da a?

har runda' det på Hard, brukte 9timer 50min..

Min vurdering av spillet er at det er ALTFOR kort, de kunne ha gjort så veldig mye mer.. veit det ikke er et "sandkassespill" på samme måte som GTA eller Saint's Row, men syntes at de kunne ha gjort veldig mye mer i byen, flere side missions, lenger story etc. nydelige animasjoner og generelt nydelig grafikk. Konge skuespill og musikk.

Vurdering: 7/10
her er free roam moden forresten! epic etter storyen er ferdig.
http://mafia-empire.com/forum/index.php?topic=25.0
Sitat av hypAh Vis innlegg
Min vurdering av spillet er at det er ALTFOR kort
Vis hele sitatet...
Det er jo en underdrivelse! Spillet er så kort at alle forsøk på å gjøre det "sandbox" er meningsløse. Man trenger aldri penger, så hele det økonomiske systemet kunne vært droppa. Klær er det eneste jeg kjøpte, og det er så billig at det like gjerne kunne vært gratis. Man trenger aldri spise, så det kunne de fjerna. Jeg fylte heller aldri bensin, jeg ranet ingen butikker, jeg kjørte aldri inn i noen garasjer for å modde bil, og jeg solgte ingen biler utenom i oppdrag. Jeg hadde planer om å gjøre det, men spillet endte jo bare.

Når man spiller et kort og nesten fullstendig lineært spill, så må man kunne forvente høy kvalitetssikring og en spektakulær historie. Særlig på et spill som gis ut på alle plattformer. Det hjelper svært lite med gode voice actors når manuskriptet er en klisjefylt suppe av replikker dratt rett ut fra diverse gangsterfilmer. Iblant måtte jeg bare stoppe opp og riste på hodet, så banal var kontrasten mellom den nærmest perfekte innlevelsen fra skuespillerne og den latterlige dialogen de holdt.
Hva gjelder kvalitetssikring, så er spillet fullt av bugs. Jeg måtte på et punkt google meg frem til hvordan å komme videre i spillet, da jeg kom til en evig loading-skjerm. Et annet problem som jeg vil kategorisere som en slags halvbug, og som jeg ser ofte i lignende spill, er litt vanskelig å forklare. I byen har de et visst antall forskjellige biler. Noen av disse skal være mer sjeldne enn andre, men når en veldig sjelden bil først dukker opp, gjerne kunstig - i sammenheng med historien, så kan gatene plutselig være fulle av dem. Rad på rad med samme bil dukker opp, før du legger deg for natten og aldri ser dem igjen noe sted. Jeg har ingen peiling på koding, men spekulerer i om det kan være en slags tilfeldighetsalgoritme som failer når en bil plasseres på gaten i historiesammenheng. Jeg har opplevd det samme i flere generasjoner GTA og andre "åpne" spill.

Selve historien kunne jeg kanskje levd med hvis de bare la på noen timer. Jeg synes det finnes en alvorlig brist i det ellers typiske hendelsesforløpet, og her kommer en spoiler:
Man begynner på null og jobber seg opp, men når man først har fått hus og penger går det ikke mer enn ett eller to oppdrag før huset brenner ned sammen med alt man eier. Man rekker ikke en gang å bruke penger før alt blir tatt bort og en er tilbake på null. Herfra begynner man å reise seg opp igjen før spillet "plutselig" ender. Jeg skriver "plutselig" fordi det føltes som om jeg var halvveis i historien, mens jeg selvfølgelig så slutten komme takket være den primitive historieskrivningen. Det føltes helt kunstig når rulleteksten dukket opp, og jeg satt igjen med en følelse av aldri å ha nådd noe klimaks. Det er liksom en klassisk mafiahistorie strippet for spenningstopper.

Spillet er som så mange andre tredjepersons next-gen-spill basert på coversystemet samt regenererende helse. Man dukker bak gjenstander og skyter. Det er to problemer jeg finner ved dette. Det første er at hvert nivå hvor en skyteepisode skal foregå fremstår som en paintball-arena. Det andre er at man i tredjepersons-perspektiv kan se over en hver hindring, så spillets vanskelighetsgrad avhenger av spillerens tålmodighet. Sitt i dekning og "play the waiting game" inntil fienden lener seg tilbake. Så sikter du og skyter når han dukker opp, før du går tilbake i dekning og venter på at helsen skal gå opp igjen. Det er her i skyteepisodene spillet er fullstendig ensformig, mens det ellers byr på en slags variasjon da man egentlig gjør det samme hele veien, men med forskjellig formål.
Et annet problem er lagring. Spillet lagrer automatisk, ofte på frustrerende steder. Hvis du som meg er utålmodig, kan du forvente å dø en del og respawne 10-15 minutter tilbake i tid for å gjøre akkurat det samme igjen og igjen.

Det er selvfølgelig mye lettere å påpeke feilene enn det positive, særlig akkurat nå, da jeg nylig fullførte og er ganske irritert over det bortkastede potensialet.

Enkelte detaljer er rett og slett strålende utført. Jeg slo av noen lys og merket at lysbryteren laget eksakt samme lyd som i det gamle huset til besteforeldrene mine, fra 50-60-tallet. Årstidene er et friskt pust og radioen er gjennomført. Stemningen gjennom hele spillet er upåklagelig. Det er som om halve teamet har utført et venstrehåndsarbeid mens resten har gjort et helhjertet forsøk på å skape noe flott.

TL;DR: 6/10 poeng fra meg.
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Trådstarter
http://bildr.no/thumb/712132.jpeg

Spiller med freeride mod og kom over denne lille glitchen! Jeg kan fortsatt kjøre bilen, men får ikke gått ut. Er rett og slett stuck inne i kjerra. Noen forslag til hva jeg kan gjøre for å komme meg ut?
Sitat av danchr Vis innlegg
snip
Vis hele sitatet...
Det her er jeg veldig enig i. Spesielt det med scriptet. Det er lenge siden jeg har følt meg så flau på andres vegne som i starten av spillet når du kjører til det oppdraget der du lærer å stjele biler og kompisen din lirer av seg elendige sjekketriks mens du er på vei.
Nå har jeg ikke spilt mer enn en time eller to, men lurer på om jeg skal kaste inn håndkledet allerede nå, for dette virker rett og slett for dårlig.
Det som også irriterer meg er at det er pinlig åpenbart hvor man til enhver tid skal gå. Objekter som lyser opp, tutorial som tydeligvis aldri slutter ol.

Når det kom til oppdraget der du skal flytte kasser feks. så var det jo ingen tvil om at man skulle bare gi faen. Jaja, tenkte jeg, hva skjer om jeg bare fortsetter å bære? Etter 5-6 kasser så nekta han å plukke opp flere kasser og fortsatte å surve som en liten unge helt til jeg gikk ut porten. Da hadde jeg også fått en ett par hint i form av tutorials om at jeg ikke skulle bære kasser i det hele tatt.
Jeg elsker bildet ditt danchr.
Neutral Milk Hotel er gleden ved livet.
Mafia 2 var ekstremt morsomt å spille, men da du er ferdig.. da bare starter du en ny save som du bruker mer tid på, spiller litt mer fritt, raner butikker etc.
Sist endret av Fredrikfez; 30. august 2010 kl. 14:10. Grunn: Mer
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Kramer Vis innlegg
HD-TV kamerat..


Var forresten snø i IGN-traileren, noe som bekreftet mistanken min
Vis hele sitatet...
Tror jeg sa noe sånt som "Jeg har en tv som skal kunne dra spillet til det fulle!"
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Trådstarter
Er veldig frustrert med utviklerne. Har vært aktiv på det offisielle 2K-forumet de siste dagene, og tingene som kommer frem er veldig frustrerende. Det er så mange ting som er blitt fjernet fra spillet før release, så det er sykt. Mellee-weapons f.eks! Alt ligger jo klart inne i spillet, men det er deaktivert på en måte. Folk med kunnskap på området har jo tatt seg inn i kjernefilene til spillet og funnet mange tekststrofer og kodesetninger som viser til mange funksjoner. Taxi, tog osv!

Alle burde gå inn her og lese om alle tingene som har blitt utelatt fra spillet!
Etter å ha spilt gjennom spillet, må jeg si meg veldig enig i det danchr sier. Kjenner meg veldig igjen i innlegget hans. Morsomt at også du nevnte lydeffektene, jeg merket også at disse faktisk var veldig realistiske.

Alt i alt så synes jeg det var skuffende.
▼ ... over en måned senere ... ▼
SLenger meg på danchr og StaM. Ble generelt skuffet over hvor lite friheten i realiteten hadde i spillet. Etter det var over satt jeg bare igjen med en tom følelse og angret på at jeg brukte 500 kr på det. Kjøpte ikke tilleggspakken heller..

Nei takke seg til Fallout New Vegas =)
Ble fort lei av dette spillet.
Den evige kjøringen fra A til B var utrolig kjedelig, med ingenting du kan gjøre på veien.
"Drive home" for å avslutte et oppdrag, for så å stå opp og få "drive to x" demotiverte meg.