Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  70 16958
Sitat av Drift Vis innlegg
Det er greit å være kritisk, men å komme med eksempler som at hun sitter bevisstløs med en sprøyte i arma med barna tilstede? Hvor kom det fra liksom?
Vis hele sitatet...
Det var jeg som skrev det, og jeg sa aldri at det var et eksempel på hva hun drev med. Det begynte med at hun selv skrev at om det så hadde vært heroin så hadde det ikke vært noe ille for barna at mor tok heroin fordi faren var ok. Jeg reagerte på den holdningen. Siterer korrespondansen:

Sitat av Patchino420 Vis innlegg
Og om det så hadde vært heroin og alt som enkelte her påstår så har da barna mine en pappa som er helt ordentlig med god stilling*snip*
Vis hele sitatet...
Jeg skriver så sitatet om heroin du tydeligvis har misforstått: (klikk på sitatboksen for å se hele innlegget)

Sitat av Mefibon Vis innlegg
Det er urelevant og helt uviktig i denne forbindelsen at du har investert i bolig og spiser sunt til middag og what not men du prøver å ufarliggjøre at foreldre ruser seg og det er vel det folk reagerer på. Du sier faktisk at du ikke skjønner hvorfor det skulle ha noe å si for barna og foreldreretten din om du så fortsatt var avhengig av heroin "fordi den andre forelderen er helt ordentlig"! Wtf for en sjuk holdning er det? Tror du det er kult å finne muttern sin rusa med sprøyta i armen og at det går vel greit så lenge man har en pappa som tar en med på streite ting?
Vis hele sitatet...
Sitat av Patchino420 Vis innlegg
Omg klarer dere å lese speedfreaks? Nåla i armen?
Vis hele sitatet...
Sitat av Patchino420 Vis innlegg
de ville hatt et stabilt bra liv om jeg var død også feks. Er ikke den eneste de har. De har mange sterke mennesker rundt seg
Vis hele sitatet...
Videre skriver jeg igjen at dette er en fucka holdning å ha.

Sitat av Mefibon Vis innlegg
Sier ikke at du tar sprøyter. Du skriver selv følgende:
*sitat over*Og det sier mye om holdningen din. Det er ganske sørgelig at du tror at barn ikke tar skade av ting bare fordi andre mennesker i livet deres er sterke og bra. Foreldrene er den viktigste og største påvirkningen for dem.
Vis hele sitatet...
Så ser du sammenhengen.


Over til pachino nå:
Sitat av Patchino420 Vis innlegg
Jeg kjenner mange gode foreldre som røyker joint hver dag. Min pappa har røyket i over 40 år.
Vis hele sitatet...
Er du sikker på at det var så bra sammenligningsgrunnlag a? - >

Sitat av Patchino420 Vis innlegg
Jeg har vokst opp i barnevernet og tro meg. Skal jævlig mye til for at foreldrene dine suger mer!
Vis hele sitatet...
Sitat av Patchino420 Vis innlegg
Jeg har også vokst opp med rus og kriminalitet
Vis hele sitatet...
Sitat av Patchino420 Vis innlegg
Jeg kommer fra Ingenting, jeg startet med drugs og salg på barneskolen og ble kasteball i systemet fra ung
Vis hele sitatet...
Det kan jo tenkes at du ubevisst ble påvirket negativt av det siden narkotika ble normalisert i hjemmet ditt, og du havnet som heroinst før du var 18x og solgte dop på barneskolen pga oppveksten din. Veldig dumt å fortsette den samme familieforbannelsen da isåfall å selv være den som normaliserer rus for barna dine og de begynner å ruse seg tidlig og. Kanskje vokser opp med en mor i fengsel, og allerede er vokst opp med barnevernet innblandet... Jeg kan bare ikke forstå hvorfor noen gjør sånt mot barna sine, og det verste at du ikke ser det selv..


Er jo supert om du har slutta å ruse deg etter du ble tatt av politiet med syre, mdma, "en del piller" sobril, imovane og oxy opiat, en rekke klipsposer og div slikt, mdma i forskjellige poser, vekt, bilde av en vekt med 100g mdma på (Høres det ut som en streit og fornuftig forelder som bare hadde uflaks Drift?) men i andre innlegg skriver du at du fortsetter med god samvittighet, unnskylder med alder og skriver at det etter din mening ikke har noe som helst å si for barn at foreldrene bruker ulovlig narkotika (og blir tatt i straffesaker) . Det er en ting at det er mens du har barnefri så du ikke er ruspåvirket sammen med dem men det setter deg allikevel i risiko for innblanding med barnevernet, fratatt barn, innblanding av politi og fengselsstraff. Det er dét vi prøver å si at du burde tenke mere over og eneste forhåndsreglene for å være sikker på å unngå det er å endre prioriteringene dine og slutte. Det er liksom sånt man må slutte med når man får vite at det er et barn på vei eller så bør man akseptere at man ikke har en livsstil forenlig med barn om man ikke vil endre seg.

Blir ganske målløs av deg Patchino420... Ber folk om å dra til hælvete, knuse mobilen sin, kaller folk helt fuckings retarded og skriver aggressive innboksmeldinger til bla. meg osv fordi man syns du må endre verdiene og holdningene dine når du har ansvar for barn, som de aller fleste foreldre gjør, og fordi man ikke ønsker at barna dine skal få en skakkjørt oppvekst som du forteller du hadde. Det er et mønster i familier og du burde bli mere bevisst på det og huske at du er barnas viktigste forbilde. Du burde ta av seg skyggelappene, måten du svarer på og fortsetter å forsvare livsstilen og rusbruket ditt på bedrer ikke akuratt inntrykket av deg. Skjønner du har kommet langt forhold til sånn du levde får når du røyka heroin og crack og det skal du få være stolt av, virkelig! Og jeg er glad på dine vegne for det. Men det er på tide med å ta et standpunkt om å være en god innflytelse på barna, ikke risikere å bli satt i fengsel eller få barnevernet mer på nakken, og ikke være den forelderen som på alle mulige måter prøver å forsvare rusbruket og russalget sitt.

Du får gjennomgå i denne tråden av mange som reagerer på holdningene dine og jeg mener ikke å være slem, tenker bare på det beste for barna og med en mamma i fengsel, mor som klikker i hodet en dag pga for mye rusmidler eller barn tatt av eller i mange skumle samtaler med barnevernet så spiller det ikke så stor rolle at du er "streit" ellers.. Det er samme unnskyldningen som voldelige partnere bruker, at de er jo så ekstra snille ellers men det betyr jo ikke noe i hele bildet.

Ønsker deg oppriktig det beste. Men heavy festing og drugs bør ikke være det beste i livet ditt som du forsvarer med nebb og klør, det er det barna som er så sørg for å gi de et trygt, stabilt og forbilledlig grunnlag å vokse opp med så de ikke går i samme fotspor som deg. Det er ikke det at vi andre er så uberstreite nødvendigvis, mengden du nevner er bare småtterier sett i en dealer sammenheng men du er ikke en dealer, du skal først og fremst være en mamma. Jeg syns hvertfall ikke de rollene er forenlig med hverandre, trist de historiene som kommer fra barna med foreldre i fengsel og de psykologiske etterfølgende som styrer barn av foreldre som ruser seg til dårlige valg selv sånn som med deg. Hadde du vært singel og barnløs så kjør på. Da hadde jeg latt denne tråden gå forbi i stillhet..
Sist endret av Mefibon; 15. juni 2020 kl. 03:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Patchino420 Vis innlegg
Jeg kjenner mange gode foreldre som røyker joint hver dag. Min pappa har røyket i over 40 år.
Vis hele sitatet...
Ja jøss, ser jo hvordan det gikk med deg, vokst opp i barnevernet. Han blir sikkert kjempeglad for å besøke deg i jail og barnebarna gjennom BV. Tipp topp.
Sist endret av Dough; 15. juni 2020 kl. 08:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Dough Vis innlegg
Ja jøss, ser jo hvordan det gikk med deg, vokst opp i barnevernet. Han blir sikkert kjempeglad for å besøke deg i jail og barnebarna gjennom BV. Tipp topp.

Beklager om det siste innlegget der er "støtende" men så er det den harde sannheten. Så kan du TS sikkert mene alt mulig annet. Mens det egentlig er kjernen, da alt jeg hører her er egentlig et rop om hjelp. All normalisering, forsvar og rettferdiggjøring. En eneste gigantisk stor fornektelse/benektelse, ikke bare over rusbruken men av livet, eller mangelen av et liv. All den tid jeg selv gjennom mange år jeg har gått i møter i selvhjelpsgrupper for selv å bli edru og rusfri så minner denne tråden meg egentlig bare om nykommeren som er i knestående med et liv i ruiner.
Vis hele sitatet...
Kjerringa er syk i hodet eller attention whore troll.

Skrev som sjekketips i en annen tråd

Sitat av Patchino420 Vis innlegg
Er enklere med ugly girls eller de med selvtilittspronlemer. Gi de komplimenter mens du samtidig bryter de litt ned så er de all urs
Vis hele sitatet...
Mishandler barna og oppfordrer til mishandling av andre damer, spørs om det er like kult når en sånn mann får barna hennes i nettet siden de er vokst opp med tydeligvis fucka mor blir de mer mottakelig for fucka kjæreste. Lurer på om hu da vil si til barna sine når de etter flere år i nedbrytende og voldelig forhold at "mamma formet aksept for at menn skal være sånn så ikke grin til meg, de er jo så kuule" eller evn "ugly girls deserves it".

Jeg har ikke noe sympati med kjerringa mere og håper barnevernet kjenner igjen saken fra tråden og får de barna vekk!
Sitat av celtseus Vis innlegg
Kjerringa er syk i hodet eller attention whore troll.
Vis hele sitatet...
Vel, jeg liker ikke å tenke sånn om folk som sliter og det var også det jeg skrev som jeg slettet. Jeg hører et rop om hjelp. Jeg slettet det siste innlegget da jeg ikke ønsker å dra denne tråden lenger å gjøre vondt verre. Men jeg kan jo heller ikke klandre deg for å rekke å sitere meg.


Beklager om det siste innlegget der er "støtende" men så er det den harde sannheten. Så kan du TS sikkert mene alt mulig annet. Mens det egentlig er kjernen, da alt jeg hører her er egentlig et rop om hjelp. All normalisering, forsvar og rettferdiggjøring. En eneste gigantisk stor fornektelse/benektelse, ikke bare over rusbruken men av livet, eller mangelen av et liv. All den tid jeg selv gjennom mange år jeg har gått i møter i selvhjelpsgrupper for selv å bli edru og rusfri så minner denne tråden meg egentlig bare om nykommeren som er i knestående med et liv i ruiner.

Og ja, er vel sikkert behov og ønske om "attention" også. Behøver ikke være hverken hore eller troll fordet.
Sist endret av Dough; 15. juni 2020 kl. 08:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Dough Vis innlegg
Vel, jeg liker ikke å tenke sånn om folk som sliter
Vis hele sitatet...
Alle slemme personer sliter på et nivå men det gjør det ikke akseptabelt hvordan de oppfører seg og hva de sier fordet. Det var toppen av kaka det der med å oppfordre til å mishandle og bryte ned damer, eller bunnen av bunnslammen kan jeg vel heller si. HELT uakseptabelt og unnskyldes ikke med at det liksom er hu som sliter og er offeret når hu med stolthet påfører så mye dritt på andre.
Sist endret av celtseus; 15. juni 2020 kl. 09:27.
Hvorfor er jeg ikke overrasket. Pachino har ikke akuratt vist seg som en oppegående person her...
Sist endret av Harek; 15. juni 2020 kl. 10:58.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
De som tror på kjeft og fordømmelse og mener det er rettferdiggjort i denne tråden - vil dere også stå for at det virker? Hva slags bevis vil dere evt føre for det?
Sitat av Fiskesaus Vis innlegg
Dette stemmer jo ikke på noen måte, de fleste røyker ikke hasj.
Vis hele sitatet...
Påstår du at arbeideren i barnevernet juger? Han siterte henne. Han ramset ikke opp fakta.
Dette er ikke snakk om å dømme, som noen andre har nevnt så driter vel vi i om hun ruser seg. Problemet er at hun har barn og lappen, som det virker som at hun driter totalt i.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Det er samme hva vi mener er problemet, hvis metoden man bruker uansett ikke har noe håp for seg.
Føles godt å få sagt noe kanskje, men det å nå frem til folk som sliter eller handler på denne måten,
handler ikke om ens eget behov for å ansvarliggjøre andre, men å faktisk nå frem.

Uansett hvor normativt eller deskriptivt rettferdiggjort dere mener å være, så var "slutten" her at hun følte seg for sterkt angrepet til å være med på leken. Resultatet taler for seg selv.
Værsågod å angrip meg for å si det vanskelige, nemlig å stille spørsmål ved om fordømmelse, kritikk og angrep fører
frem til det resultatet dere sier dere er opptatt av.
Sist endret av meaculpaUIO; 15. juni 2020 kl. 17:49.
Etter å ha lest denne tråden så virker det som trådstarter har litt utfordringer med å skildre og beskrive hvordan situasjonen faktisk er (no offense, trådstarter), så derfor blir den tolket mye værre enn det faktisk er.

Det er helt greit at hun ikke har loven på sin side, men det betyr ikke at hun ikke er en god mor. At hun bryter loven er en helt annen diskusjon som hun eventuelt må ta konsekvenser av.
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Det er samme hva vi mener er problemet, hvis metoden man bruker uansett ikke har noe håp for seg.
Føles godt å få sagt noe kanskje, men det å nå frem til folk som sliter eller handler på denne måten,
handler ikke om ens eget behov for å ansvarliggjøre andre, men å faktisk nå frem.

Uansett hvor normativt eller deskriptivt rettferdiggjort dere mener å være, så var "slutten" her at hun følte seg for sterkt angrepet til å være med på leken. Resultatet taler for seg selv.
Værsågod å angrip meg for å si det vanskelige, nemlig å stille spørsmål ved om fordømmelse, kritikk og angrep fører
frem til det resultatet dere sier dere er opptatt av.
Vis hele sitatet...

Det er et vettugt og kanskje betimelig poeng du kommer med her. Men ser man tråden under ett så leser nå jeg tråden slik at folk er direkte bekymret for ts, for hennes barn og for både hennes og barnas fremtid.

Det er helt greit å forstå andre mennesker, men man må ikke forstå de ihjel heller. Noen ganger er det helt ok å kalle en spade for en spade. Og det er vel det de fleste har gjort?

Ts har jo virkelig ikke vist noe forståelse for at hennes livsstil kan skape problemer for egne barn. Faktisk trekker hun jo fram, hun som som selv har vært i omsorg av bv at det er helt greit at faren har røyket hasj i 40 år. En blir jo preget av miljøet en vokser opp i og omsorgspersonene en har i livet. Og her virker det jo som om ts oppvekst kan ha satt spor, så derfor tror jeg folk forsøker å veilede henne.

Og også at det er noe som skurrer mtp hennes holdninger. Så det er nok ikke ment som utskjelling, bedreviting eller skrevet for å rekke ned på henne. Men som et forsøk på å nå inn til henne. Men hvordan når man inn?


Hvorvidt man når inn, vel det vet man jo aldri. Men hva er alternativet? Droppe å svare? Stenge tråden? Slette tråden eller kanskje bare jatte med og heller klage på narkotikalovgivningen, bv eller skape en felles front der en er negative til de reglene rundt rus-kjøring?

Det kan være vi skulle brukt klokere ord, at vi kanskje kunne tatt oss 5 minutter ekstra før vi svarte. Men en slik tråd har så mange elementer, og det rører ved så mange grunnleggende ting spesielt i forhold til barna at jeg tror vi får se litt stort på det for at ordene ble som de ble.

En slik tråd har faktisk en verdi utover trådens umiddelbare deltakere også. Det kan tenkes at andre personer som står på samme plass i livet kommer over tråden og får gjort seg noen refleksjoner om eget liv og egne valg og kanskje velger det beste for barna etter å ha lest tråden. Eller at tråden motiverer dem til å snakke med noen rundt seg som sliter.

Jeg kjøper ikke argumentasjonen om at fordi Freak er som freak er, så skal alt være greit. Og på freak skal ingen noen gang advare, rette en pekefinger eller forsøke å snakke til andre slik at de kanskje kan komme på bedre tenker. Tvert imot tror jeg det er viktig at slike tråder går som de går. Det er viktig å få fram nyanser, det er viktig å akseptere andre mennesker. Men vi trenger ikke akseptere at valgene til andre når de valgene går utover, eller kan komme til å gå utover uskyldige barn.
Sist endret av _abc_; 15. juni 2020 kl. 19:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Det forandrer ikke så mye av poenget mitt, det gjør det bare mer menneskelig og mer "vanlig" at vi oppfører oss sånn.
Det som kanskje jeg vil at folk skal spørre seg etter å ha lest dette, er følgende:
"Hvilke beviser og fornuftige holdepunkter har vi egentlig for å si at å kritisere, kjefte, ansvarliggjøre, velg ditt verb,
faktisk virker?" Heller ikke her hjalp det å kjefte, påkalle moralen, fortelle at det gikk utover barna.
Hvordan ble det mottatt? Som urettferdig og hard kritikk. Kan det være sant det som ble sagt av kritikerne?
Ja, kanskje. Sikkert? Men hva hjelper det hvis dette er resultatet?
Man holder seg til en høy standard i andre sammenhenger; angriper folks uvitenskapelighet, deres menneskesyn,
deres politiske holdninger, deres manglende opprettholdelse av norske lover og norske normer...

Men hjelper det? Fører det frem?

Hvem av de mange smarte og tøffe her inne vil føre bevis for en av verbene, at kjefting, kritisering, ansvarliggjøring,
whatever, faktisk fungerer ofte nok til at det i hele tatt bør være en vanlig eller en "ofte brukt" strategi?

Blir trumperne mindre trump?
Blir de uansvarlige, mer ansvarlige?
Blir de som tar feil, mindre sikre i sin sak?

Hva er alternativet spør du, og det er et jævlig godt spørsmål.
Kanskje jeg ikke har et glassklart bilde av hva som er alternativet her,
men da kan jeg alltids påkalle normen her på freak om at "fagfolk" burde gjøre noe,
men da kommer problemet at folk har søkt seg hit, ikke til fagfolk.

En ting som fremstår helt sikkert for meg, er at kjefting som metode handler om egen oppvekst
og normer, og at den i veldig liten grad evidensunderlegges av de samme som kjefter.
Når jeg kjefter er det fordi jeg syns folk er urettferdige eller jævlige, og vil straffe dem.
Kanskje andre har bedre motiv? Men det er ikke så synlig for meg.

Hvis man oppriktig vil hjelpe eller forbedre en situasjon,
og bruker kjeft som metode, ja da har man et gigantisk
forklaringsproblem hvis man ikke kan belegge hvordan
dette skal virke, og helst med noe i retning akademiske bevis.
Sist endret av meaculpaUIO; 15. juni 2020 kl. 19:35.
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
"Hvilke beviser og fornuftige holdepunkter har vi egentlig for å si at å kritisere, kjefte, ansvarliggjøre, velg ditt verb,
faktisk virker?"
Vis hele sitatet...
Jeg er kanskje ikke like kategorisk som deg, selv om å sette på plass er et ganske arrogant konsept så tror jeg det kan ha sin funksjon. Sinne handler om grensesetting, på egne eller andres vegne. Å si tydelig fra når noen gjør eller sier noe uakseptabelt tror jeg kan ha effekt. Man kan jo se for seg et samfunn der ingen slår ned på det når du bryter normer. Selv om den det gjelder går i forsvarsposisjon der og da så kan det synke inn, og ikke minst er det et signal til andre.

Det du snakker om som kjefting her handler imidlertid mindre om grensesetting og mer om å påføre skam. Det tror jeg i alle tilfeller er en ufattelig dårlig strategi for å skape endring. Hele greia med skam er at det driver folk bort fra fellesskapet, så det er ikke så produktivt hvis man vil ha folk til å tilpasse seg. Skam er det som hindrer deg i å innse problemet ditt og i å tro på at du kan gjøre noe med det.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Jeg skjønner ikke engang at folk gidder. Har de ikke lært hvordan konflikt, krig, mistillit, skam og uenighet, alle kan fødes ut av å få en urettferdig overhaling? At stygge ord kan "følge en person i syv år" og en "urettferdighet glemmer man aldri". Folk har deltatt i konflikt siden de var små barn, og likevel, for alt sitt vas om mindfullness, empati, skeptisisme, redelighet, så klarer man ikke engang å se seg selv som en del av problemet når man kjemper, langt mindre produsere noe faglig eller troverdig i forhold til hvordan kjeft og fordømmelse faktisk skal virke. Hva er man da? Da er man selv en del av støy, problemer, og videreføring av de samme problematiske sosiale interaksjonene som hundre generasjoner før seg. Og når man selv er så dypt problematisk, så bør man holde kjeft.

Sosiale domstoler suger. Om det finnes en god tanke i det, langt under all konflikten og støyen den skaper, så er den usynlig for meg.
Overlat dommen til gud og rettsapparatet.
Igjen så må jeg si at jeg liker at du stiller disse spørsmålene, men jeg er "en enkel gutt fra landet" og kan ikke produsere noe av akademisk kvalitet i slike tråder. Og helt ærlig er jeg ikke sikker på om en kan forvente den type respons på et forum heller?

I beste fall tror jeg man kan høste andres erfaringer, kanskje få utfordret egne synspunkter eller bli korrigert i måten en tenker på eller ordlegger seg. Eller få råd og veiledning fra mennesker som faktisk ønsker å hjelpe. Og det tror jeg har en verdi, også i kompliserte tråder som denne her, som jo har en dybde langt større enn det en kanskje først tenker når en skummer post 1.

Kanskje blir det jeg sier støy, kanskje oppfattes det som ramsalt kritikk eller til og med personangrep. Da får jeg bare beklage, da gjenspeiler nok det heller mine begrensede litterære kvaliteter. At jeg ikke evner å formidle det jeg egentlig tenker og mener på en måte som oppfattes i tråd men hvordan jeg tenkte tanken før fingrene traff tastaturet. Det eneste jeg isåfall kan gjøre med det er å forsøke igjen og igjen så kanskje jeg blir bedre på det.

Faktisk må jeg si at dine innlegg her nå idag faktisk hadde fortjent en helt egen tråd. For det du tar opp er en filosofisk tilnærming til en ganske komplisert problemstilling. Hvordan korrigere uønsket adferd via nettet på et forum med begrenset bakgrunnsinformasjon når alt som skrives leses med lesernes egne briller og tolkes slik livet har lært leseren å tolke. Og ikke bare på et forum. Men i livet generelt, i nære relasjoner, blant kolleger, eller hos venner og bekjente. Hvordan korrigere adferd - og er det vår oppgave å gjøre det? Hvems oppgave er det og hva er den beste fremgangsmåten?

Om du lager en egen tråd om det så deltar jeg gjerne der - her har jeg vel sagt det jeg følte burde sies og jeg ser jeg alt har gjentatt meg selv et par ganger så det er ingen grunn for meg til fortsette med det.
Sist endret av _abc_; 15. juni 2020 kl. 22:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Keyboard Warrior
Drift's Avatar
Jeg er så glad denne tråden brått tok en annen vending. Vi må prøve å forstå hverandre i stedet for å dømme. Noen er så raske med å komme med krass kritikk. Jada, jeg er kanskje ikke rett person til å si dette med tanke på noen av mine innlegg i andre tråder, men jeg er heller ikke perfekt.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Folk må jo ha en overbevisning. Min holdning er at de aller fleste mennesker er dypt vakre, intelligente og istand til å både filosofere og lede, gitt anledning. Hva er det som driver folk til å kjefte, korrigere, oppdra, totalt fremmede, med de hardeste ord, og med en tøddel av det totale bildet om personen? Jeg har prøvd å gjøre det lett for folk å peke på sin egen utilstrekkelighet, komme med sitt resonnement, med å peke på at jeg selv gjør det ut av sinne, for å "straffe", og jeg pekte generelt på oppvekst og foreldre, som klart har har betydning for meg ihvertfall for hva jeg ser på som "god og ond skam", god og ond kjefting, hva kjefting _er_ på sitt dypeste.

Så hva er det som driver folk? Hvis det ikke er skummelt å innrømme - fordi jeg da som er i stand til å konstruere og gi disse tankene - også sier at jeg kan gå på den smellen, og selv mener at det er "feil krefter" som driver en sånn reaksjon, og som også mangler totalt forankring i de idealene vi vanligvis ønsker å fremstille oss som proponenter for, som fks at noe kan bevises eller sies å være en positiv drivkraft i større forstand, at man kan peke på hva konsekvensene av det ikke kan være

Hva om kjeft bare er en jævla løgn, som kun videreføres via kjeftende foreldre og ens egen manglende evne til å se hva kjeften egentlig er?
Her går du i materien @meaculpaUIO
Liker selv å fundere over folks adferd, og jeg ender veldig ofte opp med at det er komplekser og usikkerhet som driver mye av kjefting, kommandering, nedlatende kommentarer etc. Over til innledningen din: folk er ofte gode og intelligente vesner.

Litt avsporing men, tråden gled vel ut ganske tidlig uansett.
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
jeg svarte på sprørsmålet ditt angående fengsel at du sikkert får maks 3 år betinget men jeg blir veldig provosert over meg meg meg holdningen din altså å jeg prøver ikke å være kjip men hvis du liksom risikerer 3 år fengsel pga du har tatt dumme valg så skal man kanskje inrømme at det ikke er fett for unga dine og kanskje inrømme og realisere at man har gjort feil så man kan ta nye bedre valg....... unga dine driter vel i hvorfor du kommer i fengsel du kan mene hva du vil om det. men dette er rettogslett et valg du tar selv og jeg synes du skal ta dette mer serriøst en du gir utrykk for her i tråden.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Noen som vet hvordan dette endte ?