Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2029
Skal til høsten begynne på noe skolegreier bortpå torshov, og driver i den anledning å titter litt på bomuligheter.
Fant en halvveis privat ettroms til 7k måneden inkl strøm på Frogner.
Men er dette kanskje litt for øde med tanke på skolevei til Torshov?
Strøket rundt Frogner er også kanskje ikke helt "meg", men er ikke sånn helt proto-hip tannkost-hode helt heller da.
Vurderer bare å flytte inn under et kumlokk et sted, leiemarkedet i Oslo er mystisk.
Sist endret av Hakann; 17. juli 2022 kl. 01:11.
Frogner er da ikke øde, det er jo nesten i sentrum. Alt ettersom hvor på Frogner det er, går det 2 trikkelinjer direkte mellom Frogner (Majorstuen) til Torshov, så jeg vil si transport er enkelt. Tar litt tid da, siden du må gjennom sentrum. Er du nær Majorstuen/Frogner Plass kan buss 20 være et alternativ. Da slipper du sentrum. Bedre steder å bo som er nærmere er Grünerløkka og Sandaker. Vil du bo i småhusbegyggelse er jo Grefsen/Kjelsås rimelig nært, og med direkte trikk. Er ikke reisevei et problem ville jeg se litt lenger ut mot østre og sydlige bydeler. Grorud og Ammerud feks har jo buss hele døgnet alle dager. Vil du bo gratis, kan du jo bare sette opp et telt i marka.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Hakann Vis innlegg
Fant en halvveis privat ettroms til 7k måneden inkl strøm på Frogner.
Vis hele sitatet...
Frogner er praktisk talt sentrum, og 7 lapper inkludert strøm for egen leilighet (ikke bofelleskap) er en god deal.
Personlig liker jeg meg bedre på Østkanten, men som et sted å bo er Frogner rolig og fint.
Jeg har bodd på Torshov mens jeg jobbet og gikk skole og det har vært den plassen jeg syntes det var desidert best å bo av alle stedene jeg har bodd i, i Oslo. Dette blir da Vettakollen, Løkka, Majorstuen og Torshov. Men hver sin smak, kanskje. Syntes at det var rolig og fint der. Kort gange hadde jeg også til trikken som tar meg raskt ned til mer sentrale strøk, men ellers hadde jeg det jeg ville rundt meg.
Trådstarter
15 2
Takk for flere gode svar, er ikke overhode kjent med Oslo så alltid greit å høre meninger fra folk som er det. Er mulig jeg flytter inn med en kompis på günerløkka, men flagger interesse for frognerleiligheten og krysser fingrene for at det ikke blir rottene som blir mine nye venner!
Frogner er helt OK, men området rundt Torshov er mye finere, spør du meg. Jeg vil tippe det er billigere å leie i bydel Sagene, enn bydel Frogner - selv om det er mye finere i området rundt Bjølsen, Torshov, Sagene, Sandaker og Nydalen. Der er det kort også svært vei til sentrum, samtidig som det er stille og rolig.

I tillegg har du direkte tilgang på turområdene og badeplassene langs Akerselva, og du er bare en kort busstur opp i Maridalen for annen rekreasjon.

Som Relevant har jeg bodd mange steder i Oslo - inkludert Frogner - og jeg liker meg definitivt best i bydel Sagene.
Sist endret av voktern; 18. juli 2022 kl. 09:48.