Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 12024
Samboeren min har gått xanor i over et år, da legen plutselig fant ut at hun skulle brått slutte på dette.
Jeg ble fortalt at xanax var akkurat det samme, å fikk tak i dette.
Samboeren kan ta 6 stk. 1 mg xanax uten virkning.
For noen dager siden fikk jeg tak i 2 mg xanor, samboeren delte denne i 4, tok innpå en og dette hadde virkning med en gang, angst, urolighet ble borte.

Det skal jo være det samme virkestoffene i disse, men det må jo være en betydelig forskjell når samboeren kan ta 6 xanax uten noe virkning sammenlignet med 1/4 2 mg xanor som funker med en gang.

Lurer på om det er noen som har erfaring med xanor og xanax?
Har dere merket forskjell, eller har det samme virkning?

Jeg måtte jo selvfølgelig prøve dette her og tok en xanax kl. 21.00. 3 timer etterpå kom godfølelsen. Så disse xanax pillene virket på meg. De satt i ganske lenge også, for kvelden etter skulle jeg kose meg med en juleøl. Da kom enda en erfaring. Jeg ble full på en merkelig måte bare etter den ene ølen, vanskelig å beskrive men jeg blacka ut sovna på sofaen og våkna 3 timer senere
Xanax er det samme som Xanor. Forskjellig merkenavn på likt kjemikalie: Alprazolam
Sist endret av Grix; 23. desember 2014 kl. 22:02.
Sitat av KoalaBear Vis innlegg
For noen dager siden fikk jeg tak i 2 mg xanor
Vis hele sitatet...
Noe sier meg at du ikke fikk dette av legen din.
Dersom du faktisk gjorde det, så er det godt mulig en av dem var depotablett, og den andre ikke. Ellers så har vi jo placeboeffekt.
Sist endret av Relevant; 23. desember 2014 kl. 22:18.
Cold turkey
Trådstarter
36 5
Sitat av Grix Vis innlegg
Xanax er det samme som Xanor. Forskjellig merkenavn på likt kjemikalie: Alprazolam
Vis hele sitatet...
Takk for svar.
Det du sier har jeg også funnet ut og blitt fortalt. Har prøvd å Google for å finne ut hvilke andre ting disse inneholder, for å sammenligne. men jeg har ikke funnet ut noe enda.

Sitat av Relevant Vis innlegg
Noe sier meg at du ikke fikk dette av legen din.
Godt mulig en av dem var depotablett, og den andre ikke.
Vis hele sitatet...
Stor hund med angst for fyrverkeri he he
Sist endret av KoalaBear; 23. desember 2014 kl. 22:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av KoalaBear Vis innlegg
Takk for svar.
Det du sier har jeg også funnet ut og blitt fortalt. Har prøvd å Google for å finne ut hvilke andre ting disse inneholder, for å sammenligne. men jeg har ikke funnet ut noe enda.
Vis hele sitatet...
Inneholder ingenting annet, bortsett fra pille-bindemiddel. Effekten er identisk.
Sist endret av Grix; 23. desember 2014 kl. 22:22.
Cold turkey
Trådstarter
36 5
Sitat av Grix Vis innlegg
Inneholder ingenting annet, bortsett fra pille-bindemiddel. Effekten er identisk.
Vis hele sitatet...
Da må det være placeboeffekt da.. 6 stk. 1 mg xanax på samboer hadde ingen virkning, jeg ble helt ape av 1 . 1/4 2 mg xanor virket på samboer med en gang.
Dårlig gjort å bruke medisinene til bikkja si. har du fått begge lovlig? Hvis ikke så kan man vell gjette seg til at xanax'en er gammel eller falsk for de skal jo inneholde akkurat det samme.
Sist endret av Hater; 23. desember 2014 kl. 22:48.
Var dette uten en pause av bruket? Kan ha med toleranse å gjøre. Hvis du fikk xanax'en fra noen lumske kilder, kan det også være den er gått ut på dato og styrken er svinnet, eller rett og slett feil opplyst styrke eller merke. Kan også være placebo/subjektiv forskjell eller noe som er påvirket av kroppsformen eller andre stoffer eller mat som er inntatt. Finnes mange forklaringer..
Sist endret av Grix; 23. desember 2014 kl. 22:49.
Cold turkey
Trådstarter
36 5
Sitat av Hater Vis innlegg
Dårlig gjort å bruke medisinene til bikkja si. har du fått begge lovlig? Hvis ikke så kan man vell gjette seg til at xanax'en er gammel eller falsk for de skal jo inneholde akkurat det samme.
Vis hele sitatet...
Bikkja har faktisk fått xanor før på nyttårsaften og dagene før nyttår, på lovlig vis . Bikkja er helt ekstrem når det kommer til fyrverkeri. Har nok hatt en dårlig opplevelse en gang vil jeg tro. Xanor funker utrolig godt på bikkja.

Xanaxen får man de på apotek i Norge? de kommer fra sikre kilder men ikke av noe lege for å si det sånn . de funker på meg.
Såvidt jeg har hørt, er 1mg Xanax'ene som romfolket selger ikke særlig bra saker. Kanskje det er et annet og mildere benzo, eller ingenting.
Cold turkey
Trådstarter
36 5
Sitat av Grix Vis innlegg
Var dette uten en pause av bruket? Kan ha med toleranse å gjøre. Hvis du fikk xanax'en fra noen lumske kilder, kan det også være den er gått ut på dato og styrken er svinnet, eller rett og slett feil opplyst styrke eller merke. Kan også være placebo/subjektiv forskjell eller noe som er påvirket av kroppsformen eller andre stoffer eller mat som er inntatt. Finnes mange forklaringer..
Vis hele sitatet...
Xanaxen kommer fra sikre kilder, de funker på meg.
Xanor, kommer fra det lokale apoteket.

Samboer har gått på xanor over et år før det ble bråstopp fra legen, så jeg prøver å hjelpe til så godt jeg kan her, slik at det skal gå ann å fungere i hverdagen. Ikke jeg heller skjønner hvorfor xanax ikke skal funke, er flere i min omkrets som kan bekrefte at disse funker på samme måte som xanor.
Sist endret av KoalaBear; 23. desember 2014 kl. 23:09.
Sitat av KoalaBear Vis innlegg
Bikkja har faktisk fått xanor før på nyttårsaften og dagene før nyttår, på lovlig vis . Bikkja er helt ekstrem når det kommer til fyrverkeri. Har nok hatt en dårlig opplevelse en gang vil jeg tro. Xanor funker utrolig godt på bikkja.

Xanaxen får man de på apotek i Norge? de kommer fra sikre kilder men ikke av noe lege for å si det sånn . de funker på meg.
Vis hele sitatet...
Hehe, mente bare at dere ikke skulle bruke opp alle pillene som var tilegnet bikkja, vet hvordan det er med dyr på nyttår så unner de virkelig litt beroligende da.

Jeg vet at man får noen det står "Upjohn 90" på som heter xanor i Norge, men jeg har også fått "Upjohn 90" som det står xanax på blisterpakningen men disse er nok smugglet inn, er det samme type du tenker på? Ser du nevner 2mg og det er som regel(alltid?) avlange piller med 4 delestreker, disse kan være markert med alt i fra xanax til en bokstav og noen tall, har aldri sett at det står xanor på de ihvertfall, men på pilleglaset står det xanor.
Cold turkey
Trådstarter
36 5
Sitat av Hater Vis innlegg
Hehe, mente bare at dere ikke skulle bruke opp alle pillene som var tilegnet bikkja, vet hvordan det er med dyr på nyttår så unner de virkelig litt beroligende da.

Jeg vet at man får noen det står "Upjohn 90" på som heter xanor i Norge, men jeg har også fått "Upjohn 90" som det står xanax på blisterpakningen men disse er nok smugglet inn, er det samme type du tenker på? Ser du nevner 2mg og det er som regel(alltid?) avlange piller med 4 delestreker, disse kan være markert med alt i fra xanax til en bokstav og noen tall, har aldri sett at det står xanor på de ihvertfall, men på pilleglaset står det xanor.
Vis hele sitatet...
Bikkja får xanaxen tenker jeg, mens samboer tar xanor, men jeg får holde meg til et par øl og kanskje en rivotril før sengetid hehe..
Xanor er hvit avlang med fire delestreker, står U94 på de, som jeg kan se.
Xanaxen er identiske med disse: http://www.drug3k.com/img4/xanax_11715_7_(big)_.jpeg

Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Såvidt jeg har hørt, er 1mg Xanax'ene som romfolket selger ikke særlig bra saker. Kanskje det er et annet og mildere benzo, eller ingenting.
Vis hele sitatet...
Er ikke fra Rom folk dette her

samme gjelder for Tramadol og nobligan, hvis jeg har forstått det riktig skal disse også være samme virkestoff.?
Tramadol funker, nobligan ingen virkning..
Sist endret av KoalaBear; 23. desember 2014 kl. 23:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Er jo det samme, Men vet det gikk masse fake 1mg på brett i Oslo i sommer/høst.
Men kan ikke huske jeg har kommet over falske 2mg. Rivotril derimot, der er det mye fake!
Kan evt. være at hun reagerer motsatt i forhold til noen av bindingsmidlene etc.
Det er vell grunnen til at vi også har 3 forskjellige typer diazepam (valium,vival og sesolid) på norske apotek, med samme virkestoff, bare forskjellige bindinger i molekyl.
Sist endret av swaat9; 24. desember 2014 kl. 04:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Cold turkey
Trådstarter
36 5
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Er jo det samme, Men vet det gikk masse fake 1mg på brett i Oslo i sommer/høst.
Men kan ikke huske jeg har kommet over falske 2mg. Rivotril derimot, der er det mye fake!
Vis hele sitatet...
De funka på meg

Sitat av swaat9 Vis innlegg
Kan evt. være at hun reagerer motsatt i forhold til noen av bindingsmidlene etc.
Det er vell grunnen til at vi også har 3 forskjellige typer diazepam (valium,vival og sesolid) på norske apotek, med samme virkestoff, bare forskjellige bindinger i molekyl.
Vis hele sitatet...
Er nok noe i det du sier der tror jeg, iom. xanor foreskrevet fra lege funker, men xanax funker ikke.
Sist endret av KoalaBear; 24. desember 2014 kl. 13:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av swaat9 Vis innlegg
Kan evt. være at hun reagerer motsatt i forhold til noen av bindingsmidlene etc.
Det er vell grunnen til at vi også har 3 forskjellige typer diazepam (valium,vival og sesolid) på norske apotek, med samme virkestoff, bare forskjellige bindinger i molekyl.
Vis hele sitatet...
Her roter du med begrepene, bindinger i kjemisk sammenheng er elektrostatiske krefter som holder atomer sammen til et komplett molekyl. Bindestoff derimot er stoffer som hindrer at pillen går i oppløsning og er Ikke aktive stoffer.
Cold turkey
Trådstarter
36 5
Takker alle for svar !
Men like mystisk er det at xanaxen ikke funker mens xanor har full virkning..

Ønsker alle en fin romjul!!
Sist endret av KoalaBear; 24. desember 2014 kl. 22:35.
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Er jo det samme, Men vet det gikk masse fake 1mg på brett i Oslo i sommer/høst.
Men kan ikke huske jeg har kommet over falske 2mg. Rivotril derimot, der er det mye fake!
Vis hele sitatet...
Rivotril har fått et comeback i legitimitet, er ganske sikker på at en stor majoritet på gata nå er clonazepam
Cold turkey
Trådstarter
36 5
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Rivotril har fått et comeback i legitimitet, er ganske sikker på at en stor majoritet på gata nå er clonazepam
Vis hele sitatet...
Er det tryggere å kjøpe hele glass av dette i forhold til enkeltvis, eller faker de også hele lukkede glass med logo og full pakke?
Sitat av KoalaBear Vis innlegg
Er det tryggere å kjøpe hele glass av dette i forhold til enkeltvis, eller faker de også hele lukkede glass med logo og full pakke?
Vis hele sitatet...
Glassene ville også vært fake. Det nye "kvalitetsstemplet" på bra rivo er at utløpsdatoen er 2019, men jeg har fått akkurat lik type med 2018 så ta det med en klype salt.
Legen kan umulig ha brått sluttet å gi xanor hvis hun har gått på det i over 1år... Såfall har du dine rettigheter. Nå vet ikke jeg hvor mye mg hun har gått på, men å slutte uten lang (minst 2 mnd nedtrapping) kan være farlig. Som de andre sier så er xanax og xanor det samme. Phizer produserer forrøvrig begge. Men det du er ute etter er alprazolam. I noen land står det bare alprazolam på pakken/glasset
Jeg har fått Xanor av legen i ca 10 år. Xanor og xanax er helt likt. Grunnen til at dem heter xanax er fordi dem kommer fra ett annet land! Har testet dem ut, liker å vite om ting funker som det skal, hvis det skal videre til andre. Prøvde kun xanax i en mnd. og det var helt lik efekt.. Men det kan jo være at du har fått noe bøff. Mine xanax kom i samme brett som dem norske. snakker om 1mg!