Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 12008
Hei dere fikk nettopp disse av en kompis
http://bildr.no/view/VVF6ZnJl

Lurte på hva er forskjellen mellom ``vanlig`` valium og blå valium?

Hvorfor er ikke blå valium tillatt i norge?

http://bildr.no/view/VVF6ZnJl
Sist endret av Handy andy; 5. februar 2014 kl. 15:22.
Det er bare et valg som er gjort i et eller annet departement. 2x5mg = 1x10mg så det har ingen praktisk betydning, bortsett fra at du må ta dobbelt så mange for samme effekt av de vi har i Norge (Valium, Vival, Stesolid).

Jeg har ikke noe godt svar på HVORFOR det er slik, for man får jo f.eks 2mg Rivotril i tillegg til 0.5mg Rivotril.

"Forskjellen" er at "vanlig" valium inneholder 5mg diazepam mens "blå" inneholder 10mg diazepam. Altså omtrent samme forskjell som det er på tre halvlitere og en 1,5 liter Cola.
Sitat av Antagonist Vis innlegg
Det er bare et valg som er gjort i et eller annet departement. 2x5mg = 1x10mg så det har ingen praktisk betydning, bortsett fra at du må ta dobbelt så mange for samme effekt av de vi har i Norge (Valium, Vival, Stesolid).

Jeg har ikke noe godt svar på HVORFOR det er slik, for man får jo f.eks 2mg Rivotril i tillegg til 0.5mg Rivotril.

"Forskjellen" er at "vanlig" valium inneholder 5mg diazepam mens "blå" inneholder 10mg diazepam. Altså omtrent samme forskjell som det er på tre halvlitere og en 1,5 liter Cola.
Vis hele sitatet...

Men man får 10mg vanlig valium?
Sitat av Handy andy Vis innlegg
Men man får 10mg vanlig valium?
Vis hele sitatet...
Nei? Kan du finne det preparatet på legemiddelsiden?
Sitat av Antagonist Vis innlegg
Nei? Kan du finne det preparatet på legemiddelsiden?
Vis hele sitatet...

Nei, takk for info.
Har du testa de enda? De ser ut som de som var her for noen uker siden. Litt for "lyse" i fargen og flekker/gråe prikker på dem. (Fra pakistan og er fake). Ca 1 av 10 funker. Spiste 8 stk en gang og eneste funken jeg fikk var en uggen følelse og øya mine gikk litt i kryss.
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Har du testa de enda? De ser ut som de som var her for noen uker siden. Litt for "lyse" i fargen og flekker/gråe prikker på dem. (Fra pakistan og er fake). Ca 1 av 10 funker. Spiste 8 stk en gang og eneste funken jeg fikk var en uggen følelse og øya mine gikk litt i kryss.
Vis hele sitatet...

Du jeg syntes disse var merkelig. Funket ikke som de skal! skal snakke med kompisen nå... ikke bra. anbefaler dem ikke til noen.

Faen, nesten så jeg slår i tastaturet

Sitat av A-tillah Vis innlegg
Har du testa de enda? De ser ut som de som var her for noen uker siden. Litt for "lyse" i fargen og flekker/gråe prikker på dem. (Fra pakistan og er fake). Ca 1 av 10 funker. Spiste 8 stk en gang og eneste funken jeg fikk var en uggen følelse og øya mine gikk litt i kryss.
Vis hele sitatet...


Du ble ikke fysisk syk av dem? vondt i magen ellerno? har ikke lyst til å spy nå?

Svar så fort du kan
Sist endret av Handy andy; 5. februar 2014 kl. 18:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
De fra Thailand varierer i styrke.Det står vel TP på ene siden.
Nei ble ikke direkte dårlig. Bare litt smårar i formen. Ikke kvalm eller vondt i magen ellerno. Men disse fikk jeg omtrent kasta ettermeg så å si gratis så burde jo skjønt at det var no muffens med dem.
Sitat av moonunit Vis innlegg
De fra Thailand varierer i styrke.Det står vel TP på ene siden.
Vis hele sitatet...



Nei det gjør ikke det http://bildr.no/view/VVF6ZnJl


Snakket akkurat med kompis, han sa at de funket bra på han. Kompisen har ingen grunn til å lyve om det, vi taper like mye, for å si det sånn.
Sitat av Handy andy Vis innlegg
Nei det gjør ikke det http://bildr.no/view/VVF6ZnJl


Snakket akkurat med kompis, han sa at de funket bra på han. Kompisen har ingen grunn til å lyve om det, vi taper like mye, for å si det sånn.
Vis hele sitatet...
Ja det sa "kompisen" som bøffa meg å. Men etter å ha snakket med flere fant jeg ut at dette var no bøff som noen hadde skaffet av noen litauere for en billig penge. Kom på brett, og ved første øyekast så de ekte ut.
Offtopic: Fikk brett med blå valium her om dagen, tok 1 i går kveld, hvis jeg tar en til nå vil jeg da ha 15mg diaz (sånn ca) i kroppen mtp. halveringstiden, sliter litt med å forstå hvordan det funker.
Kan jo også få rene diazepam piller som er sterkere enn de blå, men ikke ofte jeg har kommet over det. Hvor mange mg de er vet jeg ikke, men de er hvertfall hvite og sterke til å være diazepam.
Sitat av kuri Vis innlegg
Offtopic: Fikk brett med blå valium her om dagen, tok 1 i går kveld, hvis jeg tar en til nå vil jeg da ha 15mg diaz (sånn ca) i kroppen mtp. halveringstiden, sliter litt med å forstå hvordan det funker.
Vis hele sitatet...

Åssen ser dem ut? er de like som de jeg hadde fått??

http://bildr.no/view/VVF6ZnJl
Sist endret av Handy andy; 5. februar 2014 kl. 21:43.
Sitat av Handy andy Vis innlegg
Åssen ser dem ut? er de like som de jeg hadde fått??

http://bildr.no/view/VVF6ZnJl
Vis hele sitatet...
Ja helt like. Funker definitivt, har ikke så mye erfaring med benzo, så styrken har jeg ikke peil på. står jo 10
Fordi grensen i norge ligger på 5mg diazepam pr tablett?
Sitat av kuri Vis innlegg
Offtopic: Fikk brett med blå valium her om dagen, tok 1 i går kveld, hvis jeg tar en til nå vil jeg da ha 15mg diaz (sånn ca) i kroppen mtp. halveringstiden, sliter litt med å forstå hvordan det funker.
Vis hele sitatet...
Halveringstid er hvor lang tid enzymer bruker på å bryte ned halvparten av et kjemisk stoff til metabolitter. Hvis halveringstiden er 24 timer vil du altså ha 5 mg igjen av 10 mg etter 24 timer, 2,5 mg etter 48 osv...

MEN, veldig mange benzoer har aktive metabolitter, f.eks er jeg rimelig sikker på at diazepam har f.eks oksazepam ("Sobril") som metabolitt, så det kan være greit å ha i bakhodet når du skal dosere.

Som et generelt råd er "sjelden" et stikkord jeg vil anbefale når det gjelder benzodiazepiner generelt, for man utvikler utrolig raskt toleranse. Dette er ikke for å moralisere, men jeg tar det hver dag av medisinske årsaker og den rekreasjonelle verdien er null. I starten ble jeg slått ut av et par 0.5 mg Rivotril, mens jeg nå kan ta 10 uten å merke annet enn at jeg blir litt trøttere. Dessuten har jeg møtt en del desperate folk (av en eller annen grunn blir jeg spurt veldig ofte) som har klart å bli avhengige av f.eks Rivotril på Oslo S. Det er utrolig hvilke mengder de klarer å hive innpå uten å få noe positivt ut av det, og det blir fort dyrt når man må kjøpe illegalt. Å kose seg en gang i blant (om man er av dem som liker det) ser jeg ikke noe problem i, men la det bli med det om det er mulig
Sitat av Handy andy Vis innlegg
Du jeg syntes disse var merkelig. Funket ikke som de skal! skal snakke med kompisen nå... ikke bra. anbefaler dem ikke til noen.

Faen, nesten så jeg slår i tastaturet
Vis hele sitatet...
samme erfaring her.. virker som de inneholder bare et par mg
[quote=Handy andy;3078773]Nei det gjør ikke det http://bildr.no/view/VVF6ZnJl


Jo det er de.Har bodd der nede i mange år.De som du linka til er Roche og ikke fra Thailand.Kan være alt fra 5-15 mg i en pille.Man blir mere sløv av de enn originalen.
Sist endret av moonunit; 6. februar 2014 kl. 12:06.
[quote=moonunit;3079101]
Sitat av Handy andy Vis innlegg
Nei det gjør ikke det http://bildr.no/view/VVF6ZnJl


Jo det er de.Har bodd der nede i mange år.De som du linka til er Roche og ikke fra Thailand.Kan være alt fra 5-15 mg i en pille.Man blir mere sløv av de enn originalen.
Vis hele sitatet...

Jeg mente at det ikke sto TP på den ene siden...
Sitat av kuri Vis innlegg
Offtopic: Fikk brett med blå valium her om dagen, tok 1 i går kveld, hvis jeg tar en til nå vil jeg da ha 15mg diaz (sånn ca) i kroppen mtp. halveringstiden, sliter litt med å forstå hvordan det funker.
Vis hele sitatet...
Du må huske på at store deler av diazepamen blir metabolisert til oksazepam (sobril) og temazepam i kroppen, som begge to har veldig kort halveringstid (Ca. 15 timer). Så du kan fint ta en valium i dag uten å tenke på at du får for sterk effekt.
Sitat av Handy andy Vis innlegg
Hvorfor er ikke blå valium tillatt i norge?
Vis hele sitatet...
Det er vel ikke det at de ikke er tillatt, men kostnaden blir urimelig stor på skattebetalerenes vegne. Innkjøpspris blir for høy i forhold til å ha dagens utvalg. Vi som betaler skatt subsidierer så godt som all medisin, tross alt.

Eller tar jeg helt feil nå?
Forresten, var ikke blåvalium eller i hvert fall 10mg diazepam tabletter tilgjengelig i Norge for noen år tilbake? Eller var det bare i forbinnelse med spesialtillatelse som med f.eks rohypnol i dag?