Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2043
Er det noen som kan anbefale meg gode bøker innen nevrovitenskap, fysiologi og anatomi? Jeg har svært lite kunnskap innen disse feltene, og jeg er klar over at jeg tar meg vann over hodet, så for å redusere sjokkskaden hadde det kanskje vært lurt å starte med noen litt mindre omfattende bøker. Norsk eller engelsk, det spiller ingen rolle.
Sentralnervesystemet av Per Brodal. En glimrende bok om alle aspekter innen nevrologi; anbefales på det sterkeste. Kanskje litt vel avansert, men man forstår det efterhvert.

Har òg skrevet litt om den i denne tråden.
Sist endret av exocytose; 23. april 2010 kl. 21:49.
Passordstøtte
Bill_Gates's Avatar
Denne brukte jeg når jeg tok ambulansefag, den er svært bra og går grundig igjennom anatomi og fysiologi.

Nevrovitenskap er ett relativt tungt fagtfelt som du nok bør ha lest litt annet om før du beveger deg inn på , absolutt spennende, men er nok litt mer interessert i akuttmedisin selv (bombe)

Hvis den er litt tung kan du også se etter lærebøker for VGS i de forskjellige helsefagene (helse- og sosialfag)
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Veit ikke hvor detaljert du skal ha det, men når det kommer til anatomi kan du ikke komme utenom Atlas of Human Anatomy av Frank H. Netter. Dette er ingen bok med tekst, kun illustrasjoner.

For en bok om anatomi, selve teorien, vil jeg anbefale Snell Anatomy by Systems. Denne bruker jeg veldig mye, og kan anbefales på det sterkeste.
Sist endret av viskelaer; 29. juni 2010 kl. 00:40.
Noe du kan se inn i er Nevro lingvistisk programmering, finnes masse om det, bare google det
Er vel bare å sjekke boklister på forskjellige studier innenfor medisin.
Selv er jeg fornøyd med "Menneskekroppen" som nybegynnerbok.

Se boklister blant annet her:
http://medisinfagskolen.no/books.asp