Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  49 12042
Hei

Kall meg hjernedød, men jeg har lyst å prøve ritalin ved festsammenheng. Og her er noen spørsmål:

1. Dose?
2. Rus?
3. Finnes det flere typer tabletter?
4. Psykiske/fysiske skader?
5. Bivirnkninger?
6. Psykiske/fysiske skader, samt bivirkninger sammens med alkohol?
7. Ritalin rus sammens med alkohol?

Grunnen jeg har lyst å prøve, er at jeg av og til kan bli veldig trøtt på fest, og gjerne veldig "ukonsntrert" og dum. Jeg vil prøve et stoff som kan holde meg våken og gira, men samtidig ikke har for store faremomenter ved bruk.

Men hvis dere synes dette er idioti og at jeg heller bør holde meg til kaffe, så si ifra.

Takk
Ehm...

Skyt meg om jeg tar feil, men... Ritalin girer deg da ikke opp?
Da dette er et medikament mot ADHD? Som skal roe nervene?
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Ehm...

Skyt meg om jeg tar feil, men... Ritalin girer deg da ikke opp?
Da dette er et medikament mot ADHD? Som skal roe nervene?
Vis hele sitatet...
Jeg har bare hørt rykter at ritalin og gjerne andre ADHD medisiner har motsatt effekt på de som ikke lider av ADHD. Har også lest og hørt at folk som har brukt det (gjerne når man drikker), har blitt våken og mer gira.
Ritalin inneholder en stimulant ved navn metylfenidat. Slike stimulanter virker i små doser beroligende og skjerpende på mange individer som har ADHD.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Jeg har bare hørt rykter at ritalin og gjerne andre ADHD medisiner har motsatt effekt på de som ikke lider av ADHD. Har også lest og hørt at folk som har brukt det (gjerne når man drikker), har blitt våken og mer gira.
Vis hele sitatet...
Jeg personlig synes du ikke burde ta ritalin som ikke er skrevet ut fra lege til deg. Dette høres litt ut som en 13 åring som skal ruse seg.

Ta heller og spis en extacy synes nå ivertfall det er mye bedere en ritalin for deg!
Sitat av Muradi Vis innlegg
Jeg har bare hørt rykter at ritalin og gjerne andre ADHD medisiner har motsatt effekt på de som ikke lider av ADHD. Har også lest og hørt at folk som har brukt det (gjerne når man drikker), har blitt våken og mer gira.
Vis hele sitatet...
Ikke vet jeg...
Har ingen erfaring med ritalin.

Men vet at speed kan ha motsatt virkning på folk med ADHD.
En kompis av meg har helt syk ADHD, og første gangen jeg speeda med han, forventet jeg at han skulle få helt klikk, men han ble nedsløvet som faen.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Jeg personlig synes du ikke burde ta ritalin som ikke er skrevet ut fra lege til deg. Dette høres litt ut som en 13 åring som skal ruse seg.

Ta heller og spis en extacy synes nå ivertfall det er mye bedere en ritalin for deg!
Vis hele sitatet...
Ok, takk for advarselen. Ja, jeg vil ruse meg, men jeg ville prøve ut en kombinasjon som kan gjøre festen lengre, mer minneverdig og gjøre meg selv mer våken, oppbegående og kanskje litt mer gira. Og nei, er ikke så keen på ecstacy.
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Jeg personlig synes du ikke burde ta ritalin som ikke er skrevet ut fra lege til deg. Dette høres litt ut som en 13 åring som skal ruse seg.

Ta heller og spis en extacy synes nå ivertfall det er mye bedere en ritalin for deg!
Vis hele sitatet...
Ritalin vet han ihvertfall hva er for noe. Ecstasy kan jo inneholde hva som helst. Jeg ville ikke akkurat anbefalt noen å spise ritalin for morro skyld selv, men å påstå at ecstasy er bedre for han synes jeg blir for dumt.
Har testa ritalin.. Og i mine øyne er rusen som og være nesten ferdig med en speed tur. Den ubehaglige siste delen der du egentlig bare vil bli ferdig med det. Man får aldri noen særlig rus av det. Man skjærer litt tenner og sånne ting. Jeg vil ikke anbefale deg og ta myye, men bare akkurat nok til at du blir våke, så lenge det er formålet. For "rusen" er kjip og kjedelig.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Ritalin vet han ihvertfall hva er for noe. Ecstasy kan jo inneholde hva som helst. Jeg ville ikke akkurat anbefalt noen å spise ritalin for morro skyld selv, men å påstå at ecstasy er bedre for han synes jeg blir for dumt.
Vis hele sitatet...

Flere internasjonale eksperter mener at MDMA er mindre skadelig enn alkohol
Vis hele sitatet...
Kilde:
http://no.wikipedia.org/wiki/Ecstasy
http://www.sciencedirect.com/lancetn...8976c47ae28624



Dette er såklart med kun MDMA.

Synes det er bedere han putter i seg Ecstasy en ritalin. Men kan ikke diskutere det.
Sist endret av Rallo Tubbs; 7. februar 2010 kl. 21:20.
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Kilde: http://no.wikipedia.org/wiki/Ecstasy

Dette er såklart med kun MDMA.

Synes det er bedere han putter i seg Ecstasy en ritalin. Men kan ikke diskutere det.
Vis hele sitatet...
Om MDMA er mer eller mindre skadelig enn alkohol har da ingenting med saken å gjøre. Denne tråden handler om ritalin/metylfenidat, ikke alkohol. Og som jeg sa, ecstasytabletter kan potensielt inneholde hva som helst. Det er derfor mye tryggere å spise en ritalin eller to, enn å spise en ecstasytablett.
Sist endret av mentalmelt; 7. februar 2010 kl. 21:22.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Om MDMA er mer eller mindre skadelig enn alkohol har da ingenting med saken å gjøre. Denne tråden handler om ritalin/metylfenidat, ikke alkohol. Og som jeg sa, ecstasytabletter kan potensielt inneholde hva som helst. Det er derfor mye tryggere å spise en ritalin eller to, enn å spise en ecstasytablett.
Vis hele sitatet...
Han skal jo blande ritalinen med alkohol !
Men for all del, knask ritalin til du spyr.
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Ikke vet jeg...
Har ingen erfaring med ritalin.

Men vet at speed kan ha motsatt virkning på folk med ADHD.
En kompis av meg har helt syk ADHD, og første gangen jeg speeda med han, forventet jeg at han skulle få helt klikk, men han ble nedsløvet som faen.
Vis hele sitatet...
Rart, jeg har adhd. Men blir da speeda av speed alikevel.
"maurene" i blodet blir derimot borte. Å det er deilig!

Og til trådstarter, det gir fint lite funk når venner av meg har prøvd. De er kanskje litt mer våkene bare, men ingen spesiell rus. Som en annen her nevnte så beskriver de det litt som når man er på vei ned igjen etter amftur.
Bivirkninger og generelt om kan du f.eks lese om på felleskatalogen: http://felleskatalogen.no/
Sist endret av 0bs; 7. februar 2010 kl. 21:29.
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Han skal jo blande ritalinen med alkohol !
Men for all del, knask ritalin til du spyr.
Vis hele sitatet...
Slapp av, ingen grunn til å være spydig. Jeg synes bare forslaget ditt var lite gjennomtenkt/dårlig.

Jeg anbefaler alle å holde seg helt unna ecstasytabletter, og heller gå for ren MDMA hvis man ønsker å oppleve dette. Å bruke ritalin til å ruse seg på kunne ikke falle meg inn, men det er ihvertfall ikke farlig å prøve det noen ganger, i motsetning til hva ecstasytabletter kan være.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Slapp av, ingen grunn til å være spydig. Jeg synes bare forslaget ditt var lite gjennomtenkt/dårlig.

Jeg anbefaler alle å holde seg helt unna ecstasytabletter, og heller gå for ren MDMA hvis man ønsker å oppleve dette. Å bruke ritalin til å ruse seg på kunne ikke falle meg inn, men det er ihvertfall ikke farlig å prøve det noen ganger, i motsetning til hva ecstasytabletter kan være.
Vis hele sitatet...
Å dette bør gjentas mange mange ganger!
Jeg vet om mange som virkelig har driti seg ut med ecstasytabletter. Å da snakker vi ikke drite seg ut som å gjøre flaue ting, men har ødelagt for seg selv...
Et par ritalintabletter er ikke på langt nær like farlig som en random ecstasypille du ikke har peiling om hva inneholder.
Ta deg er Red Bull eller verdens første energi drikk, kaffe.
Digital nomade
trippy's Avatar
http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=42968

Les denne og spørr deg selv om du virkelig vil prøve å ruse deg på ADHD medisin.
Red Bull vil fungere bedre, har mindre bivirkninger, er lovlig og er ikke flaut.
Sist endret av Stratops; 7. februar 2010 kl. 21:46.
Ritalin kan gi en vannvittig bakrus og er ikke stort å blande med alkohol. Skaff deg heller noe ordentlig amfetamin istedenfor å ta lekespeed
Grunnen jeg har lyst å prøve, er at jeg av og til kan bli veldig trøtt på fest, og gjerne veldig "ukonsntrert" og dum. Jeg vil prøve et stoff som kan holde meg våken og gira, men samtidig ikke har for store faremomenter ved bruk.
Vis hele sitatet...
Det du er ute etter er desverre vanskelig å finne, jeg har selv leitet etter et optimalt stoff eller en kombinasjon til festsammenhenger siden jeg blir dårlig av alkohol om jeg skal ha i meg kun det, og stresser ennå med å finne noe som ikke fører med seg for mye stress.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Sitat av 0bs Vis innlegg

Og til trådstarter, det gir fint lite funk når venner av meg har prøvd. De er kanskje litt mer våkene bare, men ingen spesiell rus.
Vis hele sitatet...
Nå var det faktisk en av formålene, ikke å bli ruset. Jeg spurte om rus bare for å forhøre meg om jeg ikke hadde noe veldig ubehagelig i vente.

Men uansett, så tror jeg at jeg skal holde meg unna. Tar heller å sover godt før jeg drar ut på fest og hive innpå en koffeintablett hvis jeg føler meg trøtt.

Takk for alle svar.
Selv tar jeg en concerta før jeg drar på fylla bare for å sprite det opp litt.. Jeg blir som regel mongo rusa på en helt spesiell måte hver gang..
Har ruset meg på ritalin å concerta mange ganger..

Forøvrig har jeg nytte av ritalin/concerta å har fått de på resept så mulig min oppfatning av dem i russammenheng er litt annerledes ettersom pillene faktisk virker etter hensikt (ja jøss)



Dose: spørs jo selvfølgelig, 1 ritalin kan nok kjennes på kroppen, det gjør det definitivt for meg. men vil du ha en RUS effekt kan du sikkert begynne med 5-6 piller å ta det derfra.

Rus: For meg ligner det på amfetamin, men får en generell bedre følelse av ritalin rusen. Alt får en mening for meg, jeg er overkjærlig ovenfor mennesker rundt meg, samme hvem det er. Får lyst til å hjelpe alt å alle. alle inntrykk føler man at man kan forklare med ord du ikke engang visste du kunne.. det er helt rått å bare sitte å glo i løse lufta. osv osv. Nedturen oppleves som helt grusom, grunnen til at jeg holder meg unna det der for ALLTID. men om du aldri har tatt det før merker du nok bare litt ubehag å søvnløshet..

Finnes det flere typer tabletter: Ja, som nevnt finnes da Concerta men det blir det samme som Ritalin bare med 12 timers virkning.. Legene sier det er nøyaktig det samme men jeg personlig synes virkningen oppleves annerledes. Vet ikke hva forskjellen er i russammenheng, selvom jeg har eksperimentert mye med begge.

psykiske/fysiske skader: For å si det kort å godt blir man helt hjerneskada av dette stoffet, nedturen er som sagt grusom å gjerne værre enn en 'vanlig amf' nedtur. Man blir uten tvil tynnere av det ettersom det kveler matlysten å etter hvert føler man magesekken sin passe bra når det er helt tomt inni skrotten din.

det er også en utrolig lang liste over standard bivirkninger for medikamentet i seg selv. Man får med alt på kjøpet her. bl.a har det vært rapportert om dødsfall bare ved 1 tablett.

Psykiske/fysiske skader, samt bivirkninger sammens med alkohol? : tror ikke det finnes noe fasit svar for det her men du kan vel tenke deg frem til det selv. innta 2 teoretisk sett "fy-fy" stoffer sammen kan umulig være bare godt.

Ritalin rus sammens med alkohol: kan nevne at personlig føler jeg ritalin kan bidra til å fjerne de hemningene jeg har selv i fylla. når jeg tar det blir jeg ofte tøff i trynet å føler meg litt som kongen på haugen. ritalin demper vel alkohol rusen til en viss grad men ikke slik at det forsvinner.
Ett LOVLIG alternativ som fungerer veldig bra på meg og mine kamerater er blandingen Jäger og Batteri. Bland 1/3 Jäger og 2/3 Batteri. Blir faktisk utrolig giret av det.
Vel, til alle som sier ritalin ikke er no spess til rusmiddel. Jeg heiv nedpå en 7stk mens jeg var drita på roskildefestivalen og har aldri dansa så mye. Var på et lite ravelignende party som var rigga opp på campområdet. Sto å dansa i en times tid til jeg måtte ta meg selv i nakken og gå å drikke vann. For det så bokstavelig talt ut som jeg hadde dusja. Rant svette av håret mitt. Det var dritdigg der og da, men dagen etter kunne jeg godt vært foruten.
Spiste 2 consertaer forrige helg blandet med alkohol, merket ingen rus hele kvelden.. Så når jeg kom hjem, fikk jeg ikke sove hele den natten, og flere dager etterpå hadde jeg veldig lite matlyst. Dette var jo da som sagt conserta, men etter det jeg har hørt er det akkuratt det samme som ritalin bare sterkere.
Dette var første gangen jeg prøvde conserta, hadde prøvd ritalin et par ganger før uten den samme nedturen vel og merke.
Men på både conserta og ritalin ble jeg VELDIG pratsom.
Men uansett, gjør hva du vil, jeg skal vertfall ikke ta det mer.
Sist endret av Wangsta; 11. februar 2010 kl. 23:31.
Ritalin har faktisk annerledes effekt på folk som ikke har ADHD, fordi det er en syntetisk versjon av amfetamin. Denne typen medisiner brukes mye i USA på universiteter og high schools som "hjernedop" fordi vanlige folk har mye sterkere effekt av disse medisinene. Blant annet så øker konsentrasjonen seg betraktelig og dersom man for eksempel skal skrive oppgave, er det slik at man klarer å skrive kanskje 3 ganger så raskt som vanlig, og allikevel er alt relevant for oppgaven.

Smoke dat kush instead, baby!
One luv <3
Sitat av Muradi Vis innlegg
Ok, takk for advarselen. Ja, jeg vil ruse meg, men jeg ville prøve ut en kombinasjon som kan gjøre festen lengre, mer minneverdig og gjøre meg selv mer våken, oppbegående og kanskje litt mer gira. Og nei, er ikke så keen på ecstacy.
Vis hele sitatet...

kokain er det du ser etter...
Sitat av Wangsta Vis innlegg
Spiste 2 consertaer forrige helg blandet med alkohol, merket ingen rus hele kvelden.. Så når jeg kom hjem, fikk jeg ikke sove hele den natten, og flere dager etterpå hadde jeg veldig lite matlyst. Dette var jo da som sagt conserta, men etter det jeg har hørt er det akkuratt det samme som ritalin bare sterkere.
Dette var første gangen jeg prøvde conserta, hadde prøvd ritalin et par ganger før uten den samme nedturen vel og merke.
Men på både conserta og ritalin ble jeg VELDIG pratsom.
Men uansett, gjør hva du vil, jeg skal vertfall ikke ta det mer.
Vis hele sitatet...
Det du beskriver her er ikke uvanlig, for Concerta er depottabletter, dvs. at virkestoffene slippes ut gradvis; hvis du hadde knust dem før inntak ville du opplevd en helt annen rus, mer Ritalin-aktig, om man vil.
Sitat av akkernssko Vis innlegg
Ritalin har faktisk annerledes effekt på folk som ikke har ADHD, fordi det er en syntetisk versjon av amfetamin. Denne typen medisiner brukes mye i USA på universiteter og high schools som "hjernedop" fordi vanlige folk har mye sterkere effekt av disse medisinene. Blant annet så øker konsentrasjonen seg betraktelig og dersom man for eksempel skal skrive oppgave, er det slik at man klarer å skrive kanskje 3 ganger så raskt som vanlig, og allikevel er alt relevant for oppgaven.

Smoke dat kush instead, baby!
One luv <3
Vis hele sitatet...
Waht? Ritalin er da ikke en syntetisk versjon av amfetamin. Ritalin er navnet stoffet metylfenidat markedsføres under her i Norge. Amfetamin og metylfenidat er to forskjellige stoffer, men med likheter. Metylfenidat er blant annet transporter for dopamin og noradrenalin, vet ikke helt hva det vil si for har ikke giddi å satt meg inn i det. Men som med amfetamin tror jeg det vil si at det løslates en del mer dopamin og noradrenalin fra lagrene vi har

Og vil ikke si ritalin gir deg ikke en slik "brainboost" som du beskriver. Ritalin er ikke noe vidunderdop når det kommer til skolesammenheng. Jeg har ikke ADHD, men tatt ritalin ved et titalls annledninger. En pille eller to skjerper konsentrasjonen din ja, men om oppgaven er drit kjedelig så vil man heller bare sitte å nyte rusen istedet for å skrive. Flere faktorer som spiller inn. Aner ikke hvor du får det fra at man kanskje kan skrive oppgaven tre ganger så raskt heller. Men pass på komboen alkohol + ritalin. En venn av meg fikk hjerteproblemer og ble egentlig ganske ikke seg sjæl lenger. Skulle drepe moren sin og var helt gal. Endte med at han besvimte relativt kjapt etterpå og måtte på sykehus.
Hvis du leter etter noe uten kraftige bivirkninger, skulle jeg tro at hasj er tingen for deg, har ikke prøvd noe annet enn tobakk og alkohol selv, men etter det jeg har lest er det få bivirkinger på det

Men uansett, lykke til, sørg bare for at du ikke tar for mye, ta heller alt for lite og gå opp gradvis enn å starte på toppen for så å finne ut at det var alt for mye. Tid har du nok av regner jeg med, men hvis du mixer alt for mye med slikt, kan du fort ende opp med mye mindre av akkurat det
Sitat av ROFLCOPTER Vis innlegg
Hvis du leter etter noe uten kraftige bivirkninger, skulle jeg tro at hasj er tingen for deg, har ikke prøvd noe annet enn tobakk og alkohol selv, men etter det jeg har lest er det få bivirkinger på det

Men uansett, lykke til, sørg bare for at du ikke tar for mye, ta heller alt for lite og gå opp gradvis enn å starte på toppen for så å finne ut at det var alt for mye. Tid har du nok av regner jeg med, men hvis du mixer alt for mye med slikt, kan du fort ende opp med mye mindre av akkurat det
Vis hele sitatet...
Hasj sløver deg ned, det gjør deg ikke mer våken eller opplagt.

On-topic:

Har ADHD selv, og spiser jeg ritalin / concerta om dagen blir jeg roligere, men spiser jeg det om natten klarer jeg ikke å sove.

Fin måte å holde seg våken når man er på LAN, etc.

En kompis av meg som ikke har ADHD holdte seg våken i 56 timer på Concerta.
Sist endret av Dimergon; 14. februar 2010 kl. 00:43.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hold deg til ett par øl og kaffe klart det sunneste alternativet... Men hvis du absolutt vil teste noe,, tygg ett par rittiser... eller hvis du vil ha den lille kick-følelsen en kan få av å snorte (min greie) så kjøp deg en pilleknuser,, mos 2 rits,, kakk dem opp, snort det og lat som det er speed....... er så mye dritt på markedet ute å går( kommer seffern ann på hvilke kontakter du har) men de fleste vil kun tjene penger,, så hvis du kjøper 1g,, så skal du ikke se bort fra at det inneholder askorbinsyre, kanskje litt bakepulver og ritalin.. Og hvis du får tak i ritalin og du vet det er akkurat det, så heller test det.. Er flere som har daua av knips enn av ritalin.
Klem Trude
Sist endret av Trude; 24. februar 2010 kl. 12:09. Grunn: skrivefeil
Poppet fire ritalintabeletter noen timer før jeg skulle ta en joggetest i gymmen. Hadde en ganske oppkvikkende effekt, men vil ikke si at jeg kjente en rus. Synes også at dagen etter ble ganske kjip med litt kvalme og følte med nesten litt deprimert. Vil konkludere med at dette ikke fristet til gjentakelse, selv om jeg jeg sprang 3000-meteren på litt over 11 minutter.
Hva med litt amfetamin da? Ta f.eks og lag deg en kaffekopp med litt amf oppi... Da blir man ikke så fort trøtt, og kan holde ut i mange timer til :-)
Sitat av henningxt Vis innlegg
Poppet fire ritalintabeletter noen timer før jeg skulle ta en joggetest i gymmen. Hadde en ganske oppkvikkende effekt, men vil ikke si at jeg kjente en rus. Synes også at dagen etter ble ganske kjip med litt kvalme og følte med nesten litt deprimert. Vil konkludere med at dette ikke fristet til gjentakelse, selv om jeg jeg sprang 3000-meteren på litt over 11 minutter.
Vis hele sitatet...
ritalin gir i allefall like stor nedtur som afetamin, man blir så jævlig gnomen når man har døgnet på det (selfølgelig mende avhengig), men om man samenligner mengden man tar i forhold til amf så er det jo bare peanutts. 1 ritte = 10 mg virkestoff mens en brukerdose amf er på 250-500 mg. spiste en gang 2 g med ritter, jeg kan love deg at jeg ble dårlig i skallen dagen derpå. :-) poenget mitt er at man skal bruke medikamenter med stor forsiktighet, mange av dem er bortimot like ille som den virkelige varen.
▼ ... flere år senere ... ▼
Hei, er hos en kompis nå som har noe concerta.
Vi er gira på å røyke men har ikke noe å røyke på, derfor vurderer vi concerta.
Men er det verdt det?
Gir det noe deilig rus?
Har søkt men kom opp veldig mye forskjellig svar.
Synes det er helt ok moro egentlig jeg.
Knus tablettene og svelg dem ned.

Men, det er jo totalt noe annet enn å røyke.
Tror ikke det er verdt det mtp. nedturen. Er vel bare en amfetamin-lignende rus med mindre av de positive virkningene. Ikke snort de i allefall.
Er det veldig nedtur om jeg tar én concerta 36mg?
Personlig så ville jeg ikke ha anbefalt det, synes det var noe skikkelig møkk, men nå er vi alle forskjellige så.


Tviler på at du får noe nedtur av en stk 36 mg, men selv så tok jeg 4 stk av sånne pluss 14 polske halvlitere med øl, var ikke så fullt morro neste dagen nei.
Sist endret av Dr.Feelgood; 13. mai 2013 kl. 13:00.
Om du har såpass lyst til å ruse deg så gjør som nevnt over, knus de og svelg de.
Men er ingenting jeg anbefaler, nedturen ved slike piller er ganske intens, i forhold til amfetamin i hvert fall. Du får en rus som ligner amfetamin men med færre av de gode virkningene.

Jeg hadde en kraftig nedtur ved inntak av Ritalin ( ja, jeg vet det ikke er samme type pille, men blir allikevel noe av det samme) og jeg har aldri hatt det verre enn jeg hadde det under den nedturen.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Sitat av idontknow Vis innlegg
Jeg hadde en kraftig nedtur ved inntak av Ritalin ( ja, jeg vet det ikke er samme type pille, men blir allikevel noe av det samme) og jeg har aldri hatt det verre enn jeg hadde det under den nedturen.
Vis hele sitatet...
Akkurat samme virkestoff. Concerta vil gi mye lengre nedtur pga depot.
sertifisert idiot
Heisann,
Har seg sånn at jeg har blitt ganske godt kjent med en fyr, og han har i det siste begynnt å snorte concerta 54 mg nesten hver gang vi drikker (alkohol). dette mener jeg ikke er å anbefale, men har ikke noen spesielle argumenter, da jeg ikke kjenner til stoffet.
prøvd å lese litt om det, men blir ikke noe klokere av det. så lurte på om det var noen her som har noen erfaringer med dette?

han sier han gjør det for å værra mere våken, og det ser ut til å funke, siden han fort kan sitte til litt utpå dagen derpå uten ett minutt på øyet.

så flott om noen kan si noe om dette har noen negative bivirkinger(utenom det at å snorte noe som helt igrunn er på gjordet :S)
måten han gjør det på, er å putte kapslen i en bolle med vann, til "plastiken" løser seg opp. så skraper han ut det hvite pulveret, og snorter det.

beklager rotete skrevet, litt trøtt på mandagen

#cyber
Sitat av cyberlink93 Vis innlegg
Heisann,
Har seg sånn at jeg har blitt ganske godt kjent med en fyr, og han har i det siste begynnt å snorte concerta 54 mg nesten hver gang vi drikker (alkohol). dette mener jeg ikke er å anbefale, men har ikke noen spesielle argumenter, da jeg ikke kjenner til stoffet.
prøvd å lese litt om det, men blir ikke noe klokere av det. så lurte på om det var noen her som har noen erfaringer med dette?

han sier han gjør det for å værra mere våken, og det ser ut til å funke, siden han fort kan sitte til litt utpå dagen derpå uten ett minutt på øyet.

så flott om noen kan si noe om dette har noen negative bivirkinger(utenom det at å snorte noe som helt igrunn er på gjordet :S)
måten han gjør det på, er å putte kapslen i en bolle med vann, til "plastiken" løser seg opp. så skraper han ut det hvite pulveret, og snorter det.

beklager rotete skrevet, litt trøtt på mandagen

#cyber
Vis hele sitatet...
Går helt fint å snorte concerta. Men, de pillene inneholder en rekke andre greier enn rent virkestoff. Ville anbefalt duden å ta av depot-laget(det han piller av) for så knuse pillene og svelge dem. Da får du greit med effekt og slipper å dra whatnot av bindestoffer opp i nesa.
sertifisert idiot
moret: så det hvite er ikke bare virkestoff altså?
men er det noen slags helserisiko i bildet her? noe jeg burde følge med på? er ekstremt paranoid rundt legemidler(blir nærvøs av paracet), og vil gjerne være litt føre var

tusen takk for kjapt svar forresten

#cyber
Ja, det er jo ikke bare kos med concerta, finnes alltid en og annen bivirking og overdosering kan jo forekomme.
Du kan lese en del her; http://www.felleskatalogen.no/medisi...janssen-547617
Uff, er ikke det ganske mye å snorte?
Sitat av Lacertosus Vis innlegg
Uff, er ikke det ganske mye å snorte?
Vis hele sitatet...
Meh, de er ikke så himla digre de pillene. Går helt fint.
sertifisert idiot
moret: se der ja, jaja, har fortalt han at det ikke burde bli en vane å gjørra det
lacertosus: er det jeg har tenkt på å, men samtidig, så overskrider han jo ikke sin "daglige dose"
noe jeg burde skrevet i første post, er at han aldri tar mer en 1 tablett per kveld
Har tatt 80 mg ritalin nå. For å døyne slik at eg får døgnrytmeb min back on track, men orker ikke denne nedturen på skolen.
Om jeg tar 40 mg om morningen vil eg lande mer mildt da?
Min søster har ADD og "låner" egentlig pillene av henne. Føler meg mildt sagt veldig bra nå, tok de for 1 time siden, når burde eg egentlig ta resten for en mild nedtur? Sorry for å pluke opp en gammel tråd. Alle råd er velkomne, og et ufullstendig svar er bedre enn ingenting, så kom med deres tips og tanker!
-Føkk
Kjenner en del som digger å poppe noen ritaliner på fest, kjenner og folk som bare blir grumpy,får nerver å skjærer tenner.. men yo, test dem ut, knask en 50 mg, men bare spar noen bayer til dagen derpå, noen får fittenedtur av dem