Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 710
Finnes det noe måte å se alt av prøver som noen gang har blitt tatt av meg, samt resultatene? tenker spess på vitamin nivåer osv, da jeg er veldig interessert i slikt. Eller MÅ jeg fysisk møte opp hos legen å etterspørre det? har opplevd at de er jævlig skeptiske når jeg har spurt tidligere. Hvorfor er det så jævla vanskelig å få info om ens egen kropp? er mitt blod, ikke legens, da bør jeg ha tilgang på ALT av info om prøvene mine, men neida, siste prøvene jeg har tilgang på er fra 2011. og jeg har tatt MANGE prøver etter det. forstår genuint ikke hvorfor det er så styr.

Må man virkelig søke om tilgang på ens egen journal for å få slik info? det er jo helt sinnsykt at det er slik at man må søke om å få innsyn i egen kropp og prøver. Det skal være en selvfølge at man får slik info.
Sist endret av Idek13378; 23. februar 2024 kl. 14:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ring legekontoret og spør om de kan sende resultatene til mailen din

De sier bare ifra dersom det er avvik på blodprøvene.
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Ring legekontoret og spør om de kan sende resultatene til mailen din

De sier bare ifra dersom det er avvik på blodprøvene.
Vis hele sitatet...
men jeg har bytta legesenter flere ganger, må jeg da ringe hvert eneste ett av de legesentrene for å få innsyn? er jo helt forbanna tungvint.
Sitat av Idek13378 Vis innlegg
men jeg har bytta legesenter flere ganger, må jeg da ringe hvert eneste ett av de legesentrene for å få innsyn? er jo helt forbanna tungvint.
Vis hele sitatet...
Ja, ser for meg at det er tungvindt å etterspørre 3 år gamle blodprøver.

Vanligvis spør man om blodprøver 1-2 uker etter man har tatt de.

Men ja, du må ringe legekontoret og be de sende resultatene til mailen din.

Du kan heller se det på den positive siden. Hvis du aldri har blitt kontaktet, så er blodprøvene dine fine.
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Ja, ser for meg at det er tungvindt å etterspørre 3 år gamle blodprøver.

Vanligvis spør man om blodprøver 1-2 uker etter man har tatt de.

Men ja, du må ringe legekontoret og be de sende resultatene til mailen din.

Du kan heller se det på den positive siden. Hvis du aldri har blitt kontaktet, så er blodprøvene dine fine.
Vis hele sitatet...
Er ikke det at jeg er bekymra for om noe er galt, men jeg vil se hvor jeg ligger i de forskjellige referansenivåene, synes slikt er jævlig interessant og syns det er veldig merkelig at slikt skal være så tungvindt å kunne se.

Men det som er rart, er at søstra mi ser ALT av blodprøver hun noen gang har tatt på siden til furst, mens jeg får opp En prøve fra 2011, skjønner ikke hvorfor hun har så mye mer innsyn.

En annen ting jeg er jævlig nysgjerrig på, hvordan er det å få tatt hormonprøver? Kan jeg bare dra til legen å spørre om å få sjekka testo nivåer osv, eller vil han bli jævlig skeptisk om en sunn, ung mann kommer å spørr om slikt? Har hørt folk har fått nei til slikt basert på at legen tror de boler, men jeg vil jo være sikker på at alt er bra.
Sist endret av Idek13378; 23. februar 2024 kl. 15:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Idek13378 Vis innlegg
Er ikke det at jeg er bekymra for om noe er galt, men jeg vil se hvor jeg ligger i de forskjellige referansenivåene, synes slikt er jævlig interessant og syns det er veldig merkelig at slikt skal være så tungvindt å kunne se.

Men det som er rart, er at søstra mi ser ALT av blodprøver hun noen gang har tatt på siden til furst, mens jeg får opp En prøve fra 2011, skjønner ikke hvorfor hun har så mye mer innsyn.

En annen ting jeg er jævlig nysgjerrig på, hvordan er det å få tatt hormonprøver? Kan jeg bare dra til legen å spørre om å få sjekka testo nivåer osv, eller vil han bli jævlig skeptisk om en sunn, ung mann kommer å spørr om slikt? Har hørt folk har fått nei til slikt basert på at legen tror de boler, men jeg vil jo være sikker på at alt er bra.
Vis hele sitatet...
Jeg har sjekka testo ved flere anledninger. Ikke noe problem. Nå vet også legen min at jeg har bola da så ingen hemmelighold nødvendig. Får egentlig sjekka det meste bare jeg spør om det. Ikke blitt nekta noe enda iallfall.
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Jeg har sjekka testo ved flere anledninger. Ikke noe problem. Nå vet også legen min at jeg har bola da så ingen hemmelighold nødvendig. Får egentlig sjekka det meste bare jeg spør om det. Ikke blitt nekta noe enda iallfall.
Vis hele sitatet...
Ait skal prøve meg på det, driver ikke med bol, men er bare interessant å se hvordan kroppen min ligger an innvendig.
Sitat av Idek13378 Vis innlegg
Ait skal prøve meg på det, driver ikke med bol, men er bare interessant å se hvordan kroppen min ligger an innvendig.
Vis hele sitatet...
Noen leger vil ikke sjekke med mindre det er real grunn til det. Men det kan funke å liste opp symptomer på lavt testosteronnivå om du vil sjekke det og legen er "vrang".
Søstra di får blodprøver fordi hun tar blodprøver privat. Det er noe helt annet.

Også er det ikke sikkert fastleger gidder å sjekke hormonprofilen din. De tenker sikkert bare at du driver med noe ymse shit uansett.

Hvis du er naturlig har det ikke så mye å si uansett. Det er maaaange faktorer som spiller inn når man tar en hormonprøve så de er enkle og manipulere.
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Noen leger vil ikke sjekke med mindre det er real grunn til det. Men det kan funke å liste opp symptomer på lavt testosteronnivå om du vil sjekke det og legen er "vrang".
Vis hele sitatet...
Takk for tips!
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Søstra di får blodprøver fordi hun tar blodprøver privat. Det er noe helt annet.
Vis hele sitatet...
Jeg tar offentlig å ser alle mine blodprøver.
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Søstra di får blodprøver fordi hun tar blodprøver privat. Det er noe helt annet.

Også er det ikke sikkert fastleger gidder å sjekke hormonprofilen din. De tenker sikkert bare at du driver med noe ymse shit uansett.

Hvis du er naturlig har det ikke så mye å si uansett. Det er maaaange faktorer som spiller inn når man tar en hormonprøve så de er enkle og manipulere.
Vis hele sitatet...
Nope, hun går til det samme offentlige legekontoret hun har gått til i alle år. Jeg vil fortsatt se hvor jeg ligger ann, uansett hvor mange faktorer som spiller inn.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sjekket Helsenorge og Fürst Pasient? (furstpasient.no)