Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 5526
Hei,

Kan noen av dere som har pøvd amfetamin beskrive langtidsvirkningene med egne ord?
Har lest litt på nettet og googlet det..
Men om noen som har prøvd det selv kunne gi meg en opplevelse av dette på godt og vondt hadde jeg blitt veldig glad.

Jeg dater en som har gjort dette før og som jeg tror gjør det nå og da enda

Lurer veldig på om noen av sidene hans skyldes amfetaminbruk

Takk for svar..
selv så låste jeg meg gjerne inne en ukes tid etter bruk og levde med angst i gjerne 1 mnd etter bruket, men mens jeg var påvirket så var det deilig. men har gitt det opp for lenge siden, mye pga angsten jeg skapte hos meg selv. selv nå etter 1 år uten noe inntak av noe som helst narkitisk så har jeg angs for politi.. høres rart ut, men om natten så lar jeg vær og gå ut med bikja for angs for og bli stoppa av de på fortauet, og jeg ser bilen i gata så vrenger hele magen seg..
Trådstarter
46 1
Takk for svar.
Hvordan er det med:

- angst
- deprisjoner
- potens
- sexlyst
- temprament
- rastløshet
- likegyldighet
- irritabelhet

Kan noen si noe om dette?
Sitat av missbe Vis innlegg
Takk for svar.
Hvordan er det med:

- angst
- deprisjoner
- potens
- sexlyst
- temprament
- rastløshet
- likegyldighet
- irritabelhet

Kan noen si noe om dette?
Vis hele sitatet...
- angst : Stor del av abstinens og psykisk innvirkning etter langtidsbruk
- deprisjoner : Stor del av abstinens og psykisk innvirkning etter langtidsbruk
- potens : Sjeldent att man hører dette er noe problem
- sexlyst : Fult mulig å miste sexlysten
- temprament : Stor del av abstinens og psykisk innvirkning etter langtidsbruk(veldig inviduelt)
- rastløshet : Stor del av abstinens og psykisk innvirkning etter langtidsbruk
- likegyldighet : Fult mulig å bli apatisk, men en som er på abstinens eller har gått igjennom langtidsbruk vil ofte bli følsom og søkende etter kjærlighet
- irritabelhet : Stor del av abstinens og psykisk innvirkning etter langtidsbruk
Trådstarter
46 1
hmm..
Hva mener du med "abstinens og psykisk innvirkning"?
Med abstinens mener jeg att han har sluttet å bruke og går igjennom bivirkningene etter misbruk, alså att han blir fysisk og psykisk syk. Med psykisk innvirkning mener jeg alle de psykiske problemene han har fått etter langtidsbruk og abstinenser.
Trådstarter
46 1
ok..
han har uansett potensproblemer. lurer bare på om dette er pga amfetaminbruken.
og han har temperament og lurer på om han er deprimert til tider men gudene vet
Det kan være flere grunner til att han har potensproblemer. Men det som er sikkert er at amfetamin enten fører til impotens eller veldig høy potens. Kan hende han ikke klarer å få ereksjon uten amfetamin, eller omvendt.
Trådstarter
46 1
Såpass.. dette virker jo lovende.. gud
Kan du ikke bare spørre han rett ut ?
i 1 år rusa jeg meg ''bakryggen'' til X-dama, helt til den dagen kom da hun spurte om jeg rusa meg og jeg svarte bare helt ærlig ja :P
Så moralen er bare spørr
- angst - Ikke tilstedeværende.
- deprisjoner - Ingen i det hele tatt.
- potens - Om mulig bare bedre.
- sexlyst - KOM Å FÅ!
- temprament - Rolig og avbalansert som alltid.
- rastløshet - Hverken fra eller til.
- likegyldighet - Absolutt ikke.
- irritabelhet - Finnes ikke, tålmodigheten selv.
Sitat av ztaale Vis innlegg
- angst - Ikke tilstedeværende.
- deprisjoner - Ingen i det hele tatt.
- potens - Om mulig bare bedre.
- sexlyst - KOM Å FÅ!
- temprament - Rolig og avbalansert som alltid.
- rastløshet - Hverken fra eller til.
- likegyldighet - Absolutt ikke.
- irritabelhet - Finnes ikke, tålmodigheten selv.
Vis hele sitatet...
Hun lurte på langtidsvirkningen, ikke rusen i seg selv.
Trådstarter
46 1
Ja jeg mente langtidsvirkningen
Også har jeg spurt.. han sier han har gjort det i helgene fra 20-30 år men sluttet etter det.. derfor lurer jeg på langtidsvirkningene.. og tror ikke han har sluttet helt enda selv om han sier det.. derfor spør jeg dere siden jeg ikke er så oppdatert
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Hun lurte på langtidsvirkningen, ikke rusen i seg selv.
Vis hele sitatet...
Jeg snakker om langtidsvirkningen for min egen del.
Sitat av ztaale Vis innlegg
Jeg snakker om langtidsvirkningen for min egen del.
Vis hele sitatet...
Heldig du.
Sitat av missbe Vis innlegg
Hei,

Kan noen av dere som har pøvd amfetamin beskrive langtidsvirkningene med egne ord?
Har lest litt på nettet og googlet det..
Men om noen som har prøvd det selv kunne gi meg en opplevelse av dette på godt og vondt hadde jeg blitt veldig glad.

Jeg dater en som har gjort dette før og som jeg tror gjør det nå og da enda

Lurer veldig på om noen av sidene hans skyldes amfetaminbruk

Takk for svar..
Vis hele sitatet...
Veldig individuelt og du vil aldri få svar på om "sidene" hans skyldes bruk av amfetamin eller om de bare rett og slett er en del av hans personlighet som hadde vært der uansett rusbruk eller ikke. Hvor alvorlige ettervirkninger man får varierer som sagt fra person til person. Personlig har jeg tatt sentralstimulerende stoffer sporadisk over mange år. Det jeg opplever som ett mulig resultat av rusbruk for min egen del er kanskje at jeg har blitt mer likegyldig og til tider mangler empati.

Mengden og hvor ofte og over hvor lang tid man tar stoffet er det som avgjør. Alle som har brukt amfetamin noen ganger vet at man får en form for nedtur (nedstemthet, tiltaksløshet, smådeprimert, antisosial, dårlig søvn ol). Nedturen kan gjerne vare i ett par dager. Nedturen er uansett forbigående men kan være ubehagelig nok i seg selv. Den skyldes i hovedsak mangel på nok søvn, mat og drikke. Mange tar da beroligende tabletter for å dempe nedturen, som f.eks Xanax ol.

Dårlig potens på datestadiet er ikke akkurat noe godt tegn (medmindre han har prestasjonsangst da..)
Sist endret av Zolly; 10. oktober 2011 kl. 13:47.
Sitat av missbe Vis innlegg
ok..
han har uansett potensproblemer. lurer bare på om dette er pga amfetaminbruken.vet
Vis hele sitatet...
Eller at han bare ikke er så gira på deg.

Beklager å være så krass, men det virker som det eneste problemet dere har er tankegangen din. Gudene må vite hvordan du oppfører deg når dere tilbringer tid sammen, men regner med du sitter å tenker instenst på dette, og han merker du er stressa og distrahert. Kanskje dette også påvirker forholdet.

Jeg har lest denne, og den andre tråden din. Hadde han funnet ut noe av dette, og at du snoker i mailen hans. Regner jeg med det hadde blitt slutt faderlig fort, og hvis det ble slutt med eksen hans pga dop, kommer han mest sannsynelig aldri å innrømme noenting til deg. Hvis han i det hele tatt bruker dop nå

Virker som du lever i drømmen at du skal forandre denne mannen når det virker som han allerede har orden på saker hvis han klarer å administrere bolig, bil, familie og venner.
Sitat av ztaale Vis innlegg
- angst - Ikke tilstedeværende.
- deprisjoner - Ingen i det hele tatt.
- potens - Om mulig bare bedre.
- sexlyst - KOM Å FÅ!
- temprament - Rolig og avbalansert som alltid.
- rastløshet - Hverken fra eller til.
- likegyldighet - Absolutt ikke.
- irritabelhet - Finnes ikke, tålmodigheten selv.
Vis hele sitatet...
Enten så er du ikke ærlig med deg selv eller så har du et usedvanlig sterkt sentralnervesystem.

Ikke ta dette på feil måte, jeg vet jo jeg ingenting om deg og din bruk, som hvor ofte og hvor mye osv. Fortell?
Sist endret av Naturgrønn; 12. oktober 2011 kl. 06:21.
Kan jo hende att han ikke helt skjønner begrepet langtidsbruk. Er ikke snakk om ett par måneder her. Jeg selv har brukt endel amfetamin uten skader etterpå.
"Reqiuem for a dream" viser livene til fire personer som er addicts av amfetamin såvidt jeg har fått med meg. Filmen er laget på grunnlag av en novelle med samme navn, men om det er basert på virkelige hendelser har jeg ikke giddi og tenkt noe over. Filmen er hvertfall knallsterk og anbefales å se. Filmen viser at etter 9 mnd med flittig bruk av amf, så er man temmelig fuckd. Det som får meg til å tro at filmen er virkelighetsbasert, er at jeg har en venninne som begynte å ligne temmelig skummelt mye på personene i filmen etter at hun også hadde brukt dette flittig en del mndr.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Enten så er du ikke ærlig med deg selv eller så har du et usedvanlig sterkt sentralnervesystem.

Ikke ta dette på feil måte, jeg vet jo jeg ingenting om deg og din bruk, som hvor ofte og hvor mye osv. Fortell?
Vis hele sitatet...
Er definitivt ærlig med meg selv, vil selv påstå jeg har ganske god innsikt i mitt eget rusbruk.

Som bruker har jeg vel holdt på, på og av i rundt 12 år nå i disse dager med for det meste kola, amf og knips.. Jeg bruker aldri i ukedager og kan gå lengre perioder uten å bruke, rett og slett fordi jeg ikke har lyst/trang.. men igjen så kan jeg gå på 4-5-6-7 dagers kjør også nå og da, f.eks i lange ferier etc.

Har tidligere drevet med salg noe som betydde at jeg hadde free flow av hva enn jeg nå ønsket.

Selv har jeg konkludert meg fram til at det er min variant av ADHD som gjør at jeg enda sitter med hodet og kroppen i behold (ble diagnosert når jeg var 7).
Sitat av missbe Vis innlegg
Takk for svar.
Hvordan er det med:

- angst
- deprisjoner
- potens
- sexlyst
- temprament
- rastløshet
- likegyldighet
- irritabelhet

Kan noen si noe om dette?
Vis hele sitatet...
Hadde selv en litt for ivrig periode på +- 8 mnd. Det utviklet seg fra litt "her og der" til å ligge stabilt på 0,4-0,8 gram daglig. Var ikke på noe tidspunkt helt ute å kjøre, sannsynligvis takket være studier, jobb og trening som motiverte meg til å tvinge meg i søvn, spise nok, omgåes normale folk osv.

Ihvertfall:
- angst
Angsten ble etterhvert mer og mer tydelig. Særlig de dagene søvnen ble droppet helt kunne det være i grenseland til psykotisk (dekke til vinduer, ikke avgi lyd, lytte etter politi osv). Opplevde definitivt at dette ble mer og mer fremtredende etterhvert som tiden gikk. Dette gikk forøvrig helt over så fort jeg sluttet med MISSbruket.

- deprisjoner
I tiden etter føles ting litt meningsløst og kjedelig. Evnen til å glede seg over normale ting er amputert, fordi missbruket nettopp forplanter seg i dagligdagse aktiviteter. På det verste var det å ta ut av oppvaskmaskinen en legitim grunn til å unne seg en strek. Amfetamin blir fort gullroten og motivasjonen for kjedelige aktiviteter/gjøremål, mens den ble prikken over i'en i gledene i livet.

- potens
- sexlyst
Disse to henger sammen med det jeg nettopp skrev. Sex på amfetamin er bedre enn sex uten amfetamin, og normal sex kunne rett og slett oppleves som litt kjedelig i tiden rett etter. Sexlysten blir deretter. Om man har sluttet på amfetaminen har man også unormalt lite energi, noe som igjen kveler lysten enda mer. Når sex blir et ork så er heller ikke potensen allverden. Potensen i seg selv var fungerende fysisk sett.

- temprament
- rastløshet
- irritabelhet
- likegyldighet

Temperament, rastløshet og irritabelhet opplevde jeg lite av, nettopp på grunn av likegyldigheten. Når ting føles kjedelig og meningsløst har man ikke så mye å få temperament av, rastløshet kan du bytte ut med tiltaksløshet.
Sist endret av Tøffetom; 12. oktober 2011 kl. 11:26.