Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 5539
Norskehesten
Alden's Avatar
Dere er sikkert klar over denne saken som er i avisene nå.
men hvordan er det mulig for en person å skyte en person i hodet når han blir spurt om dette var en piratdrosje...
han kjører jo bil så han er såpass oppegående.. men alikevel han må jo være psykisk ustabil...

dette er noe av det sykeste jeg har lest.. (i norge)

http://www.dagbladet.no/2011/06/18/n...drap/16974809/

hva mener dere? hvor "syk" er man for å kunne utføre noe slikt?
Sist endret av Alden; 18. juni 2011 kl. 17:30.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Nå var det jo ikke bilen som ble spurt om den var piratdrosje som skuddet kom fra, men fra en annen bil som dukket opp like etterpå, før de to bilene kjørte avgårde.
Står det noe om åssen det gikk med den påskutte? Jeg så ikke, mulig jeg er blind men :O
Sitat av Fyllerør Vis innlegg
Står det noe om åssen det gikk med den påskutte? Jeg så ikke, mulig jeg er blind men :O
Vis hele sitatet...
Står at han døde!
Rusa på kokain, full som en fjøsnisse og med et ekstremt behov for respekt til enhver tid. Gi fyren en pistol og en bil, pluss en uheldig fyr med en uheldig kommentar, og vips: du har en tilfeldig drive-by shooting.

Egentlig rart at slike ting ikke hender oftere.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av Fyllerør Vis innlegg
Står det noe om åssen det gikk med den påskutte? Jeg så ikke, mulig jeg er blind men :O
Vis hele sitatet...
(Dagbladet): Politiet beskriver drapet på en 35 år gammel oslomann natt til i dag var svært brutalt.
Vis hele sitatet...
Tror han døde.
Norskehesten
Alden's Avatar
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Nå var det jo ikke bilen som ble spurt om den var piratdrosje som skuddet kom fra, men fra en annen bil som dukket opp like etterpå, før de to bilene kjørte avgårde.
Vis hele sitatet...
sant men de "tror" det var spørsmålet om piratdrjose som kunne ha vært årsaken til drapet. sykt.
Ellers så kan det hende denne personen bare ikke hadde tatt pillene sine den dagen.
Hørte det var grunnen til det som skjedde på arkaden for under en mnd siden også.
*Da også utført av en fra Kina, japan, etc.*
Sitat av KingPill Vis innlegg
Ellers så kan det hende denne personen bare ikke hadde tatt pillene sine den dagen.
Hørte det var grunnen til det som skjedde på arkaden for under en mnd siden også.
*Da også utført av en fra Kina, japan, etc.*
Vis hele sitatet...
Veldig forskjellige land og mennesker det der. Vi kan nok nesten utelukke at en japse gjorde det der basert på rein rasisme (de dreper bare andre når de for beskjed om det, veldig sjeldent for moro skyld.. og aldri for macho-skit). Tipper heller en vietnameser (hvor enn kule de er, de er generelt harde.. er ikke tilfeldig at de gutta der vinner kriger), eller muligens enn fra fillipinene.



(jeg synes det er veldig viktig å være presis når man er rasist)
Sist endret av DumDiDum; 18. juni 2011 kl. 18:09.
Ja, dra inn rasisme nå. Bruk enhver anledning, for all del.
Sist endret av HippiRødstrømpe; 18. juni 2011 kl. 18:13.
Sitat av HippiRødstrømpe Vis innlegg
Ja, dra inn rasisme nå. Bruk enhver anledning, for all del.
Vis hele sitatet...
Er vel heller ikke lenge til dette blir en diskusjon om religion.

Ser ikke hva etnisk bakgrunn har å gjøre med saken!

Det er rimelig sykt at noen kan skyte en person sånn uten videre. Det er ganske sikkert at en må lide av en eller annen mental sykdom.
Skummelt og tenke på at jeg ofte befinner meg i det området kveldstid. Får bare håpe det ikke skjer igjen.
HøyRisiko Psykopat
Sitat av Muradi Vis innlegg
Tror han døde.
Vis hele sitatet...
han er nesten garantert død (trur eg har lest at han er død) han ble skutt i hodet.
http://www.dagbladet.no/2011/06/18/n...drap/16974809/
Sitat:

- Det er usedvanlig brutalt drap, sa politioverbetjent Grete Lien Metlid ved voldsavsnittet hos Oslo-politiet på en pressekonferanse tidligere i dag.
Vis hele sitatet...
Sist endret av OlaWaagen; 18. juni 2011 kl. 18:34.
Det som plager meg er at de kommer til å slite med å finne gjerningsmannen når det er så lite å gå på. Sånne folk kan ikke gå rundt med tilgang til våpen.
Er glad at jeg ikke bor i Oslo, for det er reneste ville vesten der.
Nesten som man må lage en "hakkespett" bok til oss om skal flytte til oslo, der nr 1 er: "Ikke spør om pirattaxi i Oslo".


Vil nesten gjette på at det enten er en innvandrer som jobber som taxisjåfør som normalt, evt tar seg nær av at "negerne kjører pirat".
Evt så er det en fra somalia som klikket i det han hørte "pirat" og ikke fikk med seg "taxi".

Sist endret av Blackkoz; 18. juni 2011 kl. 18:50.
Bislett er ikke akkurat tykkeste gettoen heller, må innrømme at jeg ble ganske sjokket av dette... Befinner meg ofte ute der på kveldstid.
Tror det kan ha vært noe i det mentalment sier, må ha vært noe "heat of the moment" greier fra skytterens side... Håper han blir tatt.
Får bare håpe at han blir tatt... men i det norske rettsystemet er han nok ute igjen før han rekker å si "rettsystemsvikt".

Slik oppførsel har jeg lite til overs for, og for min del kunne han vært i forvaring til han blir pensjonist...
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Rusa på kokain, full som en fjøsnisse og med et ekstremt behov for respekt til enhver tid. Gi fyren en pistol og en bil, pluss en uheldig fyr med en uheldig kommentar, og vips: du har en tilfeldig drive-by shooting.

Egentlig rart at slike ting ikke hender oftere.
Vis hele sitatet...
Fordi colaen i Norge suger.
Norskehesten
Alden's Avatar
Trådstarter
kommer sikker ett team av høytsående psykologer som skal gjøre denne sinnsyke personen frisk slik at han kan leve ett normalt liv igjen.. ender på spesial behandling med 40tommer og ps3 for å ikke trigge psykosen igjen... hvis han blir tatt.
Er ikke rasist, men at mange utlendinger (sør europere, asiater m.flere) generelt har kortere lunte enn etniske nordmenn hersker det vel ingen tvil om. Men å skyte en kar i huet pga en slik bagatell er helt sykt. Måtte gjerningsmannen brenne i helvete
Han ble spurt om han var småkriminell, og blir så fornærmet at han dreper... ironien lenge leve
Sitat av Zolly Vis innlegg
Er ikke rasist, men at mange utlendinger (sør europere, asiater m.flere) generelt har kortere lunte enn etniske nordmenn hersker det vel ingen tvil om. Men å skyte en kar i huet pga en slik bagatell er helt sykt. Måtte gjerningsmannen brenne i helvete
Vis hele sitatet...
akkurat det, hersker det mye tvil om her i gården, ihvertfall.
Super-Freak
Tommen_'s Avatar
var det ikke også slik å forstå at foreldrene til den drepte var velstående?

kidnapping gone wrong? mulig de skulle presse han for penger \ ta han med et sted, men som nevnt her inne, "heat of the moment".
kan være en drive-by på han som kjørte taxien, men ble forvekslet med en "kompis" av "pirattaxien" og derav skutt?

kanskje han hadde slekt innenfor en skummel bransje? gjeld? (vet det sto på nett at han ikke hadde tilhørlighet i et kriminelt miljø. men har man mange penger, og kanskje også "brifer" litt med det så vil man uansett tiltrekke seg "snyltere" eller andre ymse mennesker som vil ta del i gleden, eller rett og slett er så misunnelige at de vil overta alt selv.)

det var mine spekulasjoner (ikke det at de er korrekte)
andre får gjerne føre konspirasjons-skuta videre mens jeg venter på oppdateringene som kommer i tiden fremover (forhåpentlgvis blir han tatt.)
Du har virkelig lest for mange bøker/sett for mange filmer...
Ingen som vet helt sikkert at piratdrosje var temaet for skytingen?
Kan ha vært en grunn,
Det er veldig rart å prøve å drepe noen for at de spør om P-drosje.
Sitat av cagivos Vis innlegg
Ingen som vet helt sikkert at piratdrosje var temaet for skytingen?
Kan ha vært en grunn,
Det er veldig rart å prøve å drepe noen for at de spør om P-drosje.
Vis hele sitatet...
Det er vel ikke helt usannsynlig at det blir utvekslet et og annet ukvemsord hvis misforståelsen er komplett. Dog det blir spekulasjoner fra min side...
Super-Freak
Tommen_'s Avatar
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Du har virkelig lest for mange bøker/sett for mange filmer...
Vis hele sitatet...
I agree Derav "teorier" (filmteorier that is)

som jeg mener, enn så lenge kan en spekulere i hva som helst.
Tiden vil vise

EDIT: Gav deg KP forresten, venta på den kommentaren
Sist endret av Tommen_; 21. juni 2011 kl. 21:55. Grunn: EDIT:
han fikk vell som fortjent, han ble neppe skutt så random som media vil ha det til (uten selv å vite hva som ligger bak dette)!

dette var en regelrett henrettelse, og det var ikke en gærning som skøt på alt og alle rundt seg, så nei jeg tror neppe det er noe helt tilfeldig!
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av Zolly Vis innlegg
Er ikke rasist, men at mange utlendinger (sør europere, asiater m.flere) generelt har kortere lunte enn etniske nordmenn hersker det vel ingen tvil om.
Vis hele sitatet...
Før du blir kalt for rasist sånn ca. 9000 ganger, så anbefaler jeg deg å vise frem kilder ang. dette.
Hypotese basert på ren spekulasjon:
1. Foregår drugdeal i bil A.
2. Offer tror at bil A er pirattaxi og åpner bildøra for å spørre om han kan sitte på.
3. Offer ser 3 kg av et ulovlig stoff og masse kontanter.
4. Mann i bil A hisser seg naturligvis opp fordi de blir avslørt og krangel oppstår.
5. Bil B er en "beskyttelsesbil" som passer på bil A.
6. Bil B ser at det foregår krangel mellom mann fra bil A og offer.
7. Bil B tror at offer er der for å bøffe stoff og kontanter fra bil A.
8. Bil B kjører frem og skyter offer
9. Bil A og B stikker.

Jeg har nok sett for mange filmer ...
Sitat av walbergz Vis innlegg
Hypotese basert på ren spekulasjon:
1. Foregår drugdeal i bil A.
2. Offer tror at bil A er pirattaxi og åpner bildøra for å spørre om han kan sitte på.
3. Offer ser 3 kg av et ulovlig stoff og masse kontanter.
4. Mann i bil A hisser seg naturligvis opp fordi de blir avslørt og krangel oppstår.
5. Bil B er en "beskyttelsesbil" som passer på bil A.
6. Bil B ser at det foregår krangel mellom mann fra bil A og offer.
7. Bil B tror at offer er der for å bøffe stoff og kontanter fra bil A.
8. Bil B kjører frem og skyter offer
9. Bil A og B stikker.

Jeg har nok sett for mange filmer ...
Vis hele sitatet...
Og dette skal skje mitt i sentrum? haha. Du har litt av en fantasi ja
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Rusa på kokain, full som en fjøsnisse og med et ekstremt behov for respekt til enhver tid. Gi fyren en pistol og en bil, pluss en uheldig fyr med en uheldig kommentar, og vips: du har en tilfeldig drive-by shooting.

Egentlig rart at slike ting ikke hender oftere.
Vis hele sitatet...
Må mer til enn alkohol og kokain for at Jan Thomas skyter fremmede på gata.
Gi en random fyr (PCP), da skal det nok kunne skje værre ting!
en person med Panikkkangstanfall& psykose ruset på et middel som kokain/benzo&alkohol er enormt farlig, dette vet jeg av personelige grunner.
Kan ha vært ei psykose ja, men det blir jo bare spekulasjoner da vi ikke veit en dritt. Snuten tror de kanskje har rett mann i varetekt nå.
Er ikke rasist, men at mange utlendinger (sør europere, asiater m.flere) generelt har kortere lunte enn etniske nordmenn hersker det vel ingen tvil om. Men å skyte en kar i huet pga en slik bagatell er helt sykt. Måtte gjerningsmannen brenne i helvete
Vis hele sitatet...
Hahahaha! Tenk det: Nordmenn, verdens mest tålmodige folkeslag. XD
Sitat av walbergz Vis innlegg
Hypotese basert på ren spekulasjon:
1. Foregår drugdeal i bil A.
2. Offer tror at bil A er pirattaxi og åpner bildøra for å spørre om han kan sitte på.
3. Offer ser 3 kg av et ulovlig stoff og masse kontanter.
4. Mann i bil A hisser seg naturligvis opp fordi de blir avslørt og krangel oppstår.
5. Bil B er en "beskyttelsesbil" som passer på bil A.
6. Bil B ser at det foregår krangel mellom mann fra bil A og offer.
7. Bil B tror at offer er der for å bøffe stoff og kontanter fra bil A.
8. Bil B kjører frem og skyter offer
9. Bil A og B stikker.

Jeg har nok sett for mange filmer ...
Vis hele sitatet...
Hørte på nyhetene på radioen på vei hjem fra jobb nå at en av teoriene de jobbet ut fra var at offeret hadde blitt ufrivillig vitne til en narkotikahandel. Fortsett å se filmer du

Drapsjakt ga narko-avsløring: Jakten på Einar Opsahls drapsmann har ført til at politiet har rullet opp en større narkotikasak i det asiatiske miljøet i Oslo.
Sist endret av epifant; 23. juni 2011 kl. 07:45.
Sitat av kongs1 Vis innlegg
Og dette skal skje mitt i sentrum? haha. Du har litt av en fantasi ja
Vis hele sitatet...
Burn
http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/...l-3523735.html
Haha, walbergz hypotese ser desverre ut til å stemme bra.
Slike hendelser var vel noe av det Stoltenberg (senior) og gjengen ville få slutt på ved hjelp av legalisering.
Sitat av Shellshock Vis innlegg
en person med Panikkkangstanfall& psykose ruset på et middel som kokain/benzo&alkohol er enormt farlig, dette vet jeg av personelige grunner.
Vis hele sitatet...
Derfor satt de 2 biler fulle, hvor alle var "overrusa" og hadde alle slags psykotiske sykdommer i hue! Ingen av de gjorde noe galt mot hverandre, for såpass kontroll hadde de, men når stakkars (DrapsoffersNavn,som jeg ikke husker) kommer, så skal han bli skutt fordi nå funka rusen for mye, men kun på drapsoffer...

Den der går jeg ikke på as, greit at et par somaliere har vært psykisk syke og hatt traumer og vært rusa før de går berserk på en trikk, men denne saken her er en ren business/mafia-opplegg! Han så noe han ikke burde ha sett! Til neste gang, ikke spør en bil med flere enn 1 personer i, om pirattaxi!
Sitat av walbergz Vis innlegg
Hypotese basert på ren spekulasjon:
1. Foregår drugdeal i bil A.
2. Offer tror at bil A er pirattaxi og åpner bildøra for å spørre om han kan sitte på.
3. Offer ser 3 kg av et ulovlig stoff og masse kontanter.
4. Mann i bil A hisser seg naturligvis opp fordi de blir avslørt og krangel oppstår.
5. Bil B er en "beskyttelsesbil" som passer på bil A.
6. Bil B ser at det foregår krangel mellom mann fra bil A og offer.
7. Bil B tror at offer er der for å bøffe stoff og kontanter fra bil A.
8. Bil B kjører frem og skyter offer
9. Bil A og B stikker.

Jeg har nok sett for mange filmer ...
Vis hele sitatet...
Jeg tror heller at du har lest db.no.. Selveste politiet tror at dette var hendelsesforløpet.
Sist endret av KingJay; 23. juni 2011 kl. 14:46.
Sitat av KingJay Vis innlegg
Jeg tror heller at du har lest db.no.. Selveste politiet tror at dette var hendelsesforløpet.
Vis hele sitatet...
de har vel sett samme filmen?
;-D
Sist endret av MrBlaine; 23. juni 2011 kl. 14:48.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Politiet er svært interessert i opplysninger om de to bilene. Den ene beskrives som mørk og den andre lys.
Vis hele sitatet...
Så det var ingen som ikke engang kunne se hvilke bilmerker dette var?
Sitat av KingJay Vis innlegg
Jeg tror heller at du har lest db.no.. Selveste politiet tror at dette var hendelsesforløpet.
Vis hele sitatet...
Men jeg skrev innlegget mitt i går, og det er først i dag media har skrevet om det. Er nok heller de som har lest mitt innlegg
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Tap_the_Apex Vis innlegg
Må mer til enn alkohol og kokain for at Jan Thomas skyter fremmede på gata.
Vis hele sitatet...
Men det er jo fordi han er homo!

Fordi folk er forskjellige, og i all hovedsak har forskjellig oppvekst. Oppveksten følger deg resten av livet, og kan endre deg på alle mulige måter,