Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 8182
Jeg får 100 2mg Rivotril som skal vare i nesten 5 måneder. Bruker de mot restless legs, Bytter på med catapresan. Og jeg er virkelig bitt av Rivotril-bassilen. Jeg har lyst på en Rivotril-rus hver dag, noe jeg vet jeg ikke klarer. Både fordi Rivotril ikke virker rus-fremkallende når man tar dem ofte, og fordi jeg får så lite av legen og det er ikke noe sjans for å få noe mer. Tro meg, jeg har prøvd. Og når jeg leste den forrige tråden og Rivotril her, så ble jeg så fristet at jeg gikk rett bort til medisinskapet for og ta meg tre piller, pluss 2 til en time etter på. Uten noe form for rus. Og det visste jeg at jeg ikke ville få heller, ettersom det er bare to dager siden sist jeg tok Rivotril. Men jeg tok dem allikevel, for fristelsen ble for stor atter en gang. Så spørsmålet mitt er: er jeg pillenarkoman? Og hvordan kan jeg få stoppet dette før det går for langt? Jeg vil ikke at legen skal vite noe om mitt problem, for da får jeg ikke noe mer, og jeg er avhengig av den medisinen pga restless legs, jeg trenger mer selvkontroll, har jeg skjønt. Er det noen som har gode tips og råd? Alle svar mottas med takk
Nei, du er ikke pillenarkoman, du er bare litt for svak til å ha så mye rivotriler liggende. Av de jeg kjenner som er kjent med rusen er det ikke mange som ikke er det.

Du bør rett og slett forklare problemet til noen du kjenner og stoler på, og få vedkommende til å passe på pillene for deg.

For enda du ikke er pillenarkoman er det en kort vei å gå. Jeg vet med meg selv at jeg ikke ville hatt 100 rivotriler liggende om jeg så fikk de gratis.
Sitat av polizei Vis innlegg
Får du seriøst piller mot restless-legs?
LOL. Jeg skal til legen på mandag.
Vis hele sitatet...
Jeg har prøvd alt annet av typisk restless legs medisin, og hadde seriøse problemer med å sove, og å komme meg igjennom ubehaget på dagtid, så Rivotril var siste valget. Kommer du til legen og sier du har restless legs. Så må du nok belage deg på å prøve en haug med andre medisiner først.

Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Nei, du er ikke pillenarkoman, du er bare litt for svak til å ha så mye rivotriler liggende. Av de jeg kjenner som er kjent med rusen er det ikke mange som ikke er det.

Du bør rett og slett forklare problemet til noen du kjenner og stoler på, og få vedkommende til å passe på pillene for deg.

For enda du ikke er pillenarkoman er det en kort vei å gå. Jeg vet med meg selv at jeg ikke ville hatt 100 rivotriler liggende om jeg så fikk de gratis.
Vis hele sitatet...
Takk. Godt å høre. Har vurdert å la mamma ta seg av noen av pillene. Hun vet om problemet datteren hennes har, så hun tar nok gladelig på seg det ansvaret. Men det er så vanskelig og gi opp kontrollen over pillene. Dumme meg.
Sitat av Bellami Vis innlegg

Takk. Godt å høre. Har vurdert å la mamma ta seg av noen av pillene. Hun vet om problemet datteren hennes har, så hun tar nok gladelig på seg det ansvaret. Men det er så vanskelig og gi opp kontrollen over pillene. Dumme meg.
Vis hele sitatet...
Alle de erfaringene jeg har hørt/erfart med at andre skal ha ansvaret for utdeling av piller, og være den som skal hindre misbruk, så har alle gått relativt dårlig.

For det første så gjør du ingenting med din egen kontrollevne og selvbeherskelse ved denne metoden, og du utvikler deg ikke til en ansvarsfull person som kan ta hånd om eget liv.

For det andre er det ikke rettferdig at en person som ikke er medisinsk kyndig skal ha et slikt ansvar. Både fordi det er ulovlig (kvakksalverlov + at hun ikke har lov til å ha andres reseptbelagte piller), og fordi du legger et enormt ansvar over på henne. Skal hun gi deg litt ekstra når du klager over at beina går som faen, eller skal hun la deg "lide". Skal hun i det hele tatt tro at du ikke lyver. Det er ikke en behagelig situasjon å skulle passe på andres rus/medisin-problemer.

Det som er bra, er at du har såpass bra selvinnsikt så kort inne i det som KAN være et begynnende misbruk. Tar de fleste mye lengre tid å innse at de ikke har kontroll, og da er det ofte for sent. Forstår at du ikke vil snakke med legen din om dette, da du kan bli straffet med å ikke få medisinen din i det hele tatt. Dette er en grunn til at mange narkotika - og legemiddelmisbruk går så ille som de gjør; folk er redde for å åpne seg fordi de risikerer straff. Dette er helt sykt, alle kan få problemer, og man burde ha som insentiv å hjelpe folk. Det du eventuelt kan gjøre, er å bestille time hos psykolog eller privatpraktiserende lege (for råd, ikke mer rivotril! Reseptuttak skal uansett samkjøres etter det jeg har hørt, slik at denne typen misbruk fjernes), ringe rustelefon eller liknende. Det kan også hjelpe å åpne deg for en person du stoler 100% på.
Jeg vil heller ikke tru du er pillenarkoman men så lenge de ligger der i skapet og du har allerede tatt noen så leter du etter en rus av ett eller annet slag? Også tar du flere. Men det er akkurat her du bør tenke deg om en gang til er dette riktig for meg og ta flere bare for å kanskje kjenne en tilfredsstillelse i hode og ikke der du har vondt?

Jeg går selv på Oxycontin og Lyrica tar en av dem vær dag dette er depo. og de varer veldig lenge og tar vekk mine smerter og jeg kjenner en tilfredsstillese i hode hele dagen. Kanskje det er slike piller du tenker du vil ha?
Sitat av Bellami Vis innlegg
Jeg får 100 2mg Rivotril som skal vare i nesten 5 måneder. Bruker de mot restless legs, Bytter på med catapresan. Og jeg er virkelig bitt av Rivotril-bassilen. Jeg har lyst på en Rivotril-rus hver dag, noe jeg vet jeg ikke klarer. Både fordi Rivotril ikke virker rus-fremkallende når man tar dem ofte, og fordi jeg får så lite av legen og det er ikke noe sjans for å få noe mer..
Vis hele sitatet...
Dette hørtes rart ut,det som brukes mot restless leggs er følgene

Medisiner

Antallet preparater som brukes i behandling av rastløse bein øker stadig. Vi har ingen fullstendig oversikt. Tradisjonelt er det Sifrol og Adartrel som har blitt brukt, men i tillegg finnes nå såkalt depotplaster (Neupro) samt en del rimeligere kopimedisiner.

http://frb.32577.websys.sysedata.no/...var/medisiner/

Jeg forstår ikke at ikke legen din gir deg egen medisn som er beregnet MOT restlesslegg probemet,cifrol som det står klart å tydelig på norsk restless legs forbunds hjemmesider
Du sier jo svaret selv,du får så lite av legen at det ikke er mulig å få til noe rus greier ut av det,det er jo sant..ca 150 dager på 5 måneder,nettopp du kan jo ikke ta dem hver dag ellers får du jo ikke rus og du vil ikke ha nok til å ta en lusen pr dag,så du har klart å bli avhengi og føle deg som en pillenarkoman av en rus følelse en gang i uka eller hver annen uke eller noe?

Jeg får 100 rivotril i måneden,pluss 100 imovane,føler ikke jeg trenger det hver dag,selv om jeg får det og har tilgang på det hver dag,i felleskatalogen skrives det at det KAN oppstå avhengihet ved lang tids bruk i store doser..

Work whit the placebo addiction

Sitat av polizei Vis innlegg
Får du seriøst piller mot restless-legs?
LOL. Jeg skal til legen på mandag.
Vis hele sitatet...
henger ikke på greip

for meg ser dette ut som en designet tråd egnet til å fange opp eventuelle personer som anbefaler og undervurdere,(etter moderators oppfattning av stoffet)så de kan utestenges som vi har sett skjedd i heroin tråder.

(etter moderators tiltak mot at det "ryker her på forumet"fordi folk snakker om medikament på et rusforum)så de kan utestenges som vi har sett skjedd i heroin tråder mente jeg
Jeg bruker sifrol også. Men det fungerer ikke så godt. Fungerte best den første måneden. Adartrel har jeg også prøvd, men det ble jeg verre av. Augumentasjon kalles visst det. Men suget etter en liten Rivotril-rus er der nesten daglig. Og det er så utrolig plagsomt.

Mener du virkelig at jeg bør utestenges, murmade?
Sitat av Bellami Vis innlegg
Jeg bruker sifrol også. Men det fungerer ikke så godt. Fungerte best den første måneden. Adartrel har jeg også prøvd, men det ble jeg verre av. Augumentasjon kalles visst det. Men suget etter en liten Rivotril-rus er der nesten daglig. Og det er så utrolig plagsomt.

Mener du virkelig at jeg bør utestenges, murmade?
Vis hele sitatet...
DU utestenges?det er sånne som MEG som utestenges!!!Det jeg syntes var så rart er at benzo-avhengihet som det også står i felleskatalogen KAN utvikles ved daglig bruk i STORE doser over lengre tid,som legen også sier,det er en "fare"for det hvis du bruker det lenge og mye,for meg er du ikke i nærheten av denne kategorien,kjenner fler som bruker benzodiapiner.
Jeg bruker å får langt mer enn deg,100 hver mnd(nesten daglig men kan fint gå mange dager å glemme å ta det)brukt det et par år,er ikke avhengi,kjenner ikke noe sug fordi jeg ikke tar mer enn ett parr tre daglig,syntes ikke det e r noe farlig eller skremmende i det heletatt og meget oppskrytt,det er så utrolig rart så lite som du får at du for det suget du mener,som jeg har kjent ett parr ganger etter MEGET heavy bruk dvs 20 stk i løpet av helgen ca,gir seg etter en dag eller to,det må være rent psykisk at du bare VIL det som man VIL ta en brus eller hva det måtte være man har lyst på

Mente tråden din var på grensa til å mistenktes for å legge ut ekstremt lite og usannsynelig bruk av rivotril både til sykdommen din og mengden,så folk som bruker langt mer skal komme å si ting mod ikke liker,så de kan få rensket vekk de heavye brukerne siden det "ryker på forumet"dvs at folk anbefaler ting som ikke er "lov",nesten å bruke piller i det hele tatt..

og jeg vet dette skjer for jeg har fått private spm om jeg vil anbefale folk å ta heroin fordi personen ikke syntes han har funnet noe svar osv,enda så mange gode tråder og svar det finnes om dette,latterlige stasi mod
Sist endret av murmade; 6. februar 2011 kl. 20:36.
Ok. Jeg tror jeg skjønner nå. Noen gode svar her. Spes vargas sitt. Men murmade, jeg har alltid likt de svarene du har gitt til folk. Har syntest du har vært en klok mann. Men jeg la ikke ut denne tråden for moro skyld, eller med en baktanke. Jeg gjorde det fordi jeg hadde det vanskelig. Det var alt.
Sitat av murmade Vis innlegg
DU utestenges?det er sånne som MEG som utestenges!!!Det jeg syntes var så rart er at benzo-avhengihet som det også står i felleskatalogen KAN utvikles ved daglig bruk i STORE doser over lengre tid,som legen også sier,det er en "fare"for det hvis du bruker det lenge og mye,for meg er du ikke i nærheten av denne kategorien,kjenner fler som bruker benzodiapiner.
Jeg bruker å får langt mer enn deg,100 hver mnd(nesten daglig men kan fint gå mange dager å glemme å ta det)brukt det et par år,er ikke avhengi,kjenner ikke noe sug fordi jeg ikke tar mer enn ett parr tre daglig,syntes ikke det e r noe farlig eller skremmende i det heletatt og meget oppskrytt,det er så utrolig rart så lite som du får at du for det suget du mener,som jeg har kjent ett parr ganger etter MEGET heavy bruk dvs 20 stk i løpet av helgen ca,gir seg etter en dag eller to,det må være rent psykisk at du bare VIL det som man VIL ta en brus eller hva det måtte være man har lyst på
Vis hele sitatet...


Husk at det er svært individuelt hvor grensen mellom bruk og misbruk går. En person kan ta 5 mg rivotril + 120 mg kodein/200mg tramadol hver eneste dag i flere år uten å ta altfor stor skade av det. Men om jeg skulle gjort det (noe jeg har prøvd!) så ville jeg etter få uker sett ut som, hørt ut som, og oppført meg som en junkie. Jeg ville ha vist alle tegn på avhengighet/misbruk, der en del andre kunne ha fungert godt med de samme medisinske dosene.

Og ikke stol altfor mye på det som står i felleskatalogen, er ikke så mange år siden de påstod at Somadril ikke var nevneverdig avhengighetsskapende.
Avhengighet er helt individuelt etter personens gener og miljø/livssituasjon.
Det er bare bra at Bellami har såpass god selvinnsikt, selv om tegnene ikke nødvendigvis indikerer at han er på vei til å bli hardcore rivotrilmisbruker.
Mange andre skulle nok ønske at de hadde samme innsikten da de var på Bellamis stadie...
Sitat av Vargas Vis innlegg
Husk at det er svært individuelt hvor grensen mellom bruk og misbruk går. En person kan ta 5 mg rivotril + 120 mg kodein/200mg tramadol hver eneste dag i flere år uten å ta altfor stor skade av det. Men om jeg skulle gjort det (noe jeg har prøvd!) så ville jeg etter få uker sett ut som, hørt ut som, og oppført meg som en junkie. Jeg ville ha vist alle tegn på avhengighet/misbruk, der en del andre kunne ha fungert godt med de samme medisinske dosene...
Vis hele sitatet...
kloke ord det der og viktig å huske på når man leser andres opplevelser!

Jeg er av den typen som det ikke syntes på!

Sitat av Bellami Vis innlegg
Ok. Jeg tror jeg skjønner nå. Noen gode svar her. Spes vargas sitt. Men murmade, jeg har alltid likt de svarene du har gitt til folk. Har syntest du har vært en klok mann. Men jeg la ikke ut denne tråden for moro skyld, eller med en baktanke. Jeg gjorde det fordi jeg hadde det vanskelig. Det var alt.
Vis hele sitatet...
Ok da skal jeg beklage på mitt sterkeste,registrerer med missnøye den jakten etter folk som måtte "anbefale"noe "feil"eller liknende fra mods side i det siste,og når du får PMr om man vil anbefale heroin fordi folk ikke klarer å finne noe svar noe sted her og folk med 1innlegg kommer inn å stiller spm om små doser er farlige av benzoer så "ryker det for meg",som moderatorene sier og de er åpenbart på jakt etter folk som ikke måtte ta dette alvorlig nok,som vi har sett folk blitt kastet ut i morfin tråder o.l

men takk og beklager igjen

jeg trodde du var "one of them":P

Mener vi skal ha lov å diskutere fakta hva vi opplever selv på et forum uten å bli kastet ut,selv om noen er mer heavye enn andre,vi lærer jo av dem og!

Du ble visst et offer for noia og frustrasjon nå, over at man ikke kan si det man mener her hvis man fungerer annerledes enn mod oppfatter som normalt
Sist endret av murmade; 7. februar 2011 kl. 10:14.
Du er tilgitt murmade

Sitat av Chang Vis innlegg
Jeg vil heller ikke tru du er pillenarkoman men så lenge de ligger der i skapet og du har allerede tatt noen så leter du etter en rus av ett eller annet slag? Også tar du flere. Men det er akkurat her du bør tenke deg om en gang til er dette riktig for meg og ta flere bare for å kanskje kjenne en tilfredsstillelse i hode og ikke der du har vondt?

Jeg går selv på Oxycontin og Lyrica tar en av dem vær dag dette er depo. og de varer veldig lenge og tar vekk mine smerter og jeg kjenner en tilfredsstillese i hode hele dagen. Kanskje det er slike piller du tenker du vil ha?
Vis hele sitatet...
Takk. Men uansett, jeg hadde aldrig fått oxy av legen min. Tro meg, jeg har prøvd for ryggsmertene som tar livet av meg hver dag. Men ikke noe hjelp og få. .
Sitat av Bellami Vis innlegg
Du er tilgitt murmade



Takk. Men uansett, jeg hadde aldrig fått oxy av legen min. Tro meg, jeg har prøvd for ryggsmertene som tar livet av meg hver dag. Men ikke noe hjelp og få. .
Vis hele sitatet...
i likhet med resten av landet..typisk!

Man må bare være tøff tror jeg,medlidenhet virker ikke i norges helsevesen,leste ett innlegg her hvor en fyr var i samme situasjon,prøvde alle måter,oss-mennesker-imellom og hele greia for å få medisinene sine..til slutt måtte han reise seg og gi legen en lekse i fult raseri og gesirkulere oppi ansiktet hans osv,først da fikk han medisinen utskrevet,lol,han trodde han fikk varene bare for å få han ut av kontoret,hehe..og lurte på hva som egentlig lå til grunn i legenes utdanning og vurdering!hahah,den var bra ass!!

Hadde jeg vært deg ville jeg sagt jeg må ha den medisinen,hvis du føler du må ha den,og du må nesten bare prøve siste utvei og si du har tilgang på å kjøpe noe (enda sterkere) smertestillende fra en annen smertepasient,prøv å si fentalyn plaster også spør legen din om hvordan du går frem når du har skaffet deg dette fra din bekjent,for han tvinger deg til å skaffe det andre steder,det kan være en mulighet for at han gir seg da..50-50

det er helt sykt men når helsevesenet er sykt så må man ta i bruk syke metoder for å få det til å virke som andre land,sånn er det bare.

skulle ikke overaske meg om jævelen gledelig forklarer deg hvrodan du bruker fentalyn plasteret sålenge han slipper å ha på cv`n sin at han har skrevet ut sterke midler,så jævlig tror jeg faktisk det er,ordnet fra høyeste politisk hold
Sist endret av murmade; 7. februar 2011 kl. 16:32.
Jeg har nok prøvd de fleste triksene i boken når det gjelder å få medisinene jeg trenger. Har så langt ikke lyktest, og er i ferd med å gi opp. Jeg er en ung kvinne, som ikke skriker høyest her i verden. Og sier jeg at jeg har skaffet meg medisiner fra annet hold, så mister jeg de b-preparatene jeg har idag. Det har jeg fått tydelig og grei beskjed om. Han spør hver gang jeg er der om jeg får medisiner av andre, eller selger de jeg har. Har også fått beskjed om at jeg gjerne må bytte lege hvis jeg vil, men det er jeg ikke interessert i, for han er en god lege på alle mulige andre måter, og har hjulpet meg masse med andre viktige ting.
Sitat av Bellami Vis innlegg
Jeg har nok prøvd de fleste triksene i boken når det gjelder å få medisinene jeg trenger. Har så langt ikke lyktest, og er i ferd med å gi opp. Jeg er en ung kvinne, som ikke skriker høyest her i verden. Og sier jeg at jeg har skaffet meg medisiner fra annet hold, så mister jeg de b-preparatene jeg har idag. Det har jeg fått tydelig og grei beskjed om. Han spør hver gang jeg er der om jeg får medisiner av andre, eller selger de jeg har. Har også fått beskjed om at jeg gjerne må bytte lege hvis jeg vil, men det er jeg ikke interessert i, for han er en god lege på alle mulige andre måter, og har hjulpet meg masse med andre viktige ting.
Vis hele sitatet...
akkuratt slik følte jeg det også,hadde en drit bra lege,skikkelig erfaren og god,med god kjemi og alt,måtte rive meg løs fra han når han var antimedikament typen,også traff jeg en enda bedre en..faktsik!som jeg både får ting fra og er drit bra!

så jeg er glad jeg byttet hvertfall
Sitat av murmade Vis innlegg
akkuratt slik følte jeg det også,hadde en drit bra lege,skikkelig erfaren og god,med god kjemi og alt,måtte rive meg løs fra han når han var antimedikament typen,også traff jeg en enda bedre en..faktsik!som jeg både får ting fra og er drit bra!

så jeg er glad jeg byttet hvertfall
Vis hele sitatet...
Så heldig du er. Det fortjente du
Sitat av Bellami Vis innlegg
Så heldig du er. Det fortjente du
Vis hele sitatet...
alle fortjener å få det de trenger =)
Murmade: 100 rivotril og 100 imovane i måneden?! Greier du å spise alt det i måneden eller har du jævlig mye liggende? Assa, seff greier du få ned det der i mnd, men da er du nok knall avhengig allerede. Jeg får bare 25 x 2 mg rivotriler i gangen (idiotisk) siden apoteket får ekstra mye jobb og legen tydeligvis ikke tør skrive ut mere, enda han vet jeg kun tar 2-3 ganger i uken, som faktisk er sant og. Og det er så vidt jeg får effekt av en 2 mgs enda det er flere dager siden sist jeg tok.

Bellami: Skjønner du heller mot Rivotrilen. Og du sier 50 stykk, er det 2 mg eller 0,5 mg piller? Og har du prøvd noen av di andre benzoene mot resless legs? Rivotril er jo det klinisk sterkeste, men toleransen øker kjapt, og så lang halveringstid at noe rus kan du max få 2 ganger i uken. Ville testa nitrazepam eller diazepam om jeg var deg. Det er jo mildere enn rivotril, men dog gir mer eufori som du kanskje er ute etter om jeg leser dette inlegget rett? Da får du nok mer enn 50 piller på 5 måneder. Ellers BYTT fastlege.
Sitat av Cherie Vis innlegg
Murmade: 100 rivotril og 100 imovane i måneden?! Greier du å spise alt det i måneden eller har du jævlig mye liggende? Assa, seff greier du få ned det der i mnd, men da er du nok knall avhengig allerede. Jeg får bare 25 x 2 mg rivotriler i gangen (idiotisk) siden apoteket får ekstra mye jobb og legen tydeligvis ikke tør skrive ut mere, enda han vet jeg kun tar 2-3 ganger i uken, som faktisk er sant og. Og det er så vidt jeg får effekt av en 2 mgs enda det er flere dager siden sist jeg tok.

Bellami: Skjønner du heller mot Rivotrilen. Og du sier 50 stykk, er det 2 mg eller 0,5 mg piller? Og har du prøvd noen av di andre benzoene mot resless legs? Rivotril er jo det klinisk sterkeste, men toleransen øker kjapt, og så lang halveringstid at noe rus kan du max få 2 ganger i uken. Ville testa nitrazepam eller diazepam om jeg var deg. Det er jo mildere enn rivotril, men dog gir mer eufori som du kanskje er ute etter om jeg leser dette inlegget rett? Da får du nok mer enn 50 piller på 5 måneder. Ellers BYTT fastlege.
Vis hele sitatet...
Hei. Da har du nok misforstått meg litt. Jeg får 100 2mg Rivotril på nesten 5 måneder. Nitrazepam bruker jeg 10 mg av hver kveld. Diazepam får jeg bare mer energi av, siden jeg har ME. Men ellers takk for at du ville hjelpe
Sitat av Cherie Vis innlegg
Murmade: 100 rivotril og 100 imovane i måneden?! Greier du å spise alt det i måneden eller har du jævlig mye liggende? Assa, seff greier du få ned det der i mnd, men da er du nok knall avhengig allerede. Jeg får bare 25 x 2 mg rivotriler i gangen (idiotisk) siden apoteket får ekstra mye jobb og legen tydeligvis ikke tør skrive ut mere, enda han vet jeg kun tar 2-3 ganger i uken, som faktisk er sant og. Og det er så vidt jeg får effekt av en 2 mgs enda det er flere dager siden sist jeg tok.

Bellami: Skjønner du heller mot Rivotrilen. Og du sier 50 stykk, er det 2 mg eller 0,5 mg piller? Og har du prøvd noen av di andre benzoene mot resless legs? Rivotril er jo det klinisk sterkeste, men toleransen øker kjapt, og så lang halveringstid at noe rus kan du max få 2 ganger i uken. Ville testa nitrazepam eller diazepam om jeg var deg. Det er jo mildere enn rivotril, men dog gir mer eufori som du kanskje er ute etter om jeg leser dette inlegget rett? Da får du nok mer enn 50 piller på 5 måneder. Ellers BYTT fastlege.
Vis hele sitatet...
jøssda,er jo bare ett parr-tre om da`n av begge det,vanlig dose i mine øynemå finne den rette legen vet du syntes toleransen på rivotril er den beste"for min del som holder lengst,sobril er den som økte raskest for megmista hele medisinen og fikk den aldri tilbakefølelsen altså
Lag en kalender der du skriver opp hver eneste pille du tar. Skriv først, pille etterpå. Ha med deg kalenderen til legen når han spør om forbruket ditt. Erfaring viser nemlig at vi endrer atferd når vi vet at vi blir observert. Hvis du klarer å holde deg til denne metoden vet du at hver eneste "feilinntak" av medisin blir observert, og forhåpentligvis vil det gjøre det lettere å endre atferd til kun å bruke medisin når du trenger det.
Sitat av Kråkelefse Vis innlegg
Lag en kalender der du skriver opp hver eneste pille du tar. Skriv først, pille etterpå. Ha med deg kalenderen til legen når han spør om forbruket ditt. Erfaring viser nemlig at vi endrer atferd når vi vet at vi blir observert. Hvis du klarer å holde deg til denne metoden vet du at hver eneste "feilinntak" av medisin blir observert, og forhåpentligvis vil det gjøre det lettere å endre atferd til kun å bruke medisin når du trenger det.
Vis hele sitatet...
feilinntak?hvordan kan han vite om det er feil tidspunkt for meg å ta det da?jeg tar det jo når jeg føler for det..
Heh,det er jo bare medisin man tar for å føle seg litt bedre når man føler seg mindre bra,ikke cellegift akkuratt..skjønner ikke

Angrer ikke på noen jeg tar akkuratt,jeg er jo sikker når jeg tar dem at jeg har lyst på dem fordi jeg trenger dem,og har jeg det skal man vell for f få det også,noe annet er frihetsberøvelse og ulogikk spør du meg
Å spise 3 2 mg rivotril og 3 imovane daglig er jo ikke noe en normal lege ville godkjent om det ikke er ekstreme tilfeller. Da tror jeg du begynner å nå/er på et stadie hvor du kommer til å ende opp med sterke abstinenser om du plutselig må stoppe. Jeg kan ikke ta, eller vil ikke heller, Rivotril så ofte, for jeg vil heller ha to dager i uken med GOD effekt, enn å bare gå i samme dus av en rus hver dag.
Sitat av Cherie Vis innlegg
Å spise 3 2 mg rivotril og 3 imovane daglig er jo ikke noe en normal lege ville godkjent om det ikke er ekstreme tilfeller. Da tror jeg du begynner å nå/er på et stadie hvor du kommer til å ende opp med sterke abstinenser om du plutselig må stoppe. Jeg kan ikke ta, eller vil ikke heller, Rivotril så ofte, for jeg vil heller ha to dager i uken med GOD effekt, enn å bare gå i samme dus av en rus hver dag.
Vis hele sitatet...
Nei det er ikke noe akutt,har aldri vært innlagt eller noe hvis du tenkte på det...
Selv den mest ANTI medikament legen jeg har møtt sa han doserte pasientene sine med benzodiapiner 3 ganger om dagen,jeg fikk ikkenoe da selvsagt,men det er sånn du doserer benzoer,du kan ikke bare ta EN gang om dagen,det er ikke slik benzoer skal doseres

Det er en veldig forskjell på dem,kan gi ett parr eks her på medisinering som kanskje er litt i overkant jeg ville vært skeptisk til:

-Psykisk syke nordmenn får opptil 17 ulike medikamenter for å holde sykdommen i sjakk.
– Flere enn ti medikamenter er ikke uvanlig
http://dt.no/nyheter/advarer-mot-for...bruk-1.5920165

ja jeg ville vært enig å ta det færre ganger hvis det var formålet,som en kompis av meg gjør,tar mange,en gang i blandt for å få virkelig kjenne det..

Jeg tar dem for å fjerne dårlige følelser i magen,angstfaenskap som kommer ut av intet og av ingen årsak..noe kjemisk dopamin ubalanse/manko jeg lider av antakelig etter konklusjon,så jeg er tilfreds bare med å føle meg normal og litt over kanskje,derfor passer det meg greit,du mister mye effekt når du tar det ofte men litt får du ikkesant,du får ett gulv som er bedre en ikkeno

Jeg vil heller ikke fremstå ruset,jeg trenger egenskapene uten at det syntes

Men jeg forstår at det føles veldig godt med en slik kjemisk bølge i kroppen iblandt,har jo selvsagt kjent det ett parr ganger selv

Jeg konkluderer da med at jeg tar det fordi jeg trenger det og må ta det,og du tar det kun for rusens skyldjeg hadde ikke tatt det hvis jeg ikke følte jeg måtteog hvis du virkelig trengte dem ville du også antakelig måtte ha det hver dag
spekulasjoner,tar forbehold om det,alle har forskjellige behov så!
jaja, spørs nå det da, om det skal brukes ved behov eller som fastmedisin. For at en lege skal sette deg FAST på rivotril x 3 daglig må det være noe virkelig alvorlig, ikke bare en snill lege. Folk flest tar benzo ved behov, ikke som fastmedisin. På både min riv og stes står det "1 tablett inntil 2 daglig i korte perioder"
Boka i dag sier at benzodiazepiner bare skal brukes over lengre perioder i nødstilfeller når pasienten ikke responderer possitivt på andre medisiner. Dette gjelder da for epilepsi, RLS, insomni, angstproblemer og ellers alt annet beroligende mdiler kan lindre.

For å ta et konkret eksempel, hvis en person har fått diagnosen MS og blir satt på Orfiril eller Lamictal for eksempel og ikke respnderer på det. Og sykdomsbildet forverrer seg kraftig så må det en nødløsning til, altså benzodiazepiner som Rivotril, Stesolid eller lignende. Intill man finner en ikke-vanedannende medisin eller behandling som fungerer.
Sist endret av Totskalle; 8. februar 2011 kl. 13:47.
Sitat av Cherie Vis innlegg
jaja, spørs nå det da, om det skal brukes ved behov eller som fastmedisin. For at en lege skal sette deg FAST på rivotril x 3 daglig må det være noe virkelig alvorlig, ikke bare en snill lege. Folk flest tar benzo ved behov, ikke som fastmedisin. På både min riv og stes står det "1 tablett inntil 2 daglig i korte perioder"
Vis hele sitatet...
Nei kan ikke si det er noe mer alvorlig enn mod angst og dep problemer,ekke sånn at jeg ikke tør å ta bussen eller handle elelr noe,aldri vært innlagt eller suicidle som jeg anser som alvorligere tilfeller enn meg selv,han gir det ikke fra seg som gotteri...jeg må ta intiativet for å si det sånn.
De jeg kjenner bruker det som fast medisin,mange som går fast på benzodiapiner skal jeg love deg.

Det du leser på pakka di er hva legen har skrevet etter sin oppfattning av hva du kan begynne med,hvis det står 2 stk daglig så er det vell ikke så sjokkerende med mine 2-3 daglig da vell??

På min pakke står det ingenting,ved behov eller fast bestemmer man vell for h selv,det er din kropp er det ikke,du som vet og føler best hva du trenger,om du trenger ën stk til,de bare prøver ut ting på deg også er det opp til deg å finne det som er riktig medisin og gi tilbakemeldinger på det.

var som den psykiatern jeg var hos sa det,jah..."må jo bare begynne et sted da å prøve oss frem til hva som virker"det er jo realiteten av hva de gjør,de fleste har aldri prøvd medisinen eller kjent på noen av de følelsene pasientene med slike problemer har så hva annet kan de gjøre

Sitat av Totskalle Vis innlegg
Boka i dag sier at benzodiazepiner bare skal brukes over lengre perioder i nødstilfeller når pasienten ikke responderer possitivt på andre medisiner. Dette gjelder da for epilepsi, RLS, insomni, angstproblemer og ellers alt annet beroligende mdiler kan lindre.

For å ta et konkret eksempel, hvis en person har fått diagnosen MS og blir satt på Orfiril eller Lamictal for eksempel og ikke respnderer på det. Og sykdomsbildet forverrer seg kraftig så må det en nødløsning til, altså benzodiazepiner som Rivotril, Stesolid eller lignende. Intill man finner en ikke-vanedannende medisin eller behandling som fungerer.
Vis hele sitatet...
Det som står da på helsenett hvertfall er ganske klart hva som brukes mot angst:

Hvilke medikamenter bruker man i psykiatrisk behandling?
Vi har tre hovedgrupper av medikamenter: - De som særlig brukes mot psykoser kaller vi neuroleptica eller ataraxica. Vanlige medisiner innen denne gruppen er Klorpromazin, Nozinan, Esucos, Trilafon, Melleril, Haldol og mange andre.

- De som brukes mot depresjoner kaller vi antidepressiva. Vanlige medisiner her er Tofranil, Seroxat, Tolvon, Fevarin, Aurorix, for å nevne noen.

-Dernest har vi de såkalte lettere medikamentene mot angst og spenningstilstander, slik som Valium, Vival, Stesolid, Sobril og andre.

http://www.helsenett.no/index.php?op...715&Itemid=356

- En helt spesiell medisin er Litium som brukes til å forebygge tilbakefall av manisk depressive episoder.

hadde jeg hatt ms skulle jeg hatt alle forbanna midler tilgjengelig hvertfall:
oxy
flunni
rivo
ritalin
xanor
pluss gatemedisin jeg hadde kjøpt på si
Sist endret av murmade; 8. februar 2011 kl. 14:07.
Men MS er ikke en psyksik lidelse da du. Det er en nevrologisk sykdom som i hovedsak rammer ryggmargen og hjernen (egentlig hele sentralnervesystemet). Og det er derfor psykoaktive medikamenter må brukes, men det er medikamenter som kan brukes mot flere lidelser.

Jeg kjenner en som har MS og han bruker:

Orfiril
Lyrica
Vival/Stesolid/Valium
Paralgin Forte
Temgesic
Og får en skjelden gang su-fentanyl injeksjon av hjemmepleier.
Sist endret av Totskalle; 8. februar 2011 kl. 15:03.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Men MS er ikke en psyksik lidelse da du. Det er en nevrologisk sykdom som i hovedsak rammer ryggmargen og hjernen (egentlig hele sentralnervesystemet). Og det er derfor psykoaktive medikamenter må brukes, men det er medikamenter som kan brukes mot flere lidelser.

Jeg kjenner en som har MS og han bruker:

Orfiril
Lyrica
Vival/Stesolid/Valium
Paralgin Forte
Temgesic
Og får en skjelden gang su-fentanyl injeksjon av hjemmepleier.
Vis hele sitatet...
veit jeg vell,de fleste kjenner vell til den grusomme sykdommen der,kjenner en som har MS faktisk,hvordan tror du det føles når du veit du har en enveisbilett til å bli gele og derreter dø?

Finnes vell ingen værre følelse og jeg ville trengt ALT som var tilgjengelig for å få en bedre slutt
Med rett medisinering er det (ikke lett) men mulig å bli rimelig gammel og holde seg i form til å nyte livet. Det handler om å få satt diagnosen så fort som mulig, og få effektiv behandling så fort som mulig. Man kan klare det. Da uten å dope seg ned i grøftekanten på de sterkeste midlene som er tilgjengelige.
Sitat av Bellami Vis innlegg
)
Vis hele sitatet...
Du er heldig, en venn av meg får 100 exanor, 100 rivotril og 300 et eller annet i måneden..noen ganger sier han bare at han mista resepten.. har vært med selv å henta ut. Han er litt lost.
Og jeg har vurdert å skifte lege, så jævlig!
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Med rett medisinering er det (ikke lett) men mulig å bli rimelig gammel og holde seg i form til å nyte livet. Det handler om å få satt diagnosen så fort som mulig, og få effektiv behandling så fort som mulig. Man kan klare det. Da uten å dope seg ned i grøftekanten på de sterkeste midlene som er tilgjengelige.
Vis hele sitatet...
ok..
Ingenting som tilsier at du skal havne i grøftekanten eller i kriminelle/narko miljøer om legen gjør jobben sin å gir deg det du trenger for å takle en slik påkjenning av en sykdom..

De sier også at THC er the medicin for de lidene av MS,bra for ledd og slikt

Sitat av Bundy Vis innlegg
Du er heldig, en venn av meg får 100 exanor, 100 rivotril og 300 et eller annet i måneden..noen ganger sier han bare at han mista resepten.. har vært med selv å henta ut. Han er litt lost.
Og jeg har vurdert å skifte lege, så jævlig!
Vis hele sitatet...
og folk sier at JEG får sjokkerende mye....
Sitat av murmade Vis innlegg
ok..
Ingenting som tilsier at du skal havne i grøftekanten eller i kriminelle/narko miljøer om legen gjør jobben sin å gir deg det du trenger for å takle en slik påkjenning av en sykdom..

De sier også at THC er the medicin for de lidene av MS,bra for ledd og slikt
Vis hele sitatet...
Nei da, men det skal noe til for en lege og medisinere skikkelig for MS i et helt liv (for pasienten). THC virker jo veldig relakserende og lindrer smerte ved MS, synn det ikke er legalisert; teit egentlig. I det minste registrert til medisinsk bruk og forskning.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Nei da, men det skal noe til for en lege og medisinere skikkelig for MS i et helt liv (for pasienten). THC virker jo veldig relakserende og lindrer smerte ved MS, synn det ikke er legalisert; teit egentlig. I det minste registrert til medisinsk bruk og forskning.
Vis hele sitatet...
Ja det skal vell det som med alt annet,hørt om folk som blir bedt om å¨gå til meditasjon mot smertene ved slike sykdommer og slike syke forslag når de trenger smertemedisin sårt.

ja ikkesant,HELT enig..DE hvertfall burde fått det/lov til å dyrke til seg selv.

totskalle,nå vil jeg du skal se nyttigheten av anbefalinger på rusmidler "sovetabletter"
er det ikke flott med hjelp for folk som trenger det?å snakke om noe annet iblandt enn å bli steine og skeive

hahah,du sletta den as we SPEAK du

du azzz...

bra jeg fikk gitt han litt viktig info da,han var jo hønntakknemlig,visste ikke hva han skulle gjøre stakkar,nå tar legen over etter mine geniale råd!
@TS

Fordel tablettene dine i ett system, kjøp f.eks. en boks på apoteket eller lag deg ett lite system selv. Fordel tablettene din slik at du har kontroll på det du MÅ ha til å få sove og fordelt slik at når denne er tom er det ok å be lege om ny resept. Kan du spare inn en dag så legg det i en "koseboks".

Det blir veldig stress om du spiser av fremtidig behovsforbruk.
Sitat av Marisa Vis innlegg
@TS

Fordel tablettene dine i ett system, kjøp f.eks. en boks på apoteket eller lag deg ett lite system selv. Fordel tablettene din slik at du har kontroll på det du MÅ ha til å få sove og fordelt slik at når denne er tom er det ok å be lege om ny resept. Kan du spare inn en dag så legg det i en "koseboks".

Det blir veldig stress om du spiser av fremtidig behovsforbruk.
Vis hele sitatet...
Har faktisk vært veldig struktur rundt dette i det siste,har klart meg med en stk på ettermiddagen/kveld,men trenger jeg det blir det en på morgenen også,gjerne en imovane,jeg klarer meg faktisk med 1 stk hver gang,det holder seg stabilt!

Til de som snakker mye om abs,jeg vet seriøst ikke om det er abs eller de vanlige nervene jeg får hvis jeg ikke tar dem,men det er hvertfall himmelsk når jeg får det i kroppen igjen,det er kun de underliggende effektene som virker hos meg med så små doser åpenbart,akkuratt nok til å føle seg "flytende" for å¨si det sånn
Sist endret av murmade; 10. februar 2011 kl. 17:23.
Sitat av murmade Vis innlegg
Har faktisk vært veldig struktur rundt dette i det siste,har klart meg med en stk på ettermiddagen/kveld,men trenger jeg det blir det en på morgenen også,gjerne en imovane,jeg klarer meg faktisk med 1 stk hver gang,det holder seg stabilt!

Til de som snakker mye om abs,jeg vet seriøst ikke om det er abs eller de vanlige nervene jeg får hvis jeg ikke tar dem,men det er hvertfall himmelsk når jeg får det i kroppen igjen,det er kun de underliggende effektene som virker hos meg med så små doser åpenbart,akkuratt nok til å føle seg "flytende" for å¨si det sånn
Vis hele sitatet...
Er du TS? (trådstarter)
Sitat av murmade Vis innlegg
Til de som snakker mye om abs,jeg vet seriøst ikke om det er abs eller de vanlige nervene jeg får hvis jeg ikke tar dem,men det er hvertfall himmelsk når jeg får det i kroppen igjen,det er kun de underliggende effektene som virker hos meg med så små doser åpenbart,akkuratt nok til å føle seg "flytende" for å¨si det sånn
Vis hele sitatet...
Skumlest litt jeg, men det er jo velkjent at når man inntar visse mengder benzodiazepiner over tid, vil jo kroppen gi en motreaksjon tilbake når man "ikke tar dem" derav i følger som nerver og den slags.
Sitat av murmade Vis innlegg
ok..


og folk sier at JEG får sjokkerende mye....
Vis hele sitatet...
Og det som er, er at jeg er ofte med han og henter piller. For vi trenger penger til kokain f.eks. Så jeg har sett det selv, ei trodd det hvis jeg ikke hadde bevitnet det selv. Får ofte et glass rivo, da. Så trenger ikke gå til legen lengre for sovemedisin :P
Sitat av Sluzzz Vis innlegg
Skumlest litt jeg, men det er jo velkjent at når man inntar visse mengder benzodiazepiner over tid, vil jo kroppen gi en motreaksjon tilbake når man "ikke tar dem" derav i følger som nerver og den slags.
Vis hele sitatet...
Ja det er en verdivurdering du må veie opp selv,på samme måte som bodybuildere gjør med steroider..
Sist endret av murmade; 10. februar 2011 kl. 18:16.
Trådstarter
Sitat av Marisa Vis innlegg
@TS

Fordel tablettene dine i ett system, kjøp f.eks. en boks på apoteket eller lag deg ett lite system selv. Fordel tablettene din slik at du har kontroll på det du MÅ ha til å få sove og fordelt slik at når denne er tom er det ok å be lege om ny resept. Kan du spare inn en dag så legg det i en "koseboks".

Det blir veldig stress om du spiser av fremtidig behovsforbruk.
Vis hele sitatet...
TUSEN TAKK:-) Det var akkurat det svaret jeg trengte
Sitat av Marisa Vis innlegg
Er du TS? (trådstarter)
Vis hele sitatet...
nei jeg registrerte det når det var forsent åendre...

Sitat av Bundy Vis innlegg
Får ofte et glass rivo, da. Så trenger ikke gå til legen lengre for sovemedisin :P
Vis hele sitatet...
ja de kommer kun i 100 i brunt glass