Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1648
Når jeg røyker med venner, sitter de bestandig, samme hvem det er, og strever med å rulle jointen i kjegleform.
River rizlaer i biter for å få den til å passe, krangler om beste måte å gjøre det på, etc...

Er det noen forskjell i effektene på en join i kjegleform og en røyk i vanlig rullingsform?
Isåffall, hva?
Regner med kjegleformen kom som et forsøk på å få mest mulig mekk i en joint, og mange syns vel også det ser litt fetere ut.
som bananis sier, er det for å få plass til mer i jointen ja. jeg pleier å rulle dem tynne, "vanlig", ala rullings når jeg skal fyre aleine eller hvis jeg bare skal vedlikeholde, men hvis man er fler som skal smake på er det jo greit å få litt mer i jointen...
også er det vel lettere å stampe mekket når den er kjegleformet, hvis du ikke ruller mekket med rizlaen da
Dessuten gjir det mer bongeffekt !! blir mer trekk og større røyk inntak, samt at du ikke varmrøyker den så fort
Sist endret av Sandersen; 1. juli 2010 kl. 14:02.
Mer trekk og større røykinntak..?
Tror nok kjegleformen kun er for å få plass til mer mekk, har rullet både vanlige "rullings"-spliffer og cones med et rizlapapir flere ganger, og den eneste forskjellen er at man får plass til mer i conen...
Speise teorier...

Jointen blir mer jevnsterk om man ruller den i konisk form. Ettersom mye av røyken setter seg fast i mekket nedover og gjør det sterkere, er det greit at den også blir tynnere og tynnere. I tillegg trekker det mye bedre fra en konisk joint.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Rottegift Vis innlegg
Speise teorier...

Jointen blir mer jevnsterk om man ruller den i konisk form. Ettersom mye av røyken setter seg fast i mekket nedover og gjør det sterkere, er det greit at den også blir tynnere og tynnere. I tillegg trekker det mye bedre fra en konisk joint.
Vis hele sitatet...
This. ti ti tegn.
Fordi det hadde vært bortkasta røykings om de var smelltjukke hele veien
Det med rulling av kjegleformede jointer er av gammel skikk. I gamledager trodde de gamle hashisherne at onde ånder ødela mekket deres, og bare ved å rulle rizzlapergamentene kjegleformet kunne de unnslippe den onde forbannelsen de onde åndene prøvde å kaste over dem.