Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 745
Har en bærbar PC jeg har installert Debian på som jeg tenker å bruke til hjemmeserver, men jeg lurer på om det går an å ha det slik at jeg kan legge inn nye OS og formatere med denne PCen? Så at IKT sjefen på skolen bare koblet til PCen i en docking stasjon så kunne han formatere via nettverket og all nødvendig programvare ble installert. Lar dette seg gjøre?
Ja, søk etter PXE.
Ekkel
SemiColon's Avatar
Trådstarter
Brukte PXE når jeg installerte Debian fra min Windows maskin. Får Google litt, men hvordan er det å legge innpå flere OS da? Det beste hadde vært slik at jeg kunne velge fra en eller annen meny hvilket OS som skal installeres.

Noen som har erfaring med FastDeploy?
Altiris f.eks er genialt for slikt, eller andre lignende produkter.

Jeg jobber primært med Altiris \ HP RDP og dette er et produkt som jeg føler meg komfortabel med, drag and drop OS'er rett på IP-adresser som hoster har mottatt, deretter go go go.
Ekkel
SemiColon's Avatar
Trådstarter
Følger denne guiden, men hvordan er det med Windows XP og Windows 7? Hvordan skal de legges inn i systemet?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Ekkel
SemiColon's Avatar
Trådstarter
Noen som har et tips eller to?