Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3054
Hei!

Er det noen der ute som har erfaring med å slutte med heroin?
Jeg har røyket litt fra og til i 2 år nå, når jeg har tatt meg en pause så har jeg lagt meg ned en ukes tid med beroligende også har jeg vært fin.

Denne gangen derimot sliter jeg noe helt sinnsykt.. Jeg sliter veldig med restless legs/ vondt i bena.. men det verste er at jeg er allerede på dag 4 og jeg har KONSTANT hjertebank og spenningshodepine.. er sinnsykt redd for at jeg har dratt på meg en skikkelig depresjon eller at denne angsten ikke går over. Det føles ut som om hjertet holder på å hoppe ut av brystet, og pga all denne angsten føler jeg med 90 år i kroppen. Kan det være noe annet eller er det normalt å bli så dårlig psykisk?? Og hvor lang tid tar det før dette letter?? Jeg kan ikke gå rundt med sånn angst KONSTANT..

Må legge til at jeg bare røyker heroinen og har bare røyket ca 0.25 daglig.. så ingen store doser heller..

Kan noen være så snill og hjelpe meg med hva jeg skal gjøre med angsten?? Det føles ut som om jeg holder på å bli gal.

Mvh livredd!!
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lar har hjulpet meg en del. Sprukket 2 ganger bare. Vært i Lar 1.5 Måneder.
Subutex 16mg daglig.
Er du på dag 4 allerede vil jeg råde deg til å bare holde ut. I løpe av et par dager til så vil du begynne å føle deg mye bedre. Det er vanlig å bli deprimert og bli tiltaksløs etter en runde på heroin. Men det går over, det tar bare litt tid. Så ikke la deg friste og ikke gi opp. Det med beina suger. Har du badekar så sett deg i varmt vann, det hjelper litt ihvertfall. Tøy og bøy og strekk ut beina ofte. Du hakke brukt mye og det her løser seg. Så er det bare å holde guarden oppe så du ikke begynner igjen. Lykke til

Og seff. Kom deg ut å gå så mye du orker, det hjelper veldig
Sist endret av NodSquad; 7. april 2022 kl. 01:35.
Magnesium kan være bra for restless legs. Men om du e spå dag 4, hold ut! Det blir bedre.
Trådstarter
47 1
Takk for svar.. men det jeg uroer meg for skikkelig er at jeg som sagt har KONSTANT hjertebank.. en helt sinnsyk angst som roer seg litt hvis jeg hiver i meg 3 xanor. Er det normalt når det har gått så mange dager allerede?
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er helt normalt å slite med angst og hjertebank og andre symptomer. Jeg har sluttet med heroin flere ganger.

Min erfaring var at de første gangene jeg sluttet etter jeg hektet meg så gikk det helt fint og var bare litt dårlig en ukes tid, men plutselig en gang så ble jeg sinnsykt dårlig og etter det var det et helvete hver gang jeg skulle gå av.

Viss du har brukt mye benzo ved siden av kan det være det gjør saken verre også?

Uansett , der aller verste er over etter en uke, men det er mye som henger igjen lenge etterpå , som å slite med søvn, ha angst og bare generellt deprimert for ikke å glemme sinnsykt seg etter opiater. Vil si det tar ihvertfall 3 mnd før depresjonen letter og et par år før suget gir seg.

Heroin er heavy greier å hekte seg på
Trådstarter
47 1
Tusen takk for svar!

Jeg kan bare ikke skjønne at det skal være mulig å bli så deprimert/ ha så mye angst etter bare å ha brukt 0.25 per dag.. men det har kanskje ikke så veldig mye å si hvor stor dose man bruker når det kommer til depresjon i ettertid?

Jeg har vært hos legen og hun mener jeg burde begynne på Zoloft, antidepressiva, men jeg er litt skeptisk til det.. redd for bivirkninger, selvom det kanskje ikke skader å prøve…
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg er nå 13 dager uten heroin. Ting har blitt mye bedre, virket som om livet var over en stund. Men nå går det fint.

Synes det er unødvendig å begynne på antidepressiva pga. angst osv av abstinenser som er veldig midlertidig. Vet legen din at du er heroinsjuk?
Anonym bruker
"Oppblåst Okse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bare hold det ut det blir bedre! Normalt
Bruk det her som inspirasjon til å ikke sprekke og nekt deg selv å måtte gå gjennom det her på nytt
Jeg har erfaring med å slutte med heroin, jeg vil ikke jinxe ting med å si at jeg har lykkes noe spesielt med det, men at jeg har gjort fremgang i min tilfriskning kan jeg jo faktisk påstå, men det har vært en kronglete vei som har tatt et par år med prøving å feiling. Jeg var i LAR i et par år, prøvde to ganger tidligere å kutte ut subutex uten noe hell, denne gangen har jeg vært et halvår uten subutex og heroin, jeg er i langtidsbehandling å går jevnlig på møter i NA. Jeg tror om man skal komme seg ut av heroinhelvettet så må man jobbe like mye i tilfriskning som da man brukte all sin tid i rusen på å skaffe seg sin daglige tilfriskning. Det du føler med angsten og depresjonen er forøvrig helt normalt, bare press deg til å gjøre ting selv om du ikke har lyst til det, ting blir bedre etterhvert.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Er det no forskjell og sluttte om man har sniffet det? Over et par år etter et halvt til et år hvor jeg kom meg av det var lettere en oxycontin og oxynorm etter høy dose på det over noen år, tok jeg cold turky og trodde det værste var over på dag 5. men eskalerte på dag 7 og var dårlig i en måned på oxyen for så to måneder med tunge ben sliten osv til jeg begynte og trene. Men dere sier benzo er værre? Takk for svar på forhånd
Trådstarter
47 1
Ja jeg har hørt at benzo skal være mye verre å slutte med hvis man har brukt en god stund.. siden det henger så lenge i��